Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Volgens mij is het idee van die zwarte verticale strookjes dat je achterruit niet zo snel vies wordt. Ze zijn wel via internet verkrijgbaar.
In Duitsland kun je bij de gefacelifte Insignia nog wel de 20 inch OPC-line velgen bestellen.
Zo, staat erg dik!
Waarom zou ik dan moeten gaan voor een chiptuning op een vermogenstestbank in tegenstelling tot een powerbox?
Oké, bedankt voor de informatie!
@Dennis99 wrote:
Chrome is zonder radar, zwart is met radar achter de grille. Dit heeft met storing van het radarsysteem te maken.
Wat bedoel je met het radarsysteem?
Het verschil in de facelift grille was mij ook al opgevallen, alleen welke grille op welk model zit is mij ook niet helemaal duidelijk. Iemand die hier een antwoord op weet?
Dat hikken wat je ervaart tussen 2000 en 2500 toeren zal wel iets blijven. Dat is namelijk het toerental wanneer de turbo begint mee te werken. Als je net tegen het punt aan zit dat de turbo net wel of net niet mee gaat werken zul je inderdaad een soort van hik ervaren, een beetje schokkerig lijkt het. Bij mij was dit na de update een stuk minder geworden en zelf merk ik het niet eens meer. Maar dat kan ook zijn omdat ik eraan gewend ben geraakt.
Zelf rijd ik ook de 1.6 Turbo, maar naar mijn mening is het een zeer fijn en soepel blok. Nadat ik een software update heb laten uitvoeren (ik dacht vorig jaar ergens in november) liep het blok wel soepeler dan voorheen. Misschien heeft jouw Insignia die update nog niet gehad?
Opel monteert af fabriek op 18 inch velgen 245/45/R18 banden.
21 januari 2014 om 10:12 In reactie op: Positieve en negatieve ervaringen na een poosje gebruik #18018955Dit is nu mijn tweede Insignia (Insignia Sports Tourer Sport 1.6 Turbo ’11), welke echt een probleemloze auto is tot nu toe. Ik rijd hier inmiddels alweer anderhalf jaar mee. Hiervoor had ik een Insignia Edition Hatchback 1.8 ’09 waar ik ook in twee jaar totaal geen problemen mee gehad heb. De climate control werkte altijd uitstekend en de radio-ontvangst was ook altijd prima. Ook heb ik geen last gehad van krom trekkende remschijven. Wat ik wel had bij m’n eerste Insignia was soms wat kraken van het dashboard, maar dit was snel door de dealer verholpen.
De update van de achterlichten vind ik zeer geslaagd, maar naar mijn mening zijn de 4 uitlaten onder een Meriva wel wat zonde. Aan beide kanten 1 uitlaat had ik persoonlijk mooier gevonden. Maar gelukkig denk niet iedereen daar hetzelfde over, zo hebben we een leuke variatie in het Nederlands wagenpark! ;)
De 1.6 Turbo kan d.m.v. Chiptuning bij Unlimited Tuning (Hier ook aanwezig op het forum) naar 225pk. Wat je extra vermogenswinst zou zijn door het vervangen van de downpipe weet ik helaas niet, maar wellicht dat de heren van Unlimited Tuning hier antwoord op weten.
Ik meen dat ik hier ooit eens ergens op het forum heb gelezen dat er toch nog wel wat technische verschillen zijn tussen de 130 pk en de 160 pk diesel. Ik dacht dat de versnellingsbak en het vliegwiel anders waren, maar dit weet ik niet zeker.
Volgens mij heeft het CD 300 systeem geen Bluetooth functie. Je zou dit eventueel kunnen opzoeken in de gebruikershandleiding van het infotainmentsysteem.
Wat de 1.4 Turbo betreft weet ik helaas het verbruik niet
Met mijn 1.6 Turbo rijd ik gemiddeld 1 op 12, maar hierbij zitten wel veel korte afstanden. Op de snelweg bij een constante snelheid haal ik wel meer dan 1 op 14, soms wel 1 op 16. Dit laatste is echter wel vrij uitzonderlijk. Ga maar uit van gemiddeld 1 op 12 als je veel korte afstanden rijd.
Ik neem aan dat je de 1.6 Turbo bedoelt i.p.v de atmosferische 1.6.
Zelf zou ik voor de 1.6 Turbo gaan. In mijn beleving is het een fijne soepele motor met meer dan genoeg vermogen en koppel.
Ik zou ze gewoon beide proefrijden en dan kijken welke het beste bevalt.Dat ziet eruit alsof het een zeer leuk en gezellig dagje was! En dan ook nog al die fraaie Insignia’s!
Helaas kon ik er vandaag niet bij zijn, ‘k had andere verplichtingen…
Zijn er nog meer foto’s gemaakt en met hoeveel auto’s waren jullie vandaag bijeen?Zeer mooie 20 inch velgen heb je gekocht, alleen heb je nog wel een setje van 4 originele naafdoppen nodig. Ik neem aan dat je die velgen niet met Volkswagen naafdoppen onder je Insignia zet? ‘K rijd zelf met 18 inch, maar die 20 inch velgen blijven me toch wel altijd erg aanspreken.
Hoi jgrootveld,
Fraaie Insignia heb je gekocht!
Of de elektrische achterklep een betaalbare optie is om achteraf in te bouwen heb ik helaas geen idee van.
De parkeerhulp is wel een optie, is niet standaard i.c.m. parkeersensoren v+a.
Gr. Neluz5 mei 2013 om 08:54 In reactie op: DVD800 2012/2013 update v Astra J (10-2009) (Groningen e.o.) #18139932Hallo,
Je kunt inderdaad gebruik maken van de DVD van iemand anders om zo bepaalde landen op je harde schijf op te slaan. Tevens krijgt je systeem dan een update. Voor zover ik weet is het inlezen via de USB-poort niet mogelijk. In het verleden heb ik wel eens op Marktplaats gezien dat mensen DVD’s voor de dvd800 aanboden. Deze waren dan wel gebrand, maar zouden geen problemen opleveren in je dvd800 navigatiesysteem.
Mvg,
NeluzIk heb helaas geen foto van voordat ik de mistlampen heb gemonteerd gemaakt.
Nu met de mistlampen gemonteerd ziet het er exact hetzelfde uit als een insignia die af
fabriek de mistlampen heeft geïnstalleerd.Na lang niets van me te hebben laten horen is het dan toch eindelijk gelukt met de mistlampen.
Na lang rondgekeken te hebben op verschillende websites, zowel in Nederland als in Duitsland, de mistlampen inclusief de
geribbelde achterplaten en chromen omlijstingen bij een autosloperij bij mij in de buurt kunnen kopen. Dit topic kan dus nu wat mij betreft dicht.Hoi alaintrines, zeer bedankt voor de informatie. Ik had nog niet eens gedacht aan eBay, stom van me. Ik zal vandaag meteen eens een kijkje nemen.
-
AuteurBerichten