Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
@corsaracer wrote:
wat je kunt proberen is eens een co test laten doen bij je koelvloeistof om te kijken of er soms uitlaatgassen erbij komen wat zou kunnen duiden op een lekkende koppakking. daardoor zou je temp iets sneller kunnen stijgen.
Dan zou ik koelvloeistof verlies moeten hebben of sludge vorming in de olie? Maar beide is niet het geval.
Heb voor de zekerheid een nieuwe thermostaat besteld die ga ik zodra binnen vervangen. Deze kosten niet de hoofdprijs. Daarna kijken we wel weer verder mocht het probleem niet zijn opgelost!
@corsaracer wrote:
ja en de ventilator slaat pas bij 102 graden aan dus niks aan de hand als de ventilator gewoon werkt!!
Volgens mij is er dus wel wat aan de hand! Dit is nog nooit zo geweest. Tot ongeveer 3 weken geleden liep hij langzamer naar het rode gedeelte. Toen kon ik gerust een 20 min stilstaan op stationair en dan sloeg de fan pas aan.
En dat is nu dus de helft van de tijd. En de buiten temperatuur speelt ook geen parten.
‘s Morgen als het koeler is of ‘s middags op t warmst van de dag loopt de temperatuur even snel op en naar mijn mening te snel. Kijkend naar een paar weken terug.@bart-gsi wrote:
Kan een defecte thermostaat zijn.. Slaat je ventilator wel aan??
Ja die slaat gewoon aan. Mijn verwarming wordt ook gewoon goed heet.
@bart-gsi wrote:
als deze als set verkocht wordt zal er vast wel een soort van handleiding of inbouw instructie bij zitten lijkt mij
Bedoelde eigenlijk meer van heb ik nog meer nodig. Heb
Een kale corsa fabrieks-af.Even inhaken.
Is het echt zo simpel?
Het setje bestellen op ebay wat fearless aangeeft.
En dan installeren?Verder niets nodig. Sorry voor zo’n stupide vraag xD
Hallo,
Nog even een vraag.
Is het mogelijk om een (gebruikte) ID40 transponder opnieuw te laten programmeren?
Met de juiste code of kan dat maar eenmalig?Mvg
Hallo,
Ik wil deze graag vervangen,
omdat er bij deze set een tweetal sleutels zit met correcte chip.
Oude set heeft één sleutel waarvan de chip vastgelijmd is wss met sec. lijm
En de chip niet heel uit ga krijgen.@ Liviu
Geen idee of de transponder-ring gereset is. :???:
Mvg.
Hallo Johan.
In mijn corsa ligt een c1.4nz 8v motor.
Gr.
Als je twee aparte relais hebt voor links en rechts zoals midnight Black zegt.
Kun je ze dan niet uitwisselen met elkaar om een defect relais uit te sluiten.Of zitten de contact punten van beide anders :wtf
Gr. :agent
Morgen!
Ik heb in mijn corsa b een aftermarket setje Spy cv/ab ingebouwd.
Maar aangezien ik daarmee niet de achterklep en tankklep kon vergrendelen,
ben ik opzoek gegaan naar 2 originele motortjes.Die heb ik inmiddels gevonden maar nu heb ik 2 kleine vraagjes.
1. Het motortje van de achterklep heeft de draad kleuren:
Geel/zwart en rood/zwart. Welke is hier van de + en welke de -?2. Zelfde vraag maar dan voor de tank klep.
Gr. :agent
26 mei 2013 om 11:35 In reactie op: Gister Vectra1.9Cdti V-line aangeschaft, aantal vraagjes #18146561Volgens mij links onder op de foto met het bruine en zwarte(??) draadje
25 mei 2013 om 13:06 In reactie op: Programmerbaar ruitenwisserinterval (relais 99 of 197) #18146251Dacht de eerste links toevallig dat ik hem ook uitgewisseld heb kort geleden.
Anders zet even je ruitenwisser aan en voel even aan de relais om het zeker te weten. Je voelt hem dan duidelijk klikken.
Gr. :agent
Ik rij met mijn corsa 1.4nz gemiddeld 1op16.
Nee gewoon standaard boodschappen autootje.
Gr. :agent
Wie weet welke bougies het beste zijn voor een corsa b c1.4nz?
Uit 1995.Gr. :agent
Zoek maar eens reviews op.
Als ik me niet vergis zijn ze ook bij undercover in Nederland geweest.
Al met al zegt dat genoeg.Gr. :agent
Weet iemand toevallig de draad kleuren van de knipperlichten.
Had ergens gelezen dat het groen/zwart en groen wit is.Nu heb ik in mijn stuurkolom wel groen/zwart maar geen groen/wit.
Dit i.v.m. cv/ab. Linker knippersignaal doet t wel.(groen/zwart??)
Alleen de rechter nog niet.Wie o wie helpt me.
Corsa b 1.4nz uit 1995
Gr. :agent
Vandaag erg productief geweest :D
Spy setje in de auto gebouwd en inlaatpakking en uitlaat pakking vervangen.
Binnenkort maar is een motortje voor de kofferklep en tank klepje scoren voor de corsa.:agent
Een small block c1.4nz..
Zal het is in mijn onderschrift zetteb.
Vergeet het nog wel eens te vermelden.Gr.
Middag,
Ik wil zeer binnenkort mijn pakkingen van mijn inlaat en uitlaatspruitstuk vervangen.
Inclusief de pakkingen van de rest van het traject.Is dit makkelijk te doen? En moet ik nog ergens rekening mee houden? Of extra dingen
Preventief vervangen?Gr. :agent
Morgen!
Sinds gister houd mijn corsa’tje in. Nu heb ik het vermoeden valse lucht.
Hij trekt haast niet door en heeft een smorend geluid…Afgelopen donderdag mijn gasklephuis schoon gemaakt,
viel het me op dat de slangetje allemaal poreus waren.Iemand een linkse of adres waar ik die slangetjes kan bestellen?
Dealer vraagt wss de hoofdprijs. Aangezien dat ze voor de pakking van het
Gasklephuis 18 euro durfde te vragen en de plaatselijke onderdelen boer er
Let wel 3 hele euro’s voor vroeg..Mvg
26 april 2013 om 08:04 In reactie op: Opgelost: Gasklephuis gereinigd nu niet meer starten. #18137368@corsaboy wrote:
alles kan,
weet niet wat je ervaring is met sleutelen.. :assMijn sleutel ervaring is redelijk. Niet dat ik een hele motor kan reviseren. Maar
Kan toch wel het een en ander.Opgelost.
Heb er even een nieuwe pakking tussen gezet. En gelijk even nieuwe bougies
er in gezet. En toen kwam ik er achter dat mijn cilinders vol stonden met benzine.
Daardoor leek het net dat de startmotor niet of moeilijk rond ging.Uiteindelijk waren het dus de cilinders die hun slag niet konden maken.
De cilinders waren vol komen te zitten doordat ik mijn injector niet juist had terug gemonteerd. Daardoor te veel bezine inspuiting. En je raad het al.
Maar al met al..
Opgelost. :thumb
Gr. :agent
25 april 2013 om 17:00 In reactie op: Opgelost: Gasklephuis gereinigd nu niet meer starten. #18137366Heb ook de pontentiometer, gasklepsteller, injector en stappenmotor eraf gehad kan ik daar iets verkeerd mee gedaan hebben??
Gr. :agent
25 april 2013 om 16:36 In reactie op: Opgelost: Gasklephuis gereinigd nu niet meer starten. #18137365Nee dacht hij is nog wel gangbaar. Die op de inlaat.
Niet dus lekt benzine.
Kan het daar aan liggen?Morgen even een pakking halen..
Startmotor slaat na aantal pogingen ook vast en komt dan moeilijk rond…
:wtf
@Kleine-Paul wrote:
@Ugur wrote:
Probleem gevonden het was de kat hy zat vast
En dat die fluit was spruitstuk omdat die geen lucht uitlaat
Er zit in barst in de spruitstukIk vind het vrij lastig te vertalen als ik eerlijk ben.
Spruitstuk was kapot?
Zo moeilijk is t niet te lezen..
volgens mij staat er :
Probleem gevonden. Het was de katalysator die zatvast/verstopt. Dat veroorzaakte de fluit omdat de uitlaat de druk niet kwijt kon. En er zit ook een barst in het spruitstuk.
Gr :agent :agent
-
AuteurBerichten