Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Mijn suggestie is RS Tuning
Opmerkingen:
Een bank kan een tuner helpen bij het tunen van software op een auto (en zijn rijbewijs behouden).
Op een rollerbank simuleer je echt rijden. Krukas pk’s zijn niet te meten (zonder de moter uit te bouwen). Een rollerbank uitdraai meet slechts in een versnelling bij 100% gaspedaal, dit is in software slechts een kolom van een map. Zegt dus niets over de andere kolommen en andere mappen.
Je hebt gelijk dat de vorm van de kromme belangrijker is dan de getallen, je kunt aan de vorm zien of de commando’s goed worden opgevolgd, en bijvoorbeeld de turbo niet instort. Door echter live data te gebruiken van de turbo waardes is dit ook zichtbaar te maken.
Om aan te voelen hoe de auto echt rijdt, ook bij bijvoorbeeld terugschakelen, is het essentieel dat de tuner daadwerkelijk op de weg test.
Waarde oordeel:
Ik zie een hoop tuners een bank gebruiken om te verdoezelen dat ze zelf geen software schrijven, maar inkopen.In Eindhoven heb je een goede tuner die zelf zijn software schrijft: RS Tuning
3 januari 2015 om 00:12 In reactie op: Fijn tuning adres noord Nederland of Brabant/zeeland? #18266006Ja, in Eindhoven, RS Tuning
Dat was ik ook, maar Haasje geeft me zojuist een betere verklaring: ze konden hem niet helpen met een aftermarket compressor. Goed, dan hebben we slechts een semantische discussie onder wat we onder maatwerk verstaan, en is het niet op de persoon (wat ik aanvankelijk dacht).
Beste Pixel,
Ik heb eerder een aanvaring gehad met Haasje op dit vlak, en wil helemaal geen ruzie. Iedereen mag zijn mening geven, vind het alleen niet fijn als ik iets op dit forum zet, dat dat ongegrond (naar mijn mening) wordt tegengesproken, dan voel ik me (wellicht onterecht) persoonlijk aangevallen. Het is niet mijn “hut”, en zal er ook over ophouden.
Hoe kun je dan zeggen dat er geen maatwerk plaatsvindt?
Weggegaan toen de eigenaar je vertelde dat hij niet graag aan jouw ongeblazen moter wilde verdienen, of heb je daadwerkelijk mee mogen maken en uitleg erbij gekregen hoe hij te werk gaat?Sorry, op argumenten reageer ik beter, als je er zelf ooit geweest was zou je beseffen wat je nu zegt. Ik zie dat je er dichtbij woont, slik je trots in en ga er eens langs. Ik hoef achteraf geen excuses, ik zou het gewoon fijn vinden als jij ook eens zou zien wat ik heb ervaren.
Beste Haasje,
Dat gebeurt bij 99% van de tuners, maar dit is een van de weinige (op 1 hand te tellen in Nederland) die echt maatwerk levert, je weet dus echt niet wat je zegt. Je bent je auto minstens een volle dag kwijt, en staat niet binnen een uur weer buiten nadat een eerder gemaakte/gekochte file erop gezet is, en slechts gekeken wordt of er geen foutcodes optreden. Maar jij bent daar tevreden mee, en nogmaals ik heb geen zin in ruzie met je.
Ik kan je RS Tuning in Eindhoven aanraden, dat is een echte maatwerk tuner.
Indien u mijn bescheiden mening wilt weten: wegblijven bij Zip of andere flashers, ga naar een goede maatwerk tuner (zoals RS Tuning).
Ik heb in het verleden auto’s op meerdere banken laten testen, en helaas waren de verschillen tussen de banken alleen al groter dan 10 pk, en bij meerdere run’s had je ook verschillen van 10 pk. Maar nogmaals als iemand er blij mee is, wil ik dat plezier niet afnemen.
Een tuner of een flasher?
Ik begrijp dat ik bij opel-mark een gevoelige snaar heb geraakt. Ik wil u niet beledigen, en u het gevoel geven dat u die paar honderd euro voor een paar pk meer voor niets heeft uitgegeven. Als u daar tevreden mee bent, wil ik u dat plezier niet afnemen.
Heeft zonder turbo geen zin, zou mijn geld in de zak houden
laat maar
EGR laten wegschrijven kan bij de goede tuners, scheelt je een hoop geld voor een nieuwe.
Kan bijvoorbeeld bij waar ik hem laten tunen, RS Tuning in EindhovenAls je auto geen Turbo heeft, dan is chippen vrijwel zinloos. Indien je wel een Turbo hebt dan zou ik slechts laten chippen bij een goed maatwerk tuner en je niet laten verleiden door een goedkope koopfile tuner. Goedkoop is dan meestal duurkoop.
Persoonlijk kan ik je RS Tuning aanraden uit Eindhoven.Ja, kan meerdere oorzaken hebben, maar is wel degelijk mogelijk door slechte chiptuning.
Kunt bij goede chipper EGR laten wegschrijven, kan hoop geld besparen, en rijdt stuk beter.@kaneel
Ok, dankje.
Ze hebben niet zelf een rollenbank, maar kunnen gebruik maken van een rollenbank van een conculega in eindhoven.
@turbo
Ik wil je wel uit de droom helpen dat tuners hun software op de rollenbank maken. Een rollenbank is een goed objectief meetmiddel van vermogen en trekkracht (zonder luchtweerstand).
Hoe doen ze het dan? Bij RS vragen ze goed vantevoren wat voor een tuning je precies verwacht. Na elke tuning aanpassing testrijden zij met de auto (met diagnoseapparatuur aan boord + hebben ook zo’n gtech), totdat ze de juiste tuning hebben gevonden. Net zoals jij zelf doet om te kijken of de tuning je bevalt… Zij vragen daarom de auto een volle dag. Na een half uurtje buiten staan kun je vergeten.
Als je later de auto komt ophalen, en vervolgens zelf hebt getest, en nog kleine aanpassingen wilt, passen ze dat ter plekke aan. Ze laten je gewoon zien wat ze aanpassen in de software en leggen het ook nog uit. Die gasten die files inkopen kunnen dat simpelweg niet.@tijgetje57
Voor goede marketing kun je beter naar Ziptuning (http://www.ziptuning.nl” onclick=”window.open(this.href);return false;) gaan.Er zijn echter maar een paar tuners in Nederland die echt zelf hun files maken (daar is eerdergenoemde er een van). Daarvan kunnen er slechts enkelen meerdere type ECUs aan (bijv. Bosch, Siemens, Denso, Marelli). Mijn bijdrages op tuning gebied worden blijkbaar niet gewaardeerd, ik zal daarom voorlopig niet meer reageren. Veel succes met jullie keuzes.
Voor een goede software tuner hoef je niet naar Duitsland, in het zuiden des lands heb je RS Tuning (http://www.rs-tuning.nl” onclick=”window.open(this.href);return false;). Zij kunnen goed overweg met je OPC, doen maatwerk, je kunt precies aangeven wat je wilt van de motor.
Beter is het met chiptuning weg te laten schrijven i.p.v. sensoren voor de gek te houden.
Met Bluns eens
-
AuteurBerichten