Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Beste Jack,
Bedankt voor je reactie. Heb ik ook aan gedacht, maar ik heb de indruk dat de diameter van dat geribbelde asje kleiner is dan de binnendiameter van de steel van dit witte ding. Dus ik vroeg me inmiddels af of er nog iets tussen beide hoort dat wel verloren is gegaan.
Daarbij, zou er in de unit zelf niet toch ook iets aan de hand zijn, want als ik dat ding er nu op zou lijmen, dan zou het geheel nog steeds naar buiten kunnen komen.
Jep, dit is echt een hoofdbreken! :DHoi Apache,
Soms is een VOD echt Vriendelijk! :thumb
Het relais waar het bij mij om ging is blauw gemarkeerd. Let op: Het nummer dat met 2 begint staat op het relais zelf, het nummer dat begint met 6 is het bestelnummer.
Hopelijk dat dit je verder helpt!Groet, Oedo
Hoi Apache,
Lees net over je probleem. Is dat nog steeds een probleem? Ik heb hetzelfde gehad, voor niets een nieuwe accu gehaald, deze is onder garantie zelfs nog weer omgeruild. Uiteindelijk heeft de VOD het probleem weten te vinden: een defect hoofdrelais. Ik kan op dit moment niet specifieker zijn, maar ik kan wel even navragen wat men vervangen heeft. Maar dat loste het probleem wel op. Ik rij overigens ook een 2.2 uit 2001…
Groet, oedo
Hé Andrew2,
Dat is wel heel sterk! Daar zit ik ook tegenaan want dit flexibele deel is bij mij zo lek als een mandje. In Zwitserland deze zomer op een zandpad aan de grond gezeten en misse boel. Welk stuk heb je waar besteld (diameters en zo)? En waar heb je die prachtig blauwe ‘lassen’ mee gemaakt?
Ben zeer benieuwd, Oedo
Hey Wipri,
Fraaie kar!! :kewlpics
Veel plezier ermee, en vele veilige km’s! king:
Oedo
hey!
Het is oud nieuws, maar de draad bestaat nog. Daarom haak ik er even op in. Als ik schema’s/werkplaatshandleidingen enz. op de kop kan tikken dan is ‘t me best het een en ander waard. Daarom wat mij betreft even nieuw leven in dit topic.
Heb je de schema’s nog en iemand anders misschien nog wel meer of iets heel anders, kom maar op!!:cool:En wat dat Poolse betreft: kom maar ‘nog opper’ :)
Dat kan ik ook nog wel gefixt krijgen :angelDus als iemand technische info heeft omtrent de Omega in welke vorm dan ook dan maak ik nu graag even misbruik van het topic van Metalrush om wijzer te worden :jerry:jerry
Greetz, Oedo
Wat zal ik zeggen:hmmz
‘Goed gereedschap is het halve werk!!’ :agent
Ja, dat is wel ongeveer wat de foto’s oproepen. Goed werk 14XE!:thumbup
Het verhaal van die monteur klinkt niet raar. Slijtageverschijnselen (tijdelijk) ‘oplossen’ (lees: verhullen) met dikkere olie is een bekend fenomeen. Het probleem verhelpen lukt hier echter niet mee. Het wordt slechts gemaskeerd. Nu er nieuwe, reguliere olie op het blok is gegooid komt het oude euvel net zo hard of nog erger weer terug.
Het zou heel goed kunnen zijn dat er een hydraulische klepstoter naar de eeuwige jachtvelden is en dan doet die poot echt niets meer.
Maar zonder ook maar iets van de kwestie te weten zou het theoretisch ook in de ontsteking kunnen zitten. Als je de zaak niet in de fik zet loopt het ding immers ook niet mee. Maar het zou wel heel toevallig zijn.Trouwens, wel een gaaf blok wat je in je Omega hebt hangen! :agent
Veel succes en wijsheid morgen,
Groet, Oedo
origineel gepost door Xedrah
Heb de twee Omega’s en de Monterey zojuist met de hand gewassen. Pff wat een werk, maar het resultaat is goed! :PJemig de pemig!Petje af zeg, drie auto’s met de hand wassen, dat is niet voor de poes! :o
Ik ben na mijn karretje echt helemaal klaar hoor! En jij doet er drie in eens. :worsVandaag m’n Omega trouwens nog even ‘de oren doorgespoten’.
Dat wil zeggen, ik heb het putje schoongemaakt. De bak onder de luchtinlaat dus. Daar stond me een partij ellende in zeg. En we weten allemaal wat er dan met een Omega gebeurt: natte voeten voor de bijrijder. Geen aanrader… :jerry:jerry
Dus: rubber eraf, deksel open, luchtfilter eruit. En toen paste m’n arm er niet zo diep in dat ik erbij kon (Jeetje, het lijkt wel of je een koe staat te helpen bij het bevallen, echt waar! :puke). Maar goed, wat dan?
Ik heb de tuinslang gepakt en de spuitlans in de drek geduwd, tot in de afvoerslang. Dochterlief bij de kraan gezet en verteld van ‘harder, iets minder A.U.B.’ enzo. Uiteindelijk alles door dat slangetje de motorruimte ingeblazen, het is weer brandschoon daar onderin. Gaat me niet weer gebeuren dat het zo vies wordt daar! :swearGreetz, Oedo
Tjeetje J-Omega. Ik heb lang moeten piekeren, maar ik ben eruit: op de onderste foto ziet je trots er beter uit!:wors
Onzin natuurlijk. Good job! :agent Ziet er weer helemaal te wauw uit! :thumbup
Oedo
Nou, andrew, dat klinkt wel relaxed zoals je het schrijft. Maar feit blijft dat ik het van bruut lef vind getuigen!! :wors:wors
En dan te bedenken dat het bij een V6 nog gekker kan… :afroOedo
Ja, dat kun je zo wel stellen, dan ben je echt pas zwaar genaaid:(
De kleppen vliegen je letterlijk door de zuigers heen… :vertagZoals je zegt, daar heb ik het lef niet voor!
Tjee, best stoer :agent, zelf de distributie vervangen! Ik bedoel, hoe regel je de klep-timing zeker weten 100%? En moet er dan ook nog wat ingesteld worden aan de spanrol, of regelt zich dat zelf?
Moet je wel zeker weten waar je mee bezig bent! :vertag
Misschien kun je er een how to van maken, met :kewlpics enzo. Zou gaaf zijn!
Succes,
Oedo
Ja Heuti, zo is het maar net! :thumbup
Zouden ze nu zo langzamerhand begrijpen waarom wij voor de caravan gekozen hebben? king:
Oedo
origineel gepost door Sjors-V6
mensen dank voor de reacties, altijd leuk om positieve dingen te horen over je auto king:Jerremy zegt niets verkeerds, hij uit zijn mening over mijn Omega, en dat toevallig nu ook een beetje zijn smaak is, dat kan natuurlijk.
Het enige geld dat ik van hem heb gehad is de betaling voor de Irmscher frontbumper die hij van mij overgenomen heeft ! :vertag
So und schluß jetzt, es geht weiter nah ;)
Groet,
Sjors:jerry :jerry :jerry Goed Sjors!! Dat is ongeveer wat ik eerder vanavond probeerde te verwoorden! :wors:wors
schluß jetzt…
PS. Hoe haal jij die ringel-S uit je toetsenbord???? :D
origineel gepost door J-Omega
Laten we het maar weer fijn over onze mooie 4 wielers gaan hebben en iedereen zijn voorkeuren gunnen en uit laten spreken. Die hou je toch. Gelukkig ook maar dat niet iedereen hier hetzelfde denkt, anders reden hier wel erg veel zwarte B1’s sedan met creme leder rond ;)Tis geen ford ‘in elke kleur als het maar zwart is’ hehe.
:jerry:jerry:jerry
Het wordt in dit topic toch al wat -offtopic
Laat het rusten, dit was het toch wel weer? En nee, het ligt niet aan jou Jerremy. Gewoon een klein ontspoortje van niets…:hmmzEVERYBODY HAPPY??? :P
Ja man, je hebt gelijk. En ik zou me er ook eigenlijk helemaal niet mee moeten bemoeien. Ik verheug me op de M&G (mijn eerste…) en dan vind ik zoiets maar jammer :vertag
Het zal wel overwaaien, toch?Helemaal terecht, helemaal niets mis mee! Het zou toch raar zijn als ik bijvoorbeeld gallig zou worden omdat je de kar van Sjors mooier vindt dan die van mij? (Trouwens, heb je die van mij dan ook gezien, en? En? Wat vind je ervan!!?? king: Grapje)
Volgens mij schreef je overduidelijk dat ‘je vindt dat’. En dat lijkt mij prima! :angel
Trouwens, Sjors mág dat weten, ik heb ook direct gereageerd naar aanleiding van z’n foto’s van z’n lip. Het is een super auto. Die van mij (B2) is al weer 8 jaar oud, dus die van Sjors is ‘nog’ ouder. Maar het kreng ziet er wel uit alsof hij net de fabriek uit gerold is. En dan ook nog eens met de meest begeerlijke motor. Dat verdient toch een compliment? Of meerdere…:jerryJeetje, waar hebben we het helemaal over? Toch?
Oedo
Kom op mannen, hou het gezellig, vrienden van de Omega hoeven niet per definitie vrienden van elkaar te zijn, maar dit gaat nergens over…
Jerremy heeft wat mij betreft helemaal niets verkeerd gezegd. Ik flikkerde ook bijna van mijn stoel bij het zien van de foto’s van Sjors, het IS een geweldig blik! :thumbup
Als nu Jerremy dit het Walhalla vindt, dan lijkt me dat prima.Aan de andere kant lijkt me de grap van Martijn_maja ook niet zo’n drama. De opmerking ‘daar maak je geen vrienden mee’ is toch een uitdrukking en waarschijnlijk niet al te letterlijk bedoeld… Ik voelde me in elk geval niet echt beledigd met mijn ‘lullige’ B2 2.2 station… Even zo blij mee toch! :wub
Shake hands! :cool:
origineel gepost door opel_omega_steinmetz
origineel gepost door Oedo
Ik zou zeggen, kom allemaal naar de M&G, zet al die schitterende Omega’s naast elkaar en lik je vingers af bij al dat lekkers! :wub
Misschien is er wel eentje de aller, aller mooiste, maar wil een Omega niet sowieso prachtig zijn, dan moet er wel heel veel aan de hand zijn… :agentMee eens !
En een aller aller mooiste Omega is er niet. Zoals al werd gezegd maakt ieders hem naar zijn eigen smaak en geld.
Wanneer iemand de eerste prijs wint, geeft dit alleen maar aan dat er op dat vlak meer mensen zijn die dezelfde smaak hebben. Had beter 30 eerste prijzen kunnen bestellen ;)
Hier sluit ik me bij aan! :thumbup
Ik zou zeggen, kom allemaal naar de M&G, zet al die schitterende Omega’s naast elkaar en lik je vingers af bij al dat lekkers! :wub
Misschien is er wel eentje de aller, aller mooiste, maar wil een Omega niet sowieso prachtig zijn, dan moet er wel heel veel aan de hand zijn… :agentorigineel gepost door opel_omega_steinmetz
origineel gepost door Jerremy
Wat mij betreft één van de, zoniet dé mooiste Omega (catogerie MV6 – sedan, om mensen niet voor het hoofd te willen stoten) hier op het forum.. :wub
auw !
Ja man, dat hakt erin…. :cry Maar ja, feit is wel dat het een heel erg strakke bak is! :wors
Ben ik even blij dat ik geen sedan, laat staan een V6 heb, doet het iets minder pijn… :PDat Duitse exemplaar is ook heeeelemaal niet te versmaden overigens!
Oedo
Heel erg strakke auto Sjors-V6! :thumbup:thumbup
Sowieso een schitterende auto, maar hij wordt zeker niet beroerder van het lipje, staat heel goed! :worsOedo
Way to go J-Omega! :wors
Ziet er ongelooflijk strak uit! En ik moet het helaas toegeven, de deurpanelen van de B1 zijn mooier dan die van de B2… :(
Grapje, helemaal niet erg, maar ik meen het wel. Deze deuren zijn schitterend, zeker met die nieuwe grepen. En dan ook nog eens met leer. Heel Classy!:thumbup.Veel plezier ermee!
Oedo
-
AuteurBerichten