Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
origineel gepost door jason
:worsOwja, ziet er leuk uit!
http://www.cardomain.com/ride/305222
http://www.migweb.co.uk/forums/car-talk/193761-twinscrew-supercharged-astra-mk3.html
Hallo,
Allen bedankt voor de reactie’s.
Blokkie is ondertussen volledig gedemonteerd en gaat straks binnen voor te herboren en te honen.
De zuigers hebben precies al het een en ander te verduren gekregen en de hoon groeven zijn op de werkzijden weg.origineel gepost door OPCdriver
Compressietest doen dan weet je het.
Gisteren compressietest gedaan, 1 cilinder met slechts 5/ 1. Dat wordt dus open doen. Intussen cilinderkop gedemonteerd, pas wanneer de zuigers eruit zijn zal ik meer weten.
origineel gepost door svdk20
vermogen nog oke? dan gok ik de klepseals. hoe zien de bougies eruit?Vermogen nog steeds ok, aan de bougies niets verschillend te zien. Er is wel 1 zuiger die beduidend natter is als ik door de bougiegaten kijk.
Ik hoor ook dat puserend geluid in de uitlaat, ( precies dat hij op zowat op 3 poten loopt ( zou het dan niet eerder aan de cilinder/ zuigers liggen ipv klepseals?)origineel gepost door wim-v6
Zit niet gewoon je dunne pijpje van de carterventilatie verstopt (dunne slangetje volgen van klepdeksel).dan gaat ie ook pulserend dampen uit de oliedop en peilstok
Willem
Heb even de carterventielatie gecontroleerd, alles vrij.
Zelfs bij draaien zonder deze slangetjes erop doet hij het nog even erg.
Wanneer ik even de motor doe draaien en dan onmiddelijk de bougies uitdraai dampt hij in het 2° bougie gat.
Ik zal voor het zekere een cilinderlektest laten uitvoeren. Er zal wrsch wel iets mis zijn met de 2 cilinder/ zuiger.ziet er fijn uit! mooi werk.
origineel gepost door nvt_opel
op welke wagen komt die ?en welk type turboOp een Astra coupe Z20LET. Type turbo van Astra H OPC komt erop.
eerst was er da X17DTL ( motor van gm/ opel zoals bij de eerste astra’s gebaseerd op de oude 17 diesel van in de jaren 90)
Vanaf 2000 Y17DT ( isuzu motor, kompleet anders ( ook de stuurapparaten), uitlaat/ noem maar op, zelfde als in de mazda 323 vb.
Dus niet mogelijk of het zal je ernorm veel geld en moeite kosten.Groeten
Op voorhand niet te weten, valt plots stil of slaat gewoon niet meer aan wanneer deze stuk is.
Normaal een astra G van 2003 is al een Y 20DTH en van deze gaan ze zelden deffect.
Bij de vorige X motoren zoals X20DTL / X20 DTH willen ze weel eens de geest geven.Groeten
ok, allen bedankt voor de info, het is niet mijn eertste waterdarm die ontploft ( eerder bij vorige wagens al gehad, zelfs bij diesels) vandaar dat ik even research wou doen.
Groeten
Heb dit bij mijn X20XER en Z20LET ook!
Had dit vroeger al eens bij mijn vorige wagens.
Kan opgelost worden door koppeling te vernieuwen samen met druklager en drukgroep.
U kan ook een beetje vet an de as van de boite en lager smeren maar dan is het zot om zo maar ff je boite eruit te gooien zonder deze te vervangen.origineel gepost door zetos
HeyDe 140 kw is de 192 pk versie je heb alleen de 140 kw en de 147 kw en ik was idd diegene die ook vroeg wat het verschil tussen let en let was.
ach zo, bedankt, ik dacht dat er nog een 141 KW was ook maar ik had het dan blijkbaar mis op, toch bedankt voor de info.
Groeten
origineel gepost door orrie
Hoii!Ik zit zwaar in twijfel..
Ik wil graag wat meer pit onderin, nu kun je uit verschillende dingen kiezen maar wat zouden jullie doen?Ik zat zelf te denken aan een inlaat van Dbilas, Het kost een paar centen maar dan heb je ook wat :wub Maar werkt dit ook echt!?
Mischien een andere brandstofdrukregelaar 3,6 ipv 3,3. (Zijn hier ervaringen mee?)
Mischien nog andere dingen!? Graag hoor ik wat van jullie! en niet van die stomme dingen graag van koop even een andere blok…. Er staat namelijk nog maar 15k op het blokjeking:
Hoi, heb namelijk ook een Astra X20XER en vindt dit ook niet vet kwa prestaties onderin vooral, veel kan je er niet meer aan doen aangezien het een 20XEV blok ( 136PK) met zuigers van een 20XE en spagetti uitlaat en andere software is waardoor deze al op zijn uiterste staat.
Ervaring heb ik met die inlaten niet, wel met die brandstofdrukregelaar, het er eentje in gemonteerd van 3,6 bar en het scheelt niets ( denk dat dit enkel bij zwaar getunende motoren een verschil maakt zoals bv Z20LET die vb met andere turbo enz zit)
Wat u eventueel kunt doen is een andere boite in monteren met andere eindverhouding, heb ik toch gedaan en moet zeggen valt wel best mee.Groeten
origineel gepost door OPCdriver
Staat in je instructieboekje.
Bij Opel zelf wordt veel 5W-30 volsyntheet gebruikt maar
5W-40 vind ik persoonlijk beter.(gebruik zelf 5W-50)
Ook kun je een half-syntheet nemen en dan een 10W-40 toepassen.
Ik vind de volsyntheet het beste maar is wel wat
duurder dan een halfsyntheet natuurlijk.Ok bedankt voor de reactie, zelf dacht ik ook aan 5W30, maar als ik in het boekje kijkt mag je er blijkbaar vanalle soorten inkappen.
Ik ga er de 5W30 opdoen, is ietsje duurder maar daar mag je niet naar kijken als je een turbo zitten hebt.origineel gepost door opctjeee
Hallo allen,Ik had graag geweten welke verschillen er zijn tss de verschillende LET’s. Ik lees hier op het forum dat het software zou zijn tss de 2 LET versies ( namelijk 192 en 200 PK)
Nu ik ben in het bezit van een 190 PK ( 140 KW op inschrijving) in een astra van 2001. Dus eigenlijk zijn er 3 soorten dan??Alvast bedankt voor jullie reacties.:)
Voor alle duidelijk is het een Z20LET, was dit vergeten bij te vermelden
origineel gepost door OPCdriver
De eerste Coupe’s zijn zo geleverd en ook de Zafira.
En idd waarschijnlijk een softwareverschil.
Heb jij dan geen 192 pk uitvoering?Neen, het is een 140KW op papieren en motorcode is Z20LET.:)
-
AuteurBerichten