Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Hallo allemaal, dank voor alle adviezen en het meedenken. Mijn Meriva is inmiddels weer apk goedgekeurd. Ik heb het subframe laten lassen. Er bleek ook nog een gat in een van de motorsteunen te zitten om een nauwelijks zichtbare plek. Die ook maar meteen meegenomen. Het flexibele deel van de uitlaat was bijna door. Dat ook direct laten vervangen. Het laswerk en de tectylbehandeling kwamen neer op 250 euro, het uitlaatstuk was 150. Voor de montage hoefde ik verder niets te betalen. Al met al vielen de kosten mij erg mee.
Verder ziet de wagen er aan de onderkant netjes uit, dus hij kan nog even mee.Hoi Bart, dank voor jouw reactie. Ik neem de auto binnenkort mee langs Emile (autolasser.nl), eens kijken of hij er wat van kan maken.
Vandaag bij de Opel dealer de betreffende schakelaar opgehaald.
Dit is ‘m
https://goo.gl/photos/EjaL6gCJu5QTe7e96″ onclick=”window.open(this.href);return false;Voor de volledigheid: dit is GM onderdeelnunmmer 90383582
Wellicht handig voor het geval anderen ooit een nieuwe schakelaar nodig hebben.Nu alleen nog deze schakelaar monteren en hopen dat het probleem daarmee verholpen is ;)
Inderdaad, het paneel moet eraf. Dat heb ik er al eens eerder afgehaald toen ik bij de motor van de achterruitenwisser moest komen. Dat is geen hogere wiskunde, gelukkig. Ik heb een sloperij hier in de buurt gemaild over het onderdeel.
Dank voor je reactie. Gisteren weer met de Meriva gereden. Hij startte probleemloos, ook na een korte rit geen probleem met starten. Het lijkt me dus dat het probleem zat in het lampje van de kofferbak dat blijft branden.
Nu heb ik nooit eerder een probleem met dit lampje/schakelaar. Ik heb een foto gemaakt van de binnenkant van de achterklep, is dat plastic pinnetje de betreffende schakelaar?
Zie foto:
https://goo.gl/photos/Vso2VMYc1tGKTB5s6″ onclick=”window.open(this.href);return false;Als ik het pinnetje indruk blijft het lampje branden.
Er staat een code naast PA6-GF30. Maar als ik daar op zoek, krijg ik allerhande auto-onderdelen, behalve wat hierop lijkt.
Anders ga ik langs de Opel dealer, maar die zit helaas een eindje weg.Ha Raymond,
Helaas, ik ben nog niets wijzer geworden. En ik heb er verder nog weinig tijd en energie in kunnen steken. Zodra ik meer weet, plaats ik een berichtje op het forum!
Toevallig heb ik sinds vrijdag een soortgelijk probleem. De wisser bewoog niet meer, maar ik hoorde het motortje nog wel brommen. Ik heb het paneel uit de achterklep verwijderd. Dit doe je door zes torxschroeven los te draaien (waaronder twee die verstopt gaan achter een dopje, naast het raam), dan haal je het paneel los (voorzichtig wrikken, en zie je de bedrading en de motor van de ruitenwisser. Bedrading kun je checken op een breukje. Vooral de bedrading op de punten waar je klep scharniert, is gevoelig voor breuken.
Mocht het de motor zijn en wil je die vervangen, dan moet je in elk geval de wisserarm verwijderen. Haal het zwarte plastic beschermklepje van de wisser af. Zo leg de je de bout en moer bloot om de arm los te maken. Die zit in mijn geval muurvast , heb hem nog niet los kunnen krijgen. Misschien heeft iemand een tip? Ik heb het spul al flink ingespoten met WD40.
Dit probleem kwam iemand heel bekend voor, hij stuurde mij een PM met de tip om gewoon een klein beetje olie bij te vullen. Heb er zo’n 0,3 liter bijgedaan en na een paar ritten, waaronder een uur filerijden op vrijdag, is het lampje niet meer gaan branden. Dit specifieke type Meriva schijnt vaker te kampen met een waarschuwing voor de oliedruk, terwijl er niets aan de hand is. De sensor en de boordcomputer zouden in de Belgische fabriek iets te scherp zijn afgesteld.
-
AuteurBerichten