Injectoren laten reinigen

Forumindex Forums Modellen Astra Injectoren laten reinigen

  • Dit onderwerp bevat 0 stemmen en heeft 25 reacties.
25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 26)
  • Auteur
    Berichten
  • #17244640

    Spacejam
    Participant
    • Topics 204
    • Reacties 2802
    • Offline
    • Lid sinds:
      21 November 2006

    Weet iemand misschien een plek waar ik de injectoren van mijn z19dth motor kan laten reinigen/reviseren in de omgeving helmond/eindhoven?

    #17965091

    camper
    • Topics 36
    • Reacties 493
    • Offline
    • Lid sinds:
      25 December 2011

    bosch hasselseweg eindhoven

    #17965092

    camper
    • Topics 36
    • Reacties 493
    • Offline
    • Lid sinds:
      25 December 2011

    aep
    eindhoven

    #17965093

    Spacejam
    Participant
    • Topics 204
    • Reacties 2802
    • Offline
    • Lid sinds:
      21 November 2006

    Is het lastig om die injectors er zelf uit te halen en gaat het vlug kapot?

    #17965094

    wim-v6
    Participant
    • Topics 52
    • Reacties 35637
    • Offline
    • Lid sinds:
      12 August 2005

    Vaak zitten deze knoert vast, en trek je ze aan barrels als je ze eruit haalt.

    Willem

    #17965096

    Spacejam
    Participant
    • Topics 204
    • Reacties 2802
    • Offline
    • Lid sinds:
      21 November 2006

    Heeft iemand misschien ervaringen met de helmondse motoren revisie? Ik wil daar mijn injectoren laten reinigen maar ik ben benieuwd of iemand ervaringen heeft met dat bedrijf.

    #17965097

    Spacejam
    Participant
    • Topics 204
    • Reacties 2802
    • Offline
    • Lid sinds:
      21 November 2006

    :thumbup

    #17965095

    wim-v6
    Participant
    • Topics 52
    • Reacties 35637
    • Offline
    • Lid sinds:
      12 August 2005

    Bedrijf ken ik zelf niet, en zo te lezen zijn er weinigen die er ervaring mee hebben..

    Zijn er geen ervaringen op internet te vinden over deze garage??

    Willem

    #17965098

    Spacejam
    Participant
    • Topics 204
    • Reacties 2802
    • Offline
    • Lid sinds:
      21 November 2006

    Ik heb toch besloten om ze er zelf uit te halen, heeft iemand nog goede tips of dingen om op te letten. Ik had wel al gehoord dat als ze niet naar de buitenkant lekken dat ze niet muurvast zitten.

    #17965099

    Vannos
    Participant
    • Topics 23
    • Reacties 2101
    • Offline
    • Lid sinds:
      14 November 2010

    Ze kunnen muur vast zitten, heb het vaak genoeg meegemaakt. Maar ook vaak dat ik ze er zo uit kon trekken.

    Je moet gewoon een beetje klooien niet met hamers op gaan slaan of iets., maar met beleid :P beetje draaien en trekken zeg.
    of maak een klein slag trekkertje dan komen ze meestal snel los.

    suc6

    Calibra 3.0V6 Iceland

    #17965100

    Fearless
    Participant
    • Topics 134
    • Reacties 9323
    • Offline
    • Lid sinds:
      9 January 2005

    Moet je niet zelf mee gaan klooien, je zit namelijk met het sproeibeeld. Dat moet perfect zijn, en dat zie je alleen op een testopstelling.

    Heb het eens gedaan op een cursusdag, dan kon je met stelplaatjes de openingsdruk aanpassen. En daarbij veranderde de spuitnevel ook gelijk weer met alles wat je deedt.

    Niet iets om zelf uit elkaar te halen dus. Beter een paar tientjes meer uit geven, dan later je motor in puin door een te schrale verneveling van je brandstof.

    Elke diesel specialist kun je ze heen brengen, ook reviciebedrijven.

    Weet niet waar je weg komt? Ik heb alleen ervaringen met Buchli en heb ook wel eens wat personen naar Urk gestuurd, daar zit ook een zeer goeie dieselspecialist. Alleen niet schrikken als je er komt. Tis een grote bende daar, vergelijkbaar met een sloperij. Maar ze hebben verstand van dieseltechniek. Echt een aanrader.

    Het loshalen kan wat lastig zijn….
    Maar wat is eigenlijk je probleem?
    Lekt ie naar buiten toe? dan redt je het al met enkel nieuwe brandplaatjes.

    #17965101

    OPelc
    • Topics 42
    • Reacties 142
    • Offline
    • Lid sinds:
      28 April 2008

    Ik wil ze er zelf uithalen om ze vervolgens te laten testen en als het nodig is te laten vervangen door een ruilinjector.

    Ik zit te denken om naar romboutsrevisie te gaan (partner van buchli) in tilburg, ik woon zelf tussen helmond en eindhoven, dus als iemand tips heeft voor een goed bedrijf?

    Het probleem is voornamelijk tikken/hard nagelen.

    #17965102

    Fearless
    Participant
    • Topics 134
    • Reacties 9323
    • Offline
    • Lid sinds:
      9 January 2005

    Gewoon netjes nummeren en wegbrengen.
    Loshalen stelt niets voor als ze niet lekken idd. ALs ze lekken dan heb je de zwarte troep vast op de motor en dat stinkt behoorlijk. Dat kun je losbikken…maar ook dat is nog goed te doen.

    Is het tikken/nagelen pas gekomen of vanaf het begin al?

    #17965103

    Spacejam
    Participant
    • Topics 204
    • Reacties 2802
    • Offline
    • Lid sinds:
      21 November 2006

    Sinds een jaar ofzo al maar ik erger me er mateloos aan en al het andere heb ik inmiddels al uitgesloten, vandaar nu de verstuivers.

    #17965104

    Fearless
    Participant
    • Topics 134
    • Reacties 9323
    • Offline
    • Lid sinds:
      9 January 2005

    jah dat kunnen idd verstuivers zijn die niet goed werken.

    #17965105

    Haasje17
    Moderator
    • Topics 46
    • Reacties 7726
    • Offline
    • Lid sinds:
      8 September 2009

    Heet water erover dan kun je ze er makkelijker uittrekken.

    Vectra C
    Astra G
    Kadett E
    Senator A
    Rekord C
    Olympia '55

    #17965106

    Spacejam
    Participant
    • Topics 204
    • Reacties 2802
    • Offline
    • Lid sinds:
      21 November 2006

    Bedankt voor de tips, ik las ook dat het kan voorkomen dat de brandstofpomp kapot gaat bij het ontluchten, is die kans reëel of komt het slechts sporadisch voor?

    Moeten ze ook nog echt met een momentsleutel vastgezet worden of gewoon vast is vast?

    #17965107

    Spacejam
    Participant
    • Topics 204
    • Reacties 2802
    • Offline
    • Lid sinds:
      21 November 2006

    Ik heb een goede how-to gevonden :)
    http://www.vectra-c.com/forum/showthread.php?t=101346” onclick=”window.open(this.href);return false;

    #17965108

    kiyamizio
    • Topics 73
    • Reacties 1379
    • Offline
    • Lid sinds:
      5 February 2010

    Kan je niet de topic plaatseb nu moet ik eerst lid wordeb

    @spacejam wrote:

    Ik heb een goede how-to gevonden :)
    http://www.vectra-c.com/forum/showthread.php?t=101346” onclick=”window.open(this.href);return false;

    Sent from my GT-I9001 using Tapatalk

    #17965109

    Spacejam
    Participant
    • Topics 204
    • Reacties 2802
    • Offline
    • Lid sinds:
      21 November 2006

    Meestal wordt dat niet gewaardeerd door de andere forums.

    #17965110

    Fearless
    Participant
    • Topics 134
    • Reacties 9323
    • Offline
    • Lid sinds:
      9 January 2005

    @spacejam wrote:

    Bedankt voor de tips, ik las ook dat het kan voorkomen dat de brandstofpomp kapot gaat bij het ontluchten, is die kans reëel of komt het slechts sporadisch voor?

    Moeten ze ook nog echt met een momentsleutel vastgezet worden of gewoon vast is vast?

    Officieel met de momentsleutel. Maar uit mijn ervaring weet ik dat dat nog te los is.
    Ik probeer ze zo strak mogelijk te draaien, want als ie te los is gaat ie lekken.

    Brandstofpomp ontluchten hoeft haast niet meer bij deze motoren, zijn nagenoeg zelfontluchters. Kun je niet heel veel aan doen.
    Meestal is het starten en lopen, alleen moet je dan niet gelijk gas willen geven, laat hem gewoon rustig stationair draaien.
    Mischien een beetje startpiloot gebruiken om hem wat sneller aan te laten slaan.

    Heb het wel eens gehoord dat een pomp droog gelopen was tijdens ontluchten. Maar dat was bij een ouderwetse dieselmotor.

    #17965111

    Spacejam
    Participant
    • Topics 204
    • Reacties 2802
    • Offline
    • Lid sinds:
      21 November 2006

    Oke, dus gewoon met gezond verstand moet het goed komen, niet net als bij een cilinderkop dat alles exact vastgedraaid moet worden. Er wordt ook aangeraden om de brandstof leidingen ter vervangen naar de commonrail, dat zou een kostenpost zijn van 120euro extra. Dit zou denk ik ook wel erna alsnog kunnen als hij blijkt te lekken lijkt me.

    #17965112

    Spacejam
    Participant
    • Topics 204
    • Reacties 2802
    • Offline
    • Lid sinds:
      21 November 2006

    Net ook even gekeken met de op-com, injector 3+4 geven behoorlijke afwijkingen (-3,5), wat vrij fors is, dat zijn ook precies de verstuivers die het meeste geluid maken. Misschien maar gewoon 4 nieuwe(gereviseerde) plaatsen…

    #17965113

    Spacejam
    Participant
    • Topics 204
    • Reacties 2802
    • Offline
    • Lid sinds:
      21 November 2006

    Het vervangen is gelukt de eerste zat behoorlijk vast maar uiteindelijk gingen ze allemaal los, ik was er 1,5uur in totaal mee bezig geweest. Het was wel enorm lastig om die schachten in de cilinderkop schoon te maken, met een schroevendraaier, doek en compressor is het uiteindelijk wel redelijk goed gelukt. De eerste drie waren gitzwart aan de onderkant en de 4e was een beetje geroest aan de onderkant :wtf

    De motor loopt nu weer goed. één verstuiver heeft nog een afwijking van 0,7mg per slag. Valt dit binnen de marge?

    #17965114

    Spacejam
    Participant
    • Topics 204
    • Reacties 2802
    • Offline
    • Lid sinds:
      21 November 2006

    Het brandstofverbruik is ook aanzienlijk omlaag gegaan (met 0,8l/100km omlaag).

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 26)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.