Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
innotec en 3m is ewoon top spul goede kwaliteit goed merk in meerdere opzichten.
zijn idd erg duur, maar wel goed heb zelf ook sachs, en prima voor straat gebruik
die zal niet door slippen hahah
wat een hufters ik schiet ze ook voor hun kloten als ze bij m’n GSi in de buurt komen:swear
Suc6 man hoop dat je er nog iets van hoort
origineel gepost door Andre Botter
Raid is troep heb er hier ook al een van een klant die na twee weken kapot is.:ohey andre welk merk is wel goed dan?
anders open je ff een BIER topic……..
ja klopt vind het ook raar gaan allemaal nu hoef je alleen nog naar lelystad als ze twijfelen aan de inbouw/ rij gedrag
maarja ik ben er gelukkig van af haha
Thx man
C20ne origineel, toen ik hem kocht zat er al een C20xe in.
is idd allemaal erg netjes ingebouwd door Niels.
origineel gepost door rallyastra
Ben ik toch blij dat hier bij de RDW ook een paar auto fanaten zitten EN dat ze mij kennen :vertag Klant van mij ging zn V6 er keuren, hij hoefde hem alleen maar te laten wegen en hij moest de groeten doen aan mij met 10 min stond hij op kenteken :jerrytjaa ga niet helemaal naar almelo rijden hihih vond het ook kinderachtig maarja hij staat op kenteken en daar gaat het om en zo zie je maar niels je heb weer top werk geleverd :thumbup en hoop er ook nooit meer te hoefen staan bij t RDW hahahaha
oops dubbel post
vanmorgen ben ik bij het RDW geweest………. Hij is goedgekeurt
De keurmeester heeft eerst overleg gehad van 15 a 20 min, hij was er van overtuigd dat ik naar lelystad moest. naar veel gebrabbel niks aan de hand.
De Gsi weegt 1170 KG (bijna volle tank)
De 76mm uitlaat incl kat gaf: 92DB @4000RPMAlles was voorderest prima CO, remmen, inbouw enz.
Hij (ouwe LUL) heeft ook nog een rondje gereden. hij vond alleen het geluid al vreselijk zij hij met namen de turbo, als ie mijn buurman was geweest stond er meteen politie op de stoep. vond ik zelf een beetje raar dat hij dat zij maargoed, krijg binnen 10dagen een compleet nieuw kenteken ook Deel 3 king:Kosten 50€ hihi
volgende stappen:
-afstellen
-rolkooi
-restauratieThx voor de vette reacties king:
idd binnenkort terug naar niels. dan gaan de grotere injectoren/cathtankjes en 2e brandstofpomp erin en word de Let op de bank afgesteld ik maak wel een filmpje tegen die tijd (als ie op de bank staat).
en uiteraard de uitdraai van de dyno voor & na ;)
idd mijne was echt KROM net als het spruitstuk…..scheef schroefdraad getapt en kromme flens…..ik koop er nooit meer wat oplichter :swear
en nog 800 euries vragen voor een spruitstuk van 90 dollar
Thx jongens zal morgen even zonder snaar doen
ja bijna ckr :D je hoort echt de lagers van de dynamo als ie stationair draait ga morgen nog wel eens goed kijken/luisteren
Vanmiddag de skirts erop gezet, was aardig martelen aangezien er wat popnagels weg waren ge rot
En het turbo kapje pas gemaakt i.v.m de dikke inlaat slang.Alle vloeistoffen gecheckt was allemaal nog op peil (na 300km)
Alles werkt perfect, zijn natuurlijk wel wat (hele) kleine dingen die nog vervangen/veranderd moeten worden, maar dat hou je toch.
Dit zijn eigenlijk de 2 belangrijkste punten die snel vervangen moeten worden:
-dynamo hoor je de lagertjes van
-brandstof relaishier de foto’s ,
hier heb ik ongv dik 1CM weg gezaagd en afgerond om t kapje over de dikke slang heen te laten lopen. morgen even verder nog 1cm weg halen dat de slang vrij ligt.
origineel gepost door 16VCalibra
heb je em al of niet, tis weer een paar daagjes stil geweest :Pmorgen ophalen of vrijdag:D turbo lekt geen olie meer king:
blokje loopt als een zonnetje morgen voor de apk en dan de software even afstellen
EDIT:Niels heeft net de eerste proefrit gemaakt
Turbo joelt heerlijk, en de trekkracht was ook niet mis haha, en dat nog maar onder de 3000 RPM
To-do lijstje
-Uitlaat nog verder afbouwen
-Carrosserie delen opbouwen
-software afstellen
-Apk-keurenKan niet wachten….
origineel gepost door gsi-maffia
je kunt beter die van irmscher kopen.. zelfde intake voor 139..is zeker een stuk dikker.. heb hem zelf ff op de turbo gehad en kon niet direkt veel verschil merken..
de originele turbo kap zou nog moeten passen..
ik heb hem ook ij mtech vandaan en was dus krom. sluite niet aan op het gasklephuis….moest dus gevlakt worden.
net zoals het spruitstuk…. scheef schroefdraad erin en de flens was korm en van staal ipv Rvs. ik zou het ergens anders proberen. eds oid
hey mensen,
ik zal me hier ook maar is melden nooit geweten dat het hier over mijn astra ging hahaha.
ben blij dat we er nu uitzijn en dat ik volgende week me astra kan ophalen king:
mede dankzij jullie mede denken & een beetje hulp van andre botter.
ik zal hier binnekort ff een voledig topic aanmaken over dit project.
staat nu alleen op t astra gsi forum http://forum.astragsi.nl/viewtopic.php?f=2&t=12745
je kan beter op maat laten schrijven hoor elk blok is anders ook al is het de zelfde motor type. en op een dyno bank kunne ze wel degelijk de software beter aanpassen dan zo ff een standaard geschreven chip erin doen.
@BaasJ
Idd je kan beter eerst alles erop zetten zoals grotere uitlaat en wat je nog meer van plan ben. en dan pas laten chippen op maatorigineel gepost door Baas J.
Klopt… Maar overal nieuwe pakkingen vind ik belangrijker dan een sportkat van 350,-De Z20LET die erin is gegaan is ook goed nagekeken, geen risico’s genomen, beter alles nieuw.
idd gelijk alles goed aanpakken!
ik heb t ook eerst allemaal gespaart voordat ik er aan begon.
motor is ook zeker niet op bezuinigd eigenlijk op helemaal nikstuurlijk rijd ie ook met 5.000€ minder
maar je kan het beter gewoon gelijk goed doen dan later gezeik te hebben oid
en zonder kat komt ie niet door de apk :P
en dat is ook meer persoonlijk he wat ik allemaal gedaan heb
zoals :
motorruimte
turbo
enz enzik hou gewoon van goed en alles gelijk netjes. dan alles er zo inschroeven zonder na te kijken en schoon te maken enz moet er gewoon als nieuw uit zien als je de kap open doet. Nogmaals dat is mijn mening
misschien een optie om een grotere olie koeler te kopen en in de rijwind te hangen.
bij mij hang hij achter de grill hier een foto.
origineel gepost door nl-tuning
ik had alleen voor 3500 de motor,, dan heb ik er nog een quife sparediff(en nog veeel meer) in zitten ben je ook weer een rug verder maar heb je zowieso nodig anders is er ook niks aan met voorwielaandrijving:hmmz.en ik neem aan dat je de gehele motor enz gelijk geheel nakijkt omdat de motor toch uit de auto is, zou wel lullig zijn heb je net alles ingebouwd en er gaat wat stuk waar je ”net” niet bij kan:o
groeten nick
Idd mijn blok is ook helemaal uit elkaar geweest en bijna alles is vervangen.
-pakkingen
-sensoren
-ontsteking
-koprevisie
-remmen aangepast(calibra turbo)
-quaife sper diff
-injectoren
-distri set
-olie pomp
-sash sport koppeling set
-grotere turbo garret 2876rs
-Rvs76mm uitlaat voor tot achter
-race kat
-versterkte draagarmen
-alle rubbers vervangen onderstel.
-grotere IC
-Groter olie koeler
-kabelboom opgeknapt
-gevulkaniseerde motor/bak rubbers
-nieuwe rem/stuur leiding werk
-motor ruim gespoten
-alle onderstel delen+kleppendeksel gestraald en gecoatEn nog veel meer om allemaal op te noemen… en je komt ook alleen aan die bedragen als je t goed doet…
hier kan je een kijkje nemen wat er allemaal bij komt kijken. http://forum.astragsi.nl/viewtopic.php?f=2&t=12745
Idd reken maar op 10.000/12.000€
ben er nu ook mee bezig en bijna klaar. en zit al dik over het hier bovenstaande bedrag heen. komt een hoop bij kijken….
Suc6
http://www.tuningmeters.nl/product.php?p=69
prima ding
-
AuteurBerichten