Corsa schokt bij optrekken

Forumindex Forums Modellen Corsa Corsa schokt bij optrekken

  • Dit onderwerp is leeg.
20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)
  • Auteur
    Berichten
  • #17248776
    jeroenk
    Deelnemer
      Lid sinds:
      6 February 2012

      Hallo allen,

      Toen ik net in de auto stapte en richting stage reed viel me op dat de motor in z’n twee niet echt lekker trok, dit was vooral duidelijk met een koude motor. In elk geval tot de 2500rpm. Net toen ik op mijn werkplek aankwam (30km verder) viel het minder op. Verder totaal geen problemen qua acceleratie etc.

      Nu heb ik het vermoeden dat de gasklep de dader is, wat denken jullie? Heb overigens het vermoeden dat die ook z’n hele leven lang (17 jaar / 94000km) nog nooit een schoonmaakbeurt heeft gekend :p

      Het betreft een Corsa met X12SZ blok

      Bij voorbaat dank!
      Jeroen

      #18020675
      John Opeltje
      Deelnemer
        Lid sinds:
        6 October 2011

        hallo jeroen,

        ik heb ook een corsa b x1.2sz maar hij schokt ook bij het optrekken.
        ik heb ook al 2x gasklep schoon gemaakt en nog veel meer maar bij mij heeft alles geen zin,
        ben nou stapje voor stapje uit aant zoeken wat het kan zijn,
        maar kan goed zijn dat jouw gasklep vies is ja.
        en x1.2sz erg sloom he! :thumbdown haha

        John,

        #18020676
        jeroenk
        Deelnemer
          Lid sinds:
          6 February 2012

          @John Opeltje wrote:

          hallo jeroen,

          ik heb ook een corsa b x1.2sz maar hij schokt ook bij het optrekken.
          ik heb ook al 2x gasklep schoon gemaakt en nog veel meer maar bij mij heeft alles geen zin,
          ben nou stapje voor stapje uit aant zoeken wat het kan zijn,
          maar kan goed zijn dat jouw gasklep vies is ja.
          en x1.2sz erg sloom he! :thumbdown haha

          John,

          Als ie warm is gewoon goed doortrappen, kom je nog wel mee ;) Verbruik blijft toch prima, als niet alleen in de stad rijdt… Haal meestal toch een ruime 1 op 15 waarbij ik niet bepaald aan het nieuwe rijden doe… Afgelopen weekend retrourtje zeeland 1 op 16.6 gereden. Mij hoor je wat dat betreft niet klagen… Maar ‘t is geen strepentrekker nee xD

          #18020677
          2e-c14nz
            Lid sinds:
            5 June 2009

            Wanneer heeft de auto voor het laatst een beurt gehad, en wat is er toen vervangen? Is het alleen in de 2e versnelling? Komt hij goed op temperatuur?

            #18020678
            jeroenk
            Deelnemer
              Lid sinds:
              6 February 2012

              Eind maart heeft ie een grote beurt gehad, vloeistoffen zijn allemaal vervangen en er is een nieuwe distriset + thermostaat oopgekomen. Voor zover ik merkte was het alleen in de tweede versnelling en vooral tussen het toerenbereik van 1200-2400 toeren (maar als ik koud is schakel ik voor 2500)… Verder komt ie goed op temperatuur :-)

              #18020679
              John Opeltje
              Deelnemer
                Lid sinds:
                6 October 2011

                John,[/quote]
                Als ie warm is gewoon goed doortrappen, kom je nog wel mee ;) Verbruik blijft toch prima, als niet alleen in de stad rijdt… Haal meestal toch een ruime 1 op 15 waarbij ik niet bepaald aan het nieuwe rijden doe… Afgelopen weekend retrourtje zeeland 1 op 16.6 gereden. Mij hoor je wat dat betreft niet klagen… Maar ‘t is geen strepentrekker nee xD[/quote]

                hallo jeroen ja ik heb vanmidag de brandstoffliter vervangen maar ik merk wel dat hij nou ineen keer door gaat inplaats van stotter stotter haha ma als je hem beetje door trapt (warme motor) :thumbup dan kun je wel met het verkeer mee ja haha vriend van mij heeft honda civic 1.5 16v101 pk ma als ik dan langs hem rij dan is het net of hij steeds slomer gaat hahah mja dat zit tussen de oren zo verder ben ik wel tevreden met de corsa maar zal er toch wel na uit kijken als ik een corsa ctje kan halen,
                maar strepen trekken nee daar zijn ze niet echt op gemaakt nee haha.
                en het verbruik kom ik ook wel zoiets aan ja eigelijk nog nooit echt berekent

                John,

                #18020680
                bandido
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  7 February 2010

                  Ik schakel normaal altijd zo rond de 3500 toeren over. :D
                  Als ie koud is schokt ie ook een beetje, maar als ie eenmaal warm is gaat ie als een trein.

                  #18020681
                  John Opeltje
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    6 October 2011

                    @bandido wrote:

                    Ik schakel normaal altijd zo rond de 3500 toeren over. :D
                    Als ie koud is schokt ie ook een beetje, maar als ie eenmaal warm is gaat ie als een trein.

                    ja ik rij eerste kilometers wel wat rustig en dan kan ik nog wel eens gas geven maar er gebeurt niet zo veel als de 1.4 van jouw haha.
                    mja zo verder loopt de corsa goed vorige eigenaar heeft er niet veel aan gedaan dus ben nou vanalles aant vernieuwen is toch wel beter voor het blokje :thumbup

                    #18020682
                    2e-c14nz
                      Lid sinds:
                      5 June 2009

                      Moet je voor de gein eens kijken wat het scheelt als je je aan het ”nieuwe rijden” houdt. Met onze x14xe haal ik makkelijk (bij 90% snelweg veel stukken 100km/u) 500 km op 1 tank met 3 man erin. Het meest wat we ooit hebben gehaald was vorig jaar op de terugweg van Italië, toen hebben we 630km op 1 tank gereden in Oostenrijk. Uiteraard heel veel 100km stukken en berg afwaards :D

                      #18020683
                      John Opeltje
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        6 October 2011

                        oke ja dat is nog te doen.
                        wat ik een keer heb gehaald is als ik het goed heb 600/650 zou dat kunnen kloppen?? met de x1.2sz (maar dan wel echt optijd schakelen en rustig rijden) haha

                        John,

                        #18020684
                        bandido
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          7 February 2010

                          Ik haal 500/550 met corsa.
                          Met zafira 600/650.
                          Mijn vrouw schakeld al bij 2000/2500, ik dus wat later.
                          Motor moet toch af en toe eens knallen om schoon te worden :D :D :D

                          #18020685
                          jeroenk
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            6 February 2012

                            Nieuwe rijden is met mijn blok alleen maar negatief voor het verbruik heb ik het idee….. als ik rustig rij schakel ik bij 3k (als ie warm is)… Anders tegen de 2500 aan. Af en toe trap ik even flink hard door, maar dat is voornamelijk even met optrekken dan… Ik haal met dit weer dan toch wel ruim 600km op een tank En dat is 30%bebouwd en 70% 80+ wegen…

                            In de winter stijgt het verbruik aanzienlijk…

                            #18020686
                            joop1970
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              1 September 2010

                              Bij mij houdt het met 450 km op 1 tank wel op

                              #18020687
                              jeroenk
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                6 February 2012

                                @joop1970 wrote:

                                Bij mij houdt het met 450 km op 1 tank wel op

                                Welk blok heb je erin liggen…? En ook airco toch?

                                #18020688
                                joop1970
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  1 September 2010

                                  1.6 met mantzel, ook niet echt een hele rustige rechter voet. Ik heb het 1 keer geprobeerd en dat scheelde wel wat liters.
                                  De leukste grap vind ik nog dat ik op vakantie in Duitsland gewoon 1/16 haal buiten de bebouwde kom, geen snelweg kilometers. Je rijdt daar veel meer door, in NL sta je veel te veel stil.

                                  Maar on topic :thumb , al gelukt me de schoonmaak?

                                  #18020689
                                  jeroenk
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    6 February 2012

                                    Nouja, het valt nu erg mee moet ik zeggen. Binnenkort ook ff nieuw benzinefilter er tussen gooien en nieuwe bougies. Dat zijn ook de kosten niet. En misschien even een flush… Ik hoor de kleppen behoorlijk tikken… Of hoort dat zo? :p

                                    #18020690
                                    Opelpower
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      10 August 2004

                                      kleppen tikken hoort bij een corsa b. Dat hebben die van mij ook bijna allemaal gedaan (ik heb er 5 gehad). Ze gaan ook harder tikken als het oliepeil te laag is.

                                      #18020691
                                      John Opeltje
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        6 October 2011

                                        ja dat klopt idd ja corsa’s staan er wel om bekent ja :(
                                        die van mij begon ook met tikken enja te weinig olie stond op min :thumbdown
                                        gewoon even wat olie er in knallen en kijken of het minder wordt..

                                        John,

                                        #18020692
                                        Opelpower
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          10 August 2004

                                          Iemand zei ooit tegen mij: “zolang je de kleppen hoort tikken weet je dat ze nog functioneren, je hoeft je pas zorgen te maken als ze ineens niet meer tikken. Dan is het goed mis.”

                                          Ik ben vanaf toen altijd blij geweest als ik ze hoorde. Zolang het nog niks weg heeft van een tractor, gewoon rijden.

                                          #18020693
                                          John Opeltje
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            6 October 2011

                                            ja dat klopt ook wel weer haha.
                                            en zo snel gaat een opel blokje niet kapot :thumbup

                                            John,

                                          20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)
                                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.