Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
@MSKamp88 wrote:
Ik heb hetzelfde (denk ik) bij een Astra G Z16xe bj 2001, ook ongeveer in hetzelfde toerenbereik als ron2009. Bij constant rijden geen gefluit, alleen bij versnellen. Klinkt alsof er ergens lucht langsheen geperst wordt. Is me opgevallen, een paar maand nadat de uitlaat vanaf de voorpijp is vervangen. Voorheen niet. Auto al een keer op de brug gehad, maar kon niet vinden waar het vandaan kwam. In de eerste en tweede versnelling hoor ik het, geluid is in beide versnellingen gelijk. In hogere versnelling heb ik het niet gemerkt, kennelijk speelt windruis dan mee..
Ik heb geen verstand van defecten in bakken of koppelingen.. Maar heb niet echt de indruk dat er ook maar iets aan beide kapot is. Bij stilstaand gasgeven is het ook licht hoorbaar, kan dan gesteld worden dat het niet aan transmissie ligt?
Zal eens een filmpje maken. Wellicht kunnen we dan horen of geluiden hetzelfde zijn en of we over hetzelfde praten.
Bijdeze dus een filmpje, opgenomen met ramen open: https://www.youtube.com/watch?v=DDY0a8XSenA” onclick=”window.open(this.href);return false;
Ik heb hetzelfde (denk ik) bij een Astra G Z16xe bj 2001, ook ongeveer in hetzelfde toerenbereik als ron2009. Bij constant rijden geen gefluit, alleen bij versnellen. Klinkt alsof er ergens lucht langsheen geperst wordt. Is me opgevallen, een paar maand nadat de uitlaat vanaf de voorpijp is vervangen. Voorheen niet. Auto al een keer op de brug gehad, maar kon niet vinden waar het vandaan kwam. In de eerste en tweede versnelling hoor ik het, geluid is in beide versnellingen gelijk. In hogere versnelling heb ik het niet gemerkt, kennelijk speelt windruis dan mee..
Ik heb geen verstand van defecten in bakken of koppelingen.. Maar heb niet echt de indruk dat er ook maar iets aan beide kapot is. Bij stilstaand gasgeven is het ook licht hoorbaar, kan dan gesteld worden dat het niet aan transmissie ligt?
Zal eens een filmpje maken. Wellicht kunnen we dan horen of geluiden hetzelfde zijn en of we over hetzelfde praten.
Naar mijn idee had het niet te maken met faler/lichter.. Echt veel paarser. Is lastig uit te leggen, maar zal eens zoeken naar een foto. Ook de metaaldeeltjes in de nieuwe lak lijken veel groter dan in de lak van mijn eigen auto. Kan ook zijn dat in de tijd dat de kleur geleverd is (1995-2003 oid) het hier en daar tussendoor aangepast is?
Maar misschien dat het normaal is hoor.. heb geen verstand van lakken en geen verstand van hoe die kleuren nou nagemaakt worden. Maar volgens mij kan een spuiterij dit in ieder geval wel redelijk benaderen.
Z282 is Polar Sea Blue, hier zit inderdaad de paarse gloed in de lak. Ik heb het op mijn Astra G ook. Bij het repareren van de roest aan de rand van de wielkast heb ik Z282 bij Motip laten bestellen…. Heel veel kleurverschil. Veel paarser als dat de lak van mijn Astra is. Bij de dealer een bus bestellen kan ook lees ik hier regelmatig, maar geen idee waar ze deze lak vandaan halen? Zal vast beter de kleur benaderen als de lak van Motip?! :jerry
Ik heb ook roest aan de rechterzijde van de auto (astra g 5 deurs), boven het achterwiel. In november 2012 met een maat van me helemaal glad gemaakt, geplammuurd, in de primer en alle andere nodige laklagen er op. In februari kwamen de blaasjes alweer te voorschijn. Enige optie is uitslijpen, nieuw stuk er in en laten spuiten. Ik zit hier ook wel eens aan te denken. Zou het vrij prijzig zijn? Iemand al ervaring mee?
Verbreder.. dan wordt het er optisch niet mooier van denk ik? Daarachter roest het dan nog gewoon door. Dus probleem niet opgelost.
@AstraLimburgDriver wrote:
Ik ben niet kapot van dit soort zaken ga geen look a like zaken of dingen die niet origineel zijn plaatsen. Wat met garantie Opel of een andere garage ziet me al aankomen met dit……. Wat kost het dan te repareren laten of vervangen miss vind ik t wel helemaal niet duur..
Daarbij vind ik bij die boardcomputer naar alles bij elkaar gepropt de info etc vind t nig niet eens mooi gedaan.
Verzonden vanaf mijn GT-I9300 met behulp van Tapatalk now Free
Niet origineel? Dat je het niet mooi vind oké.. Maar ik vind je auto er ook niet meer 100% origineel uitzien om heel eerlijk te zijn.. Waarom zou een ander display’tje dan niet kunnen? En van garantie lijkt me ook geen sprake meer..
Heb eens gehoord dat KMS Apeldoorn deze repareert, maar ook dat ze tijden hebben gehad dat ze dit niet meer konden. http://www.kms-apeldoorn.nl/index.php?option=com_content&view=article&id=1865&Itemid=183″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Ik meende dat repareren rond de 200 euro kost en een nieuwe zo rond de 500 euro?! Correct me if i’m wrong26 september 2013 om 09:38 In reactie op: Astra G: Alternatief MID/TID display (oplossing pixeluitval) #18168931@wim-v6 wrote:
@DaanH wrote:
Paar keer tijdens het rijden melding gekregen “oliepijl controleren” terwijl het oliepijl toch echt goed is.
Verder mooi display.Melding oliepeil zal eerder aan je oliepeilsensor liggen..
Willem
DaanH, wat versta je onder een goed oliepeil? Ik krijg ook al snel meldingen van oliepeil controleren als het niveau 300-400 mL onder max zit. Met originele display en alternatief display.. dat maakt niets uit. Misschien dat het toeval is dat je niveau net na het wisselen van display onder het punt van melden komt?! Melding komt dus snel.. Heb daardoor ook al eens de senser vervangen omdat ik dacht dat ie kapot was haha.
Na mijn mening wil de melding ook niet zeggen dat het peil niet goed is.. Het is alleen ff een geheugensteuntje van “joh kijk er ff na het zakt ietsie”.
Grappig.. :D Het gaat hier zelfs 3 keer over dezelfde OPC station als ik het kenteken op de laatste goed gelezen heb :wtf
@nova…. wrote:
Google
@Silver wrote:
@gijzbed-opc wrote:
:thumb Hoeveel er in Nedeland rijden weet ik ook niet!! Maar deze is van ons in ieder geval. :D
Nu jammer genoeg motor schade maar word weer opgebouwd met betere spullen.
17 september 2013 om 11:38 In reactie op: Astra G: Alternatief MID/TID display (oplossing pixeluitval) #18168916@DaanH wrote:
Ik mis de 2 knopjes rechts van het display om de datum en de tijd in te stellen, hoe moet je die nu instellen dan?
Met de 2 knopjes van je BC op je wisserhendel :D
17 september 2013 om 10:27 In reactie op: Astra G: Alternatief MID/TID display (oplossing pixeluitval) #18168913@RiGhTeOuS wrote:
@MSKamp88: Hoeveel extra bankkosten rekende de Rabobank?
Kostte nog wel tien euro… En dan nog is de display het geld wel waard :wors
11 september 2013 om 11:27 In reactie op: Astra G: Alternatief MID/TID display (oplossing pixeluitval) #18168908@Lennart1800 wrote:
Waar kan ik het display bestellen en wat kost het?
http://veramon.czweb.org/en_pp_astra_g_mid.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
Stuur diegene een mail (David Benda, veramon.astra@seznam.cz) dan volgt de rest vanzelf. En op pagina 1, één van de eerste posts zie je wel wat prijsjes.. Zoeken kost je weinig tijd waarschijnlijk.
11 september 2013 om 11:18 In reactie op: Astra G: Alternatief MID/TID display (oplossing pixeluitval) #18168907@timbotjuh wrote:
nog even een vraag.
Hoe hebben jullie dat met betalen gedaan ?Buitenland betaling via internetbankieren. Rabobank rekende daar wel extra kosten voor by the way. Maar ik ben niet bekend met Western Union, vandaar zo gedaan..
10 september 2013 om 10:30 In reactie op: Astra G: Alternatief MID/TID display (oplossing pixeluitval) #18168903@timbotjuh wrote:
Zo ook even een mailtje gestuurd.
Het scherm is volledige te bedienen met de 2 knoppen aan de hendel ?
Ook de tijd etc ?
Kan iemand mij hier meer over vertellen.Dat klopt helemaal!
8 september 2013 om 13:20 In reactie op: Astra G: Alternatief MID/TID display (oplossing pixeluitval) #18168900Ik had wat langer moeten rijden.
Gemiddeld verbruik is nu zoals het het voorheen ook was.Ik had ondertussen al antwoord van hem wat betreft PIN:
So it arrived quite quickly . I’ll be glad when you’re satisfied PIN is now set to “3” . You’ll enter it as follows :
3 x press the SET button ( enter number )
1 x press the RESET button ( confirmation number)
1 x press the RESET button (confirm the code )Sincerely , David .
8 september 2013 om 06:06 In reactie op: Astra G: Alternatief MID/TID display (oplossing pixeluitval) #18168897Display is echt een aanrader! Gisteren een klein stukje gereden maar mijn gemiddeld verbruik bedroeg 32L/100 km. Lijkt me niet echt juist.. Volgens mij is dat op te lossen door in het service menu van de BC de goede Motorcode te selecteren en daardoor moet je een Pin invoeren. Heb David Benda al een mail gestuurd wat die pin moet zijn, nu even afwachten. Of weet jij wellicht meer opeltje17?
7 september 2013 om 15:26 In reactie op: Astra G: Alternatief MID/TID display (oplossing pixeluitval) #181688916 september 2013 om 20:28 In reactie op: Astra G: Alternatief MID/TID display (oplossing pixeluitval) #18168887Ik heb hem ook besteld, amber kleur. Postbode is al aan de deur geweest en kan pakketje op werkdagen ophalen.. Was helaas niet thuis. Stiekem hoop ik dat ik hem morgen al kan afhalen.. Contact is inderdaad prima met hem!
27 augustus 2013 om 06:41 In reactie op: Astra G: Alternatief MID/TID display (oplossing pixeluitval) #18168874Ik heb nu ook mail ontvangen.
MID blue background / white letters : 1.950, – CZK
MID green-yellow background / black letters : 1.950, – CZK
MID dark background / amber letters : 1.980 , – CZKShipping to the Netherlands is 170, – CZK . Payment must be made on my behalf. Or you can use for payment by Western Union . The on-board computer is already available to the Dutch language .
Ik denk dat ik maar gewoon ga bestellen en jullie op de hoogte houd van de voortgang..
Of.. Zou het werken, een groepsaankoop? Hoe gaat dat met betaling?24 augustus 2013 om 20:28 In reactie op: Astra G: Alternatief MID/TID display (oplossing pixeluitval) #18168873@opelfreakmartin wrote:
@Baas J. wrote:
Interesse in zwarte met rode letters
dat is dan 2x zwarte met rode letters :afro
3x zwarte met rode letters. Ook voor Haasje17 :vertag
;)
Ik ga toch voor de donkere achtergrond met Amber kleur letters :)
23 augustus 2013 om 08:29 In reactie op: Astra G: Alternatief MID/TID display (oplossing pixeluitval) #18168861@dion87 wrote:
@Lennart1800 wrote:
Ziet er goed uit. Ik heb ook last van dode pixels. Zou zo een graag een willen hebben.
dank dat we dat allemaal hebben :jerry
maar wat is de prijs dan, want die zie ik zo snel niet staan
Van Astra-G.de:
@Bub1980, Astra-G.de wrote:
Hab eine eMail zurück bekommen mit den Preisen.
Das Display wird auch nach Deutschland verschickt, das kostet 150 CZK 5,84 euro?. Man kann per Überweisung oder Western Union bezahlen.Die Preise für das Display sind:
Dark background / amber letters (original color Opel) : 1.980 , – CZK 77,11 euro
Dark background / white letters : 1.980 , – CZK 77,11 euro
Blue background / white letters : 1.950, – CZK 75,94 euro
Yellowgreen background / black letters : 1.950, – CZK 75,94 euroDas sind gleichzeitig auch die im Moment verfügbaren Displays, welche im Lager liegen.
Ich werd mir eins bestellen.
23 augustus 2013 om 07:21 In reactie op: Astra G: Alternatief MID/TID display (oplossing pixeluitval) #18168856Geen geld.. Als je het vergelijkt met de originele display (alleen reparatie al). Ik ben zeer geinteresseerd!
Heb de persoon zojuist een mail gestuurd of het mogelijk is deze in NL te programmeren. Waarschijnlijk zijn er genoeg mensen hier die ook geinteresseerd zijn?! Wellicht kunnen we dan een lijst aanleveren van de Duitse benaminging met Nederlandse vertaling erachter.. Astra-G.de had ook een verzoekje ingediend. Wat ik er van begreep is dat enkele duitse woorden niet correct waren met tot gevolg dat de verkoper deze gewoon heeft aangepast.
Astra H 3 deurs uit 2004? Astra H 3 deurs = Astra GTC… en deze is pas vanaf 2005 gebouwd?!
Heb wel eens gelezen dat bij een Astra G dus de roest kan ontstaan op de plek die je omschrijft.@blackX20XER wrote:
nu heeft de auto het volgende, wanneer ik bijvoorbeeld in zijn tweede versnelling vanaf lage toeren op trek en dan gelijk het gaspedaal vloer komt er naast het aanzuig geluid een soort resonerend geluid onder de motorkap vandaan. je kan het een beetje omschrijven alsof je hele luchtfilter huis los onder de kap ligt.
wat kan dit geluid veroorzaken?
Ik heb er wat over gegoogled en kwam wel iets tegen over een plaatje in het inlaat spruitstuk wat dit geluid kan veroorzaken als het los geraakt is maar het was me niet helemaal duidelijk wat er bedoeld werd.Ik heb het zelfde als wat hier boven beschreven wordt, maar dan met een Z16XE. Het is voornamelijk beneden de 2000 toeren. Misschien dat het dan toch dit is (heb ook ff gegoogled): viewtopic.php?f=44&t=164190
Dus metalen pakking van uitlaatspruitstuk verrot..?!
@Lt. Jozef wrote:
Mensen,
Ik zit met het feit dat m’n ruitensproeiers niet voldoende sproeien als ik bijv. 80 rijd (2 straaltjes). Op mijn vorige auto had ik vernevelaars als ruitensproeiers. Dit beviel me wel goed. Zijn deze ook te krijgen voor mijn GTC? Iemand enig idee?
Een kameraad van me had het over die van de zafira. Passen deze gewoon op m’n GTC en waar zou ik deze kunnen kopen?
*edit* Kwam dit topic tegen: Zou dit ook voor mijne kunnen werken?
http://www.opel-forum.nl/viewtopic.php?f=6&t=139863Hey Jozef, ik zei toch, insignia moet je hebben… Heb nooit zafira gezegd joh! :thumb
Maar mooi dat je ze hebt! -
AuteurBerichten