OPC Turbo

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 637)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: distributieriem vervangen #17992074
    OPC Turbo
      Lid sinds:
      7 June 2009

      60.000 of 4 jaar…

      Circa €500,- bij de dealert incl. waterpomp.

      Als je het zelf kan ong. €200,- aan delen (als je nette korting krijgt) en een uurtje of 2 werk voor de geoefende sleutelaar.

      In reactie op: Astra G OPC alarm #17990013
      OPC Turbo
        Lid sinds:
        7 June 2009

        De 2 draadjes die naar de led lopen doorknippen, een kant aansluiten op + vanaf de accu andere op + na contact dan knippert hij bij contact uit en gaat hij uit als contact aan staat. (ik neem aan dat dit gewoon werkt, ik kan me niet voorstellen dat dit anders zal zijn dan bij een universeel ledje)

        In reactie op: lekke kleppendeksel pakking zwakke punt? #17975014
        OPC Turbo
          Lid sinds:
          7 June 2009

          Klepdeksel pakking wil wel eens lekken maar dan vooral ook naar de bougie gaten…

          Ik heb hem een paar duizend KM voordat je hem kocht vervangen want hij begon te zweten richting de bougies (en absoluut op 8nm vast gezet want ik weet hoe gevoelig het spul is)

          Dat klepje is bij die van jou inderdaad van aluminium want van de originele brak het pijpje af met loshalen (heb een keer een probleem gehad dat de auto “haalde” met stevig optrekken en heb toen alle vacuum aansluitingen en leidingen gecontroleerd) bij ons was het klepje niet op voorraad en heb er toen een universele op gezet (kon ik direct weer rijden)

          In reactie op: 205/55/16 in plaats van 205/50/16 #17931897
          OPC Turbo
            Lid sinds:
            7 June 2009

            Zoals JoSchaap al zegt:

            Gaat aanlopen met veel belading, verder geen problemen…

            Ik had op mijn OPC wel 205/50R16, maar die zijn (veel) duurder en moeilijker te vinden…

            Ik vind 205/50R16 ook beter staan… 55 lijkt een beetje een ballon band op een Astra G

            Ik ben persoonlijk van mening dat je niet van standaard maten moet afwijken (of je moet gelijk aan de originele afrolmaat hebben)

            In reactie op: olie lekkage Zafira 2001 zijkant bij distributie #17647636
            OPC Turbo
              Lid sinds:
              7 June 2009

              De waterpomp is een bekend zwak punt, die olie kering niet…

              De waterpomp wordt met een nieuw gespannen riem vaak zwaarder belast waardoor hij kan gaan lekken vandaar het preventief vervangen ervan…

              De keering lijkt mij niet nodig, tenzij hij al wat zweet…

              In reactie op: 0w30 of 5w40 #17917366
              OPC Turbo
                Lid sinds:
                7 June 2009

                0W30 of 5W30 longlife olie

                (dat had ik bij de dealer waar ik werkte in de bulk) en schreef Opel ook voor.

                In reactie op: Waar op te letten bij kijken naar Astra H station 18 16v ? #17917246
                OPC Turbo
                  Lid sinds:
                  7 June 2009

                  @wim-v6 wrote:

                  Z18XER

                  – Niet op LPG!!!! kunnen ze niet goed tegen
                  – Rammelen van de Kleptiming stellers..
                  – Olieverbruik (smallblock 16V motor)
                  – Tikken van de motor (geen hydraulische stoters
                  – Olielekkage krukaskeerringen

                  Willem

                  In aanvulling op wim-v6 zijn verhaal:

                  Astra H algemeen

                  De cim module (bijvoorbeeld als de claxon niet werkt met ingeschakelde verlichting of de stuur bediening werkt niet goed) kan de cim module kapot zijn en dat kost een paar honderd euro.

                  In reactie op: olie lekkage Zafira 2001 zijkant bij distributie #17647634
                  OPC Turbo
                    Lid sinds:
                    7 June 2009

                    @rinus747 wrote:

                    Effe een vraagje van een newbee

                    Zo’n krukaskeerrring aan de passagierskant, is die van buitenaf te vervangen, of moet dan het motorblok gesplitst worden?

                    Ik neem aan dat het een grotere klus is dan de distributieset zelf vervangen. Klopt het dat het plastic huis van de distributieriem er af moet, en dat dus alle looprollen, waterpomp en de nokas wielen er ook af moeten, om er bij te komen?

                    Groeten Rinus

                    Klopt helemaal…

                    Je moet de complete distributie eraf halen evenals alle tandwielen en kunstof kappen, waterpomp kan b lijven zitten, maar je kan beter alles in een keer vervangen als je toch bezig bent is dat niet zo veel extra werk.

                    In reactie op: olie lekkage Zafira 2001 zijkant bij distributie #17647632
                    OPC Turbo
                      Lid sinds:
                      7 June 2009

                      @tijgetje57 wrote:

                      @OPC Turbo wrote:

                      Komt de lekkage van onder of boven?

                      Heb je al goed gekeken? het olie filter zit op een nogal lullige plaats bij een 2.0Turbo die willen nog wel eens doorrotten…

                      Vertel mij eens hoe een oliefilter, die ik tenminste bij iedere 15 dkm vervang, met goed onderhouden van de auto moet gaan doorrotten?? Heel bijzonder, nog nooit gezien eerlijk gezegd…..

                      Juist ja, die JIJ tenminste elke 15.000 km vervangt… maar er zijn hele volksstammen (ja zelfs met een OPC) die dat niet nodig achten…

                      Bij een OPC hangt hij naast het blok boven de rechter draagarm en daar kan ook een steentje tegenaan komen die de lak van het filter aantast waardoor hij door kan roesten…

                      Heb ruim 7 jaar als 1e monteur bij Opel gewerkt en je wil niet weten hoeveel mensen met een filter rijden die 30 jaar geleden al vervangen had moeten worden…

                      Heb de blauw zaf van de plaatselijke poetser al eens gezien met heel de zijkant zwart en nog maar 1 liter in het carter omdat het filter doorgerot was…

                      In reactie op: olie lekkage Zafira 2001 zijkant bij distributie #17647628
                      OPC Turbo
                        Lid sinds:
                        7 June 2009

                        Komt de lekkage van onder of boven?

                        Heb je al goed gekeken? het olie filter zit op een nogal lullige plaats bij een 2.0Turbo die willen nog wel eens doorrotten…

                        In reactie op: update: hulp met spoed gevraagd !!! :!: #17914204
                        OPC Turbo
                          Lid sinds:
                          7 June 2009

                          Getik uit de buurt van de riem… waterpomp lager (is al 2 weken zeg je)

                          In die 2 weken is het lager steeds verder versleten en zo erg gaan slingeren dat je waterpomp is gaan lekken rond het asje…

                          Alle koelvloeistof eruit gelopen maar de pomp draait nog steeds dus er is ook nog circulatie waarneembaar na het bijvullen…

                          Inmiddels heeft de auto zo weinig koeling gehad dat de koppakking is gaan lekken…

                          Ik weet het het is een heel doem scenario maar niet geheel ondenkbaar…

                          In reactie op: Nieuw 1.4 blok in GTC 1.4 LPG #17899072
                          OPC Turbo
                            Lid sinds:
                            7 June 2009

                            Als je dit wilt doen met je alles hebben… het beste is een complete sloopauto waar je alles uit kan halen (ook uitprogrammeren met de Tech 2)

                            Ook de remmen (waarschijnlijk 5 gaats en grotere diameter + schijven achter) van een 1.8 zijn anders dan van een 1.4…

                            Je 1.4 LPG installatie zal waarschijnlijk niet op de 1.8 passen dus die moet je waarschijnlijk ook vervangen…

                            Een nieuw type 1.8 (Z18XER) is ook geen gelukkig huwelijk met LPG

                            Kortom bezint eer gij begint…

                            Niks in onmogelijk maar ik denk dat je met zoiets dusdanig veel werk op je nek haalt dat je beter een GTC met fabrieksaf een fatsoenlijke motor kan zoeken…

                            In reactie op: Brand luchtje Astra H 1.9 CDTI #17898668
                            OPC Turbo
                              Lid sinds:
                              7 June 2009

                              Weet je heel erg zeker dat je de distributieriem ziet zitten en niet gewoon de multiriem? (vroeger de V-snaar)

                              Als je een roetfilter hebt kan je soms ook een soort van verbrande (rubber) lucht ruiken…

                              In reactie op: welke motoren doen het goed op LPG #17901387
                              OPC Turbo
                                Lid sinds:
                                7 June 2009

                                Ja, en dan nog gebeurt het weer helaas… hebben wij (in samenwerking met het revisiebedrijf ook geprobeerd) maar toch ging het telkens weer mis… gewoon een ellende op LPG die nieuwe motoren…

                                Ik ben best iemand die het voordeel van LPG ziet maar niet bij de nieuwe type Opel motoren…

                                In reactie op: welke motoren doen het goed op LPG #17901385
                                OPC Turbo
                                  Lid sinds:
                                  7 June 2009

                                  Coupe met 1.8 op LPG is opzich wel fijn… heeft mijn pa ook gehad.

                                  Is niet heel snel maar loopt wel lekker door en is betrouwbaar.

                                  Coupe is Cabrio zijn er ook als 2.2 diesel…

                                  2.2 en 2.0 Turbo kunnen beide op LPG maar ik weet niet 100% of dat probleemloos is… ik denk dat de Turbo sowiezo wel wel kan.

                                  Maar is denk ik wel zeldzaam dus moeilijk te vinden… 1.8 op G3 vind je veel makkerlijker.

                                  In reactie op: welke motoren doen het goed op LPG #17901383
                                  OPC Turbo
                                    Lid sinds:
                                    7 June 2009

                                    @roysmits wrote:

                                    Z16XEP – Z16XER – Z18XER niet aan beginnen op LPG!!! (echt niet!!! wat ze je ook beloven!!!)

                                    Waarom niet?

                                    Omdat deze motoren geen hydraulische klepstoters hebben maar vaste (die moet je dus stellen) dat is in combinatie met een te zachte klepzitting en kleppen een erg ongelukkige combi op LPG

                                    30.000km. kleine beurt
                                    40.000km. cilinderkop revisie
                                    60.000km. grote beurt
                                    80.000km. cilinderkoprevisie
                                    90.000km. kleine beurt
                                    120.000km. grote beurt + koprevisie
                                    150.000km. kleine beurt (d-riem hoeft niet want die gaat elke keer bij de koprevisie al)
                                    160.000km. cilinderkoprevisie
                                    180.000km. grote beurt
                                    200.000km. cilinderkoprevisie

                                    Is niet overdreven heb meerdere Astra’s, Vectra’s en Meriva’s gezien met deze interval…

                                    Bij de oude motoren heb je dit niet omdat die er wel tegen kunnen…

                                    In reactie op: OJEE, een raar bizzar geluidje… Opgelost!! #17795406
                                    OPC Turbo
                                      Lid sinds:
                                      7 June 2009

                                      @Baas J. wrote:

                                      Je uitlaatspruitstuk staat open, waarschijnlijk pakking er van tussen geblazen of de moeren zijn los gekomen.
                                      Als je motor warm wordt zet het materiaal uit en sluit het wel af zodat je de snerp niet meer hoort.

                                      Ik ga met Baas J. mee ik gok ook op het spruitstuk…

                                      In reactie op: welke motoren doen het goed op LPG #17901381
                                      OPC Turbo
                                        Lid sinds:
                                        7 June 2009

                                        Z16XEP – Z16XER – Z18XER niet aan beginnen op LPG!!! (echt niet!!! wat ze je ook beloven!!!)

                                        Astra H is er in het begin geweest met de Z18XE (oude motor dus) die kunnen nog prima op LPG.
                                        Vectra C is er tot de facelift ook geweest met Z18XE kan dus ook prima.
                                        Zafira A is er ook met Z18XE.

                                        Volgens mij kunnen de Z22SE motoren (Zafira A Vectra C tot 2003) ook wel goed op LPG (maar dat weet ik niet 100% zeker)

                                        Nogmaals begin absoluut niet aan Z16XEP – Z16XER – Z18XER motoren op LPG

                                        Een Z14XEP vind ik persoonlijk wat onderbemeten voor een Astra H waardoor je hem meer moet pushen om met het verkeer mee te komen… en dat is met LPG geen handige combi i.v.m. hogere verbrandingstemperatuur en daardoor sneller inslaan van de kleppen.

                                        In reactie op: problemen astra g 1.8 16v 115pk #17900957
                                        OPC Turbo
                                          Lid sinds:
                                          7 June 2009

                                          Is deze vraag onlangs ook al niet gesteld?

                                          Maar foutcode P0100 en P0110 kunnen duiden op een slechte massa van pen 07 en pen 48 van de stekker van het motor stuurapparaat.

                                          De rest van de foutcodes kunnen verband houden met deze 2 codes en dit probleem…

                                          Eerst proberen of het aan de massa ligt van het stuurapparaat (nieuwe massa aansluiten op die pennen) foutcodes wissen en weer proberen.

                                          OPC Turbo
                                            Lid sinds:
                                            7 June 2009

                                            Die GPS antenne kan je makkelijke achter je display monteren want daar zit hij bij de TwinTop ook (daar kan je toch bij als je het display moet wisselen dus waarom prutsen achter het handschoenenkastje?)

                                            De GPS antenne is 100% (wel 200% zeker) zeker als los onderdeel te bestellen!

                                            Zit je misschien vlak bij de grens? want volgens mij kost die RGB kabel in Holland inderdaad rond de €90,-

                                            OPC Turbo
                                              Lid sinds:
                                              7 June 2009

                                              Ombouwen van GID naar CID is een klusje van een half uur -3 kwartier inclusief programmeren…

                                              Ik heb mijn Astra H van CD30MP3 met GID omgebouwd naar CD70NAVI (eerst met GID) later ook een CID toegevoegd.

                                              Kan zonder problemen, als je je GID toch niet meer gebruikt hoef je hem niet eens vrij te geven voordat je hem eruit haalt, als je hem wil verkopen moet dat wel anders kan de koper niks met het scherm.

                                              Ik werkte toen de tijd als eerste monteur bij Opel dus kon het allemaal makkelijk doen omdat ik alle info en apparatuur tot mijn beschikkign had.

                                              OPC Turbo
                                                Lid sinds:
                                                7 June 2009

                                                Complete onzin van dat inlopen…

                                                Hebben ze de klepseals vervangen? dat is een typische oorzaak van roken na lang stationair lopen… maar 1,5 liter op 1000km. is wel weer erg veel…

                                                Soms als een cilinderkop verkeerd wordt ge de-/monteerd (verkeerde aanhaal volgorde of warme motor) kunnen de cilinderbussen ovaal worden met als gevolg slechte afdichting van de zuigerveren…

                                                In reactie op: Gasklepbesturing storing #17901659
                                                OPC Turbo
                                                  Lid sinds:
                                                  7 June 2009

                                                  Als verder de bedrading gecontroleerd is en de foutcode oplossing doorgelopen die TIS geeft dan zit er waarschijnlijk niet veel anders op dan de gasklep vervangen…

                                                  Misschien een van de sloop? na het monteren even de aangeleerde waardes laten resetten…

                                                  OPC Turbo
                                                    Lid sinds:
                                                    7 June 2009

                                                    Volgens mij kan je voor een Astra G helaas geen losse stangen krijgen… dus zit je alsnog aan een compleet mechaniek…

                                                    Dure grap helaas… je kan op de sloop kijken maar dit is een bekend euvel dus op de sloop koop je waarschijnlijk ook een mechaniek dat al in verre staat van ontbinding is…

                                                    In reactie op: astra G bijrijders airbag uitschakelen #17901670
                                                    OPC Turbo
                                                      Lid sinds:
                                                      7 June 2009

                                                      Je kan hem niet uitschakelen, de dealer ook niet.

                                                      Je kan wel de stakker eraf halen en er een weerstand of een 5 wat steeklampje op zetten.

                                                      Dan denkt de computer dat de airbag er gewoon is en geeft hij geen storing, maar de airbag zal niet afgaan bij een ongeval omdat de stekker er niet meer op zit.

                                                    25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 637)