egr klep weglaten ? ik hoop dat jullie kunnen helpen ! :)

Forumindex Forums Modellen Astra egr klep weglaten ? ik hoop dat jullie kunnen helpen ! :)

  • Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #17256016
    sammy 1.8
      Lid sinds:
      7 February 2013

      hoe kan ik best de egr klep weg laten bij een 1.8 16v van 1999 ? hoe kan ik het dan het beste dicht maken ? ,

      en wat moet ik dan met de bekabeling doen ?

      ik hoop dat jullie mij kunnen helpen ? !

      alvast bedankt !

      #18114318
      Mr-T-Opel-Astra-G
      Deelnemer
        Lid sinds:
        11 August 2011

        Makkelijk is wel even de motorcode noteren.

        Z1.8XE / X1.8XE1 / X1.8XE hebben een EGR die af te doppen zijn. (heb dit namelijk ook gedaan) er zijn ook 1.8 motoren zonder EGR.. :wub

        EGR klep is (helaas) een onderdeel van het motormanagement. Beter voor het milieu, slechter voor je motor.. Maar het motormanagement heeft het wel nodig.
        Bij de VOD (Vriendelijke Opel Dealert) is een afdek “pakking” te koop voor een EGR, Deze zijn zelf door GM ontworpen. (hoezo hypocriet, maar evengoed. :wors )

        Kost je een eurotje of 14. Deze vervangen met de originele pakking, EGR goed schoonmaken nu dat je hem toch vast hebt en terug plaatsen.

        #18114319
        sammy 1.8
          Lid sinds:
          7 February 2013

          ja maar het is voor wat testjes te doen wat ik heb altijd een motorstoring lampje , en als ik gas geef dan rammelt er iets in de egr klep :s

          en de fout codes die hij aangeeft is nr p0131 ,p0135 maar hoe zou ik ze kunnen afdoppen dan ?

          mvg

          #18114320
          Vannos
          Deelnemer
            Lid sinds:
            14 November 2010

            vraag eens aan Unlimited Tuning hier op het forum of ze hem kunnen uit programmeren dan ben je val al het gezeur af !

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.