Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
ook ik ken het probleem.
Na een lange rit naar het zuiden van het land (320 km in totaal), ongeveer 60 km van huis. Vrachtwagen was in aan het halen, reed er met 80 achter. Vrachtwagen naar rechts, ik druk het pedaal op ‘t staal, auto trekt iets op, verliest in één keer kracht, begint te trillen en het check engine lampje gaat branden. Wel terug moeten rijden naar huis (weinig vermogen, rechter baan gereden tussen de vrachtwagens). Even bij de garage aan de computer gehangen. Bleek net zoals agc87 zegt: misfire cylinder 4. Bobineblok vervangen en het was weer klaar.
Blijf hier niet mee rijden. Het kan zo zijn dat er te veel niet verbrande benzine in het systeem komt, waardoor er kans is dat dat spul verderop in het uitlaatsysteem wel ontbrand. Dit kan je katalysator slopen.
dan zou je de software van de boordcomputer enzovoorts aan moeten passen. Lijkt me onmogelijk.
gokje: residu in de tank (troep)? Als je niet vaak je tank ver leeg rijdt dan komt er onderin wat troep te zitten…
gat erin boren en een (flinke) linkse tapper erop?
30 mei 2011 om 20:39 In reactie op: Welke speakerringen voor portier Astra G Sport Edit.II 2003 #17876248voor zover ik kan zien maakt het niet uit welke je pakt, zijn zo goed als hetzelfde. (ps: wel een versterker erbij voor deze speakertjes he?)
ja. Als je kijkt naar deze afbeelding: http://img36.imageshack.us/i/audio1c.jpg/ dan zie je dat er 3 “delen” zijn in de stekker. het breedste deel (bovenste op de foto) is voor info op je boordcomputerscherm en meuk. Je zult er voor moeten zorgen dat de luidsprekers op de middelste zijn aangesloten en dat de andere stekker op de onderste komt.
als ie het dan nog niet doet moet je even aan de bel trekken.
Oh ps: de stekkers moeten er maar op één manier in kunnen.
als ik zo naar die afbeelding kijk neem ik aan dat er nog zo’n zwart stekkerblok net buiten beeld ligt? Die midden in is namelijk voor de luidsprekers.
sluit dan geel op geel, rood op rood, oranje op oranje aan etc. Die blauwe zul je waarschijnlijk niet nodig hebben, dat is een remote voor een versterker (lang verhaal). die zwart-witte (paars-zwart?) ken ik zo even niet. probeer het boekje even erbij te pakken. Als je de radio aan wil zetten moet je even de auto op het contact zetten. Als ie het dan nog niet doet dan zal je even de zekeringen moeten checken.
even een paar linkjes voor je:
KLIK voor marktplaatspas hiervoor op, onlogische kilometerstand (KLIK!)
zoiets als dit (KLIK) is heel goed mogelijk. Binnen je budget, acceptabele kilometers ennn.. AIRCO!
Natuurlijk zijn dit alleen wat handreikingen. Klik voor de grap gewoon eens rond op marktplaats/speurders/autoscout. Voor wat betreft een dealer:meestal vragen ze de hoofdprijs (wel garantie en minder “verassingen” achteraf)
geldt ook voor deze, hebben ook een + en – . probeer even het lampje om te draaien. Als dit echt niet lukt, kijk of een ander lampje het wel doet in de fitting. als die het ook niet doet dan is de stroomvoorziening niet in orde. Als het lampje het wel doet, dan is je led dingetje stuk. Oh en als die lampjes met bajonetsluiting er niet andersom in kunnen, dan moet je eens proberen er 12 volt over heen te jagen (beide polen even proberen, je maakt toch niets stuk). Als ie het doet ligt het misschien aan je fitting die niet klopt.
okee, ik zal eens kijken of dat gaat helpen
16 maart 2011 om 17:52 In reactie op: hoe maak ik bij een Astra H station een 12V contactdoos acht #17826397bij de weg, ik heb getracht even snel het hele topic te scannen, maar ik kan niet zien of je al uitleg had gehad voor de kofferbakplug. Deze is namelijk echt te easy om erin te zetten. Kost je €12 voor de onderdelen, je moet een gat boren in de bekleding (speed-boor) en even je horloge af doen om het kabeltje te pakken… (kan even zoeken zijn en is soms/meestal vastgetaped aan de kabelboom, maar makkelijk te bereiken.)
Step-by-step en artikelnummers.
cheers
meh…
Ook zo gênant als je drempels schuin moet nemen omdat anders alles eraf dondert…
2 maart 2011 om 22:04 In reactie op: Boxen ingebouwd, met licht aan goed, licht uit gekraak… #17828153het zou een aardfout of een gebrek aan massa kunnen zijn. Heb je de massa rechtstreeks op de accu? Zo ja: niet doen. probeer de massa over het chassis te laten gaan. Loop hoe dan ook even de massa na, veel mensen leggen wel een fat ass fasekabel maar vergeten de massa goed te doen, terwijl deze minstens zo belangrijk is.
Sorry, ik zie je reactie nu pas Astra_DLS… Bleek dat de stuurwielbediening in/voor de oorspronkelijke ISO-stekker een blauwe draad heeft (lol, interwebs!). Deze blauwe draad opgezocht, bleek dat deze niet aangesloten/gevoed werd met mijn huidige autoradio. Deze vervolgens op de remote van de radio (dus ook versterker enzo) aangesloten en klari.
weet het truukje niet precies meer, maar je moet in de auto gaan zitten, sleutel in contact en dan óf op dicht óf op open drukken (zoals ik al zei, weet het niet precies meer) Op deze manier wordt de afstandsbediening weer gesynced met de auto.
kan je uit ervaring vertellen (ik heb in beide gereden) dat bijv een 1.6 16v net iets lekkerder rijdt. Niet dat het een snelheidsmonster is, maar hij pakt lekkerder en is ietsie vlotter. De 8v is ook bij versnellen op de snelweg traag, maar krijgt je wel van A naar B.
K zou sowieso de bes. stoel even voelen of ie nog lekker zit en niet kraakt en of de bak nog soepel schakelt. Even goed stuur voelen of dat soepel stuurt (of het niet tikt bijv).
Ik rij nu in een 1.6 16v sport uit 2003 en heb er inmiddels 30d km’s mee gereden en geen grote problemen die niet binnen een dag opgelost konden worden. Wel een keer de DIS-ontsteking kapot gehad, maar dat is een kwaaltje hoorde ik.
Oh en als je lange stukken moet rijden: Cruise Control!!!!!!1!11!!
Blow-Off! :P
nee zonder gein. Ik heb hetzelfde “probleem”. Is echter alleen als ik vanuit stilstand optrek naar een goeie 3500/4000 rpm, en dan hoor ik het geluid alleen rond de 3000rpm. Ik denk dat het één of andere klep is die een beetje giert. Het komt iig niet van onder uit, dus het lijk me sterk dat het met het loopwerk te maken heeft.
wat schadelijk is als de motor daadwerkelijk af en toe een cilinder overslaat , is dat de katalysator dan een enorme opdonder krijgt. Het mengsel is dan namelijk vol van onverbrande benzine. En de andere drie moeten harder werken, dus mis je enorm veel kracht. Ik moest toen mijn dis kapot was nog ongeveer 60 klik rijden, was echt geen pretje. Toch maar tussen de vrachtwagens 80 gaan rijden.
[rquote=1859277&tid=141891&author=Nick-GSI]egr kan ook de boosdoener zijn, of een misfire van de ontsteking[/rquote]
Dat is moeilijk uit te sluiten. Als dit het geval was geweest, was het MM-lampje zeker gaan branden.
in aanvulling hierop: Wat een kwaaltje is, is dat de DIS-ontsteking wel eens kapot kan gaan. Had ik na een lange rit. Wilde optrekken nadat een vrachtwagen had ingehaald op de snelweg, auto trekt iets op en schokt een keer en verliest onmeunig veel vermogen. Toch nog wel huis weten te halen.
Bleek dat de motor op 3 cilinders liep, de ontsteking op 1 cilinder was kaputt.
gasklep is doodsimpel.
Tools:
torx 8 dop, female
stevige tang
schroevendraaier of inbus-dop
bus remreiniger of andere stevige schoomaakzooi
poetsdoekHowto:
Volg de luchtinlaat naar de motor. Waar deze samenkomt met het blok zit de gasklep (of smoorklep). Haal de luchtpijp eraf (slangenklem of 2, stekkertje, niet te moeilijk. alleen de pijp achter de airbox). Nu kijk je op een messingkleurige klep (vaak gitzwart door de troep), deze moet je hebben. Maak alle slangen los die aan dit onderdeel zitten los. Zitten een paar vast met een klem waar je een stevige tang voor nodig hebt. Inknijpen, naar achter schuiven en met beleid de slang eraf. Koelwater komt er ook langs, knoei dus niet teveel en leg de slangen omhoog.Met de torxdop de 4 bouten losschroeven waar het onderdeel mee vast zit. Onderdeel eruit, denk aan pakking. Dek nu het gat even af met een doek of een kartonnetje, als hier wat in valt heb je een uitdaging. Maak nu de klep grondig schoon met remreiniger, ook de buisjes en doorgangen in de wanden van de klep, kan behoorlijk hardnekkige troep zijn die erop zit. De klep kan je gewoon draaien door er tegenaan te duwen, er zit een veer in. Een oude tandenborstel kan ook uitkomst bieden.
Als je klaar bent: pakking terug, onderdeel terug en vast, slangen terug en vast, luchtpijp terug en vast en klari. :thumbup
mk3: F. mk4: G, mk5: H, mk6: J
mk staat voor mark, vrij te vertalen als model.
het ligt eraan wat jij onder “past” verstaat. Tuurlijk, alles past, anders maken we het wel passend! maar of het makkelijk is? Ik heb er eerlijk gezegd geen ervaring mee, maar ik zou zo zeggen: nee, of heeel, heel veel werk.
Edit: Note to self (en tip voor jou…) eerst even googlen.
http://www.astraownersclub.com/vb/showthread.php?t=159191
Blijkt dat iig een H interieur in een G 3drs past, de stoelen in ieder geval
Plastic. Heb dezelfde in mijn bolide. Kan me eigenlijk niet voorstellen dat er nog veel armaturen worden gemaakt met glas… kosten en veiligheid enzow
Met een veerpootbrug haal je al heel wat speling uit de ophanging. Drukt de “hoge kant” wat meer naar beneden in de bocht. (de kant die je op gaat zeg maar)
27 januari 2011 om 20:57 In reactie op: Geeft Pilot Xenon aftermarket in Astra G strooilicht / monta #17806167Ja.
Halogeenlampen zijn zoals ze heten: een buisje glas gevuld met halogeengas en een gloeidraad erin. Deze geven veelal hun licht af in de richting haaks op de gloeidraad, dus naar de zijkant. Hier zijn de spiegels in de lamp dus ook op aangepast.
Xenonlampen zijn zogenaamde gasontladingslampen. Deze lampen bestaan uit een gasbuisje gevuld met (rara) xenongas (edelgas) waar een achtelijk hoog voltage doorheen wordt gejaagd en geven hun licht (vele malen sterker en scherper dan halogeen) af in ALLE richtingen, dus ook naar voren. Hierdoor krijg je, als je deze lampen in units zet die voor halogeen zijn bedoeld, veel direct licht naar voren: strooilicht. Zie het als een TL-buis, alleen veeeel kleiner en vele vele malen sterker.
Voor wat betreft de montageproblemen: er zijn goed passende adaptors te verkrijgen voor de Astra.
Als ik je een tip mag geven: kijk even naar dit (klik) topic. Hier staan een aantal lampen in die, ook met xenon, een stuk verkeersvriendelijker lichtbeeld geven.
-
AuteurBerichten