Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Luxe kenteken plaatjes besteld.
Morgen wassen! king:
LED upgrade interieur/ Nieuwe koplampen speuren
Kofferbak indeling aan het uitekenen.
Meteen even Composet achter aansluiten.En kijken voor een leuke sony dubbeldin!
Mensen van het goede leven.
Even een cosmetische vraag!
Mijn Corsa C heeft op dit moment witte tellerplaten met rode naalden.
Nu heb ik een setje doorzichtige naalden gevonden en wil ik mijn snelheidsmeter even wat netter maken door middel van Witte leds met rood verlichte naalden.
Na wat onderzoek zie ik dat er een uitsparing zit voor verlichte naalden. Alleen is mijn vraag. Zijn deze punten aangesloten en/of is het mechanisme wel aanwezig om dit te doen voor een “sport” tellerbak..?
Alvast bedankt.
In het verleden veel soorten LED kits geprobeerd en getest.
En ik geef de Quad leds van CrazyLeds two thumbs up. Tegenover andere leds duurder. Maar je krijgt wel waar voor je geld. De Twist lock D8.5B leds is een kwestie van indraaien en gaan. Werken ze niet meteen. Even omdraaien omdat de lampjes wel een +/- pool hebben.
Tevens ben ik zeer te spreken over marijn zijn werk! Ik volg deze man al enige tijd en levert mooie resultaten.
Aansteker plugs gebruiken T3 als ik me niet vergis. De traction control is een kwestie van omsolderen. De kant en klare schakelaar van CrazyLeds zijn ideaal. Zeker niet te duur. Plug en play.
Binnenkort krijgt mn Corsa C GSI een LED update!!
Natuurlijk vanuit CrazyLeds…@dion87 wrote:
mensen ff een vraag waar sommige meteen een antwoord op hebben, want ben bang dat ik naar iets zoek wat niet bestaat.
ik zoek namelijk privacy shades voor me astra coupe..
maar kom alleen voor de 5 deurs enzo tegen. :swearDion. Bestaat niet. Sorry jongen. Wou dat ik beter nieuws had. Voor coupe bestaat alleen folien/coaten
-Sander.
Peeps.
Vandaag onder het rijden een motorstoring ontvangen.. (naar het werk toe, lekker Kl*te dus).. Motortemp loopt ineens op, deze daalt weer wanneer de ik de kachel vol open zet in mijn auto. Toen ik de auto stationeer neergezet heb, werkt de koelvin niet.
Is het mogelijk dat hierop een motorstoring binnenkomt? Dadelijk eens kijken of die nog steeds brand nadat de motor is afgekoeld.
Nog geen Opcom aangesloten. dus weet geen storingscode.
Gaat om een Z1.8XE Corsa C GSi 2001.
17 inch voor de 1e borbet set! of 16” onder verlaagd ;)
Handvaten/Stootlijsten in kleur is voor mij te gevoelig voor krassen. Plus, Op een zilvere auto vindt ik het zwarte contrast ook mooier. Alhoewel ik bij de corsa alles in kleur heb. ben ik er niet echt over te spreken. Mijn handvat van de bestuurderszijde is om te janken…
Destijds voor de astra mijn lijsten weer bijgewerkt met primer en zwart in een. eerst sterk ontvet, binnen 5 minuten handdroog. na -20 en +30 nog steeds pikzwart!
de adam!! Hebben hebben materiaal!! na de corsa gaat dit mn nieuwe waggeltje wel worden :)
@harrynijhof wrote:
Wat voor bandjes raden jullie aan?
215/40/17.
Dacht zelf aan Dunlop !zeker geen slechte keuze ;) @iquick wrote:
Rijd zelf met Dunlop SP Sport FR, perfecte banden met veel grip. Ze zijn i.i.g. beter als de Michelin banden die er voorheen op zaten.
Die zitten ook op mn BBS-jes alleen moeten ze er nog onder :wors
@JesperS wrote:
Okee, ik heb geen idee wanneer de EGR voor het laatst is schoongemaakt, ik heb de auto nu sinds half september. Mbt. het afdoppen van de EGR, waar is dit nou precies goed voor, en is dit echt beter? Ik heb eigenlijk ook geen idee of dit misschien al gebeurt is, misschien de garage maar eens bellen, misschien dat ze me dat wel kunnen vertellen.
En hoe werkt dat met een benzine additief en motorflush?
Uitlaatgasrecirculatie (EGR) is een NOx(= stikstofoxide en stikstofdioxide)-reductiemethode die gebruikt wordt bij interne-verbrandingsmotoren. EGR staat voor Exhaust of Emission Gas Recirculation.
Het principe van EGR is dat er een hoeveelheid van de uitlaatgassen uit de motor teruggeleid wordt naar de verbrandingskamer(s). Daar dit uitlaatgas gemengd wordt met de inkomende lucht, zal het zuurstofgehalte (en dus ook de lambdawaarde) van het verbrandingsmengsel dalen. Er wordt dus meer inert gas in de verbrandingskamer gebracht. Bij verbranding van de brandstof moet de ontstane warmte nu over meer massa worden verdeeld. Hierdoor daalt de verbrandingstemperatuur en daarmee de NOx-uitstoot, doordat NOx vooral ontstaat bij hoge verbrandingstemperaturen. Met deze toepassing wordt het stikstofoxidegehalte in de uitlaatgassen tot 30% verminderd. De resterende NOx in de uitlaatgassen kan gedeeltelijk gereduceerd worden in een driewegkatalysator of met een NOx-reductiekatalysator: NOx-trap of ureum-SCR.
Bij benzinemotoren, gebruikt in de automobielsector, wordt de uitlaatgasrecirculatie geregeld door de EGR-klep. Deze klep bevindt zich tussen het uitlaatspruitstuk en het inlaatspruitstuk. Bij de eerdere systemen werd de klep bediend door drukverschillen in het inlaatspruitstuk. De mechanische bediening was zo afgeregeld, dat de klep alleen geopend werd bij deellast. Bij modernere systemen gebeurt dit overwegend met behulp van een elektrisch bediende klep, wat een betere aansturing mogelijk maakt. Een volgende stap is het gebruik van variabele in- en uitlaatkleptiming (interne EGR), waardoor de inwendige vervuiling van het inlaatsysteem wordt gereduceerd en er sneller op wisselende rijomstandigheden kan worden gereageerd. EGR is een belangrijk onderdeel bij de emissieregeling van voertuigen. Een groot nadeel is het vermogensverlies en een versnelde inwendige vervuiling van de motor.
Door de EGR af te doppen voorkom je eigenlijk dat je motor zichzelf gaat vergiftigen met onvoldoende verbrande uitlaatgassen die weer terug de motor in gestuurd worden.
Motorflush doe je bij je olie. wel verstandig dit te doen wanneer er verse olie in zit ;) Smeert de motor lekker door. Bezine additief gooi je op een volle tank bij je benzine. zorgt ervoor dat alle aangeslagen CO2 in je motor verdwijnt. Wordt door veel garages gebruikt voor auto’s die onregelmatig lopen. wil vaak al een heel verschil maken.
MID of TID :) ?
@Silver wrote:
Ja zal van de week eens kijken wat ik daar aan kan doen Terry.
Even bij de VOD op bezoek. Deze rubbertjes kosten je hooguit 2 tientjes.
8 maart 2013 om 17:11 In reactie op: egr klep weglaten ? ik hoop dat jullie kunnen helpen ! :) #18114318Makkelijk is wel even de motorcode noteren.
Z1.8XE / X1.8XE1 / X1.8XE hebben een EGR die af te doppen zijn. (heb dit namelijk ook gedaan) er zijn ook 1.8 motoren zonder EGR.. :wub
EGR klep is (helaas) een onderdeel van het motormanagement. Beter voor het milieu, slechter voor je motor.. Maar het motormanagement heeft het wel nodig.
Bij de VOD (Vriendelijke Opel Dealert) is een afdek “pakking” te koop voor een EGR, Deze zijn zelf door GM ontworpen. (hoezo hypocriet, maar evengoed. :wors )Kost je een eurotje of 14. Deze vervangen met de originele pakking, EGR goed schoonmaken nu dat je hem toch vast hebt en terug plaatsen.
@AstraLimburgDriver wrote:
Ik heb dit een tijdje geleden aan meneer de agent gevraagd omdat de ene zegt dit en de ander zegt dat over dag verlichting (de led strips in dit geval)
Je mag ze voeren in combi met licht/stadslicht of alleen, dus het mag beide en is een drl-module overbodig! Dat is wat 2 agenten mij hebben verteld. Ik heb overigens ook LED-dagverlichting op me wagen en nog nooit problemen gehad en voer ze zowel zonder of met lichten en of stadslichten.Wou ik ff delen met jullie, wat mij dan is vertelt.
Als ze je er bij een APK uit pikken wordt je auto afgekeurd tot je het zaakje eruit gefabriekt hebt. OF je moet het zo aansluiten dat je er makkelijk bij de apk even tussen kunt pluggen. Maar in de hoofdzaak mag je deze lichten niet gecombineerd voeren.. Natuurlijk ook een zaak of Dhr. Agent lastig wil doen.
Beter wijk je hier van af.
Bij “modificatie” denk ik al meteen: Vocht in de koplampen.
Ik zou voor een volledig P&P systeem gaan…
@JesperS wrote:
Ik heb een G coupé, en nu valt mij de laatste tijd op dat die temperatuurmeter wat later dan voorheen omhoog gaat. Ook blijft hij vaan rond de 80 graden hangen, tenzij ik echt flink gas ga geven, dan gaat hij uiteindelijk wel naar de 90. Is dit normaal/kan dit kwaad?
Ook merk ik soms als ik in de file gas loslaat, dat hij soms vrij hard begint te bokken/schokken, vaak als hij iets boven de 1000 toeren zit, waar kan dit door komen? Ik heb een x1.8xe1 motor trouwens.
En nu ik toch bezig ben, soms als ik rem, begint mijn stuur te trillen dit is niet altijd. De auto gaat wel gewoon mooi rechtdoor dan, en het is vooral als ik van een wat hogere snelheid moet gaan remmen. Wat zou dit kunnen zijn, ik heb het eigenlijk al sinds ik die auto heb, dus ik weet niet beter eigenlijk toch vraag ik het me wel eens af.
Verder vind ik mijn Astra nog steeds geweldig en ben ik er nog steeds wel verliefd op! :wub Haha, alvast bedankt voor de antwoorden!
Voor je eerste vraag: Kan geen kwaad.
Wanneer is de laatste keer dat je EGR een schoonmaakbeurtje heeft gehad? Afdoppen is ook beter voor de levensduur van je motortje :)
– Onverbrande CO2 wil ook nog wel eens in je motor blijven steken. Een klein beurtje d.m.v. een Benzine additief en Motorflush (voor in je olie) doet vaak ook al wonderen. Deze zijn bij menig universele garages wel te verkrijgen.Calibra 5 steek is ET 49
Astra G 5 Steek is ET 49Dus daar hoef je je geen zorgen te maken.
18 inch onder een G is mogelijk. Zolang je niet te ver door de veren gaat.
Bij 18 inch speelt ook de J- waarde een rol, je wilt namelijk niet dat ze bij het sturen tegen je wielkasten aanlopen.
Meten is weten, Zolang er maar niet te dikke banden op de velgen liggen moet het passen… 215/35/18 is een goeie maat. 225 gaat al aanlopen ;)We zijn erbijjjj
Stond verkeerd ingelogd… SORRY :jerry
Sta onder ATC en CC drivers onder -Corsa-C
Bij het Opel forum sta ik dus nog onder -Astra-GSoms verwar ik mezelf. king:
staat er nog een opel meeting geplanned in het mooie limland?
C’est la vie of niet Stijn :wors
Bij het verwijderen van je oude schakelaar is wel wat handigheid nodig ja, niets want twee oude pasjes niet kunnen oplossen ;)
:kewlpics :kewlpics :kewlpics !
:kewlpics :kewlpics ?? En hoe heeft hij het opgelost? Wel even interessant om te posten king:
@robert_corsa wrote:
dat is een appart kenteken. ingevoert zo te zien.
ziet er nog netjes uit.Klopt. Belgische eigenaar is naar nederland verhuist en heeft de auto meegenomen.
-
AuteurBerichten