Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Hallo Rik,
Eerst en vooral complimenten voor je werk, ik volg je topic al jaren en vind het ontzettend mooi en erg interessant hoe jij je ascona ombouwd.
Ik heb misschien nog een tip voor je als je ooit problemen krijgt met het koppelingshuis.
Volgens mij is er een pasklare oplossing, namelijk het koppelingshuis van een pontiac solstice. Deze is voorzien van een 2.2 uit de ecotec familie met daarachter een aisin MW5 versnellingsbak. En als ik het goed heb heeft de MW5 hetzelfde boutpatroon op het koppelingshuis als de W57 die jij gebruikt.Succes en veel plezier zondag!
ervoor.. remdrukregelaar doet niets minder dan de remdruk naar je achterremmen reduceren zodat je balans voor-achter klopt. Als je de handrem gebruikt wil je uiteraard een zo groot mogelijk effect dus ook een zo hoog mogelijke druk, zonde om al je energie weg te stoppen in de regelaar..
Goed om te lezen dat het goed komt met de kooi! Hoop dat ik niet onnorig onrust heb veroorzaakt met m’n opmerking, maar vroeger genoeg gezeik meegemaakt met kooien en dat is heel erg vervelend, vandaar.
Succes met verder opbouwen.
En mooi werk, ziet er top uit!Maar welke diagonaal bedoel je dan?
Van bovenaan de A-stijl in een rechte lijn naar onderaan de A-stijl bij de dorpel, zoals hier:
http://www.heuvel-motorsport.com/index.php?page=13&item=15In duitsland sinds dit jaar voor iedereen verplicht als ik het goed heb.
OMP kooi met niet de juiste papieren wordt ook beschouwd als zelfbouwkooi. KNAF-boek (ongetwijfeld in het bezit van Will) geeft ook duidelijkheid. Ook vind je daarin de lijst met erkende rolkooifabrikanten voor evt advies.
Afgekeurd worden op de rolkooi is niet leuk en weer moeten lassen in een nieuw opgebouwde auto is eeuwig zonde.Succes!
Niet negatief bedoeld, maar opbouwende kritiek:
De rolkooi, zo even uit m’n hoofd, heb de annex J niet bij de hand. Ik mis diagonaal bij de A-stijl (erg belangrijk als je ooit in duitsland wilt rijden btw!), kruis in de hoofdrolbar (achter de stoelen) en kruis boven het hoofd ipv diagonaal. Volgens mij al een paar jaar verplicht voor een rolkooifabrikant en zeker voor een zgn zelfbouwkooi.
Ik zou de reglementen er nog even goed op naslaan of even informeren bij bv Frans Verbaas of vd Heuvel voordat de verfspuit er over heen gaat, laswerk nadien is eeuwig zonde.
Verder ziet het er geweldig uit!en ik ga es ff proberen om mn orig km/h teller in de gsi cockpit te zetten. heb dan wel geen dagteller, maar wel een teller die klopt qua w-waarde en op al mn gsi sets zijn of de naalden van de km/h tellers kapot of ze zijn lelijk beschadigd of de w-waardes kloppen niet… de frontjes hed ik al in de vaatwasser liggen. die worden lekker schoon. 1 met oliedruk en een met ecometer. kan ik nog kiezen, maar ze zijn dan al wel lekker schoon
Heb ik ook gedaan een paar jaar terug, past prima!
Alleen niet vergeten om het “glas” ook mee te wisselen, omdat je geen dagteller hebt is er ook geen nulstelknop.
Tip: Doorzichtig kunststof krijg je weer bijna als nieuw door het te polijsten met ordinaire tandpasta. (ook handig voor de gsm)Je geeft zelf de antwoorden al… Die stofkap is een keerring en is bedoeld om de olie in de bak te houden.
Plaatje bij het praatje:
wanneer zijn de eerste B’s precies geleverd? Ik heb zelf een B met eerste toelatingsdatum 17-10-1975. Ik weet dat dit een van de eersten is (ze zijn volgens mij gebouwd vanaf augustus 1975), maar ik ben benieuwd of er nog oudere rondrijden.
spotje in arnhem
Dat was ik! Zoals je ziet is m’n ascona niet de mooiste (heb er door een verhuizing weinig tijd voor), wel is ie erg hard. Zeker als je bedenkt dat het een van de eerste B’s is, oktober 1975
Zag er leuk uit toen ik terugkwam bij m’n auto!Greetz, nico
-
AuteurBerichten