omegarijder heeft prob. met Hyundai Getz

Forumindex Forums Modellen Omega omegarijder heeft prob. met Hyundai Getz

  • Dit onderwerp is leeg.
14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Auteur
    Berichten
  • #17211483
    omegakokkie
      Lid sinds:
      9 December 2006

      Geachte Omegabestuurders,

      Probleem!:
      Mijn vriendin rijd een Hyundai Getz 1.1 uit 2003 met ongeveer 47.000 km weg gereden.

      Nu is ze vlak voor de vakantie thuis gekomen met een hoop geratel uit het blok(je) maar ze kon er nog wel mee rijden, hij trok ook nog gewoon goed op en hield niet in of zo.

      Nu hebben we hem vandaag naar de dealer gesleept van uit huis,
      de monteur heeft hem rijdend binnen gezet maar kon aan het geluid nog niets horen wat het zou kunnen zijn.

      Na een twee uurtjes werden we gebeld door de dealer met het bericht dat de krukas was gebroken.:o
      Ik vroeg daarop of ze het blokje al open hadden liggen, dit was niet het geval maar het geluid was bekend.:wtf

      Nu vraag ik me toch af, als de krukas is gebroken dan kan ik er toch helemaal niet mee rijden???????:hmmz

      Al bij al vraag ik me af of dat het wel is.
      De auto is vorig jaar terug geroepen door de importeur voor het vervangen van een krukasbout.
      Zou het kunnen dat dit er iets mee te maken heeft???????

      Een ding is zeker het is voor z’n K*T wagentje een hoop geld, ze kwamen al met een bedrag aanzetten van zo rond de 3000 euro:o

      Graag jullie wijsheid en reaktie

      Wees gegroet en rij veilig mede Omegagebruikers.

      #17513588
      Heytse
      Deelnemer
        Lid sinds:
        5 February 2009

        Hey omegakokkie,

        Ik moet zeggen dat ik het een beetje een vreemd verhaal vind. De krukas gebroken? En dat kunnen ze vaststellen zonder een sleutel aan te raken?
        Ik vind het knap, zou graag willen dat wij zo’n monteur aan boord van ons schip hebben, kan ik vast nog wat van leren. :P
        Als de krukas compleet gebroken zou zijn, lijkt het me niet mogelijk om nog met de auto te rijden en zeker niet dat hij niet inhoud.
        Dit hangt dus wel een beetje vanaf hoe hij gebroken is en waar (misschien is er alleen een stuk(je) afgebroken).
        Wat voor een krukasbout is er vervangen?
        Er kan natuurlijk iets zijn losgeraakt of getrild dat een hoop schade en kabaal maakt.

        In ieder geval succes ermee, ik hoop voor je dat het een beetje gaat meevallen allemaal. :vertag

        Groeten,

        Heytse

        #17513589
        manus
          Lid sinds:
          30 June 2004

          Rijden met een gebroken krukas lukt echt niet,als ie aan de distributie kant breekt draait je distributie niet meer als ie aan de vliegwiel kant breekt dan heb je geen aandrijving meer.
          Ik denk eerder dat er een krukas of drijfstang lager uit ligt.

          #17513590
          Omega2.2-16v
            Lid sinds:
            21 March 2007

            Kan misschien een lager zijn die speling heeft wat het kabaal veroorzaakt,daardoor kan je wel doorrijden(Wat uiteraard niet erg verstandig is) wat wel het gevolg kan zijn dat het lager toch een keer vastloopt wat nog grotere gevolgen heeft.
            Ik denk dat je vriendin wel mazzel heeft gehad wat betreft de motorschade,wat al niet gering is,voor hetzelfde geval was het blok in z’n geheel vastgelopen.
            Ik vind het uiteraard wel knap dat zo’n monteur zonder rontgen apparatuur kan zien wat de schade is maar voor hetzelfde geval heeft ie gelijk:hmmz Heb ook iemand gekent die maar hoefde te luisteren en gelijk wist wat er aan de hand is;)

            gr

            Danny

            #17513591
            Omega2.2-16v
              Lid sinds:
              21 March 2007

              Mmmmmmmm misschien toch maar eens een type cursus volgen:jerry

              #17513592
              manus
                Lid sinds:
                30 June 2004

                Nog ff verder gedacht en wat wel kan is dat de krukas helemaal aan het eind is gebroken dat je krukaspoelie die de multiriem aandrijft rammelt maar dan zou je wel een brandend dynamolampje hebben gehad.

                #17513593
                RonaldH
                  Lid sinds:
                  30 June 2004

                  effie iets anders

                  waarom word er gereden met een auto die zoveel herrie maakt?? ook als monteur zijnde??

                  #17513594
                  Fearless
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    9 January 2005

                    als ik je een tip mag geven…

                    Breng hem naar een andere garage en kijk eens wat hun zeggen.

                    Ik heb op het werk genoeg klanten die bij de dealer bijna genaaid worden…Ook met dit soort verhalen…dikke rekeningen maken enz enz…
                    En dan komen ze bij een universeel garagetje er achter dat ze dik worden opgelicht..
                    Diep triest soms hoor.

                    #17513595
                    Xedrah
                      Lid sinds:
                      30 June 2004

                      Ja, tijd voor een second opinion! :wtf

                      #17513596
                      manus
                        Lid sinds:
                        30 June 2004

                        origineel gepost door 14XE
                        effie iets anders

                        waarom word er gereden met een auto die zoveel herrie maakt?? ook als monteur zijnde??

                        Snap jij het snap ik het,ik denk dat het de meeste monteurs gewoon niet interesseert,ze zullen wel zoiets hebben van het is toch al stuk.

                        #17513597
                        Ruud B
                          Lid sinds:
                          25 October 2004

                          origineel gepost door omegakokkie

                          Na een twee uurtjes werden we gebeld door de dealer met het bericht dat de krukas was gebroken.:o
                          Ik vroeg daarop of ze het blokje al open hadden liggen, dit was niet het geval maar het geluid was bekend.:wtf

                          Nu vraag ik me toch af, als de krukas is gebroken dan kan ik er toch helemaal niet mee rijden???????:hmmz

                          Is inderdaad een bekend probleem bij die Hyundai motoren.
                          Werd bij ons (we hadden er 3 op de zaak, weliswaar geleasd) op coulance verholpen.

                          Motor draait inderdaad gewoon met een gebroken krukas.
                          Komt trouwens wel meer voor, ook bij andere merken.

                          #17513598
                          omegakokkie
                            Lid sinds:
                            9 December 2006

                            Goed nieuws!!!!
                            Hyundai erkent het probleem, en neemt een deel voor zijn rekening, het andere deel is voor de dealer ( Bulters) en wij hoeven niets te betalen:wors:wors:wors

                            Anders was het aardig in de papieren gelopen:vertag en nu niet …….

                            Hierbij dank aan Greenib BV de importeur

                            #17513599
                            J-Omega
                              Lid sinds:
                              23 January 2008

                              Dat is mooi voor jullie. :)

                              #17513600
                              omegaaracer
                                Lid sinds:
                                6 August 2009

                                haha:P als de krukas gewoon een nette breuk heeft houden de 2 gebroken delen elkaar vast.. en loopt het blokje gewoon zonder problemen verder..

                              14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.