aanschaf tips astra G

Forumindex Forums Modellen Astra aanschaf tips astra G

  • Dit onderwerp is leeg.
18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Auteur
    Berichten
  • #17232789
    DD1
    Deelnemer
      Lid sinds:
      1 April 2005

      op voorhand al excuses ik heb gezocht en niks gevonden, maar ik ben vast niet de eerste die het vraagt.

      Ik ben aan het kijken voor een astra g zijn er nog specifieke dingen plekken waarbij ik moet opletten. het zoek criteria betreft eind jaren 90 (98 en nieuwer) airco, electrische ramen, benzine en een handbak.

      nu zijn ze geleverd met een 16v en 8v motor welke geniet de voorkeur in deze wagens? De auto is niet voor mezelf maar voor iemand met 3 linker handen en is dus volledig dealer / garage / vriendendienst afhankelijk.

      #17817323
      oeshkar
      Deelnemer
        Lid sinds:
        5 August 2009

        kan je uit ervaring vertellen (ik heb in beide gereden) dat bijv een 1.6 16v net iets lekkerder rijdt. Niet dat het een snelheidsmonster is, maar hij pakt lekkerder en is ietsie vlotter. De 8v is ook bij versnellen op de snelweg traag, maar krijgt je wel van A naar B.

        K zou sowieso de bes. stoel even voelen of ie nog lekker zit en niet kraakt en of de bak nog soepel schakelt. Even goed stuur voelen of dat soepel stuurt (of het niet tikt bijv).

        Ik rij nu in een 1.6 16v sport uit 2003 en heb er inmiddels 30d km’s mee gereden en geen grote problemen die niet binnen een dag opgelost konden worden. Wel een keer de DIS-ontsteking kapot gehad, maar dat is een kwaaltje hoorde ik.

        Oh en als je lange stukken moet rijden: Cruise Control!!!!!!1!11!!

        #17817324
        martijnenyvonne
        Deelnemer
          Lid sinds:
          8 August 2005

          Heb zelf een 1.6 8v uit 2000. Heerlijke auto om in te rijden. het is geen strepentrekker, maar daar heb ik een ander voor.
          Juist hiervoor gekozen, omdat de 16v wel eens een slokje olie zou lusten.
          Heb nu de thermostaat kapot en die zit achter de distrubutieriem, terwijl die bij de 16 v op een veel makkelijker plek zit.
          Let ff op roest aan de wielrandjes.

          #17817325
          red-bull
            Lid sinds:
            30 June 2004

            hallo,

            ga om teleurstelling te voorkomen voor een iets zwaarder model.

            een 1.8 of zelfs 2.0 die komen lekker mee met de rest van het verkeer.

            mvrg Rob

            #17817326
            Fearless
            Deelnemer
              Lid sinds:
              9 January 2005

              1 apk puntje bij zon wagen is vaak:

              Remleidingen rondom de kokerbalken voor (roestig of tegen afbreken aan)

              #17817327
              Rob-Epe
              Deelnemer
                Lid sinds:
                30 August 2005

                Hier een 1.6i 8v ondertussen 36dkm en een beetje mee gereden.
                Zoals gezegd is het niet de vlotste… maar je komt goed mee in het verkeer. Een race-monster zal een 1.6i 8v of 16v nooit zijn… maar daarom is het ook een 1.6.

                Leuk feitje: iemand die 120 rijd is 5seconden sneller per gereden km dan iemand die 100 rijd :P
                Op 12km is dat precies 1 minuut :D

                Airco is leuk, maar wij gebruiken het zelden… en dat schijnt niet zo goed te zijn, maar hij doet het nog goed. Als je er 1 vind waar bij staat dat de airco afgevuld moet worden ga er dan maar vanuit dat die kapot is… reparatie is duur !

                Aan de andere kant, airco gebruiken leidt tot verhoogd brandstof-verbruik.

                Cruise-control is super, gebruik het zo vaak ik kan :thumbup

                [rquote=1868728&tid=142721&author=Fearless]1 apk puntje bij zon wagen is vaak:

                Remleidingen rondom de kokerbalken voor (roestig of tegen afbreken aan)
                [/rquote]

                Vooral de leidingen aan de voorkant, komt bij alle bouwjaren van de G voor.

                Nog een aandachtspuntje… de achterste veren (J-serie) kunnen breken. Schijnt te komen daar hard rijden over drempels.
                Werd me verteld door de Opel APK-meester… die van ons vertoonde geen tekenen hiervan :wors

                Een aankoop ligt aan je budget.
                Bij de dealer ben je over het algemeen duurder uit… en dat wil dan nog niet zeggen dat je een goede G te pakken hebt… Kan ik over meepraten :swear En heb al 2jaar me 2de G :afro
                Particuliere aankoop wil niet zeggen dat het troep is… die dealer-bakken komen ook van particulieren af.

                Controleer altijd de ingevulde boekjes… en papieren rekeningen. Laat de auto altijd elders nakijken… een eerlijke verkoper zal hier geen problemen mee hebben.
                Als je twijfel hebt, dan gewoon verder zoeken.

                — Voor de kritische lezers: Ja mijn auto staat binnenkort te koop… nog geen 87dkm mee gereden, niet op onderhoud bespaart, zonder problemen door de APK gekomen, en hij rijd zalig !!! En nee, hij staat nu niet te koop… —

                #17817328
                crossagek
                  Lid sinds:
                  13 January 2005

                  ik heb sinds een week een astra 1.8 16V station uit 2003 en bevalt me prima .

                  heb ook proef gereden in een 1.6 16V , maar ik merk duidelijk aan de 1.8 dat deze makkelijker meekomt met het verkeer en inhalen gaat ook vlotter .

                  #17817329
                  Leontjuh
                    Lid sinds:
                    4 February 2011

                    Ik ben ook van plan een Astra G 1.6 16v te halen :D Heb hier ook zeker wat aan! :)

                    Greetingz Leon

                    #17817330
                    Dolby
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      1 May 2008

                      Heb zelf een astra G 1.6 16V gehad met 101PK maar het rijdt lekker. En als je sporttief een keer wilt rijden kan het ook. Het is inderdaad geen snelheid monster maar hij haalt makkelijk de 200KM/U. Mag je in Nederland toch nergens.

                      #17817331
                      OPCdriver
                        Lid sinds:
                        1 August 2009

                        1.8 en de modelen met nog grotere motoren
                        hebben ook de 5-gaats velgen waar meer keus in is
                        en remschijven achter voor modernere rem techniek.

                        #17817332
                        AsconaC20NE
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          9 December 2004

                          Ik vind zelf de 1.6 8V vele malen beter rijden dan de 1.6 16V, die is veel rauwer en het vermogen komt later vrij, maar heeft wel iets meer vermogen. Daarnaast is de 8V nog van de oude stempel en relatief zullen reparaties iets goedkoper uitvallen.

                          #17817333
                          Dolby
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            1 May 2008

                            Dat zijn ook inderdaad weer kleine voordelen als je een 1.8 16V of hoger neemt dat je 5-gaats heb steek 5×110. Hebben trouwens de diesels ook. En achter ook schijfremmen ipv trommels.

                            Maar zo heeft ieder zijn voordeel weer een nadeel. Namelijk duurder met vervangen.

                            #17817334
                            Rob-Epe
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              30 August 2005

                              aandachtspuntje 16v’s… er schijnt iets te zijn met 1 van de nokkenassen die kan breken…
                              Maar met een 8v kan die weer slijten :cry

                              #17817335
                              AsconaC20NE
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                9 December 2004

                                ik heb veel astra’s G 1.6’en gereden en gezien, maar ik heb echt nog nooit meegemaakt dat nokkenassen zijn versleten of gebroken zijn.

                                ja heel vroeger bij de D kadettjes kwam dat slijten wel eens voor maar met de ‘moderne’ 8V of 16V motoren zou ik daar absoluut niet bang voor zijn

                                #17817336
                                frank23
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  12 February 2011

                                  ik was laats wezen kyken naar station maar in de kofferbak schimmel uit 2002 is dit ook een kwaal afz frank

                                  #17817337
                                  TonSR
                                    Lid sinds:
                                    29 October 2007

                                    ik rij ook een astra 1.6 8 klepper,uit 2000, rijd goed en doet alles naar behoren
                                    130.500 op de klok, 0,0 olie verbruik,geen rappe jongen,maar toch
                                    bevalt ze mij niet.
                                    maar ik ben verwend,heb altijd omega gereden,a omi 6 cil dual ram blok
                                    b omi 2 liter beviel me minder maar wel comfortabel.
                                    nu de astra mis comfor,mis vermogen,bij deze ook geen croes control
                                    en geen erco maar arco.nee mijn auto is het dus niet.
                                    vgr tonsr.
                                    ps:arco staat voor,,,,alle ramen kunnen open,,,

                                    #17817338
                                    Remon Verkaart
                                      Lid sinds:
                                      9 May 2010

                                      Ik bezit nu een Astra station 1600-16v G uit 2003 zo’n 11/2 jaar. ik heb er heel veel plezier van, gekocht bij de Opel dealer (76.500 km) . zo’n beetje alles erop wat erop kan. Airco, cruise control, electrische ramen. Hij is terug geweest voor de stabilisatorstangen te vernieuwen. Ik heb geen enkel olie verbruik, al mee naar italie gereden met een aanhager erachter en dan op de cruise control. Een heerlijke wagen die doet wat hij moet doen. Ons gezinnetje betrouwbaar ergens naar toe brengen. Inmidddels staan er meer dan 100.000 km’s op maar ik blijf er zeker nog een tijd in rijden.

                                      #17817339
                                      elektronicanet
                                        Lid sinds:
                                        6 February 2010

                                        Ik zet binnenkort mijn Astra G 1.6 16v bj2000 te koop ivm zakelijke auto :) Heb er altijd met veel plezier in rondgereden, heeft me ook nooit laten staan! De duurste onderhoudskosten waren de complete uitlaat (incl katalysator), de distributieriem en 2 nieuwe banden. Verder een hoop kleine dingen van een paar tientjes. Sinds vandaag heeft ie weer APK en er waren niet eens adviespunten, gewoon keurig in orde. Het olieverbruik is redelijk hoog vergeleken met andere auto’s, maar je leest overal dat ie er oud mee kan worden, en ik heb ook geen enkel probleem met de motor ervaren. Je moet het alleen goed in de gaten houden en regelmatig even bijvullen… En natuurlijk het onderhoud goed uitvoeren verder, als er iets is meteen (laten) fixen.

                                        Heb destijds voor deze auto gekozen vanwege het comfort (luxe uitvoering lederen bekleding/airco ed), het relatief lage gewicht, de ruimte en de pk’s (101 is gewoon prima op 1100kg), op de Autobahn voelt ie zich wel thuis @ 190kmh :D Zal hem binnenkort op Marktplaats zetten, en misschien ook wel hier, mocht je interesse hebben (omg. Eindhoven) hoor ik het wel (als ik dat hier niet mag zeggen zal ik het weghalen).

                                      18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
                                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.