Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Het betreft een:
Opel astra 1.6 Njoy 2003Heb dit bij mijn vorige auto ook gehad, mijn Omi.
Ben er wel achter gekomen dat olie op synthetische basis slechter is qua verbuik dan op minerale basis.Ik gebruikte altijd 15W40 can castrol high milegs speciaal voor oudere wagens.
verbruik ging toen naar 1 liter op 1500 km, en op synthetisch olie was het 1 op 1000 km.Volgens de VOD was het erg als het onder de 1000 km kwam……..:angel
Jou probleem komt mij heeeeel bekend voor.
Heb het zelfde mee gemaakt, gelukkig(bijna) alles onder de garantie periode.
Volgens de VOD lag het aan de aircopomp en de accu, deze zijn bij mij beide vervangen.
Maar een week later stond ik weer bij de VOD met hetzelfde probleem, men zei dat het wederom aan de airco lag, ze hadden hem met teveel gas gevuld waardoor deze te zwaar moest draaien en zo de accu leeg trok:hmmzDus wat gas eruit en meteen de ERG klep schoon gemaakt en het stationair toerental wat omhoog gezet. En wat denk je????
Drie dagen later weer bij de VOD, weer het zelfde probleem.:swear
Heb toen aangegeven dat het misschien de dynamo kon zijn????:hmmz
Dat kon volgens de VOD niet , maar ze hebben hem toch vervangen.Twee maanden later weer het zelfde probleem, ik zag geen heil meer in de VOD(eigenlijk al langer niet meer, maar ja garantie hé) Ik naar mijn eigen dorpsgarage gegaan en het hele verhaal uitgelegd. Kwartiertje later bellen ze op, de auto was klaar het bleek de MASSA kabel bij de accu te zijn, daar zat een breuk in:wtf
origineel gepost door wim-v6
dan zit het er niet op..je zou het zowiezo wel kunnen maken als je handig ben met elektronica.
je zal dan volgens schema wel de stadslichten moet voorzien van gesplitste spanning vanaf licht schakelaar, daar deze links en rechts bij elkaar geknoopt zitten voor de zekering.
je kan eens een schema van een Vectra-B erbij pakken om te kijken hoe dit te doen is.
Willem
Neeeehhh dat word lastig,:(
Dacht dat het wel plug ‘n play was, er is bij de Opel altijd zoveel voorbereid………..origineel gepost door wim-v6
Kijk eens of het erop zit door de knipperhendel links of rechts te zetten met de sleutel eruit.Of vraag het aan een Astra-G rijder.
het zou zomaar kunnen dat het er opzit in ieder geval, daar de Astra-G de zelfde zekering kast heeft als de Vectra-B welke wel parkeerlicht heeft.
Willem
Hi Willem
Heb dit uiteraard geprobeerd met de knipperlicht hendel zoals dit was bij mijn Omega, maar geen resultaat.:thumbdownik ga toch maar eens proberen om de zwanenhals mic op de bekleding van de a-stijl te monteren, kan ik deze gewoon voorzichtig los trekken zoals toen bij mijn Omega het geval was, of moet ik anders te werk gaan????:o
wie kan mij het vertellen??????
Mag je best weten tonsr bijna 2000
as vrijdag een afspraak staan bij de VOD Bulters om de Astra van onder te bekijken en om nog eens te praten over de prijs , denk wel dat ie het word.
Nou hopen maar dat ie niet teveel mankementen krijgt:angel
Als het zover is dan komt er weer een update:thumbup
Goed nieuws!!!!
Hyundai erkent het probleem, en neemt een deel voor zijn rekening, het andere deel is voor de dealer ( Bulters) en wij hoeven niets te betalen:wors:wors:worsAnders was het aardig in de papieren gelopen:vertag en nu niet …….
Hierbij dank aan Greenib BV de importeur
Daar zijn we weer, gisteren terug vanuit zuid-Frankrijk.
Mijne Omi heeft zich keurig gedragen ( en ik ook) met de temperatu
De heen weg is ie onder de honderd graden gebleven op de tolweg(met airco aan) en op het laaste stuk ,z’n 150 km door de bergen op de honderd graden, toch maar de airco uit en de ARKO aan.
Daarmee kreeg ie weer voldoende frisselucht.De dagen daar heeft ie zich keurig gehouden, heb alleen wat olie moetn bij vullen(maar ja daar is ie bekend mee, dus voor de zekerheid 5 liter Castrol High Millages 15W40 mee).
De terug weg ook weer goed, zelfs met 34 graden in de file door Lyon, was wel afzien voor ons durfde de airco niet aan te zetten.
Al bij al Respect to my Omi , 13 jaar oud en 267.000 km achter de kiezen.
Mag da ook nie tijdelijk???
Ik ga namelijk maandag naar zuid Frankrijk en met die warmte daar in de bergen kan mijn Omi alle frisse lucht zeer goed gebruiken:D
Andrew2
de voorste fan is nie dood, want als ik hem direct op de accu aansluit gaat ie als een gek draaien.Je hebt het mooi omschreven hoe ik het beste die fan kan aansluiten, maar zoals mijn naam al is (omegakokkie) ben ik daar niet helemaal in thuis.
Kan ik hem ook niet gewoon door lussen van de fan die het wel doet?????
Of kunnen de draden en zekering dat niet hebben????:hmmzHet word mij nu nog nie duidelijk,
Ik ben nu van plan om de voorste koelvin los te koppelen en deze verbinden met een schakelaar op het dashboard.
Maar weet iemand hoeveel amp. z’n ding is??? anders moet ik hem helemaal loshalen van de radiateur .( dit ivm met de relais en zweefzekering die er tussen komt.)
Suc6 met de speurtocht,
Waar het verschil inzit dat de type B goedkoper zijn dan de A weet ik niet ( misschien omdat de goeie zeldzaam worden:hmmz)
Ik weet wel dat de Omega’s met maar acht kleppen minder storingen krijgen dan de type’s met zestien kleppen ( volgens de VOD in nijmegen)
een zwakke plek blijft toch zijn, volgens mij het, grotere olie verbruik, (en benzine als je er een neemt met een dikke motor:P)
origineel gepost door fluks
voorste draait bij mij alleen als de airco aanstaatHij doet helemaal niets, ook niet als de airco aanstaat.
mag ( en kan ) ik deze koelvin verbinden met de gewone koelvin????
Net even met VOD gebeld hier in Wijchen, maar die wisten er niets vanaf dat er überhaupt een nieuwe soort euro 95 was en of deze schadelijk zou zijn voor mijn type auto en rade mij aan om te bellen met de ANWB.
Dus dat heb ik maar gedaan en daar zijde ze, toen ik alleen zei dat het om een opel omega ging, dat deze benzine schadelijk zou zijn.
ik heb nog niet eens gezegd welk type motor en bouwjaar het was, maar goed ze rade mij aan om euro 98 te tanken.balen want deze is weer duurder:fy1:vertag
jammer dat die franse site ook niet in het engels is:swear,
maar goed volgens mij kun je ook gewoon euro 98 tanken. Toch?ik heb een X2.0SE motor en volgens mij kan hier ook 98 in.
Het is alleen duurder:vertag
De foto’s hierboven zijn genomen in de Provance in zuid-Frankrijk omgeving van de Georges du Verdon.
-
AuteurBerichten