Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Ik heb die liggen, alleen nog niet getest…
Ik zit nu (heb hem nog niet zo lang) rond de 1 op 10. Rijd best door, maar niet overdreven hard of zo. Vind dat netjes voor zo’n wagen.
Ik rijd ook weer in een Insignia. Nadat ik had besloten mijn hobby auto te verkopen wilde ik weer terug. Als daily heb ik een Astra H 1.6 16V Cosmo gebruikt, maar nu mag het dus weer wat groter. :happy02:
Vond de OPC altijd erg mooi en heb er nu dus ook een gekocht. :applause02:
Vol leder, electrische stoelen, electrisch inklapbare spiegels en zelfdimmende buitenspiegel. Plus alle opties die hij standaard al heeft natuurlijk.
Na het richten was het trillen weg. Hij was ook niet heel krom, zat een deuk in aan de binnenkant van het velgbed zeg maar.
Als een velg krom is kun je dat zien tijdens het balanceren.2 blauwe beauties!
De ketting wil wel eens oprekken bij de 2.8 V6 motoren… Ik heb gelezen dat na de 2e helft van 2011 de kettingen zijn vervangen door sterkere versies.
Wat me wel opviel is dat dit vaak zo rond de 50.000 tot 60.000 km gebeurd.Staat lekker zo! :thumb
Een kat vervangen voor de andere een metaal kat (sport kat). Dan heb je dat niet. Je hebt ze vaak in 100 cels en 200 cels uitvoering
Succes! :thumb
Als het goed is krijg je geen foutcodes…
Wel even laten afstellen op de bank, je zal waarschijnlijk wat meer vermogen en koppel kunnen halen nu. :thumb
Staat heel mooi zo! :thumb
Topic is al bijna 6 jaar oud nu. Volgens mij zijn ze donker gespoten. Ga naar een bedrijf met een kleur meter…
Ik heb er zelf geen ervaring mee. Laat de garage waar je hem gekocht hebt het lekker uitzoeken.
Je zou in de auto kunnen gaan zitten en iemand met water over de auto laten spuiten en kijken waar het eventueel binnen komt.
Je moet dan wel wat demonteren in het intrieur. Dus eerst maar lekker terug brengen lijkt me.@Timothydevisser wrote:
Is 40/35 bij een sports tourer ook goed te doen ?
Met de 20″ en 20mm verbreders bedoel ik
Daar ga ik van uit. GM tuningparts had dat ook en die was nog extra verlaagd geloof ik.
Mooie wagens heren! :thumb
Goed bezig! Mooie wagen ook. :thumb
[quote=”Tha_Underdog
Met intrax 40/35 dus geen last met drempels? Of happen in de wielkasten?
Ik twijfel nog heb nu 20″ ET41 met 255/35/20 eronder. En waarschijnlijk komen er voor en achter 20 mm spacers op.
Maar 40/35 is dus goed te doen? En nog redelijk comfortabel?Greetz[/quote]
Ik heb achter zelfs 10.5J x 20 ET 45 met 285/30 R20 en dat loopt zelfs nergens aan. Er is veel ruimte in de wielkasten bij de Insignia. :thumb
Nog even wat onderzoek gedaan naar de haldex koppeling. Dit is wat ik heb kunnen vinden:
De haldex koppeling gaat vaak kapot in de eerste 10.000 tot 20.000 km. Hogere km standen ben ik eigenlijk niet tegen gekomen.
Het lijkt te komen doordat er keringen danwel pakkingen lekken tussen de haldex koppeling en het differentieel. In het diff zit hele andere
olie dan in de haldex koppeling, als dit mengt gaat de boel kapot. Als je er op tijd bij bent dan is een olie verversing met vervanging van alle
keringen en pakkingen voldoende. Zo niet dan moet de haldex koppeling vervangen worden.De haldex koppeling koppeld als het ware de achteras aan de aandrijving (via de cardan as) waardoor de auto dus 4-wielaangedreven wordt.
Als deze kapot is gaat de auto bonken en wringen bij scherpe bochten. Dit omdat de achteras een ander toerental heeft dan de vooras, maar wordt dus niet opgevangen.
Eerste symptomen zouden kunnen zijn dat er een lampje of melding komt voor service aan de achteras dan wel het 4×4.Er lijken veel problemen te zijn en er wordt gezeken op Opel. Maar er zijn er ook heel veel zonder problemen. Las een reactie van iemand
die al 3 Insignia’s met 4×4 had gehad en met geen enkele problemen gehad. Beetje relativeren dus. Ook lijkt het er op dat de problemen zich al
vroeg openbaren bij jonge auto’s met weinig kilometers…De sterkere ketting is ergens vanaf de 2e helft 2011 gemonteerd, dit is vanaf motor code: HN 055 387 en hoger.
De ketting is van beter materiaal en extra gehard. (dit staat zo op meerdere Duitse fora)Ik ben eerlijk gezegt niet zo heel erg bang voor de ketting. Meestal gaan ze problemen geven rond de 55k aan km’s.
Vervangen is kostbaar, maar de broodje aap verhalen dat het blok er uit moet en dat de ketting tussen bak en motor zit
kloppen niet. De ketting zit gewoon aan de rechter buitenkant, waar dus normaal ook de dis.riem te vinden is.Schijven kosten rond de € 1.200,- per set, zonder de blokken. Dit zijn 355mm zwevende Brembo schijven, dubbel geventileerd en
met een aluminium hart (bell). Dat kost nu eenmaal geld…Over de haldex koppeling heb ik niet zoveel gehoord eigenlijk.
@wagnas wrote:
Verlaging ziet er mooi uit, veel plezier ermee. En voorzichtig met drempels en de voorbumper nu.:)
Valt wel mee hoor. Ik heb met mijn OPC voorlip nog nooit de grond geraakt. Ik rijd wel rustig over drempels, maar niet stapvoets of zo.
Oke, succes! Ga je ook nog andere wielen monteren?
Bobine kan ook idd. Bougies zijn ze inderdaad erg gevoelig op. Zorg dat de electrode afstand goed is.
Kijk eens naar de ontsteking, met name de bougies. De ontsteking wordt met optrekken het meest belast.
Ziet er goed uit! Hij zal nog wat na zakken. Daar na even uitlijnen… :thumb
Bij een 4×4 is het achter wat moeilijker omdat ze in de draagarm vallen.
-
AuteurBerichten