noxbox

Aangemaakte reacties

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: hoe houdt jouw Opel het met de kou?? #17988116
    noxbox
      Lid sinds:
      24 April 2009

      De enig werkende oplossing voor mijn bevroren ruitensproeier reservoir: heet water bijgieten, leegzuigen, meer heet water bijgieten, leegzuigen en dan vullen met -20 vloeistof.

      Ik denk dat het spul dat er in zat zijn anti-vries had laten verdampen.
      Schone ruiten zijn wel aan te raden bij die lage zonnestand :agent

      In reactie op: hoe houdt jouw Opel het met de kou?? #17988109
      noxbox
        Lid sinds:
        24 April 2009

        Ik ga het proberen met slotontdooier.

        Alleen na de hele dag in de zon staan en 95km rijden was de boel nog niet drinkbaar geworden. *zoekt wodkafles*

        In reactie op: hoe houdt jouw Opel het met de kou?? #17988105
        noxbox
          Lid sinds:
          24 April 2009

          Als een zonnetje.
          Alleen de ruitensproeiertank van mijn Vectra zit idd achter de bumper en volledig uit zicht en is al dagen diepgevroren. Ondanks de wintervulling…
          Nog iemand tips om die weer vloeibaar te krijgen?

          In reactie op: Onderhoudsbeurten Opel Dealer #17498535
          noxbox
            Lid sinds:
            24 April 2009

            Bij een VOD of een Mannetje of een vakgarage; het is allemaal anders en je krijgt ook overal wat anders. Net als bij al die andere prijsvechters. Alleen zou je mogen verwachten dat je het niet beter kunt krijgen dan bij je eigen VOD. En dát is dus helaas niet waar.

            Ik kan me nog goed herinneren dat ik vor een vakantiebeurt naar de VOD ging. Auto was een Astra 1.7 caravan (dieseltje) van de zaak maar altijd bij de dealer in onderhoud geweest.
            Auto opgehaald, volgende dag niet starten, zekering gloeibougies door en een nieuwe ook gelijk weer door. Naar de garage: wachten, wachten en ja, wat ik zei klopte: de strip waarmee de gloeibougies zijn doorverbonden was ook doorverbonden met de motorbevestiging.
            Reparatie duurde bijna een uur, werd gedaan door een jongen die moest vragen waar het gereedschap lag…
            Daarna moest het dor de chef werkplaats bekeken worden die even geen tijd had het af te tekenen. En ik maar wachten in de baas zijn tijd.
            Daarna naar het werk. Wat nu, ik had ineens een turbo met turbosound! Gebeld, volgende morgen weer naar de garage.
            Bleek de slang van de turbo niet met een klem vast te zitten en was die er op de snelweg afgeblazen.
            Boodschappen gedaan, eindelijk alles goed, behalve gerammel uit het vooronder. Lag nog een schroevendraaier… Ik kreeg niet het idee dat ze hem gemist hadden en al helemaal niet dat het ze wat uitmaakte dat ie weer terug was.

            Kijk, ik heb ook wel eens een koppeling uit elkaar gehaald en een schroefje overgehouden waarna je weer overnieuw kunt beginnen. Maar ik verwacht dat een VOD geen fouten maakt en als er fouten gemaakt worden dat je daar iets van spijt op de gezichten kunt aflezen én dat het vlot en kostenloos wordt afgehandeld. Dan werk ik liever met amateurs die (het woord zegt het al) hun geklus liefhebben.

            Als ik van de VOD of welke sleutelaar dan ook op aan kan betaal ik met plezier een 10tje voor de ruitenwisservloeistof. Als ik het werk zelf moet gaan nakijken dan heb ik eerder de neiging een rekening terug te sturen.

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)