C2.0XE start slecht.

Forumindex Forums Techniek C20xe (2.0 16v) C2.0XE start slecht.

  • Dit onderwerp is leeg.
14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Auteur
    Berichten
  • #17244564
    Nicowico
      Lid sinds:
      19 October 2009

      Motor start slecht. Moet vaak pompend met het gaspedaal gestart worden. Dit hoort natuurlijk niet. Soms verzuipt hij, dus hij krijgt wel brandstof. Soms knalt hij in de uitlaat, maar start op een gegeven moment wel. Als hij dan loopt blijft hij soms statiomair draaien, maar als je dan gas geeft “verslikt” de motor zich en soms gaat hij vanzelf van stationair naar 2000 toeren en valt dan op een gegeven moment weer terug naar stationair. Ik verdenk een temperatuursensor. De enige die ik weet zit op het thermostaathuis of zitten er nog meer temperatuursensoren op. Of zou het toch nog iets anders kunnen zijn?

      #17963743
      Nicowico
        Lid sinds:
        19 October 2009

        Vandaag bougies vervangen en de temperatuursensor. Auto start normaal en loopt normaal stationair. Alleen als je wat snel het gas intrapt “verslikt” de motor zich. Hij hapert, dreigt af te slaan en steigt dan in toeren. Ik heb de aansluiting van de gaskleppositiesensor los getrokken, maar geen verschil. Vervolgens aansluiting LMM losgetrokken. De eerste keer viel de motor stil, maar de tweede keer bleef de motor gewoon doorlopen, maar verder geen verschil. Hoort de motor stil te vallen als je de LMM lostrekt of niet? Iemand nog goede ideeen wat het “verslikken” kan zijn.

        #17963744
        Haasje17
        Moderator
          Lid sinds:
          8 September 2009

          Je lamda sensor zou ook dit soort problemen kunnen geven.

          #17963745
          GSI Racer
          Deelnemer
            Lid sinds:
            25 June 2009

            heb je rotor of DIS ontsteking?

            gare roter/verdelerkap
            gare bougiekabels

            bougiekabels kun je doormeten met een ohm meter.
            moet rond de 5Kohm liggen

            #17963746
            Nicowico
              Lid sinds:
              19 October 2009

              @Haasje17 wrote:

              Je lamda sensor zou ook dit soort problemen kunnen geven.

              Katalysator is er uit. Blijft de lambda dat gewoon werken?

              @GSI Racer wrote:

              heb je rotor of DIS ontsteking?

              gare roter/verdelerkap
              gare bougiekabels

              bougiekabels kun je doormeten met een ohm meter.
              moet rond de 5Kohm liggen

              Ik heb rotor ontsteking. Ik zal morgen eens de rotor/verdeelkap bekijken en de kabels doormeten.

              #17963747
              Haasje17
              Moderator
                Lid sinds:
                8 September 2009

                Lambda blijft dan gewoon werken. Tenzij je hem uitgeloten hebt door je ecu aan te passen of een cheater te plaatsen.

                #17963748
                Vinci
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  3 August 2009

                  Gaskleppositiesensor los trekken geen verschil is dus niet goed heh. Dit zou zeker wel verschil moeten maken bij stationair. Meet hem eens door, is een super simpele schakelaar namelijk….

                  Best is het om ook de bedrading mee te pakken, maar je kan eerst even simpel de schakelaar zelf uitsluiten natuurlijk.

                  Lambda kan gewoon zonder kat en stekker kan kort even los gehaald worden zonder direct een storing te krijgen. Bij echt rijden zonder lambda (wel aan te raden zonde kat) kun je de ECU de lambda laten overbruggen door pin 20 aan de massa te knopen. Let wel even op dat het mengsel (CO waarde) dan handmatig afgeregeld moet worden op de stelschroef op de LMM.

                  #17963749
                  Jurgen
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    6 September 2007

                    Stelschroef op de LMM? :hmmz

                    #17963750
                    otdh
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      2 March 2010

                      alleen de 20XE motoren hadden een stelschroef op de LMM
                      toen overgestapt werd naar een C20xe, en dus een lambda sonde toegevoegd werd, hebben ze die laten vervallen

                      als je naar de LMM kijkt, zie je naast de stekker een soort van ding uitsteken, als je die aan de voorkant openwerkt heb je die schroef weer gevonden

                      ik zeg: NIET DOEN! je cpu kan er niet tegen(geloof mij dat ding gaat alleen maar beroerder lopen), enne met lambda zonder kat rijden kan geen kwaad

                      verslikken kan idd komen door een kapotte gasklepschakelaar, maar ook door een lekkende brandstofdrukregelaar, kapotte LMM of ergens een lekke vacuumslang

                      #17963751
                      Nicowico
                        Lid sinds:
                        19 October 2009

                        @Vinci wrote:

                        Gaskleppositiesensor los trekken geen verschil is dus niet goed heh. Dit zou zeker wel verschil moeten maken bij stationair. Meet hem eens door, is een super simpele schakelaar namelijk….

                        Ik bedoelde te zeggen dat het lostrekken van de gaskleppositiesensor wel verschil maakt in de stationaire loop, maar het “verslikken” bleef het zelfde.

                        Ik heb de bougiekabels doorgemeten, de weerstand was tussen 1580 en 2720 ohm, afhankelijk van de lengte van de kabel.

                        #17963752
                        GSI Racer
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          25 June 2009

                          bougiekabels zijn dus goed.
                          zo lang de weerstand maar niet megahoog is

                          #17963753
                          witje2.4
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            9 February 2010

                            Jouw omschrijving van de kwaal is hetzelfde als bij die van mij, en als die warm is doet hij het minder dat inslikken bij jou ook? . Ben er nog niet achter wat het is. Ben benieuwd of het dezelfde oorzaak is. Bij mij zit er Dis 2.8 ontsteking op en ligt in een c kadett.

                            Gr. Harald

                            #17963754
                            Vinci
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              3 August 2009

                              Die van mij had tot voorkort ook als hij koud was dat hij af en toe even inhield, maar heb net allemaal nieuwe slangen er op gezet en ontdekte dat de inlaat verwarming verstopt zat. Heb die nu weer gangbaar (die banjo koppeling vervangen) en er loopt weer koelvloeistof door en probleem is weg!

                              #17963755
                              kiyamizio
                                Lid sinds:
                                5 February 2010

                                Is het niet die sok van de sfi naar de lmm deze scheurt vaak als je een powerfilter erop heb of hij droogt uit en scheur onder bij de grote slangen klem.

                                Sent from my GT-I9001 using Tapatalk

                              14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.