Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
@Vinci wrote:
Gaskleppositiesensor los trekken geen verschil is dus niet goed heh. Dit zou zeker wel verschil moeten maken bij stationair. Meet hem eens door, is een super simpele schakelaar namelijk….
Ik bedoelde te zeggen dat het lostrekken van de gaskleppositiesensor wel verschil maakt in de stationaire loop, maar het “verslikken” bleef het zelfde.
Ik heb de bougiekabels doorgemeten, de weerstand was tussen 1580 en 2720 ohm, afhankelijk van de lengte van de kabel.
@Haasje17 wrote:
Je lamda sensor zou ook dit soort problemen kunnen geven.
Katalysator is er uit. Blijft de lambda dat gewoon werken?
@GSI Racer wrote:
heb je rotor of DIS ontsteking?
gare roter/verdelerkap
gare bougiekabelsbougiekabels kun je doormeten met een ohm meter.
moet rond de 5Kohm liggenIk heb rotor ontsteking. Ik zal morgen eens de rotor/verdeelkap bekijken en de kabels doormeten.
Vandaag bougies vervangen en de temperatuursensor. Auto start normaal en loopt normaal stationair. Alleen als je wat snel het gas intrapt “verslikt” de motor zich. Hij hapert, dreigt af te slaan en steigt dan in toeren. Ik heb de aansluiting van de gaskleppositiesensor los getrokken, maar geen verschil. Vervolgens aansluiting LMM losgetrokken. De eerste keer viel de motor stil, maar de tweede keer bleef de motor gewoon doorlopen, maar verder geen verschil. Hoort de motor stil te vallen als je de LMM lostrekt of niet? Iemand nog goede ideeen wat het “verslikken” kan zijn.
Ja, het ging inderdaad om het vervangen van de bak, NIET de koppeling. Koppeling is 9000 km. geleden compleet vervangen, dus nog goed. Bedankt voor de reacties.
Bak heeft zonder olie gedraait en maakt nu flinke klappen als de motor draait. Zie topic: viewtopic.php?f=18&t=154095
Ik weet dus nog niet wat er precies kapot is, maar ik begrijp wel dat als je alleen de tandwielen vervangt dat dan de bak er niet onderuit hoeft??? Vertel eens hoe dat moet.3.55 is korter dan een 3.72. 3.55 trekt dus beter, maar ook kans dat de motor over zijn toeren draait in 5.
[rquote=1857451&tid=141766&author=corsaracer]denk door de koude dikke olie die in de bak zit….
een keer wisselen kan nooit kwaad[/rquote]
Het komt niet door de kou, want het is wel kouder geweest en toen schakelde hij nog goed.
Hij schakelt ook zwaar als de motor uit staat.origineel gepost door GSI Racer
Ik kan je evt wel gegevens doormailen van Autodata
Dan kun je precies zien hoe en wat!stuur me je mail adres maar via u2u ofzo:thumbup
Helaas heb ik nog zo’n oude spanrol zonder afsteltekens.
origineel gepost door kadett4x4
in je spanrol zit een vierkant gaatje, daar past een 3/8 ratel in.
zet er een verleng stukje op en draai hem naar rechts(vast).
draai dan met imbus 6 je spanrol vast.
als je alles vast hebt zitten draai dan het geheel een paar keer rond, om te zien of je poelie nog goed staat tegen over je nokkenas tandwielen.
als je het niet vertrouwd, laat dan iemand met verstand er van, er even naar kijken.groeten.
Moet je hem dan zo strak mogelijk zetten?
Ja, dat hij de storingen op slaat weet ik en ook dat je ze kan resetten, maar hij geeft die storing niet voor niets. Op het moment dat het mm lampje gaat branden houdt de motor ook een beetje in. Iemand een idee?
Ik heb de codes uitgelezen met de paperclip methode. Hij geeft foutcode 28: injector stuurspanning 4 cilinder te hoog,
foutcode 81, 82, 83 en 84 injector stuurspanning respevtievelijk 1e, 2e, 3e en 4e cilinder te hoog.Wat nu?
Tijdens het rijden blijft het mm lampje niet constant branden, het brandt maar kort en gaat daarna weer uit, na onbepaalde tijd weer aan etc.
En waar kan ik vinden waar die 2 of 4 cijferige codes voor staan?
origineel gepost door henk 400rr
Dat verhaal is gebaseerd op een opmerking voor de 2,4 16V, deze zou met onderdelen van een Diesel opgebouwd zijn en wel van de 2,3.
Dat verhaal klopt dus niet, er is hier al eens een keer een topicje over geweest, in het kort: een 2,3 diesel was er niet eens op dat moment, wel een 2.0 en 2,1.
Ook gaat het niet specifiek om de een krukas met dezelfde afmetingen, het gaat om een aangepaste versie van de 2,1 liter diesel, dus een krukas gebaseerd op….Het voordeel van die krukas was dat er een wat hoger koppel te behalen was, dit komt door het aantal krukwangen, 8 stuks tov. de 2.0 met 4 stuks.
De huidige 2,4 8V heeft al zo’n krukas, dus die moeite kun je je gaan besparen.
Toch heb ik in het verleden gebruik gemaakt van een diesel krukas in mijn 2.4 kadett GTE. Ik dacht dat het een 2.1 krukas was maar dat weet ik niet zeker meer.(Is al weer meer dan 10 jaar geleden) Dit in samenwerking met drijfstangen van ik dacht BMW 1602. Alles van de sloop. Had je voor 150 gulden een gesmeed stalen krukas en drijfstangen. Je moest alleen iets van de krukwangen afhalen anders kwamen de krukwangen in het ODP tegen de(Omega kam) zuigers. Ja, ‘t was een mooi motortje.:D
-
AuteurBerichten