Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
nou,daar istie dan king: ik ben er blij mee :D weet nog niet of de strepen en het bumper set erop blijft..tijd zal het leren;)
bedankt voor jullie info van afgelopen week :thumb
de corsa die ik in mijn bezit heb met de c20ne gaat over enkele weken verkocht worden,als iemand nog interesse heeft
mag je me altijd een pb sturen.@turbosix wrote:
Ik heb 2 jaar lang een Z20LEL met 236PK gereden,
heb eerst met 360NM koppel gereden, daar kan de koppelingset niet goed tegen, dat is echt op het randje.
vervolgens de platen vervangen en terug geschroefd naar 340NM, dat gaat prima.Een Z20LER heeft de zelfde koppeling dus begeeft het ook boven de 360NM
aha duidelijke taal:) nu weet ik waar ik aan toe ben :thumb
waar heb jij hem laten chippen?aaha duidelijk :thumb
maar is het wel verstandig om hem naar 230pk te chippen dan? aangezien jij hem naar 200pk gechipt hebt ?
ben zelf automonteur dus als er een koppeling of turbo begeeft oke…maar draait de motor niet in de soep met 230pk?idd de tigra’s A zijn toch echt wel (slechte)auto’s qua roest. ben zelf apk keurmeester….. ik zou persoonlijk toch een iets ander modelletje nemen;) er zit nu misschien wel apk op.maar dat zegt niet bijzonder veel. denk dat je volgend jaar als nog slecht af ben
mmmmm das klote, wel raar want dat ding is dan gloeiend heet….. alles slangen worden goed warm.ook de slang naar de verdeler is gewoon warm.
wel trek ik net de stekker van de temperatuursensor eruit die op je koelvloeistof slangen zit naar je verdamper. dan wil hij helemaal niet overschakelen naar gas.druk ik die stekker erop.dan wil hij meteen overschakelen naar gas.maar valt dan uit……..
ja op benzine geen probleem.
is daar nog wat aan te doen met die verdamper ? openmaken? schoonmaken?
nee zo makkelijk is het dus niet;)
had er al nieuwe riem op gelegd.maar motor loopt niet meer op 4 cilinders,weet wel zeker dat er een klep krom is.vandaag erachter gekomen dat de distributieriem gebroken is van de motor :cry
na heel veel tijd en geld erin gestoken te hebben ben ik nu van plan om de auto compleet te verkopen.
ik heb er geen zin meer in om er nog wat van te maken.motor is vorig jaar compleet gereviseerd.als iemand interesse heeft stuur maar een pm
setup van de motor is
irmscher inlaat
20seh zuigers
4-2-1 firenza spruitstuk
sach versterkte drukgroep
aangepast versnellingsbak. loopt in z’n 4e = +-210km 5e ongv 230km
aangepast vliegwiel /voor kleine bak
remap afgesteld door dennis de vos@johanhummer9 wrote:
verdelerkap/rotor? ik roep maar wat
nee helaas. motor is compleet gereviseerd. zitten al nieuwe kabels-bougie’s-verdeler-rotor op
om dit topic toch netjes af te ronden…
ook mijn nokkenashuis is gescheurd.
nadat ik de koppakking opnieuw vervangen had,bleef het probleem zich voordoen. uit nader inspectie bleek
dus dat ook mijn nokkenashuis gescheurd was.ik heb de kop er weer afgehaald. :argue
heb met een hamer op de scheur geslagen,voor de duidelijkheid ;)ben in ieder geval blij dat het niet het onderblok is :D
allen bedankt!!!!!
volgens mij moet die sensor helemaal vast zitten als hij is aangedraaid.
accupool er ff af om de storing te wissen,en kijken wat hij dan doet :thumbleuk project.had hem nog niet gezien op het forum,maar ga hem zeker volgen :thumb
succes :D
okeeee, ik heb het zojuist via het porche forum gevonden.porche heeft ook losse cilinderkopdelen.
het is Loctite 574. :DZowieso die poulie vervangen, je hebt nog geluk dat je motor niet is stuk gelopen.de riem van de xe motoren zijn al zo gevoelig :???:
Ik weet niet waar je woont.anders wil ik er ook wel ff eenblik op werpen
1 draadje?
1 plus draad naar je zekeringkast? en de massa pakt de motor van de chassis?
als het een makkelijk klusje is,dan MOET mijn opel dat ook hebben :jerry
@Noordpoolgsi wrote:
ik heb een keer een gescheurt nokkenashuis gehad bij die zelfde bout ! scheurtje in de ronding waar de bout opkomt zeg maar.
okee,dat is goed om te horen…..ik zal daar nog een extra blik op werpen :thumb
was dar scheurtje goed zichtbaar ?is het veel moeite op zo’n dakraam Elektrisch te maken?
ik heb in mijn corsa b gsi uit 2000 een origineel dakraam met zwengel.
wat heb ik daar allemaal voor nodig?even terug komend op dit topic.ik heb de cilinder kop er maar weer afgehaald.aangezien hij bleef lekken.
mijn vermoedens zijn nu dat er geen tot weinig kit tussen de 2 cilinderkopdelen zat.waardoor de olie via het boutgat er weer uitkwam.hier even een voorbeeld.het ging eigenlijk om de bout met de pas-bus in de hoek,waardoor het bout gat nog groter was
goede redenering dacht ik zo????
en waarom zou de helft het niet met je eens zijn? te stug?
thanks voor de info mannen;)
top man!! goed om te horen :thumb
ps heb je trouwens een ander 06 nr ?
kun je hem niet ff uitlezen? dan weet je al een hoop meer :D
@corsaGSI-Woudenberg wrote:
heb gewoon de startmotor die op het blok zat gepakt heb er voor paarweken terug nog in gereden toen het blok nog in een andere corsa hing.
ik ga vanavond wel ff die andere startmotor proberen anders kijken wat die doet ! :Ddat is mijn motor toch??? die startmotor is prima :D
heb je nu je eigen ecu gebruikt met kabelboom?heb je dat kabelboompje die achterop je dynamo-startmotor-oliedruk zit. hebben zie wel goede contacten?
oke.nou die bak vind ik eigenlijk wel super op de snelweg:) maar moet nog steeds de ecu remappen en dan maar is kijken wat die motor doet;)
beetje laat maar goed. het is een iets aangepaste, een ast 15 ik meen 272 graden
-
AuteurBerichten