Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
dat bedoel ik
als ik er zo graag vanaf wou had ik ze wel te koop gezet
wou die jongen er alleen maar mee helpen (omdat die veren haast niet te vinden zijn)
ik dacht dat dit forum ervoor was om elkaar te helpen
duidelijk denkt iemand anders er anders over en gooit gewoon mijn bijdrage eraf
wat lullig hier ook mn hulp eraf gehaald
mag zeker ook geen mens ergens mee helpen
:puke
wat lullig probeer je iemand te helpen
gooien ze mn antwoord eraf :puke
er is wel serieus een hoop moeite gedaan om hem mooi te lassen
en wat ik op de foto`s zien kan is dit wel mooi gebeurd
hopelijk is hij een beetje compleet want reserve onderdelen vind ik op het moment niet makkelijk te krijgen
alleen de techniek dat lukt vrij aardig
ik hou ook zeker je restauratie in de gaten
vind het altijd mooi als er weer een d rekord of b commodore op de weg komt
succes :thumb :thumb
tja 17 td zijn natuurlijk ook goede motoren
maar wel een beetje ondermaats vind ik zelf
hoe dat met die bak zit dat weet ik niet die kwamen na mijn “tijd”
maar daar zit wel meer werk in omdat je dan alles pas moet maken
kan je naar mijn mening beter een krachtige motor uit een of andere sloopauto kopen want dat is net zoveel werk
en een sloper van jonger dan 40 jaar kosten niet zoveel voor de sloop omdat die dingen peperduur in de belasting zijn
kenteken even op export en het restant als je klaar bent naar het oud ijzer (scheelt weer in de kosten)
hoeft ja niet perse een opel te zijn
mercedes en nissan hebben ook goede en eenvoudige diesels
jah je stuurhuis moet korter
inkorten is wel te doen maar een orginele op de kop tikken is makkelijker
in principe is de hele ombouw goed te doen
gewoon simpel houden
voor die diesel kun je ook een omega of een frontera a pakken want die blokken zijn in de basis hetzelfde
maar net zo moeilijk te vinden als een E rekord of een A senator diesel
als je er echt geen een kunt vinden moet je de bedfordgarage in smilde even bellen
die heb ik er een stuk of 10 verkocht een tijdje geleden
allemaal goede blokken :thumb
hey louwe
nee hoor dat is niet vloeken in de kerk
als ik klaar ben met de commodore ga ik verder met een admiral b
daar komt dan ook een mercedes 6 cilinder diesel in (wat voor een OM motor dat is weet ik niet)
die 6 cilinder omega B motor zat mij toch te veel elektronica aan
heb ik geen kaas van gegeten :hmmz :hmmz
wat betreft die radiateur van de rekord diesel
die heeft wel dezelfde afmetingen als de commodore maar zit wel verder naar achteren
dus de 6 cilinder past er niet in dan moet de radiateur naar voren geplaatst worden dan wel
bootje ?? met 2 diesels ?? zeker een veerboot dan :D :D
ik ben op het ogenblik bezig om een rekord E/ omega A 2.3 TD motor in te bouwen in een B commodore (Hetzelfde als een d rekord alleen kwam er bij mij een 6 cilinder op gas uit) omdat ik nogal dieselig ben wou ik er een vlotte diesel inhangen ik wil de auto semi dagelijks rijden om vooral eens een keertje weer wat meetings te bezoeken
de ombouw is redelijk te doen en als alles klaar is komt die redelijk van zijn plek
met de zelfgemaakte intercooler kom je ongeveer op 105 PK uit en met een 3.70 of 3.69 achteras overbrenging is dat goed te doen
de genoemde diesel met 5 bak is alleen niet zo eenvoudig te krijgen
en over de achteras van een E rekord
die past wel , maar alleen als je de bevestiging van je oude as overlast want de draagarmen van een E rekord zijn onder een andere hoek op de as gemonteerd
maar als alles dan klaar is heb je een auto die redelijk makkelijk de 1 op 14 haalt goed van z,n plek komt en ook nog eens leuk is om te zien………………………. :D
ik heb er denk ik ook nog wel een
gr rob
had jij ook geen b commo 4 drs te koop ?
meende dat ik dat ook zag…
ik weet even niet meer welke wagen je hebt
maar het merendeel van de rekords heeft de kleinen lagers
alleen de diesels en 2.2 met abs hebben de grotere lagers net als de senator
even met een roestborstel over de achterste remklauwen en daar moet de maat staan
senator voor heeft maar 1 soort lager
deze komt overeen met de rekord diesel voor en de kadett e achternormale rekord is kleiner en past niet
meestal zijn de a1 en a1.5 hetzelfde met 40 mm zuigers en de a2 met 38 mm zuigers
maar dat wil nog wel eens verschillen
anders even op de remklauw kijken daar staat het meestal wel op
precies eerst moet de minium prijs bereikt zijn anders gaat het feest niet door
en ik wordt meestal in de laatste seconden altijd overboden……………..
maar ik heb geen bod uitgebracht op deze wagen
dus ik gun jullie alle geluk………………………
:wors :wors :wors
ik bedoel als ik hem voor 3000 zou kunnen krijgen
dan zou het beginnen te jeuken
maar nee ik doe het niet zoals peter zegt is dan weer het hek van de dam en staat het hier binnen no time weer vol
dan maar spijt louwe
ja deze heeft orgineel ook onafhankelijke achterwielophanging arjen
nee zie je niet verkeerd
die van mij had een andere opzet
bij deze gaan de achterlichten en de rest mee als je de klep open doet
maar voor 3000 eurie begin ik toch wel te twijfelen………………………… ;) ;) :hmmz :hmmz
ik weet het arjan
jeukt ook nog wel
maar tandjes op elkaar en proberen niet aan te denken
heb er jaren achteraan gezeten en nooit een gevonden
en nu staat er een om de hoek te koop……………………..
en wist nog geen eens van het bestaan af……………??
maar wel een echte
dus super zeldzaam
de actie van chauffeurs vindt ik deels goed
alleen zou ik liever zien dat ieder zijn truck thuis liet staan
je hindert er geen mens mee en het resultaat is deels hetzelfde
ik heb 4 trucks en die staan die dag allemaal stil
achter het huis
net wat die medeforummer zegt als je alle trucks stil zet is nederland na 4 weken failliet
als je zo`n pasje hebt hoef je hem niet meer verplicht bij je te hebben
goed zo
allemaal schorsen zodat er geen cent belasting binnenkomt
zien ze vanzelf dat ze er geen zak mee opschieten
en dat het hun uiteindelijk enkel geld kost
ik heb in mijn omgeving nog niemand gehoord die nu op gas of op diesel rijd ook daadwerkelijk de volle pond wegenbelasting gaat betalen vanaf 1 januariik heb net die steno berichten vanuit den haag zitten lezen maar het is inderdaad zo dat een heleboel politici zich er ook aan storen dat het kabinet zo`n zigzag beleid voert en dat ze inderdaad vinden dat de overheid onbetrouwbaar overkomt met naam en toenaam ook voor de gedupeerde oldtimerbezitter
maar helaas legt het overgrote deel van die politici zich daarbij neer in die discussie en zijn ze voornemens voor het belastingplan 2014 te stemmen :puke we zijn ook lang niet de enigste gedupeerden zoals uit die verhalen blijkt :(
is er nou al gestemd door de 1e kamer?
zou toch een dezer dagen gebeuren ?
als iedereen het zou doen (ik doe het in elk geval wel) volgens mij heb je dan de meeste kans dat ze het aanpassen
omdat er dan geen geld binnen komt
dan zouden ze er toch over na moeten denken over hoe ze ons dan (een beetje) moeten laten betalen ?
en misschien dat er dan een betere regeling komteen jaartje in een wrak van een alto rijden is ja ook niet zo erg :puke :D
ik weet het maar zou het niet makkelijker zijn om te demonstreren door gewoon al onze old- en youngtimers vanaf de invoeringsdatum te schorsen ?
niemand hoeft de deur uit en je treft de regering waar het zeer doet …. in de portemonee want aan zo`n schorsing verdienen ze volgens mij niet veel :hmmz
yep past 1 op 1 hetzelfde geld voor de middendemper alleen 2.3 TD is anders
-
AuteurBerichten