Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Zie nu ook dit voorbij komen:
Buitendienstoplossing: 2127
Onderwerp: Motor Z19DTH/J, sensor raildruk – Motor slaat af, defectcode P0190 (07) wordt opgeslagen
Modellen: Motoren: Optie:
Vectra-C 2004…2006,Signum 2004…2006,Astra-H 2004…2006 Z19DTH,Z19DTH,Z19DTJ| Z19DTH
Klacht: Klant klaagt dat SVS brandt en de motor afslaat. Soms pas na een wachttijd van ca. 15 minuten weer starten. In het motorstuurapparaat is defectcode P0190 (07) opgeslagen.
Oorzaak: Wrijvingscorrossie bij de sensor/stekkerverbinding van de raildruksensor.
Productie: Toepassing van gewijzigde stekker (wijziging van leverancier) in de productie vanaf KW 18/06 met volgende motornummers: a.) Z19DTH17124473 b.) Z19DT4998781Oplossing:
In het geval van een klantenreclamatie moet een aangepaste stekker in het
kader van een kabelboomreparatie worden ingebouwd.
De nieuwe stekker is via P&A onder volgend onderdeelnummer: 93191457 /
catalogusnummer: 90 97 982 te bestellen.
Functiegroep: J – Motor
Klachtengroep: 04 – Elektrische storingen
Foutcode P0190 (07)Dit is volgens mij niet de derde injector stekker mod maar een andere stekker, klopt dit? Die derde injector mod is al uitgevoerd.
De koplampen zitten niet achter een zekering.
Kan het ook geen kwaad voor de sterkte?
Hij loopt nu weer goed, ik vermoed dat het toch de turbodruksensor was, die lijkt bij mij niet meer 100% in orde te zijn, één van de twee pinnetjes in die sensor zit ook behoorlijk los (hoort dit)? Daarnaast heb de motor heeft flink warm gestookt en wat toeren laten draaien, dit helpt ook behoorlijk, hij loopt nu weer een stuk beter.
Eigenlijk is het maar een lastige motor, hij is erg gevoelig voor vervuiling van de sensors, die motor is niet gemaakt om rustig mee te rijden,van rustig rijden gaat hij alleen maar stuk :hmmz
Net even de wervelkleppen getest met de op-com en ze bewogen gewoon goed, tevens heb ik de turbodruksensor schoongemaakt al was die niet erg aangekoekt, op http://www.astra-h-forum” onclick=”window.open(this.href);return false; werd die foutcode namelijk in verband gebracht met de turbodruksensor.
Tevens las ik ook dat er een modificatie zou zijn voor de brandstofrailsensor, klinkt dit iemand bekend?
Buitendienstoplossing: 2127
Onderwerp: Motor Z19DTH/J, sensor raildruk – Motor slaat af, defectcode P0190 (07) wordt opgeslagen
Modellen: Motoren: Optie:
Vectra-C 2004…2006,Signum 2004…2006,Astra-H 2004…2006 Z19DTH,Z19DTH,Z19DTJ| Z19DTH
Klacht: Klant klaagt dat SVS brandt en de motor afslaat. Soms pas na een wachttijd van ca. 15 minuten weer starten. In het motorstuurapparaat is defectcode P0190 (07) opgeslagen.
Oorzaak: Wrijvingscorrossie bij de sensor/stekkerverbinding van de raildruksensor.
Productie: Toepassing van gewijzigde stekker (wijziging van leverancier) in de productie vanaf KW 18/06 met volgende motornummers: a.) Z19DTH17124473 b.) Z19DT4998781Oplossing:
In het geval van een klantenreclamatie moet een aangepaste stekker in het
kader van een kabelboomreparatie worden ingebouwd.
De nieuwe stekker is via P&A onder volgend onderdeelnummer: 93191457 /
catalogusnummer: 90 97 982 te bestellen.
Functiegroep: J – Motor
Klachtengroep: 04 – Elektrische storingen
Foutcode P0190 (07)Edit:
Zojuist dit gevonden:
http://www.vectra-c.com/forum/showthread.php?148899-cdti-blue-smoke-dmf-rattle-solved!&highlight=p0190″ onclick=”window.open(this.href);return false;De symptonen lijken er erg op, inclusief het ratelen, weet iemand wat ze hier precies mee bedoelen en hoe je dit moet doen?
Vanmiddag had ik de auto gestart en toen merkte ik dat hij stationair niet echt lekker liep, hij schommelde tussen de 750 en 1000 toeren, tevens pakte hij traag op de eerste paar honderd toeren daarna gewoon normaal. Als ik gewoon rijd is er eigenlijk niets aan te merken, misschien dat dit voor iemand herkenbaar klinkt?
Het stangetje is nog goed, dat had ik nog even gecontroleerd, het is ook nog allemaal vetvrij etc.
Als het een een probleem zou zijn met de brandstoftoevoer, zou ik het probleem dan ook niet boven de 2000 toeren moeten hebben? daarboven loopt hij gewoon soepel.Ik zat nu ook nog even te denken aan een vervuilde turbodruksensor, zou het dat misschien kunnen zijn?
@RISL wrote:
Oef, dat had ik nog nooit gezien.
Ik dacht zelf ook aan de rem in trappen en dan langzaam de koppeling op laten kopen…maar ik denk dat je motor al om zeep is als al die olie er in loopt en hij droog de toerenbegrenzer in loopt voor zo’n lange tijd.Een toerenbegrenzer is er dan niet, een dieseltje kan dan makkelijk 10-12.000 toeren maken. Waarschijnlijk blijft je motor wel enigzins heel als je hem direct kan stoppen maar dat schijnt dus niet mee te vallen.
Zoals ik het nu lees is het brandblussertje nog de beste oplossing (mits je het recht in de inlaat buis kan spuiten), die kan je ook gebruiken als de kap nog dicht is aangezien de luchtaanvoer vaak in de grill zit, dat maakt het geheel ook nog wat veiliger.
Ik zat me net nog iets te bedenken, de gasklep bij veel turbo auto’s zit aan de inlaatzijde en dus bij je luchtaanvoer, als je de auto uitzet is de gasklep toch ook dicht? Hoe kan er dan nog lucht bij de motor komen?
De filmpjes op internet zijn inderdaad meestal van een bmw of renault.
Een keering in je turbo die kapot gaat waardoor de olie uit je carter in je luchtinlaat traject komt en dat wordt dan je brandstof. En aangezien diesel een zelfontbrander is stopt het niet als je de sleutels uit het contact haalt of de accu loshaald etc. .
Ik wil ze er zelf uithalen om ze vervolgens te laten testen en als het nodig is te laten vervangen door een ruilinjector.
Ik zit te denken om naar romboutsrevisie te gaan (partner van buchli) in tilburg, ik woon zelf tussen helmond en eindhoven, dus als iemand tips heeft voor een goed bedrijf?
Het probleem is voornamelijk tikken/hard nagelen.
Heeft iemand tips?
Het viel me vandaag op dat het verbruik aanzienlijk omlaag is gegaan, waar ik normaal 7,2/7,4l op 100km verbruikt deed die dat nu tijdens mijn vaste rit met 6,2l/100km. Kan het komen omdat die spanrol veel weerstand leverde omdat die lager defect was?
De dynamo was een klein jaar geleden al vervangen, er was toen een nieuwe ingezet.
Het probleem is opgelost, het bleek de spanrol van de multiriem te zijn.
niemand?
Ik ben er niet zo handig mee, dus als iemand misschien een korte beschrijving kan geven?
Had je zo’n geluidje of heb je het nog steeds?
oktober vorig jaar is de dynamo nog vervangen dus dan zou die wel heel snel weer kapot zijn.
Weet je misschien of er ergens een handleiding is voor het verwijderen van de multiriem?
Het klinkt niet als het vliegwiel.
Het geluid lijkt heel erg hier op:
http://www.youtube.com/watch?v=n5xG_3CYBuY” onclick=”window.open(this.href);return false;De airco aan of uit maakt ook niet uit.
Ik heb het niveau van de stuurbekrachtigings vloeistof al gecontroleerd maar die lijkt goed te zijn (al is het nauwelijks te zien op de peilstok omdat het zo’n lichte olie is). Ik heb wel altijd al dat de stuurbekrachtiging een apart geluid maakt als ik de wielen maximaal stuur.
even een schopje, ik denk toch niet dat het aan de versnellingsbak ligt. Als ik namelijk de koppeling inhoud en de versnellingsbak in zijn vrij hoor ik het nog. Als ik hem stationair op 2000 toeren houd hoor ik hem het beste. In de auto hoor je het geluid dan goed, als je boven de motor hangt hoor je het niet, maar als je onder de motor luistert hoor je het wel.
Weet iemand wat het kan zijn?
Ik was ze ook tegengekomen op ebay. Helaas heb ik niemand in mijn omgeving die dit soort dingen kan vervangen in mijn auto :thumbdown .
Het zou bij mij dus neerkomen op een versnellingsbak revisie incl in en uitbouw etc. Daarom was ik benieuwd of de bovenstaande prijs realistisch is of niet.
Wat ik overigens ook apart vind is dat soms het geluid erg aanwezig is en soms helemaal niet :wtf
Ik had even een prijsopvraag gedaan bij http://www.versnellingsbak-revisie.com” onclick=”window.open(this.href);return false;
Ze vragen er 1200 euro voor inclusief in en uitbouwen. Het lijkt me een vrij aardige prijs, heeft iemand ervaringen met dit bedrijfje? (het lijkt gewoon een klein bedrijfje aan huis te zijn).
Hmm, dat zijn er genoeg.
Gaat hij wel langer mee als hij gereviseerd is of blijft het een zwakke versnellingsbak? Misschien ook maar meteen het vliegwiel vervangen als de versnellingsbak eraf is aangezien dat ook al een zwak punt is :swear
Is er nog wel even mee te rijden of kan hij mij op ieder moment in de steek laten?
Hij heeft nu pas 145000 gelopen, gaat die versnellingsbakken altijd zo vroeg kapot?
Weet je toevallig ook wat het ongeveer kost als je het bij een revisiebedrijf laat doen?
Garantie heb ik helaas niet meer, wat kost het om de bak te laten reviseren?
Als ik hem in de 3e versnelling zet voel ik de pook behoorlijk trillen als ik hem iets naar voren dus, tevens schakelt hij ook heel af en toe slecht in de 6e versnelling :???:
En weet ook iemand een goed adres voor een (hopelijk goedkope) plek voor een revisie in de gemeenste helmond/eindhoven?
-
AuteurBerichten