Terugroepacties voor Meriva B in 2017

Forumindex Forums Modellen Meriva, Agila Terugroepacties voor Meriva B in 2017

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #18343440
    nijltjetweety
    Deelnemer
      Lid sinds:
      4 June 2014

      In April, zo net voor het onderhoud van de wagen moet gebeuren krijg ik telefoon van de garage waar ik de Meriva kocht in 2012. Er zou een terugroepactie zijn voor de veiligheidsgordels vooraan. De wagen is dan binnen geweest. Maar het vreemde is dat ik nooit een brief ontving van de hoofdzetel. Gisteren 16/05/2017 kreeg ik opnieuw telefoon. terugroepactie voor de gordels vooraan. De gordel kant bestuurder ‘zou’ vervangen zijn geweest. Nu zou de gordel passagiersstoel nog moeten. Maar opnieuw, waarom werden beide gordels niet gelijktijdig vervangen? Waarom krijg ik opnieuw geen brief van de hoofdzetel in Antwerpen? Klopt het dat er een dit jaar alweer 2 terugroepactie’s zij? Wie weet meer?

      #18343489
      Rob-Epe
      Deelnemer
        Lid sinds:
        30 August 2005

        2015 en 2016 een brief en de controle gehad.

        Auto is 2ehands gekocht bij de desler, en is daar nog steeds in onderhoud.

        #18343706
        nijltjetweety
        Deelnemer
          Lid sinds:
          4 June 2014

          [quote quote=18343489]2015 en 2016 een brief en de controle gehad.

          Auto is 2ehands gekocht bij de desler, en is daar nog steeds in onderhoud.

          [/quote]

          Veranderd van dealer, al 4 jaar zelfs. De wagen was gloednieuw aangekocht en is nu 5 jaar. Ik was beter weg gebleven. Dank u voor deze post. Opel bemiddeling liet me weten dat de terugroepactie voor de gordels vooraan zonder brief was wegens beperkte voorraad van de stukken. De dealer zelf contacteerde de klanten. Kwam de 2de brief bij jou van de dealer zelf dan of waren het 2 gelijke brieven? Of maken ze mij weer iets wijs dat niet klopt?

          #18348164
          nijltjetweety
          Deelnemer
            Lid sinds:
            4 June 2014

            Alle vooruit met de geit. Nu zou er een aangetekende brief op komst zijn van de opel garage, ik heb al een mail daarvan ontvangen. Getekend door renaatkindt, medewerker van de opelgarage.Dus de garage roept aangetekend mijn wagen andermaal op. Hij is 2x binnengeweest. Een officiele terugroepactie is niet garagegebonden, en in de eerste brief vor de gordels achteraan stond dat ik de wagen in een erkende opelgarage moest binnenbrengen. Ook begrijp ik nu waarom voor opelbemiddeling de wagen in orde staat. De wagen werd foutief afgemeld omdat er was maar 1 gordel beschikbaar was, zo staat het in de brief. Nog maar eens een foutje van de garage.
            Nu, wat er ook van zij, die garage zal mijn auto nooit meer te zien krijgen. Ze kunnen die gordel opsturen naar mij of naar een andere opel garage.
            Na het onderhoud op de wagen van nu 5 jaar oud kreeg ik vrij snel een kapotte batterij, maar dat kan altijd gebeuren natuurlijk. Ook kwam de wagen de garage uit met lekke waterpomp. Is dat nog steeds een typische opelkwaal zoals vroeger bij de kadett en manta het geval was? ik las op het forum hier dat je de dichtheid van de koelomloop kan nakijken door er druk op te zetten. Ik durf er een en ander om te verwedden dat de pomp dan de zwakste schakel is. En ondanks de aanwezigheid van de boordocumenten werd er controle gedaan voor de autokeuring terwijl de wagen was dat jaar vrijgesteld van schouwing.Ook deze 105 euro krijg ik niet terug, volgens Renaat omdat ze met de vervangende waterpomp zijn blijven zitten. Ik ben nooit meer teruggekeerd naar deze garage.
            De voornaamste reden is dat de werkmens van de garage het volgende wist te vertellen “de waterpomp heeft mij liggen”
            aje kan niet zonder een en ander los te maken vertellen waar het lek vandaan komt, behalve als je de oorzaak van het lek ook kent (te veel druk geven bvb)
            Neen, ze blijven met hun poten van de auto af. Met beide handjes tegelijk zelfs. Ik bel nu onmiddelijk terug naar opel bemiddeling in Antwerpen en blijf wachten op de officiele brief.
            Als iets stuk gaat in de garage, is dat dan een garantiegeval voor hun rekening of noet ik daar zelf voor opdraaien?
            Het moet wel een typisch opelkwaaltje zijn, wantin de 5 googlerecensies van deze garage staat er eentje van een vrouw die zeer tevreden is omdat ze ook net bij het onderhoud vaststelden dat de waterpomp lekte. Ze was blij dat deze onmiddelijk werd vervangen. 2 lekke pompen net bij het onderhoud en niemand die zonder koelwter in panne staat krijg je aan mij niet verkocht. Toevallig op het juiste moment binnen voor onderhoud en toevallig tijdig ontdekt om niet in panne te staan is te veel toeval op zeer korte tijd. Dus van beide zaken, die gordels vooraan en van de waterpomp geloof ik geen ene moer. Die officiele oproeping voor de gordels vooraan vind ik niets van terug en op dit forum komt maar zeer weinig reactie over die voorkant. En als er al reactie komt daarover kan het net zo goed door die garage gepost zijn. Neen, ik wil nu zelf kunnen bewezen zien dat er stukken van de gordel vervangen zijn of gaan worden.

            Bijkomend nog dit vraagske. In de stukken die dienen vervangen te worden zal denk ik wel ergens een nummer staan waaruit je kan opmaken of het om het nieuwe stuk gaat. Weet iemand hier hoe ik zelf kan nakijken of de werken (gedeeltelijk) zijn uitgevoerd?

            #18348170
            nijltjetweety
            Deelnemer
              Lid sinds:
              4 June 2014

              @Rob-Epe

              Ik ben heel blij met uw bericht. U schrijft hier 2 oproepingsbrieven te hebben ontvangen voor de wagen. Nu, ik kreeg enkel voor de eerste terugroepactie een brief. Voor de 2de actie houd de klantendienst van opel zelf vol dat er voor de 2de terugroepactie geen brief werd verstuurd omdat er te weinig stukken voorradig waren. Vreemd dat u wel 2 brieven ontvangen hebt.

              Nu blijf ik met de vraag zitten of mijn wagen in orde is en de garage liegt tegen mij, of de wagen in orde is en de garage liegt tegen opel door het foutief afmelden van mijn wagen. De terugroepactie is afgerond en alle werken zijn, voor opel zelf, uitgevoerd.
              Mijn dealer kan zeggen wat hij wil, ik geloof hem al lang niet meer. Maar om zeker te zijn dat mijn wagen in orde is moet ik nog maar eens terug naar deze garage. Maar dan ben ik ook niet zeker want ze hebben de wgen in orde gezet. Tenminste was dat de bedoeling geweest.
              De wagen gaat jaarlijks op controle, ik rijd meer km motor dan met de wagen dus 1x/jaar volstaat. Na 5 jaar is de wagen dus 4x binnengedaan, maar nu moet hij blijkbaar ook al 3x binnen voor 2 terugroepacties. Dit heb ik nooit meegemaakt.
              Nu, probleem 1, waar is die brief? Bestaat die 2de terugroepactie?2, De wagen is in orde, of niet? officieel wel, aldus de garage niet. 3, De garage belt mij om de wagen in orde te zetten en beschikt wel of niet over de nodige stukken. Aldus de garage staat de wagen niet in orde. Maar ze kennen zeggen wat ze willen ook.
              De terugroepactie kan normaalgesproken in iedere opelgarage worden afgehandeld. Maar niet om dit verder af te werken, want als ik deze verdere afwerking elders laat uitvoeren kan ik een factuur verwachten omdat bij het ingeven van het chassisnummer niets zal worden gevonden.

              Conclusie, er word aan de lopende band gefraudeerd, en u kan nooit weten of uw wagen in orde werd gezet. U weet enkel wat zij willen dat u weet. Goed merk denk ik, toch voor ze in Franse handen kwamen. Maar slecht in al de rest.

              #18348183
              Rob-Epe
              Deelnemer
                Lid sinds:
                30 August 2005

                @nijltjetweety

                De 2 brieven zou ik nog moeten hebben… zitten in de map van al het onderhoud.

                De eerste keer heeft de monteur de ommanteling weggesneden en de kabel gecontroleerd. Vervolgens een tapje omheen gedaan.

                De 2de keer is dit stukje kabel compleet vervangen. Dacht L en R…

                Ik heb de auto gekocht in Januari 2015… de auto is van Augustus 2011 en had bij aankoop nog geen 5k gelopen.
                Auto heeft is voor aflevering nagekeken. Bijna een jaar later en 20k op de teller was toch de waterpomp stuk. Gelukkig voor mij kosteloos vervangen wegens garantie.

                Heb meerdere kleine dingen gehad met de Meriva… maar blijf het een fijne auto vinden.

                Ondertussen staat er nog maar 40k op… voorlopig houd ik m nog wel.

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.