Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Yep. Ik heb vaker wat gekocht. Goedkoop en orgineel opel spul. Als ze iets niet hebben op de webshop kan je altijd mailen en vragen of ze dat onderdeel ook kunnen leveren bij mij lukte het wel.
Laten we hopen dat het niet aan de verdamper ligt dan moet de hele dasboard uit en dat is een k.t werk. Ik zou zeggen laat het onder druk zetten en luister of je wat hoort zo niet pak een uv lamp met een bril op en kijk als eerst naar je condensor. Groot kans dat het daaraan ligt. Met blote oog kan je ook wel zien in welke staat de lamellen op de condensor is bij mij zijn ze allemaal plat geslagen door steenslag ofzoiets. Ziet er echt lelijk uit. Ik dacht eerst ook dat het ergens achter de dashboard lekte maar het blijkt dat de leidingen en de verdamper geluid maken vanwege minder gas wat er nog inzat.
Ik heb ook sissend geluid vanuit de dashboard terwijk ik eergistereren een airco beurtje had laten doen omdat de airco niet meer werkte bleek dat er maar 100 gram in zat dus bijna alles was ontsnapt. Bij mij gaat er 730 gram uit mijn hoofd. Dus ik weer terug en toen hadden ze de hele systeem onder druk gezet met zon gastank maar nergens een sissend geluid toen een uv lamp erbij gepakt met een speciale bril, hebben ze uiteindelijk de lek gevonden en dat is de condensor, groen spul wat eruit komt met de bril op. Vandaag condensor besteld van het merk valeo komt met een droger erbij. Opel TIS geeft aan dat het heel makkelijk is om zelf te vervangen. Maar vergeet niet eerst de systeem leeg te halen door een airco specialist. Moet wel nieuwe keerringen besteld worden bij een opel dealer.
Ziet er goed uit. Nneem je wel je reserve lampjes mee voor het geval 1 van je balasten zomaar begeeft. Fijne vakantie en rij voorzichtig .
Groeten.
Olcay
Geen dank. Mooi om te horen dat je het zo hebt opgelost. :thumb
Hey Musti.
Ik heb toevallig woensdag een xenon set besteld samen met de adapters. Ik heb per ongeluk 2 paar adapters besteld heb ze gekocht van navaudio.nl adapters kosten 12 europer paar. Kijk maar als je ze wilt overnemen woon zelf in Amsterdam. Andere oplossing is wat speaker je heeft verteld maar ik wil alles orgineel houden dus vandaar de adapters.
Groeten
OlcayDat dacht ik ook. Bij mij ratelt het niet. Alleen bij warme start hoor ik wel iets ratelen. Hij gaat morgen op de brug monteur gaat wat los halen,weet niet precies wat hij ermee bedoelde maar hij gaat kijken of het los of speling inzit. Ik ben benieuwd. Verder is de auto goed. Als het eenamaaldraait dan gaat alles goed. Vooral met eds chip het gaat goed vooruit.
Ik heb opcom. Geen foutjes of storingen. Vacuum slangen heb ik gekeken zijn alkemaal goed. Verstuivers zijn denk wel goef want als het eenmaal start loop het als een horloge zonder probelemen. Hij gaat morgen naar een universele garage. Groot kans dat dmf niet meer goed us dat het uitzet bij warme motor. Morgen weet ik meer hopelijk.
Ik heb nog een filmpje kunnen vinden en dit is precies wat ik heb. Temperatuur meter mooi in het midden en zodra de sleutel wordt gedraaid dan hoor je groek groek groek groek met dat geratel samen en dan gaat het aan. Bij mij is het soms 2 seconden langer dan het filmpje dat ie dan pas aan gaat.
Wat is het?
Wat blijft er nog over wat ik kan proberen?
Ik heb de carterontluchtings buisje weer op orginele manier verbonden maar zonder resultaat. Probleem blijft gaat heel moeilijk aan de gang met warme start. Vandaag is er een probleem bijgekomen en dat is mijn koppelingspedaal. Doordat de motor hevig schud bij het starten heb ik opeens geen gevoel meer in de koppelingspedaal kan niet meer schakelen moest een paar keer de pedaal indrukken en soms moest de motor uit en weer aan. Stuurbekrachtiging die doet het wel gewoon.
Ik snap het niet meer. Auto valt beetje bij beetje uit elkaar.
Heeft 1 van jullie een tip om te kunnen proberen. Ik heb vandaag ook geprobeerd met een startkabeldirect een plus van de accu naar de startmotor ook weer zonder resultaat ik dacht misschien dat de plus kabel niet meer goed is. Ik heb massa ook geprobeerd.
Bedankt voor je bericht. Mijn carter ventillatie loopt via de linkpijp met een externe tuinslang naar beneden dus al dat damp komt in het buitenlucht. Bij de oliepijl voor retour carter damp is het afgedopt. Ik had gelezen dat dat beter zou zijn voor je intercooler en gasklep blijft langer schoon. Kan dat de oorzaak zijn dat de carter damp niet gecirculeerd wordt en de motor moeizaam start? Ik denk van zelf niet want bij koude start is alles okey.
Groet
Olcay
Vandaag naar de sloop gereden en daar een nokkenas en krukas sensor kunnen scoren voor een prikkie. Gelijk een brug gehuurd oude eraf gebruikte van sloop erop. Maar helaas probleem blijft . Ik ben het vergeten bij te zeggen dat moeilijk starten had ik altijd al maar nooit zo erg. Het werd steeds maar erger en erger. Ik heb de auto ook niet zo heel lang vorig jaar november. Kan het ook aan het weer liggen dat de probleem erger is gaan worden? Ik heb 2 monteurs gevraagd waar het aan kan liggen die zeiden startmotor maar die is nieuw 2 dagen oud of het kan aan de starterkrans liggen waar de startmotor tegen aan gaat op het moment dat je contact draait voor het starten. Er komt best wel een kabaal van de kant van de startmotor en versnellingsbak. Nu heb ik nog een probleem erbij gekregen, doordat het hevig schud heb ik soms geen druk meer in het koppelingspedaal voelt heel licht dus ik kan dan niet schakelen moet een paar keer pompen heel snel op en neer dan pas heb ik weer druk. Heel vaag dit allemaal. Ik heb een filmpje gevonden van een zafira op youtube met dezelfde probleem ik had dit ook in het begin maar nu is niet normaal meer.
Wie kan mij helpen :cry
http://www.youtube.com/watch?v=NmDC0ty_qus&feature=youtube_gdata_player” onclick=”window.open(this.href);return false;
Hallo Klopper bedankt voor je bericht. Dan blijft er krukassensor of nokkenassensor. Welke sensor is belangrijk voor het starten? Ik ben een leek in dit soort dingen. Sleutelen kan ik wel maar elektronica ho maar dat is een andere koek voor mij. Kan de dynamo een rol spelen bij het starten? Dat is ook best prijzig ik heb vandaag al 170 euro wegegooid oude startmotor bleek toch goed te zijn wil eerst met goedkope mogelijke oplossingen proberen. Vectra is wel gechipt bij eds maar dit probleem had ik toen ook al voor chiptuning. Ik rij nu 6 maanden met 199pk en 443.8nm zonder problemen behalve dan de warme start.
Starterpack heb ik niet helaas. Kan ik met startkabel proberen met een andere vectra c op mijn auto? Of heeft dat geen zin? Misschien dat een starterpack veel krachtiger is en een normale geen verschil maakt. Wat ik ook heb opgemerkt als de auto warm is dan zie ik de bougies niet meer voorgloeien is dat normaal? Bij koude start dan zie ik de licht wel branden. Hoe kan ik de gloeibougies controleten ik heb een multimeter om te testen.
Ik heb dat probleem ook gehad viel net niet op de grond. Gts embleem was ook los gekomen en versnellingspook knop kwam ook los. Alles gelijmd nu muurvast perfecte oplossing. Goedje heet bison polymax. Ik had van Enorm jan van den broek in amsterdam west ik dacht dat het 7 euro was zon tube.
Vandaag eindelijk de tijd gehad om startmotor te vervangen. Wat een werk en je komt er echt moeilijk bij ondanks ikeen brug had gehuurd. Koude start is geen probleem net als altijd start direct. Als de auto op bedreifstemperatuur is na 10km rijden ongeveer en je probeert dan weer te starten gaat moeizaam. Motor schokt hevig ben bang dat er wat kapot kan gaan. Startmotor heeft helaas niet geholpen zonde van het geld maar nu weet ik wel tenminste dat het niet daaraan ligt. Wat kan ik nog meer proberen? Ik heb op het forum gelezen dat het aan de krukassensor of nokkenassensor kan liggen wat denken jullie ervan? En waar liggen deze sensors kan er zo bij? Kan het ook aan de gloeibougies liggen.
Elke keer als ik start met warme motor kijkt iedereen mij aan terwijl starten doodnormaal is maar die van mij maakt zon naar geluid.
Wie heeft nog tips voor mij.
Groeten.
Olcay
Jraaf Dat is goed om te horen. Dinsdag een brug huren en sleutelen maar.
Bedankt voor de hulp mensen. Ik hou jullie op de hoogte.Gr. Olcay
Jraaf bedankt voor de info. Wat bedoel je precies met koelslangen? Slangen waar de koelvloeistof doorheen stroomt? Moet ik koelvloeistof aftappen om de slangen te demonteren of is het alleen opzij duwen? Ik heb op youtube een filmpje gevonden met dezelfde probleem en als je goed luistert hoor je de motor moeilijk aanslaan schokt hevig maakt een ratelend geluid ik denk dat de compresie net niet/wel genoeg is. Met een nieuwe startmotor groot verschil, draait beter rond en de startmotor is levendig.
https://www.youtube.com/watch?v=RCrykhNWOd8&feature=youtube_gdata_player” onclick=”window.open(this.href);return false;
Die van mij heeft 154.000 gelopen. Merk van de startmotor is mitsibishi orgineel opel.
19 mei 2013 om 21:44 In reactie op: vectra gts geeft esp en remlichtschakelaar als storing #18144556Probeer eens zekering nummer 8 te controleren. Dat zit onder de motorkap. Ik had dit ook probleem ook lag aan de zekering. En als je toch bezig bent controleer alle zekeringen.
Ik had laatst ook dat getik toen ik het wilde starten. Vectra 2004 2.2dti. Accu spanning was goed zekering was goed. Dus maar anwb gebeld. Hij heeft paar kabels aangesloten op alle kabels van de accu naar de motor ergens. Hij vond toen dat de rode kabel dus + kabel nier meer goed goed spanning door gaf werd te warm of zoiets, was bij dat klem gedeelte op de accu pool. Heeft hem ingekort nu werkt het als een zonnetje.
Groeten
Ik dacht dat je tijdens het rijden geen adres kan invoeren ivm veiligheid. Heb je ook aan de kant geprobeerd? Anders ff een firmware update uitvoeren. Om te kijken of je de recente firmware 10/10/2007 is er een trucje om dat te zien. Ik weet niet meer precies hoe dat moest wat ik wel weet is dat je knopje settings ingedrukt houd op de radio dan kom je in een verborgen menu.
Mensen door slecht weer heb ik gisteren eindelijk wat tijd kunnen vrij maken en mijn koplamp weer op zijn plek gemonteerd. Ik heb vandaag een groot stuk gereden alles werkt zoals het moet. Ik denk dat de probleem door tijdje stil te hebben gelegen ivm thermostaat dat ik moest vervangen, motortje van de afl vast zat door roest of corrosie. Heb een een tikje gegeven en wat wd40 en nu werkt het weer :D Bedankt voor de mensen die mij geholpen hebben. En misschien dat er iemand in de toekomst zelfde probleem ondergaat mijn post kan proberen.
Kan een slotje op :thumbup
Koplamp ligt er nu uit. Er zijn 2 motortjes 1 voor op en neer en de 2e voor links rechts. Ik heb 1 van die motortjes die links rechts draait los gehaald en bekeken maar kon niet 1 2 zien wat de probleem is. Ik heb een paar tikjes uitgedeeld daarna terug in de koplamp stekker vast motor gestart licht aan nu draait hij wel mee. Ik heb de koplamp nog niet terug geplaatst dus ik weet niet wat hij zal doen als ik rij en een bocht om ga. Toen ik het teste zag ik dat de bochtenverlichting ook aan ging terwijl dat alleen bij knipperlicht of aan je stuur trekt vanaf een hoek van 30graden uit mijn hoofd. Ik heb door de kou en regen zo gelaten. Accu pool los, misschien dat hij zo gereset wordt en morgen hopen dat hij weer als van ouds gaat werken.
-
AuteurBerichten