Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
15 mei 2019 om 03:01 In reactie op: Astra H, geen aansturing startmotor o.i.d., afgesleept #18366205
Startmotor uiteindelijk vervangen door dealer. Opgelost! Was zo ongeveer laatste wat nog kan, ondanks dat hij bij doormeten goed was bevonden. Van dealer begrepen dat inmiddels vaker is voorgekomen en ook dit weer de oplossing was.
4 mei 2018 om 01:07 In reactie op: Temperatuur aanslaan radiateurfan Astra H stationwagen Z16XEP #18355653Iemand die hier misschien iets over kan zeggen? Mijn dank ik groot.
Ongelukkig samenloop van omstandigheden, maar bleek uiteindelijk toch de remzuiger te zijn die niet goed zijn werk meer deed. Automatisch uit gegaan van de ANWB man. Niet handig en nogal dom dat ik dat niet meer heb nagekeken.
Vanmiddag nieuwe remklauw met zuiger gehaald en gemonteerd. Loop weer prima en na proefrit van tijdje niet warm meer. Dat probleem is dus opgelost.
Vraag me wel af, erna natuurlijk ontlucht en remsysteem wat bijgevuld, of je het pedaal in mag drukken tot de bodem.
Let op: je hebt opzich wel feeling erin en je staat bij normaal tot hard remmen wel stil voordat je de bodem bereikt. Het is niet volledig lucht en hij blijft hetzelfde remmen, hij verslechterd niet na een tijdje rijden. OFtewel er wordt geen lucht extra aangezogen ergens. Maar als je stilstaat (met motor stationair), kan je het pedaal tot aan de bodem intrappen. Is dat nou normaal en hebben meerdere mensen dat? Met motor uit zit het pedaal na paar keer trappen wel muurvast in startpositie.
Nog wat andere korte vraagjes:
– Eén van de remblokken zit natuurlijk met plakrand. Dat remblok heb ik nu over gezet in nieuwe klauw, maar plakt natuurlijk niet meer. Maakt dat uit, c.q. waar dient die plakrand voor?;
– In het Haynes handboek staat een aandraaimoment van 25 Nm voor de twee bouten van de remklauw (niet de inbussen!). Ik vind dat bijzonder weinig. Heeft dat met de warmteontwikkeling te maken?
– Wiellager op fusee stuk kan ook flink vast toch?Is er overigens ergens een lijst van aanhaalmomenten van het e.e.a. op de Astra’s?
Vind het altijd lastig te bepalen hoe vast iets moet zitten. Wiellager op naaf kan niet snel te vast zitten geloof ik toch?
Cilinderbouten e.d. snap ik, maar in dit geval is vast + 2* een flinke slag met langere sleutel toch voldoende denk ik.
Lijkt inderdaad prima te doen. Schijven als een zelf gedaan ook paar jaar geleden, dit is paar bouten verder.
ABS is er ook nog. Schijnt wel goede kwaliteit te zijn, maar kunnen verschillende fabrikanten zijn geloof ik. Iemand daar ervaring mee?
Wat de dealer rekent voor het lager is bizar, zelfs voor aftermarket.
Ah, Youtube is er natuurlijk ook nog. Ziet er uit alsof het goed te doen is.
Heeft er iemand ervaring met de kwaliteit van aftermarket lagers, zoals SKF?
Dank voor je reactie. Banden zijn uitgebreid gebalanceerd ;) Sta er dan altijd naast.
Dank voor de reacties!
Banden zijn wel uitgebalanceerd. Heb in één velg wel een tikje, maar dit zit achter.
Banden zijn verder niet oud, 2 stuks 2 jaar en 2 stuks half jaar.Remschijven en blokken overal rondom vervangen in februari.
Verdenk wellicht schokdempers. Hoe kan de uitlijning dit veroorzaken? Dan trekt je stuur toch juist?
Klopt. Ontluchten is ook simpel, maar wel makkelijk met brug en apparatuur in garage. 5 nippeltjes doorspoelen en je bent er natuurlijk.
Uiteraard! Druk, je kent het wel. Was onderdelen aan het bestellen.
Remmen deed hij gewoon goed. Nog even terug gegaan, garage vond niets raars.
Mijn pa heeft zelfde auto, daar even gevoeld. Beetje zelfde, kan je ook helemaal indrukken als je flink doorzet (gewoon in stilstand met motor aan).Oftewel, gewoon prima en soepel.
Overigens hiervoor zelf wel schijven e.d. vervangen. Is ook een megaklus, maar heb er nu de tijd gewoon niet voor.
Heb er klein beetje op gelet. Had paar keer klein vermoeden, zeker op terugweg vanuit Oostenrijk. Maar ging ook niet echt maximaal 120 zegmaar, eerder wat harder. Dan gaat het e.e.a. sowieso wel zuipen natuurlijk.
Kan dan zeker zijn dat hij af en toe blijft hangen en af en toe niet?
Is doorrijden komende dagen/ twee weken gevaarlijk?
Hoi,
Toch nog even een OBD lezer aan de auto gehangen, om te kijken of de motor wel helemaal goed warm wordt. Kreeg daar toch mijn twijfels over.
Motorkoelvloeistoftemperatuur blijft tussen de 55 en 65 graden hangen met omgevingstempertuur van ca. 1- 4 graden buiten. Op snelweg in stukje file had ik dan wel heel even 80 graden gisteren, maar was snel weer weg.
Gisteren 300 km gereden, dus paar keer gekeken. Bij bijvoorbeeld 20/ 130 per uur rond de 70 maximaal.
Net bij mijn ouders ook nog even getest. Na tijdje stationair draaien rond de 55- 60 graden. Na stukje rijden ook.
Auto van mijn ouders (zelfde auto, nieuwer model en dus iets andere motor) krijgt na tijdje rijden dan wel 80 graden als motorkoelvloeitoftemperatuur met de OBD eraan en zakt dan naar de 75. Is gewoon net even wat warmer dan die van mij.Kan iemand hieruit een conclusie trekken dat mijn auto dus niet goed warm wordt?
Dank alvast voor de reacties.
Ik ga er ff mee terug! Dank.
Ja, dat is waar. HIj remt verder wel goed. Je kan het alleen in stilstand doen, anders vlieg je gelijk door de auto.
Nou leek allemaal goed gegaan. Stond erbij.
Nu kan het natuurlijk zijn dat door nieuwe blokken en schijven overal en nieuwe vloeistof het pedaal wat anders aanvoelt.
Het is dus zo dat ik wel goed rem. Hij remt gewoon hard en dan lig je met je bek op het stuur.
Echter, het is anders dan eerst. Im stilstand kon ik vroeger niet naar de bodem trappen, nu relatief makkelijker. Vandaar.Deze?
Nu ook weer veilig thuis. Inmiddels natuurlijk weer ca. 10 keer gestart, ging na het avondeten en voor laatste stukje rijden lampje ineens uit/ ging niet branden bij starten. Probleem dus nu afwezig? Kan het zijn dat de sensor echt iets heel kouds gemeten heeft of is het een seintje dat thermostaat begint te haperen, gelet op soms lauwe lucht uit auto.
Onderweg nog af en toe even gevoeld qua temperatuur. Kwam uit Oostenrijk, dus in Duitsland veel snelheidswisselingen en ook stukken hard gereden.Verwarmingslucht was meestal warm, soms erg warm en soms ineens even wat lauwer.
Kan de sensor makkelijk testen als op filmpje. Waar zit die sensor en moet je daarvoor KVS aftappen? In radiateur neem ik aan.Verder schadelijk om er nog even mee door te rijden?
Inmiddels onderweg.
Verwarming heel de tijd warm geweest. Goed warm. Net voor tankstation in de rij net van snelweg toevallig heel even lauw, direct erna weer warm.
Maar kan aan de stand hebben gelegen, die wisselde ik net van voet naar omhoog. Toen werd ie 1 minuut lauw.
Thermostaat of andere oorzaak? Motor is gewoon goed warm ook.
Ja klopt, zal nog ff kijken of ik fotootje kan maken.
Ja, waarschijnlijk heb ik in mijn haast naar een afspraak iets te fanatiek een drempeltje gepakt. Begin hem nu wel te horen overigens.
Ja, makkelijk joh. Zal hem wel ff contacten. Nee hij heeft met adviezen voor storingen mij in begin ook wel verder geholpen. Ging toen wel erg ver qua probleem maar toch veel aan gehad.
Tips voor een adresje in of nabij Rotterdam?
Wat betreft het stuiteren, vermoed ik hetzelfde als ik het. We hebben dezelfde motorcode en bouwjaar. Heleboel astra’s! Heeft te maken met de veertjes van de koppeling geloof ik. Kan geen kwaad voor de rest. Als je hem vervangen hebt, is het na een jaar hetzelfde verhaal. Gewoon doorrijden ermee. Rij er nu zelf ook al 65000 km mee. Je leert er vanzelf mee omgaan. Als je hem voelt komen, de stuiter, koppeling in zelfde stand houden en iets meer gas geven. Dan trek je langzamer op maar heb je er weinig last van.
De startmotor heeft bij mij ook heel lang een schrapend geluid gehad (ongeveer 55000 km lang) en is bij mij ook recentelijk vervangen. Nergens last meer van. Heeft ie het vooral als het kouder is?
Hoe kan het dat je startmotor nu al kapot is? Misschien stadsauto geweest, dus veel starten? Je kan beter een auto met 200 000 snelwegkilometers kopen dan eentje met 65000 km en stadsverkeer.
Het rare geluid bij je motor is gewoon je airco die hoort werken. Heb ik zelf ook. Niks aan doen denk ik als de lucht nog goed koud is en er geen lekkages worden waargenomen.
30 september 2015 om 12:57 In reactie op: Astra H, geen aansturing startmotor o.i.d., afgesleept #18281929Ja, ging over parkeersensoren aan de achterkant. Staat hier sowieso los van denk ik.
De module waar je alle zekeringen inklikt is al een keer uitgewisseld. Had niet echt resultaat. Maar goed, heb nog altijd ondersteuning van de dealer, hoop dat ik er binnenkort achter kom.
-
AuteurBerichten