Nicowico

Aangemaakte reacties

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: C2.0XE start slecht. #17963751
    Nicowico
      Lid sinds:
      19 October 2009

      @Vinci wrote:

      Gaskleppositiesensor los trekken geen verschil is dus niet goed heh. Dit zou zeker wel verschil moeten maken bij stationair. Meet hem eens door, is een super simpele schakelaar namelijk….

      Ik bedoelde te zeggen dat het lostrekken van de gaskleppositiesensor wel verschil maakt in de stationaire loop, maar het “verslikken” bleef het zelfde.

      Ik heb de bougiekabels doorgemeten, de weerstand was tussen 1580 en 2720 ohm, afhankelijk van de lengte van de kabel.

      In reactie op: C2.0XE start slecht. #17963746
      Nicowico
        Lid sinds:
        19 October 2009

        @Haasje17 wrote:

        Je lamda sensor zou ook dit soort problemen kunnen geven.

        Katalysator is er uit. Blijft de lambda dat gewoon werken?

        @GSI Racer wrote:

        heb je rotor of DIS ontsteking?

        gare roter/verdelerkap
        gare bougiekabels

        bougiekabels kun je doormeten met een ohm meter.
        moet rond de 5Kohm liggen

        Ik heb rotor ontsteking. Ik zal morgen eens de rotor/verdeelkap bekijken en de kabels doormeten.

        In reactie op: C2.0XE start slecht. #17963743
        Nicowico
          Lid sinds:
          19 October 2009

          Vandaag bougies vervangen en de temperatuursensor. Auto start normaal en loopt normaal stationair. Alleen als je wat snel het gas intrapt “verslikt” de motor zich. Hij hapert, dreigt af te slaan en steigt dan in toeren. Ik heb de aansluiting van de gaskleppositiesensor los getrokken, maar geen verschil. Vervolgens aansluiting LMM losgetrokken. De eerste keer viel de motor stil, maar de tweede keer bleef de motor gewoon doorlopen, maar verder geen verschil. Hoort de motor stil te vallen als je de LMM lostrekt of niet? Iemand nog goede ideeen wat het “verslikken” kan zijn.

          In reactie op: Hoe lang duurt bak vervangen. #17919595
          Nicowico
            Lid sinds:
            19 October 2009

            Ja, het ging inderdaad om het vervangen van de bak, NIET de koppeling. Koppeling is 9000 km. geleden compleet vervangen, dus nog goed. Bedankt voor de reacties.

            In reactie op: Hoe lang duurt bak vervangen. #17919586
            Nicowico
              Lid sinds:
              19 October 2009

              Bak heeft zonder olie gedraait en maakt nu flinke klappen als de motor draait. Zie topic: viewtopic.php?f=18&t=154095
              Ik weet dus nog niet wat er precies kapot is, maar ik begrijp wel dat als je alleen de tandwielen vervangt dat dan de bak er niet onderuit hoeft??? Vertel eens hoe dat moet.

              In reactie op: vraagje versnellingsbak #17875584
              Nicowico
                Lid sinds:
                19 October 2009

                3.55 is korter dan een 3.72. 3.55 trekt dus beter, maar ook kans dat de motor over zijn toeren draait in 5.

                In reactie op: Zwaar schakelende bak. #17809007
                Nicowico
                  Lid sinds:
                  19 October 2009

                  [rquote=1857451&tid=141766&author=corsaracer]denk door de koude dikke olie die in de bak zit….

                  een keer wisselen kan nooit kwaad[/rquote]

                  Het komt niet door de kou, want het is wel kouder geweest en toen schakelde hij nog goed.
                  Hij schakelt ook zwaar als de motor uit staat.

                  In reactie op: Distributieriem vervangen. #17701500
                  Nicowico
                    Lid sinds:
                    19 October 2009

                    origineel gepost door GSI Racer
                    Ik kan je evt wel gegevens doormailen van Autodata
                    Dan kun je precies zien hoe en wat!

                    stuur me je mail adres maar via u2u ofzo:thumbup

                    Helaas heb ik nog zo’n oude spanrol zonder afsteltekens.

                    In reactie op: Distributieriem vervangen. #17701499
                    Nicowico
                      Lid sinds:
                      19 October 2009

                      origineel gepost door kadett4x4
                      in je spanrol zit een vierkant gaatje, daar past een 3/8 ratel in.
                      zet er een verleng stukje op en draai hem naar rechts(vast).
                      draai dan met imbus 6 je spanrol vast.
                      als je alles vast hebt zitten draai dan het geheel een paar keer rond, om te zien of je poelie nog goed staat tegen over je nokkenas tandwielen.
                      als je het niet vertrouwd, laat dan iemand met verstand er van, er even naar kijken.

                      groeten.

                      Moet je hem dan zo strak mogelijk zetten?

                      In reactie op: Uitlezen F Astra 2.0 16V #17594901
                      Nicowico
                        Lid sinds:
                        19 October 2009

                        Ja, dat hij de storingen op slaat weet ik en ook dat je ze kan resetten, maar hij geeft die storing niet voor niets. Op het moment dat het mm lampje gaat branden houdt de motor ook een beetje in. Iemand een idee?

                        In reactie op: Uitlezen F Astra 2.0 16V #17594899
                        Nicowico
                          Lid sinds:
                          19 October 2009

                          Ik heb de codes uitgelezen met de paperclip methode. Hij geeft foutcode 28: injector stuurspanning 4 cilinder te hoog,
                          foutcode 81, 82, 83 en 84 injector stuurspanning respevtievelijk 1e, 2e, 3e en 4e cilinder te hoog.

                          Wat nu?

                          Tijdens het rijden blijft het mm lampje niet constant branden, het brandt maar kort en gaat daarna weer uit, na onbepaalde tijd weer aan etc.

                          In reactie op: Uitlezen F Astra 2.0 16V #17594897
                          Nicowico
                            Lid sinds:
                            19 October 2009

                            En waar kan ik vinden waar die 2 of 4 cijferige codes voor staan?

                            In reactie op: alles op een rij: Reviseren #17310386
                            Nicowico
                              Lid sinds:
                              19 October 2009

                              origineel gepost door henk 400rr
                              Dat verhaal is gebaseerd op een opmerking voor de 2,4 16V, deze zou met onderdelen van een Diesel opgebouwd zijn en wel van de 2,3.
                              Dat verhaal klopt dus niet, er is hier al eens een keer een topicje over geweest, in het kort: een 2,3 diesel was er niet eens op dat moment, wel een 2.0 en 2,1.
                              Ook gaat het niet specifiek om de een krukas met dezelfde afmetingen, het gaat om een aangepaste versie van de 2,1 liter diesel, dus een krukas gebaseerd op….

                              Het voordeel van die krukas was dat er een wat hoger koppel te behalen was, dit komt door het aantal krukwangen, 8 stuks tov. de 2.0 met 4 stuks.

                              De huidige 2,4 8V heeft al zo’n krukas, dus die moeite kun je je gaan besparen.

                              Toch heb ik in het verleden gebruik gemaakt van een diesel krukas in mijn 2.4 kadett GTE. Ik dacht dat het een 2.1 krukas was maar dat weet ik niet zeker meer.(Is al weer meer dan 10 jaar geleden) Dit in samenwerking met drijfstangen van ik dacht BMW 1602. Alles van de sloop. Had je voor 150 gulden een gesmeed stalen krukas en drijfstangen. Je moest alleen iets van de krukwangen afhalen anders kwamen de krukwangen in het ODP tegen de(Omega kam) zuigers. Ja, ‘t was een mooi motortje.:D

                            13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)