Ombouw 1.6 8v -> 2.0 16V turbo

Forumindex Forums Techniek C20let / z20let(2.0 16v turbo) Ombouw 1.6 8v -> 2.0 16V turbo

  • Dit onderwerp is leeg.
17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Auteur
    Berichten
  • #17211263
    Lamborghini
      Lid sinds:
      9 August 2009

      Beste Opel-liefhebbers,

      Ik heb zelf een 1.6 8v sedan astra G waar ik erg blij mee ben (150.000km) en zit erover te denken hem sneller te maken door een andere motor erin te (laten) hangen maar wil daar eerst een tijds en budgets inschatting voor maken.

      Wie kan mij een beetje uitleggen met welke kosten ik te maken krijg als ik dit wil uitvoeren? Blok, ombouwset, schakelbak, uitbesteding, ….?

      En is het wel te betalen als ik dit laat doen, of moet ik iemand zoeken die voor een leuk bedrag me daarbij wil helpen?

      En hoeveel werk is zoiets qua tijdsinschatting. Ik ben zelf vrij technisch aangelegd maar zou echt niet weten waar ik aan moet denken bij zoiets.

      Alvast dank door de reacties.

      #17509605
      nl-tuning
      Deelnemer
        Lid sinds:
        17 July 2006

        heey welkom,

        voor een ombouw naar een c20let ben je aardig wat kwijt zal zo rond de 10000 zijn

        -motoraanschaf+bak 3000
        -motor tunen????? ivm chip/intercooler/benz pomp/injectoren/
        -motor gelijk beurt geven? of reviseren?
        -remmerij rondom aanpassen
        -uitlaat systeem aanpassen groep a???
        -div meters om de motor in de gaten te houden
        -aanpassen vd kabelboom e.d.
        -motorsteunen + ombouw e.d.

        En je komt nog genoeg tegen kwa klein spul wat je moet aanpassen om alles perfect te laten werken, maar alles bij elkaar is zeker de moeite waard, en als je hem ergens in wilt laten bouwen heb ik daar een goed adres voor:wors:wors als je hem daar in laat bouwen heb je m rond de 3weken weer terug hij heeft trouwens nog een hele ombouw te koop incl motor enz:o

        groeten en veel succes.

        nick

        #17509606
        NickGSI
          Lid sinds:
          6 January 2009

          Idd reken maar op 10.000/12.000€

          ben er nu ook mee bezig en bijna klaar. en zit al dik over het hier bovenstaande bedrag heen. komt een hoop bij kijken….

          Suc6

          #17509607
          EBkadett
            Lid sinds:
            22 April 2006

            ik heb net mijn kadett omgebouwd van c20xe naar c20let heeft ongeveer 3500-4000 gekost
            en heb alles zelf gedaan besteed je het uit dan komt er heel wat bij.

            ik wil nog meer aanpassen ander uitlaatspruitstuk grotere turbo en uitlaat komt er weer rond de 2000.- bij

            #17509608
            nl-tuning
            Deelnemer
              Lid sinds:
              17 July 2006

              ik had alleen voor 3500 de motor,, dan heb ik er nog een quife sparediff(en nog veeel meer) in zitten ben je ook weer een rug verder maar heb je zowieso nodig anders is er ook niks aan met voorwielaandrijving:hmmz.

              en ik neem aan dat je de gehele motor enz gelijk geheel nakijkt omdat de motor toch uit de auto is, zou wel lullig zijn heb je net alles ingebouwd en er gaat wat stuk waar je ”net” niet bij kan:o

              groeten nick

              #17509609
              Lamborghini
                Lid sinds:
                9 August 2009

                Hartelijk dank voor jullie reacties tot dusver.

                Het is me toch best wel een flink bedrag dat ik erin moet stoppen in dat geval.
                Maakt een gewone 2.0 16v (dus zonder turbo) nog veel uit in kosten of is het zonde dan juist op dat te besparen terwijl het zoveel meer oplevert?

                #17509610
                Baas J.
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  19 May 2008

                  Ik ben van een OPC I (X20XER 160pk) naar een OPC II (Z20LET Turbo 200pk) gegaan en het kostte me in tegenstelling tot de reacties hierboven geen geld…

                  Had een extra auto gekocht, blok eruit gehaald, mn eigen blok en onderdelen van de 2de auto verkocht en had mn geld eruit. Zo kan je het ook doen..

                  Maar jij wil ook van minimaal naar maximaal (1.6 8v naar een turbo) das wel een heel verschil.. en betekend ook veel meer aanpassen. (Ook remmen, brandstofpomp etc etc..)

                  #17509611
                  mayhem
                    Lid sinds:
                    13 June 2006

                    origineel gepost door Lamborghini
                    Hartelijk dank voor jullie reacties tot dusver.

                    Het is me toch best wel een flink bedrag dat ik erin moet stoppen in dat geval.
                    Maakt een gewone 2.0 16v (dus zonder turbo) nog veel uit in kosten of is het zonde dan juist op dat te besparen terwijl het zoveel meer oplevert?

                    naar een normale 16v.. 1500 euro ofzo. koop een afgekeurde astra gsi 16v en hang alles over.

                    let wel.. prijs is by zelfbouw

                    #17509612
                    Baas J.
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      19 May 2008

                      origineel gepost door mayhem

                      origineel gepost door Lamborghini
                      Hartelijk dank voor jullie reacties tot dusver.

                      Het is me toch best wel een flink bedrag dat ik erin moet stoppen in dat geval.
                      Maakt een gewone 2.0 16v (dus zonder turbo) nog veel uit in kosten of is het zonde dan juist op dat te besparen terwijl het zoveel meer oplevert?

                      naar een normale 16v.. 1500 euro ofzo. koop een afgekeurde astra gsi 16v en hang alles over.

                      let wel.. prijs is by zelfbouw

                      Inderdaad, ben het met mayhem eens.
                      Koop de eerste beste kroepoek GSi en hang alles over…ook de achteras etc etc. Blok met minder dan 200.000 km er op is een zeldzaamheid, c20xe met minder zou ik eerder niet vertrouwen dan wel ;)

                      #17509613
                      NickGSI
                        Lid sinds:
                        6 January 2009

                        origineel gepost door nl-tuning
                        ik had alleen voor 3500 de motor,, dan heb ik er nog een quife sparediff(en nog veeel meer) in zitten ben je ook weer een rug verder maar heb je zowieso nodig anders is er ook niks aan met voorwielaandrijving:hmmz.

                        en ik neem aan dat je de gehele motor enz gelijk geheel nakijkt omdat de motor toch uit de auto is, zou wel lullig zijn heb je net alles ingebouwd en er gaat wat stuk waar je ”net” niet bij kan:o

                        groeten nick

                        Idd mijn blok is ook helemaal uit elkaar geweest en bijna alles is vervangen.
                        -pakkingen
                        -sensoren
                        -ontsteking
                        -koprevisie
                        -remmen aangepast(calibra turbo)
                        -quaife sper diff
                        -injectoren
                        -distri set
                        -olie pomp
                        -sash sport koppeling set
                        -grotere turbo garret 2876rs
                        -Rvs76mm uitlaat voor tot achter
                        -race kat
                        -versterkte draagarmen
                        -alle rubbers vervangen onderstel.
                        -grotere IC
                        -Groter olie koeler
                        -kabelboom opgeknapt
                        -gevulkaniseerde motor/bak rubbers
                        -nieuwe rem/stuur leiding werk
                        -motor ruim gespoten
                        -alle onderstel delen+kleppendeksel gestraald en gecoat

                        En nog veel meer om allemaal op te noemen… en je komt ook alleen aan die bedragen als je t goed doet…

                        hier kan je een kijkje nemen wat er allemaal bij komt kijken. http://forum.astragsi.nl/viewtopic.php?f=2&t=12745

                        #17509614
                        Lamborghini
                          Lid sinds:
                          9 August 2009

                          origineel gepost door Nick(GSI)

                          origineel gepost door nl-tuning
                          ik had alleen voor 3500 de motor,, dan heb ik er nog een quife sparediff(en nog veeel meer) in zitten ben je ook weer een rug verder maar heb je zowieso nodig anders is er ook niks aan met voorwielaandrijving:hmmz.

                          en ik neem aan dat je de gehele motor enz gelijk geheel nakijkt omdat de motor toch uit de auto is, zou wel lullig zijn heb je net alles ingebouwd en er gaat wat stuk waar je ”net” niet bij kan:o

                          groeten nick

                          Idd mijn blok is ook helemaal uit elkaar geweest en bijna alles is vervangen.
                          -pakkingen
                          -sensoren
                          -ontsteking
                          -koprevisie
                          -remmen aangepast(calibra turbo)
                          -quaife sper diff
                          -injectoren
                          -distri set
                          -olie pomp
                          -sash sport koppeling set
                          -grotere turbo garret 2876rs
                          -Rvs76mm uitlaat voor tot achter
                          -race kat
                          -versterkte draagarmen
                          -alle rubbers vervangen onderstel.
                          -grotere IC
                          -Groter olie koeler
                          -kabelboom opgeknapt
                          -gevulkaniseerde motor/bak rubbers
                          -nieuwe rem/stuur leiding werk
                          -motor ruim gespoten
                          -alle onderstel delen+kleppendeksel gestraald en gecoat

                          En nog veel meer om allemaal op te noemen… en je komt ook alleen aan die bedragen als je t goed doet…

                          hier kan je een kijkje nemen wat er allemaal bij komt kijken. http://forum.astragsi.nl/viewtopic.php?f=2&t=12745

                          Wow, dat is nog eens een gedetaileerde reactie.
                          Ik ga je topic in het andere forum eens op me gemak doornemen. Wel top dat je zoveel foto’s hebt gemaakt + uitleg erbij.

                          #17509615
                          Baas J.
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            19 May 2008

                            Ja, maar hij heeft een F, en jij hebt een G ;)

                            Lees mijn ombouwtopic maar es door, das van een G.

                            Het is een hele lijst die Nick opnoemt, maar de helft is “nutteloos”, waarmee ik bedoel, zonder die mods rijd ie ook. Daar hoef je de motorruimte niet voor te spuiten of een race kat te monteren, Snappie. Beperk je dus tot noodzakelijke dingen eerst. Bij het “How to” gedeelte heb ik opgesomd wat je sowieso nodig hebt.

                            Hier link naar mn ombouwtopic

                            Hier link naar de how to pagina

                            #17509616
                            NickGSI
                              Lid sinds:
                              6 January 2009

                              tuurlijk rijd ie ook met 5.000€ minder

                              maar je kan het beter gewoon gelijk goed doen dan later gezeik te hebben oid

                              en zonder kat komt ie niet door de apk :P

                              en dat is ook meer persoonlijk he wat ik allemaal gedaan heb
                              zoals :
                              motorruimte
                              turbo
                              enz enz

                              ik hou gewoon van goed en alles gelijk netjes. dan alles er zo inschroeven zonder na te kijken en schoon te maken enz moet er gewoon als nieuw uit zien als je de kap open doet. Nogmaals dat is mijn mening

                              #17509617
                              Baas J.
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                19 May 2008

                                Klopt… Maar overal nieuwe pakkingen vind ik belangrijker dan een sportkat van 350,-

                                De Z20LET die erin is gegaan is ook goed nagekeken, geen risico’s genomen, beter alles nieuw.

                                #17509618
                                Lamborghini
                                  Lid sinds:
                                  9 August 2009

                                  origineel gepost door Nick(GSI)
                                  tuurlijk rijd ie ook met 5.000€ minder

                                  maar je kan het beter gewoon gelijk goed doen dan later gezeik te hebben oid

                                  en zonder kat komt ie niet door de apk :P

                                  en dat is ook meer persoonlijk he wat ik allemaal gedaan heb
                                  zoals :
                                  motorruimte
                                  turbo
                                  enz enz

                                  ik hou gewoon van goed en alles gelijk netjes. dan alles er zo inschroeven zonder na te kijken en schoon te maken enz moet er gewoon als nieuw uit zien als je de kap open doet. Nogmaals dat is mijn mening

                                  De eerste stap die ik wil zetten is uberhaupt een dikkere motor erin. Later (als ik weer wat meer heb gespaard) ga ik die dan weer tunen. Een compleet ander blok met de noodzakelijke extra aanpassingen (remmen enzo) is mijn primaire doel.

                                  #17509619
                                  EBkadett
                                    Lid sinds:
                                    22 April 2006

                                    de mijne is ook kompleet gereviceerd.
                                    alle lagers, pakkingen, keerringen enz. nieuw
                                    versterkte drijfstangen
                                    cilinderkop professioneel laten reviceren
                                    alle rubber slangen die niet mooi waren vervangen
                                    turbo remmen in 4 gaats
                                    zie http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=105756&page=1

                                    blok gekocht voor 1850.- met f28 en 4×4 verdeel bak
                                    verdeelbak weer verkocht voor 250.- dus maar 1600.- voor blok en bak betaald:)

                                    ik kan er zo eerst goed mee rijden verdere tuning komt wel als het blok goed ingereden is in als ik weer wat geld te besteden heb.

                                    #17509620
                                    NickGSI
                                      Lid sinds:
                                      6 January 2009

                                      origineel gepost door Baas J.
                                      Klopt… Maar overal nieuwe pakkingen vind ik belangrijker dan een sportkat van 350,-

                                      De Z20LET die erin is gegaan is ook goed nagekeken, geen risico’s genomen, beter alles nieuw.

                                      idd gelijk alles goed aanpakken!

                                      ik heb t ook eerst allemaal gespaart voordat ik er aan begon.
                                      motor is ook zeker niet op bezuinigd eigenlijk op helemaal niks

                                    17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.