Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Ik ben heel blij met uw bericht. U schrijft hier 2 oproepingsbrieven te hebben ontvangen voor de wagen. Nu, ik kreeg enkel voor de eerste terugroepactie een brief. Voor de 2de actie houd de klantendienst van opel zelf vol dat er voor de 2de terugroepactie geen brief werd verstuurd omdat er te weinig stukken voorradig waren. Vreemd dat u wel 2 brieven ontvangen hebt.
Nu blijf ik met de vraag zitten of mijn wagen in orde is en de garage liegt tegen mij, of de wagen in orde is en de garage liegt tegen opel door het foutief afmelden van mijn wagen. De terugroepactie is afgerond en alle werken zijn, voor opel zelf, uitgevoerd.
Mijn dealer kan zeggen wat hij wil, ik geloof hem al lang niet meer. Maar om zeker te zijn dat mijn wagen in orde is moet ik nog maar eens terug naar deze garage. Maar dan ben ik ook niet zeker want ze hebben de wgen in orde gezet. Tenminste was dat de bedoeling geweest.
De wagen gaat jaarlijks op controle, ik rijd meer km motor dan met de wagen dus 1x/jaar volstaat. Na 5 jaar is de wagen dus 4x binnengedaan, maar nu moet hij blijkbaar ook al 3x binnen voor 2 terugroepacties. Dit heb ik nooit meegemaakt.
Nu, probleem 1, waar is die brief? Bestaat die 2de terugroepactie?2, De wagen is in orde, of niet? officieel wel, aldus de garage niet. 3, De garage belt mij om de wagen in orde te zetten en beschikt wel of niet over de nodige stukken. Aldus de garage staat de wagen niet in orde. Maar ze kennen zeggen wat ze willen ook.
De terugroepactie kan normaalgesproken in iedere opelgarage worden afgehandeld. Maar niet om dit verder af te werken, want als ik deze verdere afwerking elders laat uitvoeren kan ik een factuur verwachten omdat bij het ingeven van het chassisnummer niets zal worden gevonden.Conclusie, er word aan de lopende band gefraudeerd, en u kan nooit weten of uw wagen in orde werd gezet. U weet enkel wat zij willen dat u weet. Goed merk denk ik, toch voor ze in Franse handen kwamen. Maar slecht in al de rest.
Alle vooruit met de geit. Nu zou er een aangetekende brief op komst zijn van de opel garage, ik heb al een mail daarvan ontvangen. Getekend door renaatkindt, medewerker van de opelgarage.Dus de garage roept aangetekend mijn wagen andermaal op. Hij is 2x binnengeweest. Een officiele terugroepactie is niet garagegebonden, en in de eerste brief vor de gordels achteraan stond dat ik de wagen in een erkende opelgarage moest binnenbrengen. Ook begrijp ik nu waarom voor opelbemiddeling de wagen in orde staat. De wagen werd foutief afgemeld omdat er was maar 1 gordel beschikbaar was, zo staat het in de brief. Nog maar eens een foutje van de garage.
Nu, wat er ook van zij, die garage zal mijn auto nooit meer te zien krijgen. Ze kunnen die gordel opsturen naar mij of naar een andere opel garage.
Na het onderhoud op de wagen van nu 5 jaar oud kreeg ik vrij snel een kapotte batterij, maar dat kan altijd gebeuren natuurlijk. Ook kwam de wagen de garage uit met lekke waterpomp. Is dat nog steeds een typische opelkwaal zoals vroeger bij de kadett en manta het geval was? ik las op het forum hier dat je de dichtheid van de koelomloop kan nakijken door er druk op te zetten. Ik durf er een en ander om te verwedden dat de pomp dan de zwakste schakel is. En ondanks de aanwezigheid van de boordocumenten werd er controle gedaan voor de autokeuring terwijl de wagen was dat jaar vrijgesteld van schouwing.Ook deze 105 euro krijg ik niet terug, volgens Renaat omdat ze met de vervangende waterpomp zijn blijven zitten. Ik ben nooit meer teruggekeerd naar deze garage.
De voornaamste reden is dat de werkmens van de garage het volgende wist te vertellen “de waterpomp heeft mij liggen”
aje kan niet zonder een en ander los te maken vertellen waar het lek vandaan komt, behalve als je de oorzaak van het lek ook kent (te veel druk geven bvb)
Neen, ze blijven met hun poten van de auto af. Met beide handjes tegelijk zelfs. Ik bel nu onmiddelijk terug naar opel bemiddeling in Antwerpen en blijf wachten op de officiele brief.
Als iets stuk gaat in de garage, is dat dan een garantiegeval voor hun rekening of noet ik daar zelf voor opdraaien?
Het moet wel een typisch opelkwaaltje zijn, wantin de 5 googlerecensies van deze garage staat er eentje van een vrouw die zeer tevreden is omdat ze ook net bij het onderhoud vaststelden dat de waterpomp lekte. Ze was blij dat deze onmiddelijk werd vervangen. 2 lekke pompen net bij het onderhoud en niemand die zonder koelwter in panne staat krijg je aan mij niet verkocht. Toevallig op het juiste moment binnen voor onderhoud en toevallig tijdig ontdekt om niet in panne te staan is te veel toeval op zeer korte tijd. Dus van beide zaken, die gordels vooraan en van de waterpomp geloof ik geen ene moer. Die officiele oproeping voor de gordels vooraan vind ik niets van terug en op dit forum komt maar zeer weinig reactie over die voorkant. En als er al reactie komt daarover kan het net zo goed door die garage gepost zijn. Neen, ik wil nu zelf kunnen bewezen zien dat er stukken van de gordel vervangen zijn of gaan worden.Bijkomend nog dit vraagske. In de stukken die dienen vervangen te worden zal denk ik wel ergens een nummer staan waaruit je kan opmaken of het om het nieuwe stuk gaat. Weet iemand hier hoe ik zelf kan nakijken of de werken (gedeeltelijk) zijn uitgevoerd?
[quote quote=18343489]2015 en 2016 een brief en de controle gehad.
Auto is 2ehands gekocht bij de desler, en is daar nog steeds in onderhoud.
[/quote]
Veranderd van dealer, al 4 jaar zelfs. De wagen was gloednieuw aangekocht en is nu 5 jaar. Ik was beter weg gebleven. Dank u voor deze post. Opel bemiddeling liet me weten dat de terugroepactie voor de gordels vooraan zonder brief was wegens beperkte voorraad van de stukken. De dealer zelf contacteerde de klanten. Kwam de 2de brief bij jou van de dealer zelf dan of waren het 2 gelijke brieven? Of maken ze mij weer iets wijs dat niet klopt?
3 februari 2017 om 19:02 In reactie op: Cruisecontrol soms omgekeerd, en opnieuw gordels te vervangen schijnt het??? #18338035De wagen binnengedaan in de garage. Gordelspanners vernieuwd (nooit meegemaakt dat dit nodig is en ik rijd toch al 28 jaar).
Nazict voor schouwing gehad en teststraat, inspectie voor 1,3,5,… jaar. De wagen is 6 jaar. Oneven. watte ????
Ze leggen mij er dubbel op. Ook meldde de technieker dat de waterpomp hem liggen heeft gehad. Plots na het onderhoud treed er blijkbaar een lek op in de koelomloop. 3uur of langer en tussen 300 en 400 euro. Nooit zet ik in die garage nog 1 voet binnen.
Hoeveel garantie staat er op een Opel? Is dat maar 5 jaar dan? Of is het lek nog een garantiegeval?
KIA geeft 7 jaar op alles, Toyota geeft ook meer op de auto zelf. Iemand info?30 januari 2017 om 23:40 In reactie op: Cruisecontrol soms omgekeerd, en opnieuw gordels te vervangen schijnt het??? #18337851Klopt het verhaaltje over die gordels nu? Feit is dat ik al enige tijd naar een andere garage ga, en dit lijkt een truukje om me terug te laten keren. Ik heb geen weet van die brief die Opel zend naar alle Neriva B eigenaars. Of die brief zou in de bus bij de buren zijn beland??
Gezien na spuitwerk problemen opdoken, en na terug binnengeven de problemen terug verdwenen zijn lijkt het mij bewezen dat de garagist een fout maakte om ze nadien recht te zetten en er over te liegen.
De wagen blijft in orde, maar na 3 teleurstellingen in 3 Opel garages denk ik dat ik binnenkort een langs ga bij mijn oude garage. Dat is geen Opelgarage maar ‘t kan me niet schelen. Hij werkt soms meer aan BMW van klanten dan aan zijn eigen merk. Mijne Opel zal hij dan ook wel een klein onderhoud op kunnen doen + straks eerste schouwing.Bijna 2 maand later, en wat extra met de auto naar het werk geweest.
De garagist die de deuren een kleurtje gaf zegt niets te vinden. De wagen stond er ruim 10 fagen. Hij verplaatste de wagen nu en dan eens maar hij deed niets bij hem.
En bij mij ook niet meer. Alles normaal nu.
Wat vroeg om al te juichen, maar ik denk dat hij het probleem wel degelijk gevonden heeft. Alleen de fout niet willen toegeven of zo. Komen er toch nog problemen opduiken dan post ik hier terug.waaron is de beveiliging tegen een lege batterij niet tussen gekomen, en waarom heeft mijn vrouw nog niets voorgehad? het is nu toch al 3 maand bezig. Of staat die beveiliging uit wanneer het contact niet goed uit staat.
Ik sta open voor alle mogelijkheden, maar het contactslot staat toch volledig los van het ontsteken van de verlichting in dit geval. Of zie ik dat verkeerd. Want de lichten aan zetten kan enkel via een aparte schakelaar.Stel dat het nu de “welcome home” verlichting was, dan zou dat er op wijzen dat het contactslot wel degelijk was meegedraaid. Want die verlichting werkt enkel nadat je het voertuig verlaten, en de deuren dubbel vergrendeld hebt.
Met het contact nog aan kan je de “welcome home” verlichting onmogelijk aan zetten.
Ik ben er van overtuigd dat er bij demontage of montage van de deuren of achterbumper een stroomdraadje geraakt werd.Bovendien gaat de boordcomputer na 10 minuten uit wanneer het contact uit staat. En de koplichten kunnen na 8 uur niet meer branden want de batterij had al lang moeten leeg zijn. Dus die zijn spontaan gaan branden. Dat is de enige zekerheid die ik heb. Daar heeft dat slot volgens mij helemaal niets mee te maken.
Kijk, de enige die de verlichting kan aansteken zijn die aparte schakelaar en de boordcomputer (“welcome home” functie).
Volgens mij is dit enkel als volgt te verklaren. Ik denk dat de boordcomputer door een geraakte draad niet uit blijft maar af en toe activeert.
Dat is de enige verklaring die ik zelf kan bedenken.
Maar ik blijf hopen dat er nog iemand een idee heeft wat het nogzou kunnen zijn.PS: nu ik er nog eens goed over na denk…
Dat probleem met de lichten heb ik 2x gehad op het werk. Ik parkeer de wagen daar in de kelder van het Zennewatergebouw in Sint Gillis (Brussel). De Zenne (riviertje) stroomt vlak onder de vloer van de parking. En als het onweert komt het water soms door de putjes de parking binnengelopen.
Dus enkel in die vochtige ruimte heb ik dat probleem gehad. Dat wijst toch op een stroomprobleem. Draadje beschadigd. Tegen de mass. Iets in die richting.Maar dan moet mijn vrouw het ook hebben voor gehad, want ze rijd er meer mee dan ik. Dus als iemand een ander idee heeft…
Heb het voorgehad door vervormde remschijven. Bij versleten remschijven ook al meegemaakt. En met verloop van tijd werd het trillen feller.
Gezien de leeftijd (8 jaar) en de kilometerstand zou een en ander kunnen versleten zijn. -
AuteurBerichten