Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
nou auto weer terug met APK.
En inderdaad de dealer voelde toch wel dat het fout zat…
dus stond de man achter de balie “ja sorry sorry sorry” waarschijnlijk was hij wel goed gekeurd, maar voor de veiligheid… :o
conclusie opdracht was APK.. dus onderdeel betaald + de apk.kortom iedereen bedankt, voor jullie ervaring / kennis en visie :cool:
[rquote=1840677&tid=140372&author=Haasje17]Gewoon vervangen als je kunt, vraagje is jou auto extreem verlaagd? Komt namelijk wel eens voor bij extreme verlaging dat ze krom gaan, maar dan zou de auto ook niet meer moeten sporen. [/rquote]
Jaja wordt ook wel vervangen… MAAR de vraag is of het APK afkeur is????
( en dat laat ik ook gewoon (een) garage doen, die gun ik ook zijn boterham, wil alleen dat er eerlijkheid en openheid is?)Maar op jou vraag de astra (station) is tot de radio aan toe ORIGINEEL
thx CQPV6 :cool:
@ Bjorn wees gerust er wordt op niets bespaard zelfs niet op een tweedehands onderdeel :o
Aan iedereen (en CQPV6 in het bijzonder :D ) thx voor jullie reacties.
Morgen ga ik na de garage, (eerst een kop koffie vragen) en dan het gesprek in (in of na het gesprek krijg ik vast geen koffie meer :angel )helaas is het geen 50euro :(
maar het gaat mij niet om het geld (wat moet dat moet).
maar het feit dat de auto wordt afgekeurd terwijl het nu onduidelijk is of het ook echt een geldige (wettelijke) rede is.als de garage had gezegd ” auto is weer gekeurd, maar je moet eigenlijk je spoorstang vervangen die is namelijk een beetje krom” is dat toch wel wat anders
:P ik zal in de rechter ook een bochtje slaan :o
nee de wagen spoort dus wel goed (en vreet ook geen banden) :vertag
de stuustang (ook wel spoorstang) kan je afregelen! en hij is ook alleen maar licht gebogen?
het gaat dus niet om de dragarmen of speling e.d.
er is alleen een lichte kromming te zien. :hmmz
En ik begrijp de reacties van als het veiligheid is altijd vervangen e.d. alleen is mijn vraag is het APK afkeur ja of nee (ik heb nog nooit gezien dat er werdt gemeten of hij KAARS recht is? en hoeveel (graden ofzo) mag wel of mag niet?Ik hoop dat er een keurmeester op het forum is die kan aangeven of mijn garage het op de juiste APK regel/gronden afkeurd….
huuuu ik heb de binnen kant er af liggen, maar hoe gaat de grote ruit los van het mechaniek…
HELPPPPPpersoonlijk heb ik het niet meer zo op de Kwikfit met hun “adviezen / kennis”
(er zullen vast uitzonderingen zijn dus wie dit leest maar een goeie monteur bij de kwikfit is dan bedoel ik niet jou, maar die sukkel van een collega, je weet vast wel wie!!!!@ jhr
goeie tip had ik nog niet aan gedacht.
voor heb ik toevallig pas nieuwe schijven en blokken op gezet!
maar de achter remmen (trommels) zal ik eens openmaken en checken.hmmm, ik zal heb gekeken door de ruit wat ze allemaal aan het doen waren tijdens het uitlijnen. en ik zag de auto op de brug worden gezet platen op mijn wiel en draaien!! ik zal eens vragen of ze (en hoe) de kogels hebben gecontroleerd!
ik zal zelf de bovenstaande testjes gaan uitvoeren (met wat hulp
inmiddels de draairichting gecontroleerd en alle banden zitten op de juiste plek (en richting!)MAAR (reply van Chris) als ik achteruit rij wilt mijn stuur soms wel 45 vanzelf draaien!!! is dat een teken van een defecte rubber! het is maar soms en ik heb het idee dat het meer voorkomt op een bobbelige weg ipv strak vlak asfalt weg?
misschien zegt het jullie iets!ik ga sowieso maar eens de draagrubbers vervangen (voor poly of originele).
de banden zijn links rechts, kan ze dus alleen van voor naar achteren zetten.
Maar het feit dat hij het ook met de oude set banden (en andere velgen) deed, dacht ik dat het niet in de banden zou moeten zitten!hmmm eerste de grote er uit voor het kleintje
dat is met recht een klote job.maar ik wil de achterste ruiten (stationwagen) donker maken. dus de grote moet er dan toch uit
thx (ik ga zoeken naar de parker) Norwin
de oude velgen hadden geen sporen van teveel stoep geweld….
iets verbogen neem ik aan dat je dat met het oog moet/kan zien.
ik heb op de brug bij profiel niets bijzonders gezien.hoe kan je een draagrubber controleren de km stand is 130.000 !! kan of is dan zoiets versleten?
poelie tegen houden WAS juist het probleem :hmmz
maar ik heb wat ontdekt.(geknutseld)
motor steun los.
motor opkrikken.
blokje hout tussen poelie en de draagbalk.
motor /poelie rustig op het hout laten rusten.
(laat de krik wel de motor nog ondersteunen (als blokje weg schiet ofzo)en ja hoor ik kan hem los draaien :D
Q fanskar.
ondanks de zoek (op “distributie” e.d) kan ik jou topic niet vinden?
Ook als ik op jou profiel kijk naar jou topics zie ik niet een onderwerp over distributie?
kan je een link posten aubin ieder geval moet ik de waterpomp ook bestellen, dat is in middels wel duidelijk
thx Rezz een momentsleutel die hebben ik wel ;)
een blokje om de tandwielen te fixeren niet… (maar misschien pas die van rover (K blok) er toevallig tussen… en anders vind ik wel iets.. de papieren zijn duidelijk.
Alleen zit het blok natuurlijk wel in de auto (en niet op een bokje :P ) is het verwijderen van de luchtfilter e.d. voldoende om ruimte te hebben, of moet er trukjes uitgevoerd worden zoals een motorsteun los, met de krik motor kantelen e.d. ????ik zoek nu nog ff waar ik het kan kopen (de set en welof niet waterpomp)?
Waarmee en hoe ben je dan door hem opgelicht ?
Omdat hij al 4,1/2 jaar actief is op marktplaats! als er mensen mijn klachten zijn wordt je toch door Marktplaats verwijderd!
Ben daarom heel benieuwd hoe je hebt uitgevonden dat hij niet te vertrouwen is!
sowieso alvast bedankt voort de waarschuwing :thumbup
gr Norwinziet er mooi uit Willem,
ik mag dat wel een wolf in schaap kleren :cool: (ipv van andersom)
hoewel mijn Astra-tje station, een Astra Station zal blijven :sleeping
gr norwinthx voor alle info.
(en tussendoor nog ff geleerd wat vriesdoppen zijn :D )
inmiddels een kleine beurt gedaan.
en vandaag ga ik het inlaat deel schoon maken en de egr afdoppen.
en ik weet inmiddels dat 1:10 / 1:12 zo beetje normaal is!
gr Norwinin de 400 kilometer zit denk zo’n 300 KM snelweg.
En die heb ik ook nog eens bewust rustig gereden (100 max 120)
dus met een rustige rechter voet.Krijg toch het idee dat er misschien iets niet goed is, dat hij zo zuipt.
ik kreeg al de tip om de EGR af te doppen, en de inlaat (klep) te reinigen.
het is wel dat de astra op 17″ 205 banden staat (dus dat geeft wel iets meer verbruik.
wordt vervolgd
lampje is vervangen….
maar het was een H1 lampje. H3 lijkt er wel heel veel op, zit alleen een draadje teveel aan.
Ik had wel de verpakking geopend, dus als iemand een tweedehands H3 lampje wilt (is nog nooit gebruikt :cool:thx,
Het ventiel zit nog wel in de kofferbak, maar onder de auto zijn de twee zwarte slangetjes na 10 cm afgeknipt.
Het chassis rust met twee veren op de achteras en daarnaast zit er L/R een zwarte schokbreker (zonder veren e.d.).
Ik heb geen idee hoe vroeger zo’n lucht systeem zat of werkte (zaten die balgen ipv de veren of binnenin de veren)Maar de rammel… hetteschild dat is een goeie, niet aan gedacht.
helaas heb ik geen garaga en moet ik op straat onder de auto… ik kan pas zaterdag (met daglicht) weer kijken, naar de genoemde zaken :vertag
als een veer gebroken is, neem ik aan dat hij echt duidlijk door midden is (of kunnen dat scheurtjes zijn!
wordt vervolgd
23 februari 2010 om 10:30 In reactie op: lampje vervangen mistlicht (voor) astra F station #17619119heren thx voor alle info.
Bij de laatste mail notificatie schoot er door mijn hoofd de vraag “welk lampje zit er eigenlijk in” ik open het forum en WIM-V6 had het antwoord al gepost :wtf
dat betekend dat ik alvast het lampje kan halen en in 1 keer klaar ben :wors:wors:wors -
AuteurBerichten