achterruitenwisser doet het niet meer

Forumindex Forums Modellen Meriva, Agila achterruitenwisser doet het niet meer

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #17257844
    papahkilo
    Deelnemer
      Lid sinds:
      3 July 2010

      Van mijn Meriva A doet de achterruitenwisser het niet meer. De sproeier doet het nog wel.
      De zekering heb ik gecontroleerd en is nog goed.
      Waar moet ik verder zoeken?

      #18144488
      OpelWillum
      Deelnemer
        Lid sinds:
        11 May 2013

        Toevallig heb ik sinds vrijdag een soortgelijk probleem. De wisser bewoog niet meer, maar ik hoorde het motortje nog wel brommen. Ik heb het paneel uit de achterklep verwijderd. Dit doe je door zes torxschroeven los te draaien (waaronder twee die verstopt gaan achter een dopje, naast het raam), dan haal je het paneel los (voorzichtig wrikken, en zie je de bedrading en de motor van de ruitenwisser. Bedrading kun je checken op een breukje. Vooral de bedrading op de punten waar je klep scharniert, is gevoelig voor breuken.

        Mocht het de motor zijn en wil je die vervangen, dan moet je in elk geval de wisserarm verwijderen. Haal het zwarte plastic beschermklepje van de wisser af. Zo leg de je de bout en moer bloot om de arm los te maken. Die zit in mijn geval muurvast , heb hem nog niet los kunnen krijgen. Misschien heeft iemand een tip? Ik heb het spul al flink ingespoten met WD40.

        #18144489
        johanhummer9
        Deelnemer
          Lid sinds:
          21 May 2011

          wij gebruiken daar een trekker voor , maar ik denk dat jullie die niet hebben , anders kun je met 2 kunstof hamers proberen , 1 tegen de arm zetten en met de andere tegen de andere kant slaan

          #18144490
          papahkilo
          Deelnemer
            Lid sinds:
            3 July 2010

            Bedankt, ik zal er mijn voordeel mee doen.

            #18351115
            Opeljaap
            Deelnemer
              Lid sinds:
              26 December 2014

              Bij mij bleek hij geen puls te krijgen. Had al een nieuwe motor gekocht, die deed het ook niet.

              de motor kreeg wel stroom maar geen pulsstroom.

              Wie weet waarvandaan deze stroom moet komen?

              Mijn zekering is wel goed(Andere (nieuwe)zekering ook geprobeerd voor alle zekerheid)

              Als ik met een draad verbinding maak(kort) gaat de motoras wel 1x heen en weer.

               

               

               

              #18351121
              computerbug
              Deelnemer
                Lid sinds:
                26 April 2011

                Hoi, Opeljaap

                Ik heb dat probleem ook al eens gehad bij iemand, de kabel had een dubbele breuk in de rubberen tule.

                Deze kabel heb ik vervangen tot in de auto, en het probleem was verholpen.

                Kan zijn dat dit probleem bij u ook speelt, je weet maar nooit.

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.