Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Lijkt erop dat je gelijk hebt. Nu 400 km gereden met losgedraaide tankdop en nog geen probleem gehad.
Tnx. :thumbup
Welkom op het forum.
Deed hij dit niet toen je hem kocht?
Ik mis eigenlijk nog de lmm in het rijtje. Uitlezen lijkt me het best. Je kunt zo’n Obd apparaat al voor 50 euro zelf kopen om codes uit te lezen.
Bij een defecte bobine gaat het motorstoringslampje branden bij mijn weten.
probleem gevonden. er was een kabel achter de zekeringkast los gegaan.
@midnight black wrote:
Misschien je Multitimer overleden.
Daar heb ik ook even aan gedacht, maar de gewone verlichting, claxon en binnenverlichting, c.v. werken nog allemaal.
Update. Onderdeel is niet los leverbaar alleen als compleet deurpaneel. Dit gaat dus weer flink geld kosten. Sloperijen hebben meestal alleen 3drs of verkeerde kleur. Daarbij is het onderdeel niet onbeschadigd uit het deurpaneel te halen.
Iemand zei ooit tegen mij: “zolang je de kleppen hoort tikken weet je dat ze nog functioneren, je hoeft je pas zorgen te maken als ze ineens niet meer tikken. Dan is het goed mis.”
Ik ben vanaf toen altijd blij geweest als ik ze hoorde. Zolang het nog niks weg heeft van een tractor, gewoon rijden.
Ja dat is perfect. Heb je een adres of telefoonnummer?
kleppen tikken hoort bij een corsa b. Dat hebben die van mij ook bijna allemaal gedaan (ik heb er 5 gehad). Ze gaan ook harder tikken als het oliepeil te laag is.
Probleem is dat ik een 4drs heb met elektrische ramen en die vind je nauwelijks op de sloop. Bij handgrepen zoeken op internet levert veelal angstgrepen op die boven de deur gemonteerd zitten. Is dat de enige benaming?
TWA wrote:Deze…?Ofwel handgreep?[/quote
Ja dat is hem inderdaad.
Ik heb ook een 1.4 sport met nz motor. Ik begrijp precies waarom je meer vermogen wilt. Het lijkt net of deze blokken maar 20 pk hebben zo sloom zijn ze.
Als je het echt belangrijk vindt om een pittigere auto te hebben, dan zou ik gewoon de huidige verkopen en van het geld + 200 euro 1 kopen met een se blokje. Scheelt je waarschijnlijk een hoop ellende,werk en geld.
22 februari 2012 om 22:19 In reactie op: Vrijloper dus geen motorschade? bij geknapte riem??? #17996788Bedankt overigens voor jullie vele en snelle reacties. Dit is echt een top-forum. :wors :thumbup :thumb
22 februari 2012 om 22:12 In reactie op: Vrijloper dus geen motorschade? bij geknapte riem??? #17996785Oke, dan ga ik toch een poging wagen om het zelf te vervangen. (zon krent ben ik immers wel… :jerry )
22 februari 2012 om 22:05 In reactie op: Vrijloper dus geen motorschade? bij geknapte riem??? #17996782@patrickww wrote:
ik zou nooit net zo lang door rijden totdat de riem klapt.
waarom zou je dat doen, ook al zouden de kleppen de zuigers niet raken?
Om een onnodige reparatie en dus geld uit te sparen. Wellicht is mijn riem 1 of 2 jaar geleden vervangen, aan de andere kant misschien zijn het er ook al 10 jaar.
Daarom dacht ik als hij knapt en er is geen motorschade, dan pas de riem te vervangen. Zo’n riem vervangen kost gauw 250 euro en daar koop je ook bijna weer een gelijksoortige corsa voor.
Ik ben dus nog in dubio, ik wil geen motorschade, maar ook niet onnodig geld uitgeven.
p.s 100 km van huis zal ik nooit zijn met de corsa, het is en blijft mijn 2e auto. Verder als 25 km van huis komt hij niet. (maar dat is natuurlijk ook best ver lopen)
Origineel gepost door Kera
Beste mensen,Ik wil graag een opel astra occasion aanschaffen van 06-2005 1,4 l, 5 drs. Ik vind hem te gek.
Wat zijn jullie ervaringen?
Meerdere mensen hebben mij afgeraden een astra aan te schaffen, omdat je vaker naar de garage zal moeten gaan bij de aanschaf hiervan.Waarom zou iemand een opel van 06-2005, met 5000 km reeds van de hand doen en voor dezelfde prijs verkopen als dezelfde auto uit 08.2005, maar maet 25.000 km??
Wat een onzin, is de eerste x dat ik dit hoor en rijdt al meer als 11 jaar opel. En zoals je in mijn avatar ook ziet een Astra.
Origineel gepost door chun
Zijn 17nners toch? Wat voor een maat banden liggen er op als ik mag vragen?Klopt is 17, met 205/40/17 Banden.
Vandaag nieuwe velgen op de auto gelegd, wel vreemd gezicht als hij nog niet verlaagd is.
De kofferbak is volgestapeld met de oude velgen vandaar dat hij achter nu lager lijkt. Als die eruit zijn dan gaat ie weer 1 meter de lucht in. :o
Moet hem morgen nog ophalen, maar dit is hem alvast:
Dit is mijn kadettje, origineel een C. 2.0 XE maar er ligt nu een SEH motor in.
Ach ja het verschil is vrij klein, dus ik laat deze ook erin tenzij ik nog een let-je op de kop kan tikken :P
-
AuteurBerichten