opctjeee

Aangemaakte reacties

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: boost is boost #17698470
    opctjeee
      Lid sinds:
      8 May 2010
      In reactie op: pulserende druk met rook in oliepeilstok #17697480
      opctjeee
        Lid sinds:
        8 May 2010

        Hallo,
        Allen bedankt voor de reactie’s.
        Blokkie is ondertussen volledig gedemonteerd en gaat straks binnen voor te herboren en te honen.
        De zuigers hebben precies al het een en ander te verduren gekregen en de hoon groeven zijn op de werkzijden weg.

        In reactie op: pulserende druk met rook in oliepeilstok #17697477
        opctjeee
          Lid sinds:
          8 May 2010

          origineel gepost door OPCdriver

          Compressietest doen dan weet je het.

          Gisteren compressietest gedaan, 1 cilinder met slechts 5/ 1. Dat wordt dus open doen. Intussen cilinderkop gedemonteerd, pas wanneer de zuigers eruit zijn zal ik meer weten.

          In reactie op: pulserende druk met rook in oliepeilstok #17697474
          opctjeee
            Lid sinds:
            8 May 2010

            origineel gepost door svdk20
            vermogen nog oke? dan gok ik de klepseals. hoe zien de bougies eruit?

            Vermogen nog steeds ok, aan de bougies niets verschillend te zien. Er is wel 1 zuiger die beduidend natter is als ik door de bougiegaten kijk.
            Ik hoor ook dat puserend geluid in de uitlaat, ( precies dat hij op zowat op 3 poten loopt ( zou het dan niet eerder aan de cilinder/ zuigers liggen ipv klepseals?)

            In reactie op: pulserende druk met rook in oliepeilstok #17697473
            opctjeee
              Lid sinds:
              8 May 2010

              origineel gepost door wim-v6
              Zit niet gewoon je dunne pijpje van de carterventilatie verstopt (dunne slangetje volgen van klepdeksel).

              dan gaat ie ook pulserend dampen uit de oliedop en peilstok

              Willem

              Heb even de carterventielatie gecontroleerd, alles vrij.
              Zelfs bij draaien zonder deze slangetjes erop doet hij het nog even erg.
              Wanneer ik even de motor doe draaien en dan onmiddelijk de bougies uitdraai dampt hij in het 2° bougie gat.
              Ik zal voor het zekere een cilinderlektest laten uitvoeren. Er zal wrsch wel iets mis zijn met de 2 cilinder/ zuiger.

              In reactie op: Klaar met z20leh turbo montage / op naar EDS :D #17672047
              opctjeee
                Lid sinds:
                8 May 2010

                ziet er fijn uit! mooi werk.

                In reactie op: TURBO #17685442
                opctjeee
                  Lid sinds:
                  8 May 2010

                  origineel gepost door nvt_opel
                  op welke wagen komt die ?en welk type turbo

                  Op een Astra coupe Z20LET. Type turbo van Astra H OPC komt erop.

                  In reactie op: onderblok Y17DT en X17DTL #17509100
                  opctjeee
                    Lid sinds:
                    8 May 2010

                    eerst was er da X17DTL ( motor van gm/ opel zoals bij de eerste astra’s gebaseerd op de oude 17 diesel van in de jaren 90)
                    Vanaf 2000 Y17DT ( isuzu motor, kompleet anders ( ook de stuurapparaten), uitlaat/ noem maar op, zelfde als in de mazda 323 vb.
                    Dus niet mogelijk of het zal je ernorm veel geld en moeite kosten.

                    Groeten

                    In reactie op: brandstof pomp #17383451
                    opctjeee
                      Lid sinds:
                      8 May 2010

                      Op voorhand niet te weten, valt plots stil of slaat gewoon niet meer aan wanneer deze stuk is.
                      Normaal een astra G van 2003 is al een Y 20DTH en van deze gaan ze zelden deffect.
                      Bij de vorige X motoren zoals X20DTL / X20 DTH willen ze weel eens de geest geven.

                      Groeten

                      In reactie op: druk op watercircuit #17680874
                      opctjeee
                        Lid sinds:
                        8 May 2010

                        ok, allen bedankt voor de info, het is niet mijn eertste waterdarm die ontploft ( eerder bij vorige wagens al gehad, zelfs bij diesels) vandaar dat ik even research wou doen.

                        Groeten

                        In reactie op: probleem koppeling? #17670955
                        opctjeee
                          Lid sinds:
                          8 May 2010

                          Heb dit bij mijn X20XER en Z20LET ook!
                          Had dit vroeger al eens bij mijn vorige wagens.
                          Kan opgelost worden door koppeling te vernieuwen samen met druklager en drukgroep.
                          U kan ook een beetje vet an de as van de boite en lager smeren maar dan is het zot om zo maar ff je boite eruit te gooien zonder deze te vervangen.

                          In reactie op: LET LET & LET??? #17679663
                          opctjeee
                            Lid sinds:
                            8 May 2010

                            origineel gepost door zetos
                            Hey

                            De 140 kw is de 192 pk versie je heb alleen de 140 kw en de 147 kw en ik was idd diegene die ook vroeg wat het verschil tussen let en let was.

                            ach zo, bedankt, ik dacht dat er nog een 141 KW was ook maar ik had het dan blijkbaar mis op, toch bedankt voor de info.

                            Groeten

                            In reactie op: 20xer OPC vraag over inlaat #17670201
                            opctjeee
                              Lid sinds:
                              8 May 2010

                              origineel gepost door orrie
                              Hoii!

                              Ik zit zwaar in twijfel..
                              Ik wil graag wat meer pit onderin, nu kun je uit verschillende dingen kiezen maar wat zouden jullie doen?

                              Ik zat zelf te denken aan een inlaat van Dbilas, Het kost een paar centen maar dan heb je ook wat :wub Maar werkt dit ook echt!?

                              Mischien een andere brandstofdrukregelaar 3,6 ipv 3,3. (Zijn hier ervaringen mee?)

                              Mischien nog andere dingen!? Graag hoor ik wat van jullie! en niet van die stomme dingen graag van koop even een andere blok…. Er staat namelijk nog maar 15k op het blokjeking:

                              Hoi, heb namelijk ook een Astra X20XER en vindt dit ook niet vet kwa prestaties onderin vooral, veel kan je er niet meer aan doen aangezien het een 20XEV blok ( 136PK) met zuigers van een 20XE en spagetti uitlaat en andere software is waardoor deze al op zijn uiterste staat.
                              Ervaring heb ik met die inlaten niet, wel met die brandstofdrukregelaar, het er eentje in gemonteerd van 3,6 bar en het scheelt niets ( denk dat dit enkel bij zwaar getunende motoren een verschil maakt zoals bv Z20LET die vb met andere turbo enz zit)
                              Wat u eventueel kunt doen is een andere boite in monteren met andere eindverhouding, heb ik toch gedaan en moet zeggen valt wel best mee.

                              Groeten

                              In reactie op: Olieën #17679651
                              opctjeee
                                Lid sinds:
                                8 May 2010

                                origineel gepost door OPCdriver

                                Staat in je instructieboekje.
                                Bij Opel zelf wordt veel 5W-30 volsyntheet gebruikt maar
                                5W-40 vind ik persoonlijk beter.(gebruik zelf 5W-50)
                                Ook kun je een half-syntheet nemen en dan een 10W-40 toepassen.
                                Ik vind de volsyntheet het beste maar is wel wat
                                duurder dan een halfsyntheet natuurlijk.

                                Ok bedankt voor de reactie, zelf dacht ik ook aan 5W30, maar als ik in het boekje kijkt mag je er blijkbaar vanalle soorten inkappen.
                                Ik ga er de 5W30 opdoen, is ietsje duurder maar daar mag je niet naar kijken als je een turbo zitten hebt.

                                In reactie op: LET LET & LET??? #17679661
                                opctjeee
                                  Lid sinds:
                                  8 May 2010

                                  origineel gepost door opctjeee
                                  Hallo allen,

                                  Ik had graag geweten welke verschillen er zijn tss de verschillende LET’s. Ik lees hier op het forum dat het software zou zijn tss de 2 LET versies ( namelijk 192 en 200 PK)
                                  Nu ik ben in het bezit van een 190 PK ( 140 KW op inschrijving) in een astra van 2001. Dus eigenlijk zijn er 3 soorten dan??

                                  Alvast bedankt voor jullie reacties.:)

                                  Voor alle duidelijk is het een Z20LET, was dit vergeten bij te vermelden

                                  In reactie op: LET LET & LET??? #17679660
                                  opctjeee
                                    Lid sinds:
                                    8 May 2010

                                    origineel gepost door OPCdriver

                                    De eerste Coupe’s zijn zo geleverd en ook de Zafira.
                                    En idd waarschijnlijk een softwareverschil.
                                    Heb jij dan geen 192 pk uitvoering?

                                    Neen, het is een 140KW op papieren en motorcode is Z20LET.:)

                                  16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)