OJEE, een raar bizzar geluidje… Opgelost!!

Forumindex Forums Modellen OPC-Modellen OJEE, een raar bizzar geluidje… Opgelost!!

  • Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Berichten
  • #17230906
    Mark_opc
    Deelnemer
      Lid sinds:
      4 May 2011

      Hallo allemaal,

      Ik heb een vaag probleem (teminste dat denk ik) met mijn zafira opc 2002..
      Als ik de auto koud start dan hoor ik een snerpend geluid. Het klinkt een beetje als een gillende vee-snaar, alleen is het geluid wat ik hoor een stukie zachter.
      En dan helemaal het vreemde, na een 50 meter rijden is het geluid weg en komt het niet meer terug, of ik nou 5 min ga rijden of 2 uur.. Tis dus alleen met een echt koude start en maar een 1 a 2 minuten..

      Het geluid gaat gelijk op met de hoeveelheid gas dat ik geef..

      HELP HELP.. ik heb echt geen idee wat dit is. Ik hoop dat iemand van hier mij “de gouden” tip kan geven…

      Thanks

      #17795401
      belgium turbo
      Deelnemer
        Lid sinds:
        18 June 2010

        V-riem zeggen we ook multiriem tegen.

        #17795402
        Mark_opc
        Deelnemer
          Lid sinds:
          4 May 2011

          @belgium turbo wrote:

          V-riem zeggen we ook multiriem tegen.

          Bedankt voor je reactie,

          Is dat dan mogelijk dat de v-riem/multiriem dan na 50 meter ophoud met geluid maken??
          Ik dacht altijd dat als het een snaar is dat hij dat geluid altijd zou maken, of je nou 5 min. dan wel 2uur rijdt..

          #17795403
          Baas J.
          Deelnemer
            Lid sinds:
            19 May 2008

            Je uitlaatspruitstuk staat open, waarschijnlijk pakking er van tussen geblazen of de moeren zijn los gekomen.
            Als je motor warm wordt zet het materiaal uit en sluit het wel af zodat je de snerp niet meer hoort.

            #17795404
            Mark_opc
            Deelnemer
              Lid sinds:
              4 May 2011

              @Baas J. wrote:

              Je uitlaatspruitstuk staat open, waarschijnlijk pakking er van tussen geblazen of de moeren zijn los gekomen.
              Als je motor warm wordt zet het materiaal uit en sluit het wel af zodat je de snerp niet meer hoort.

              Ja dat klinkt inderdaad redelijk logisch!! ik ga vanavond een kijken of ik dat kan zien, anders moet ik volgende week eff naar de loods waar ik een brug heb..
              Top bedankt voor je reactie..

              Ik zal laten weten of ik iets heb kunnen vinden.

              #17795405
              OPCdriver
                Lid sinds:
                1 August 2009

                Gok ook op je snaar omdat je na starten de dynamo extra belast met laden
                en mogelijk je snaar gaat slippen over de poelies todat je accu bijgeladen is.
                Dan is het weer over en wordt de snaar niet meer zo tegengehouden door
                de dynamo.
                Het kan ook zo zijn dat je spanner een beetje zwakker in de loop der tijd is
                geworden en zodoende je snaar niet voldoende onder de juiste spanning houd.
                Dus even een nieuwe snaar proberen daar de oude ook verglaast kan zijn in de
                loop der tijd en dit zowiezo geen kwaad kan.

                #17795406
                OPC Turbo
                  Lid sinds:
                  7 June 2009

                  @Baas J. wrote:

                  Je uitlaatspruitstuk staat open, waarschijnlijk pakking er van tussen geblazen of de moeren zijn los gekomen.
                  Als je motor warm wordt zet het materiaal uit en sluit het wel af zodat je de snerp niet meer hoort.

                  Ik ga met Baas J. mee ik gok ook op het spruitstuk…

                  #17795407
                  Mark_opc
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    4 May 2011

                    Allereest iedereen bedank voor de tips!!
                    Ik heb vanavond in de loods op mijn gemak kunnen zoeken naar de oorzaak,

                    En vond inderdaad losse bouten van mijn spruitstuk. Niet 1 maar bijna allemaal..
                    Inmiddels nieuwe tapeinde en pakking besteld. Voor nu de bouten aangedraaid.. En jawel het geluid was gelukkig verdwenen.

                    Dus opgelost.. Op naar het volgende probleem ;-)

                    #17795408
                    Baas J.
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      19 May 2008

                      Geen dank :P

                      Die moeren moeten ook maar met 8Nm vast, dat is niet te geloven. Dat staat ongeveer gelijk aan handvast :S

                    9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.