Z20LEL of toch een Z20LER

Forumindex Forums Techniek C20let / z20let(2.0 16v turbo) Z20LEL of toch een Z20LER

  • Dit onderwerp is leeg.
14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Auteur
    Berichten
  • #17273273
    my ride
    Deelnemer
      Lid sinds:
      27 September 2010

      hello opel freakjes.

      ik zit met een vraag waar ik zelf niet helemaal uitkom.
      ik zit te denken om een astra h gtc te kopen.nu zit ik alleen te dubben tussen de z20lel of toch de Z20LER
      ik had gelezen hier op het forum dat als je de z20lel chipt.het zelfde vermogen uitkomt dan als dat je de z20ler chipt….230pk
      zit het vermogen dan echt alleen maar in de software :shock: geen andere motor aanpassingen of dergelijken :shock:
      waarom doen ze dan niet meteen 200 pk in de z20lel….

      aangezien een z20lel goedkoper is, kan ik die dan beter kopen en chippen :hmmz
      ik ben zeer benieuwd naar jullie antwoorden :hmmz

      #18294399
      Opeltje17
      Deelnemer
        Lid sinds:
        18 January 2012

        Zit hem alleen in de software ja.

        #18294400
        swebbie
        Deelnemer
          Lid sinds:
          22 June 2015

          Heb zelf een lel, volgens de tuner zat het verschil idd in de software, maar ook nog wat kleine (afstel) verschillen in het blok, aangezien een phase 1 chip voor de lel 200pk 300nm geeft. Maar een stuk efficiënter loopt dan een ler, de phase 1 ler had hij nog niet op een lel geprobeerd, dat antwoord moet k je schuldig blijven. Blokken lijken aardig overeen te komen.

          #18294401
          my ride
          Deelnemer
            Lid sinds:
            27 September 2010

            aaha duidelijk :thumb
            maar is het wel verstandig om hem naar 230pk te chippen dan? aangezien jij hem naar 200pk gechipt hebt ?
            ben zelf automonteur dus als er een koppeling of turbo begeeft oke…maar draait de motor niet in de soep met 230pk?

            #18294402
            Opeltje17
            Deelnemer
              Lid sinds:
              18 January 2012

              Blokken gaan niet stuk, koppeling gaat het niet houden.

              #18294403
              swebbie
              Deelnemer
                Lid sinds:
                22 June 2015

                Ik heb hem zelf (nog niet) gechipt) wel is mn bak gereviceerd en de kopping verzwaard,
                De blokken houden het wel. Alleen je koppeling begeeft et bij 350nm.

                Zijn vrij hoge waardes gehaald met een lel ler blok, alleen is het beter om een opc(let leh) blok te nemen voor die waardes,
                200-220pk en 300-320nm is goed te doen, daarna gaat t meer kosten. Dan zit je al wel dicht bij de opc waardes

                #18294405
                turbosix
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  7 November 2010

                  Ik heb 2 jaar lang een Z20LEL met 236PK gereden,
                  heb eerst met 360NM koppel gereden, daar kan de koppelingset niet goed tegen, dat is echt op het randje.
                  vervolgens de platen vervangen en terug geschroefd naar 340NM, dat gaat prima.

                  Een Z20LER heeft de zelfde koppeling dus begeeft het ook boven de 360NM

                  #18294404
                  my ride
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    27 September 2010

                    @turbosix wrote:

                    Ik heb 2 jaar lang een Z20LEL met 236PK gereden,
                    heb eerst met 360NM koppel gereden, daar kan de koppelingset niet goed tegen, dat is echt op het randje.
                    vervolgens de platen vervangen en terug geschroefd naar 340NM, dat gaat prima.

                    Een Z20LER heeft de zelfde koppeling dus begeeft het ook boven de 360NM

                    aha duidelijke taal:) nu weet ik waar ik aan toe ben :thumb
                    waar heb jij hem laten chippen?

                    #18294406
                    turbosix
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      7 November 2010

                      Ik ben bij Vdb tuning geweest, werkt samen met OBDtuning in Sint Jansklooster.
                      Maar er zijn genoeg goede tuners, genoeg hier van op t forum te vinden.

                      #18294407
                      Baas J.
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        19 May 2008

                        Gewoon LEH koppeling en vliegwiel. Ik reed met 465Nm en 295pk, wel met LEH blok dan.

                        #18294408
                        anoniem
                          Lid sinds:
                          30 June 2004

                          of een betere koppeling, achter mijn C20let zit een sachs sinterkoppeling welke 500 Nm. moet kunnen hebben

                          #18294409
                          Corsa_GSi
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            30 June 2004

                            Standaard Sachs Performance voor een C20LET met komvliegwiel gaat tot 450Nm, rijdt je met plat vliegwiel dan is het iets minder (400Nm).
                            Verzwaarde varianten met komvliegwiel gaan tot 650Nm.

                            #18294410
                            my ride
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              27 September 2010

                              nou,daar istie dan king: ik ben er blij mee :D weet nog niet of de strepen en het bumper set erop blijft..tijd zal het leren;)

                              bedankt voor jullie info van afgelopen week :thumb
                              de corsa die ik in mijn bezit heb met de c20ne gaat over enkele weken verkocht worden,als iemand nog interesse heeft
                              mag je me altijd een pb sturen.

                              #18294411
                              frank de jonge
                                Lid sinds:
                                23 May 2011

                                Hoeveel boost draait zon ding met 236PK??

                              14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.