tapijt achter bestuurderszetel nat.

Forumindex Forums Modellen Insignia tapijt achter bestuurderszetel nat.

  • Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #17275611
    blackpass
      Lid sinds:
      21 February 2016

      Ik heb sinds vandaag mijn insignia sports tourer. Nu is me vandaag opgevallen dat het tapijt achter de bestuurderszetel (voeteneinde achterbank) serieus nat is. Ik heb op de diverse forums gelezen dat de sports tourers en meer bepaald die met de elecktrische achterklep en het panoramadak daar wel vaker last van hebben, nog iemand hier die dezelfde problemen van water in het interieur hebben? En zo ja, aan wat kan dit liggen. Ik heb al gelezen dat dit binnenkomt via de onderkant van de deuren dan heb ik weer gelezen dat het de afwateringgootjes van het panoramadak verstopt zitten en het zo naar binnenkomt. Feit is wel dat de stuurdoos van de centrale vergrendeling (die in de koffer zit) net vervangen is omdat deze kapot was door insijpelend water.
      Ik ga natuurlijk morgenvroeg contact opnemen met de verkoper van de auto (heb een jaar garantie), maar alle informatie hieromtrent is natuurlijk handig.

      Mvg

      #18311911
      NelisZ20LER
      Deelnemer
        Lid sinds:
        20 March 2011

        Ik heb er zelf geen ervaring mee. Laat de garage waar je hem gekocht hebt het lekker uitzoeken.

        Je zou in de auto kunnen gaan zitten en iemand met water over de auto laten spuiten en kijken waar het eventueel binnen komt.
        Je moet dan wel wat demonteren in het intrieur. Dus eerst maar lekker terug brengen lijkt me.

        #18311912
        blackpass
          Lid sinds:
          21 February 2016

          @NelisZ20LER wrote:

          Ik heb er zelf geen ervaring mee. Laat de garage waar je hem gekocht hebt het lekker uitzoeken.

          Je zou in de auto kunnen gaan zitten en iemand met water over de auto laten spuiten en kijken waar het eventueel binnen komt.
          Je moet dan wel wat demonteren in het intrieur. Dus eerst maar lekker terug brengen lijkt me.

          Ik moet de wagen deze namiddag terugbrengen naar de verkoper en die gaat hem bij de Opel dealer binnenbrengen. Hoop dat ze het probleem vinden want waterinfiltratie kan een nachtmerrie zijn.

          #18311913
          Suspicious
            Lid sinds:
            26 August 2015

            Ik heb een gelijksoort probleem gehad ,heel veel water/vocht in mijn reservewielkast vermoedelijk inderdaad door verstopping afwatering pannoramadak.
            bij mij was de stuurbox van de automatische achterklep ook defect door oxidatie.

            advies van opel was om hemel er uit te halen en afwatering te reinigen(hemel moest eruit om knikken en schade te voorkomen,.
            prijs €500 (sports tourer)

            stuurbox vervangen + programmeren €350

            suc6! :(

            #18311914
            blackpass
              Lid sinds:
              21 February 2016

              Probleem is nog altijd aanwezig. Afgelopen vrijdag had ik de auto gaan halen en wist de verkoper mij te vertellen dat er een waterafloop los was gekomen. De dag nadien een lange rit in de regen gehad en er stond terug water op dezelfde plek (achter de bestuurderszetel). Vanmorgen de verkoper terug op de hoogte gebracht en de auto gaat deze week terug binnen bij de Opel dealer. Ik hoop echt dat ze dit probleem gaan vinden want mijn ervaring leert me dat wanneer ze een probleem de eerste keren niet vinden dit 9/10 nooit gevonden wordt. @ “suspicious”; ja van dit probleem van water in de koffer heb ik na zoeken op het internet redelijk veel topics gevonden. De wateraflopen van het panoramadak lopen door tot in de “c” zuil van de auto (vlak boven de stuurdoos van de achterklep en de centrale vergrendeling). Als deze aflopen lekken dan valt het water recht naar beneden op deze stuurdoos met alle gevolgen vandien. Bij mij blijken deze plaatsen na controle droog te zijn.

              #18311915
              sig63
              Deelnemer
                Lid sinds:
                6 August 2006

                Ik heb weet van een lek via de achterdeuren bij de eerste Insignia’s uit 2009.
                Ook al gelezen dat een los gekomen slang van de AC verantwoordelijk was voor natte tapijten achteraan.

                #18311916
                blackpass
                  Lid sinds:
                  21 February 2016

                  @sig63 wrote:

                  Ik heb weet van een lek via de achterdeuren bij de eerste Insignia’s uit 2009.
                  Ook al gelezen dat een los gekomen slang van de AC verantwoordelijk was voor natte tapijten achteraan.

                  Aha da is nuttige informatie, mijn Insignia is een 2009.

                  Gisteren telefoon gehad van de verkoper. Hij heeft alles in de auto uitgebroken zodat hij het gehele tapijt kon verwijderen. Volgens hem was het terugkerende vocht “restwater” dat nog in hoeken en kanten verborgen zat waardoor het tapijt zich terug volzoog met water. Ik vind dit een beetje raar want dat moet dan toch serieus wat restwater zijn geweest. Hij vertelde mij dat hij de auto dan langdurig met de lans heeft afgespoten en hij zij dat alles droog bleef. Enfin ik zal het wel bekijken als ik de wagen terugkrijg, maar laat ons hopen dat alles nu opgelost is.

                  #18311917
                  Rottentweetie
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    22 November 2010

                    M’n pa heeft een Skoda octavia station, en deze had precies hetzelfde probleem. Ook last van water binnenin de auto en dit had ook te maken met de afwateringkanalen van het dakraam. Het is geen Opel natuurlijk, maar zal ongetwijfeld op hetzelfde neer komen… Dit open kunnen krijgen dmv een staaldraadje (uiteraard even stomp uiteinde aan maken) en dit erdoorheen gestoken. Net zolang doorgaan zodat het ontstopt is… Succes!

                  8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.