Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
ik denk niet dat het een kwaaltje is van de B vectra, ik denk eerder foutieve montage..
het is meestal het beste dat je kopervet op de bouten doet, vooral met dit klote weer.
al die pekel is funest voor je auto, en al helemaal bij de wielen..
neem bijvoorbeeld de alu ventieldopjes. beetje water en of pekel? kun je nieuwe ventielen erin zetten! krijg je niet meer normaal los..
ook wielbouten kunnen nat en vies worden, dus het staal is sneller broos of het draad is vuil!
vaak zelf genoeg meegemaakt met VAG auto,s, allemaal GEEN vet ertussen en de wielen vaak ranzig..
owja alle wielbouten van opel zij vrijwel het zelfde, zit soms alleen verschil tussen lengtes als ik het goed heb.
dus het ligt niet alleen aan de B vectra.
6 november 2012 om 00:28 In reactie op: Uitstoot te hoog ( vectra b 1997 x16xel 1600 16v ) #18034449hey wim,
wat is jou bouwjaar van die combo? er zit nogal eens verschil in bouwjaar met de APK voor de katalisator.
want vanaf 1996 of iets later dat weet ik niet meer, maar als je dan geen kat onder je auto hebt maakt dat niet uit.
mijn audi had een kat die verstopt zat op 1 of andere manier, olie samen met uitlaatgas slaat meestal die CO machine op tilt.
als alles eruit is gefikt is het geen probleem. mits je GEEN emisie eis op kenteken hebt, en vanaf een bepaald bouwjaar.
dat is wat mij is verteld, dus ik preek hier niet uit persoonlijk weten..
er is nogal wat gerommel met de APK, uitstoot en kat systemen. hoe en wat weet ik niet exact.
worden dus veel verhalen verteld en niemand weet het exact, er is altijd wel verschil met mensen.
zelf APK keurmeesters is mij dat opgevallen! die zijn ook niet altijd goed bezig!
3 november 2012 om 18:07 In reactie op: Uitstoot te hoog ( vectra b 1997 x16xel 1600 16v ) #18034446is het ook een ollie loper? het kan wel eens voorkomen dat je kat daardoor naar de mallemoeren gaat, ik heb een audi 80 gehad met een v6 erin die pressies hetzelfde had.
die sloopte de kat omdat er teveel ollie inkwam van de motor.
en deze type blokken lussen heel soms wel een slok of wat olie.
je zou kunnen kijken bij de radio stekker, las idd al dat je meer aan bedrading had liggen in jou astra.
kijk of alle PIN bezettingen compleet gevuld zijn met draden,
die 3rde ISO stekker die je niet gebruikt met een andere radio is daarvoor, heb je echt niks liggen in die auto?
zitten er maar 4 draden in, 3 voor de pulsen naar je TID of MID.
zijn ze allemaal gevuld? dan heb je vrijwel zeker stuurwielbediening in jou auto.
maar je wikkelveer is meestal NIET voorbereid, dus je moet 1 hebben van een astra(mischien vectra B) die dat wel heeft.
die stekker die achterop je stuur zit? voordat je alles losklikt, eerst je accupool eraf en 10 a 20 seconden de sleutel omdraaien naar het starten.
anders heb je zoiezo een storing in je airbag systeem, beetje lulig dat domme lampje de heletijd in je dash.
via zekering kast kun je dat bijvoorbeeld niet nakijken of je het al hebt liggen, dit is allemaal bedrading voor pulsjes enzo.
en dat wordt niet gezekerd.
dus radio er even uit en kijken naar die langere stekker.
het is wel eerst netjes om je even aan te melden wie je bent en waar je vandaan komt, dat wordt op dit forum wel op prijs gesteld.
en het andwoord op je vraag?
ja de reparatie van zulke roest is duur, tenminste als je dat door een erkent bedrijf laat doen.
ken je een beun haas? en of iemand die kan lassen? wie weet is er iemand die je kan helpen.
mischien wel iemand op het forum?
en is het waard? wat voor astra heb je? wat koste hij? is hij jou persoonlijk veel waard?
opel astra is over het algemeen geen drol waard in nederland helaas!
opel’s hebben over het algemeen slechte dagwaardes.
maar ja? je zou het wel kunnen maken, of een andere auto kunnen kopen.
ruil jij je huidige in voor een leuk of mischien wel luxe astra weer? is een idee hoor.
reparatie aan zulke roest? hou wel in de gaten dat auto’s binnen en buiten schermen hebben.
dat maakt het meestal duurder, omdat je er slecht bij kan komen over het algemeen.
plaat werk plaatsen van opel zelf of imitatie is een mogelijkheid, maar daar zijn de kosten niet naar.
spuiten en lassen is erg duur, en je hebt tegenwoordig al een hele mooie astra G uit 2000 ongeveer voor 2000 euro,
is een beetje gemiddeld de prijs.
en? opel en vooral astra rotten echt bij het scherm achter, of ze een zink badje hebben gehad of niet.
ligt aan slecht onderhoud, strooizout en slecht wassen.
de keuze is reuze, maar de beslising moet je zelf maken.
inbouw stuurwiel bediening?
ander stuur, je kan er zelf knoppen in zetten idd. maar ziet er 9 van de tien keer niet uit en het zit nooit zoals het hoort.
wikkelveer moet dan uitgerust zijn met 4 draden, en je moet een voorbereiding hebben in je auto!
en? die knoppen werken alleen op de originele opel radio, maar je kan idd er een Module voor kopen, let wel op dat meestal die apperaatjes special gemaakt zijn voor 1 bepaald type radio merk, en HEEl soms! uitwissselbaar zijn.
alles zelf inbouwen is een hufterklusje, mocht jou auto niet voorbereid zijn, maar meeste zijn dat wel.
de gewone ISO stekker heb je niet nodig voor de stuurwiel bediening, je heb die stekker nodig die iets langer is en niet gebruikt voor je radio, mits jij er een aftermarket radio in hebt zitten.
mocht je alles niet hebben in jou astra heb je het volgende nodig:
beste een stuur met bediening(leer mischien?)
wikkelveer met aansluiting voor de knoppen,
erg veel draden, en krimpkousen.
aansluit schema voor de draden en PIN bezetting (waar wat moet)en? als je een andere radio hebt? behalve een Opel radio?
je radio moet uitgerust zijn met een aansluiting voor stuurwielbediening. effe google?
en ja als hij die functie heeft? module op de kop zien te scoren( MP ebay google?)
Ps die gele stekker? dat is de stekker voor de airbag.
ja, maar je moet wel het 1 en ander aanpassen, de astra H spiegel heeft 5 draden voor het dimmen en ontdimmen,
(ik neem aan dat het hier over gaat?)
ik heb Twee dimmende spiegels in bezit, 1 komt uit een astra H van 2006 en de andere van een Signum uit 2005.
Ik heb ze pasend gemaakt in mijn vectra B1 uit 1998 en mijn nieuwe astra F uit 1997!
je moet wel aardig wat draden trekken ervoor! hij heeft meedere funties,
als je de auto in zijn achteruit zet in het donker, moet hij helder worden hoe dan ook.
en natuurlijk als je in het donker gaat rijden dat hij werk! (geschakelde plus, constante plus, en massa)
die beugels voor de bevestiging aan het raam zijn allemaal hetzelfde.
dus ja het kan,
je kan ook een spiegel pakken van:
astra H
Vectra C1 en C2
omega B1 en B2
signummakkelijk is wel dat je de stekker met een behoorlijk stuk draad hebt voor het aansluiten in je auto.
de draden zelf van de spiegel zijn erg klein en is behoorlijk pielen als je alles wilt aansluiten!
en ik spreek hier over eigen ervaring…
ik durf niet met 100% te zeggen of de airbag het slikt van de ECU en de wikkelveer dat er een andere type airbag opkomt?
je zit met weerstanden in die rotdingen, zou kunnen dat alles wel werkt, maar het kan ook niet!
astra G heeft een totaal andere ECU dan een F, en ik weet ook niet of je een astra F een wikkelveer kan geven van een G.
zoiezo zijn die stekkers totaal anders, astra G heeft een aansluiting bij de stuurcolom zelf, een astra F heeft de stekker zitten bij de stuurkappen rechtonder als je voor het stuur zit.
dus? in weet dat er verschil in weerstanden zit.
Lek bij het inlaat systeem, stappenmoter? denk ik niet,
kijk ook maar eens naar het caterventilatie pijpje, zit op je gasklephuis, en wat ook VAAk een drama is..
dat mooie cilinder vormige potje wat naast je gasklephuis zit, die zijn vaak erg vuil en loopt je motor als stront als die vol met troep zitten.
en? die geeft GEEN MM aan als die niet lekker werk!
mijn mening hierin is het volgende:
idd laten uitlezen, grote kans dat je EGR verstopt is, maar het kan ook een kapote Lambdasode zijn….
heb zelf veel ervaring met de ecotec 4 cilinderblokjes.
en bobine? als die stuk is is het meestal een hele slechte motor loop en dat continu.
maar eerst uitlezen, is wel zo handig en je kan een hoop geld besparen IPV alles kwakeloos te vervangen..
ja me maatje is heel toevalig al een poosje terug geweest bij dezel sloop in duitsland.
alleen hij is vreselijk duur, en vraagt overal de hooftprijs voor.
een setje CDX achterlichten, kosten bij hem gebruikt 75,00! zucht….
nee ik heb gewoon een B1 haha.
maar ik had op de sloop van die B2 kapjes gevonden, en mocht ze wel hebben.
ik dacht dat ik die mischien wel kon gebruiken voor een tekening te maken in de bumper.
en waar ik het meeste mee zat, wat het feit dat me lak zou kunnen versplinteren.
of hoeft dat helemaal niet te gebeuren?
maargoed, iemand die mij kan helpen mischien? ik vind mijn auto zo vreselijk goedkoop eruit zien.
mistlampen maken hem zeker wel af! maar ik weet niet hoe ik het gat moet maken.
als ze nou rond of vierkant waren, dan had het mij wel gelukt.
maar dat zijn ze niet en ja, hulp? wim? iemand?
nee is heel makelijk, alleen als je die originele stofhoes schermen er nog in hebt zitten dan moet je die voorzichtig lostrekken.
me maatje heeft dat ook gedaan en is heel erg makelijk.
als je de deurpanelen loshebt, dan kun je het wel zien.
ik zeg wel eerlijk, de achterdeuren hebben waarschijnlijk draaizwengels? die zijn wel klote om los te halen.
er zit een klein clipje achter de hendel, die moet je eruit zien te prutsen.
PS wel cool die chrome greepjes zijn wel erg mooi in een vec btje :wub
eem daar staat wel een CDX in mijn kleur, alleen voor heeft hij een aanrijding gehad.
eem mijn kleur code is Z369 volgens mij.
ze hebben wel een nieuwe vectra gekregen op de sloop bij de jong. een zilvere 100 edition.
nette auto, alleen voor schade.
haha ik kom toevalig op marktplaats mijn type bumper tegen!~
dit is mijn kleur, helaas heeft deze ook geen mistlampgaten.
maargoed hierbij een kleur. http://link.marktplaats.nl/478490024″ onclick=”window.open(this.href);return false;
nee ik heb de lichtere kleur, ik heb wel foto’s maar ik weet echt niet hoe ik ze op het opel-forum moet zetten.
ook zitten er echt geen lijnen in om af te tekenen. heb al lang en breed gekeken, maar het enige wat erin zit zijn de ophangingen.
enne sjouke? welke sloop bedoel jij? ik ga bijna elke sloop af voor me astra en vectra haha.
ik heb wel de bevestegingen zitten, alleen de aftekening zit er niet in, anders had ik wel een gok gewaagt.
ik wil het liefst wel me eigen bumper gebruiken, of bij de lokale autosloop een bumper kopen in mijn kleur.
ja en de kleur, het is dat kleurtje wat ook op die tigra modellen zit, maar dat de dioverde ofzo.
ik zal nog wel de kleurcode zoeken.
alvast bedankt voor de reacties tot nu toe…. :thumb
hij geeft geen fouten in de computer aan?
of dat er in het dashboard een leuk geel lampje brand, met een motortje erin? (orange kleur)
ik heb ook wel eens zo gevaletje gehad met mijn 1.6 16v motor. kan defecte lambda sensor zijn, of vervuilde injectoren.
maar het kan nog veel meer zijn……
16 december 2010 om 02:22 In reactie op: Ruitenwisser uit model vectra c (hopelijk gefixt) #17776293soms kun je die as nog een beetje schoonmaken en daarna weer vastzetten.
wel een klein beetje strakker zetten maar niet te strak!
dat wil nog wel eens helpen.
heb het zelf ook gehad en de dealer zij tegen mij, dat ik de zooi kon vernieuwen!
beetje beunen en prutsen werkt ook wel eens maar wel met beleid.
er zit een dopje aan het begin van de wisser, die even lostrekken en daaronder zit het schroefje.
dan schroefje los draaien en schoonblazen(zal een beetje ijzervijzel zitten) en dan weer op de juiste positie terug zetten.
schroefje vast en klaar.
mocht hij echt dol zijn, als je asje waar de motor op zit kaal is, probeer voorzichtig met een vijl de groefjes erin te krijgen.
is alleen je wisserarm stuk? andere arm halen. op de sloop kosten die dingen denk ik niet veel.
nee ik kan niet showen met de vec.
hij is niet meer van mij, ik heb de auto aan mijn moeder gegeven namelijk.
maar ik heb weer een zeer fijne astra G gekocht die bloed snel is voor een omega motor.
maar ik wil best wel een keer naar die meeting gaan mits die er weer komt.
is toch ook wel voor astra rijders????
moet je die kleppen niet stellen bij die diesels van opel??
bij bepaalde Vw types nog wel namelijk.
1,9TDI en nog wat modellen.(vooral die diesel meuk)
benzine hadden wel hydro klepstooters
bah! wat een folk hebben wij tegenwoordig ook in nederland wonen!
iedereen moet wel eens een keer iets vernielen.
gelukkig hebben zij het tot nu toe nog niet bij mij gedaan(sta in de buurd bekent als boze jongeman) hihi:D
maar hoor het idd ook erg vaak van kennisen en vrienden, dat andere mensen hun auto’s vernielen.
maarja als eerlijk holander moet je toch de politie op de hoogte stellen helaas.
je mag GEEN eigen rechter spelen in dit kikkerlandje, dusja dat is wel minder.
maar ik doe het lekker wel. als iemand aan mijn auto komt, en ik zie het? dan ken hij maar beter GOED rennen.
justitie doet er voor de rest toch niet veel mee. (in friesland dan)
greets
Lamdasonde?? Mapsensor??
stappenmotor denk ik niet die zorgt voor het stationaar toerental.
maak eens het gasklephuis schoon wie weet werk dat ook nog wel.
Ja. de f18 olie is rood.
ik heb net ook mijn versnelingsbak olie ververst en die is gewoon rood.
en als je olie niet nieuw meer is, dan stink het ook best wel.
even een goed drupje zoeken ofzo en kijken en ruiken.
die lucht is niet te missen
-
AuteurBerichten