Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Mijn 18″ Landrover P38 Mondial velgen incl banden staan te koop.
Deze zijn middels een adapter pas gemaakt voor 5×110
Zie eerder in dit topic.
zit wel wat stoeprand schade op, maar zijn 100% recht)
Mooiste zou zijn, opnieuw spuiten.
Bij interesse stuur een PM
( ik weet niet of dit zo mag, anders hoor ik het wel)
[url=https://ibb.co/cskT85][img]https://preview.ibb.co/gNpAMQ/IMG_20160508_131657.jpg[/img][/url]
[url=https://nl.imgbb.com/]picture hosting[/url][url=https://ibb.co/fRUD85][img]https://preview.ibb.co/jn6FMQ/IMG_20170328_165310294_HDR.jpg[/img][/url]
[url=https://nl.imgbb.com/]upload pic[/url]Organische Sportkoppeling van courtenysport (geschikt tot ongeveer 400pk)
Zat te twijfelen tussen deze en een paddle clutch. Toch maar deze genomen.verder nog : powerflex bushings
-Subframe
-Draagarmen
-Voorste motorsteun
-Caster adjustment set
Wat een drama was dat om te monteren..maar goed, het zit er gelukkig is :)
Alle andere rubbers wil ik ook nog gaan vervangen tzt[url=https://ibb.co/ksNao5][img]https://preview.ibb.co/cQqjgQ/velgen.jpg[/img][/url]
[url=https://nl.imgbb.com/]upload pic[/url]
Nieuwe velgen voor de semislicks[url=https://ibb.co/dtgUFk][img]https://preview.ibb.co/eQH3ak/IMG_20170415_135959425.jpg[/img][/url]
[url=https://nl.imgbb.com/]image upload[/url]
Gemonteerd met de Federal 595-R semislickslaten stralen:
[url=https://ibb.co/ntC0o5][img]https://preview.ibb.co/fLgt85/IMG_20170127_214356199.jpg[/img][/url]
[url=https://nl.imgbb.com/]images upload[/url]en wat verf erop gesmeerd:
werkt trouwens echt super goed.[url=https://ibb.co/gWkmT5][img]https://preview.ibb.co/bEOJak/IMG_20170127_214553589.jpg[/img][/url]
[url=https://nl.imgbb.com/]image upload[/url]nog een setje Steel braided brake lines van Hel custom laten maken
[url=https://ibb.co/h2XBvk][img]https://preview.ibb.co/cdTjFk/IMG_20170212_120224748.jpg[/img][/url]
[url=https://nl.imgbb.com/]upload pic[/url]Helaas zat in 1 schijf een kleine slingering, deze heb ik dus nog af laten draaien.
[url=https://ibb.co/mzVmT5][img]https://preview.ibb.co/iHSY85/IMG_20170222_194928641.jpg[/img][/url]
[url=https://nl.imgbb.com/]upload pic[/url]Een Helmhotlz resonator in elkaar geknutseld. Hiermee kan ik de frequentie tunen van de uitlaat.
Werkt wel, alleen lastig perfect af te stellen. Misschien dat tie nog niet helemaal goed is.
Dit moet ik nog perfectionerenupdate:
Setje Zafira B VXR calipers met schijven gescoord van een sloperij uit engeland.
Zijn alleen wat roestig[url=https://ibb.co/b5pkMQ][img]https://preview.ibb.co/gMAEFk/IMG_20170109_161445055.jpg[/img][/url]
[url=https://nl.imgbb.com/]image hosting[/url]Trackday @ Zandvoort. Deze track is wel een auto sloper. Remmen piepen nu en Koppeling is nu echt versleten.
Dit zat zoiezo al in de planning om te vervangen.
Heeft er iemand advies over de koppeling? Zat al te kijken naar een paddle clutch
Lees alleen veel verhalen over dat dit op een straatauto niet echt gangbaar is.
Maar wat dan? Wil toch naar de 300pk. De Standaard koppeling houd het nu al super slecht.
Al ik op ebay kijk heb ik de keuze uit:
-Stage 2 Carbon Kevlar Clutch Disc €130,-
-Dual Friction Clutch Disc €160,-
-Stage 2 Kevlar clutch kit €340,-
-Stage 3 Paddle clutch €400,-
-Dual Friction Clutch Kit €370,-Heeft er iemand ervaring hiermee of info. alvast bedankt
hier het Zandvoort Trackday filmpje
[youtube:2odebhf2]http://www.youtube.com/watch?v=wLfDCUpMYHo[/youtube:2odebhf2]
Geen idee waarom dat filmpje ineens niet meer werkt?
https://www.youtube.com/watch?v=GyjQ9ojrW9Q” onclick=”window.open(this.href);return false;
Intussen naar de Nürburgring nordschleife touristenfahrten geweest.
Wat was dat vet zeg he. Dit was mijn eerst track ervaring. En smaakt zeker naar meer.
Er moet nog wel het een en ander gebeuren voor een betere handeling.
Miste nog wat aan grip, en had het idee dat de auto erg aan het werken was.
En eerst maar even wat ervaring opdoen wat betreft lijnen en rempunten ed.
op zandvoort.hier het filmpje:
[youtube:25sique8]http://www.youtube.com/watch?v=GyjQ9ojrW9Q[/youtube:25sique8]
Ik heb idd een gedeelte van de bumperbalk moeten verwijderen om de intercooler te kunnen plaatsen. Hiervoor in de plaats heb ik er 8mm strips ingelast.
Denk dat tie steviger is als hiervoor. Of het ook veiliger is? Geen idee.Steenslag ja. Of ik er bang voor ben? Nee. Ieder zo zijn ding. Maar ik hoef geen concours d’élégance te winnen.
Heb liever dat tie goed rijd en dat tie een beetje mee kan komen met trackdays. Deukjes en krasjes geef ik niet zoveel om. Build it Race it break it fix it.Thanx, ik zal eens even proberen dit los te halen.
Ik heb nog wat hulp nodig waar ik echt niet uitkom.
Begin augustus ga ik naar de Nürburgring.
Natuurlijk ga ik hem rustig rijden.
Maar omdat ik geen zin heb om voor verrassingen te komen staan en er
bij bocht 3 uit te vliegen, omdat mijn remmen niet meer werken.
Wil ik toch iets aan de (nu nog standaard remmen) doen.
Zit de laatste dagen ebay af te speuren naar remschijven en blokken.Maar wat heb ik nu precies nodig? In engeland hebben ze het over de Vauxhall Zafira vxr
Ik denk dat ze de zafira B opc daarmee bedoelen toch?
Dit zijn volgens mij 321 mm schijven. Je hebt hier dan ook de klauwen voor nodig?
Uiteindelijk wil ik hier wel naar toe denk ik. Maar heb daar op het moment de cash niet voor.Blijft dus over. De standaard Zafira a opc maat van 308mm. Deze wil ik denk ik wel nieuw halen.
want de mijnes zijn wel een beetje aan vervanging toe vind ik. En daarbij zou zonde zijn van de nieuwe remblokken.
Denk dat dit de EBC yellowstuff worden. of heeft iemand hier slechte ervaringen mee?Wat is nu de precieze Engelse benaming van de Zafira a opc daar?
Welke blokken en schijven passen er nu op de standaard remklauwen?iemand?
ik ben nog steeds bezig met het oefenen met tig lassen. Tis nog niet echt wat het moet zijn.
Maar ik ga binnenkort gewoon maar beginnen aan de downpipe en de rest van de uitlaat.Ik wil ook een mal maken van de achterspoiler. (toevallig is dit een Irmscher)
Daarvoor wil ik hem er eerst vanaf halen. Heb gekeken. Maar echt geen idee hoe dit vast zit?
Ik zie nergens schroefjes zitten ofzo? Heeft iemand een idee. Heb heel het internet al afgespeurd,
maar tot op heden geen info kunnen vinden.iemand?
@bart-gsi wrote:
dan zou je het volgende nodig hebben:
http://www.mathijssentechnics.nl/?View=page&part_id=350030&hid=&lhid=&lvid=&mid=95″ onclick=”window.open(this.href);return false; ==> turbo flens 69 euro
http://www.mathijssentechnics.nl/?View=page&part_id=350013&hid=&lhid=&lvid=&mid=95″ onclick=”window.open(this.href);return false; ==> spruitstuk flens 59 euro
en dan iemand zoeken die RVS kan lassen en wat RVS pijp heeft
dan zou je al met al nog minder als de helft kwijt zijn dan een origineel spruitstuk..Denk dat je nog wel iets meer nodig hebt.
incl een andere turbo. Want de Z20leh is turbo en spuitstuk in 1.
en is dus niet over te zetten op een ander manifold
Daarbij komt dan automatisch ook andere software.
+ de rest wat dan ineens niet meer voldoet.Wat zou het volgens jou kosten om een tig-gelast turbomanifold te laten maken?
Dit gaat ook wel in de kosten lopen
Dan zou je dit nog beter kunnen kopen bij Mathijssen.
Als je hier dan toch al aan het winkelen bent.
http://www.mathijssentechnics.nl/?View=page&part_id=350015&hid=&lhid=&lvid=Nou ik weet niet hoor.
Post eens een foto?Scheuren in een gietijzeren spruitstuk repareren
Is echt wel lastig. Als je al iemand vindt die dit voor je kan doen. Dan zal je alsnog het geheel los moeten halen.
Is een redelijke klus. Zeker als je dit nog niet eerder gedaan hebt. Het lassen zelf zal ook niet goedkoop zijn.
Ook omdat het veel voorbereidend werk is. Alles moet immers schoon en vetvrij zijn.
Bij het terugplaatsen heb je weer nieuwe pakkingen en bouten nodig. En stel dat het lukt? Dan heb je nog steeds een turbo die best wel wat km heeft gedraaid.
Met een oud spruitstuk die waarschijnlijk weer zal gaan scheuren.Als je een beetje zoekt op ebay heb je voor 4 a 500 euro een verse LEH turbo waarbij je vaak nog wat geld krijgt voor je oude turbo.
Voor dat geld ga je toch niet klooien met oude turbo’s?
Thanx :D
De meningen zijn erover verdeeld, De 1 vindt het super lelijk, de andere super vet.
gelukkig zijn we niet allemaal hetzelfdeKleine update:
Heb intussen 3 inch” rvs buis gescoord met een wanddikte van 2mm
Was eigenlijk opzoek naar 1.5mm, maar dit is niet te vinden of heel duur.
Hiermee ga ik de complete uitlaat maken.
Vanaf de turbo t/m de eind demper.
De bochten maak ik zelf dmv Pie-Cuts.Eerst een tooltje gemaakt om de Pie-cuts met wat meer precisie te zagen.
hiermee kan ik de buis wat makkelijker 180 graden draaien.
gelukkig hoeft het zagen niet met de hand.
De eerste serie heb ik gezaagd op 9 graden. om even te proberen hoe het uitkomt.
Wordt zoiets dus.
Moet nog even bekijken wat ik hiervan vindt.Ik moet toch nog leren lassen. Heb besloten om dit gewoon maar gelijk in de praktijk te brengen
door het gewoon te doen. Trial and error.
Hier de rest wat ik nog besteld heb.Simons 3” turbotight demper
Wat flenzen voor de uitlaat en downpipe
lambda sensor las flenzen.
flexibel stuk en een 2e lambda sensor mini-katalysator
Deze moet ervoor zorgen dat er geen lampje gaat branden.
Als de kat verwijderd wordt.
(geen idee of dit werkt?, we gaan het zien)Denk dat er nog een tussen demper komt op de plek waar nu de kat zit.
Dan kan ik de kat weer makkelijk terug plaatsen vor de APKStandaard intercooler in/uitgang is veels te klein. Daarom tijd voor een upgrade naar 2.5”
Ik wilde eerst alle buizen lassen. Maar toch maar besloten dit met silicone slangen te doen.
Een AC tig lasapparaat (waarmee je alu kunt lassen) is op dit moment even te duur. En wilde niet langer wachten.
Was even werk en een hoop passen en meten. maar uiteindelijk zit tie erin.
Helaas heb ik een intercooler gekocht met een aansluiting onder en boven. zodat er aan 1 kant een loze opening is.
Misschien dat ik de zijkanten nog dicht maak met carbon.en nog een pic met de bumper erop.
Heb hem nu ook gechipt naar stage 2. ( zal rond de 260 pk liggen)
DC tig Lasapparaat is ook aangeschaft nu. Moet echt nog een hoop oefenen.
Wil zelf dus een 3” RVS downpipe en uitlaat maken. volledig katloos natuurlijk
Hoop dit te kunnen over een paar weken.Nieuwe wielbouten gekocht.
Deze wilde ik afdraaien, maar dit duurde me veels te lang.
Dus uiteindelijk maar gewoon afgeschuurd op de schuurband.Adapters passen nu perfect. (helaas een beetje een crappy foto)
St Schroefset is ook binnen
heb er helaas niet echt foto’s van gemaakt
Al met al heeft het een tijdje geduurd.
Maar dan zit alles er toch op.
Moet nog wel uitgelijnd worden.Dit gaat maandag gebeuren.
Naafkapjes moet ik nog scoren. En wil de bouten nog polijstenAnd now, finally the pics :D
Als alles uitgelijnd is, zal ik wel even mooiere foto’s plaatsen.
Daarna weer verder met de intercooler en de rest
Deze adapters heb ik custom laten maken.
Heb er geen bouten bij gekregen. Ook niet aan gedacht eigenlijk
Had het idee dat de standaard bouten wel zouden voldoen.Heb net een setje bouten besteld. Deze ga ik maar afdraaien dan.
Ik moet toch nog wachten op mijn schroefset voordat ik de wielen monteer.
Schroefset was trouwens lastig te vinden. Veel merken hebben de zafira a niet meer in hun programma.
Waarschijnlijk zijn er te weinig mensen die hier schroefsets voor kopen :)
Ik wilde niet zo’n chinees imitatie merk, maar ik wilde ook niet al te veel ervoor neerleggen
Ben uiteindelijk gekomen op een schroefset van ST ( voorheen weitec) voor €775,-
Besteld bij Stroevemotorsportsok…hier dan eindelijk een teaser van de velgen.
Heb alleen een probleem met de adapters.
Ze passen goed op de naaf. Maar de standaard wielbouten waarmee deze bevestigd zijn, steken boven de adapters uit. De kop is te hoog zeg maarDus ik moet, of deze op maat afdraaien ( waar ik eigenlijk geen zin in heb)
Of opzoek gaan naar andere bouten. Met een lagere kop?
geen idee of dit bestaat.
weet iemand dit?intercooler kit €254
ik ben bezig met de aansluiting ervan.Ik moet zeggen. Er is echt een tekort aan ruimte
door die aircocooler fan.
Heb een stuk uit de bumperbalk moeten halen.
heb hier gelijk een 8mm plaat ingelast voor de ophanging van de intercoolerzoiets gaat het worden
PFR6T-G bougies en een HH Advanced ELM327 Torque Android Bluetooth Car OBD2 Auto Fault Code Tester
Die bougies zijn echt niet normaal. Wat een verschil met die kut bougies van de automarialen zaak
Motor draaid echt super rustig en smooth en doet het echt goed op de stage 1 map.
Weet nog niet wat er gebeurd wanneer ik naar een andere stage ga
dit is ook een lekkere upgrade. Dik aanzuig geluid Dikke turboflutterEr zit ook een custom 2.5” rvs tophat intake pipe op met dv aansluiting
met een 33mm collins blowoff valve.
die dv aanlsuiting was blijkbaar 1 inch. Dus eigenlijk te klein voor de collins.
Misschien verklaard dat de turboflutter. Maar ik vind het best zo. klinkt echt vet
en snoeihard. Heb alleen deze foto.
dit was het tot nu toe.
Ben aan het kijken voor een Tig Lasapparaat.
Wil een custom downpipe maken met actuator gestuurde cutout pipe.
Dus onder (vol) boost gaat er een klep open die alle uitlaatgassen eruit gooit via een pijp die uit de zijkant bumper moet komen.
Voor het voorwiel. 3 “” uiteraard.
Soort screamerpipe. Geen idee of dit werkt en of er misschien storing optreed ivm 2e lambda.
Maar daar wil ik dus achterkomen. De gehele 3” uitlaat wil ik ook zelf maken.Verder ben ik ook redelijk goed met Carbonfibre ( Heb zelf een bedrijfje wat voornamelijk Carbonfibre Foamcore Longboard decks maakt voor longdistance en downhill)
Wil nog iets vets doen met de achterspoiler en nog een soort van carbonfibre tussenschot bij de luchtfilter zodat er geen motorwarmte bij komt.Uiteindelijk werk ik naar stage 3.5 chiptuning en hoop rond de 300pk te komen.
Zal morgen de banden bestellen en wil het geheel nog verlagen met een schroefset.
to be continued…..
Ok, dan maak ik hier wel mijn project topic van. Ik zet zoveel mogelijk prijzen erbij.
Misschien voor mensen interessant om dit te weten.
Eigenlijk komen alle spullen via ebay uit engeland en is allemaal excl verzendkostenDe winter heb ik gebruikt om een verse Z20LEH te installeren.
via ebay dus €432,75 +fitting kit €94,-eerst de oude eruit.
nieuwe er in.
heb gelijk een nieuwe oil drainpipe en oil feed restricor bolt gemonteerd3″ precat decat €85,90
80mm MAF €95,-
Deze heb ik nog niet geinstalleerd.Tijdens het testrijden scheurden de turbo watercoolings leidingen.
Aangezien deze achter op de turbo gemonteerd zitten. Moest alles er weer af.
Deze leidingen zijn origineel bij de bij de opel dealer erg duur.
De dealer schrok er zelf van. En vond dat ik eerst maar via internet opzoek moest gaan naar een alternatief.
Dit heb ik gedaan en heb uiteindelijk maar de gemodificeerde koelslangen pakket gekocht bij
Mtech opeltuning voor €225,-
Dit is echt een super mooie oplossing en perfect fit.MPPS V13.02 Interface VAG USB Cable voor het zelf flashen van de ECU
heb via ebay ook een shitload aan maps gekocht.
Van stage 1 t/m stage 4
Rijd nu al een tijdje rond met de Cosmo stage 1 highboost mapOmdat de apk er aanzat te komen. Moest ik nog wat reparaties uitvoeren waar ik jullie niet mee ga vervelen.
Gelukkig uiteindelijk goedgekeurd en ook nog een steekproef gehad ook.Ik kan nu weer verder:
Alle velgen gespoten in kleur #2
Echte kleur is lastig te zien op de foto’s, ook omdat er een dikke bouwlamp op schijnt.ok, winter is afgelopen.
Ben intussen flink met de motor in de weer geweest. oa een Z20LEH turbo
Maar daar maak ik misschien een nieuw topic voor aan. Of zou ik dat ook hier mogen plaatsen?In ieder geval is het tijd om het wielen project weer op te pakken.
Omdat deze aardig beschadigd waren. Toch maar besloten om ze te spuiten.
In het verleden heb ik dit altijd professioneel laten doen. Nu besloten om dit (redelijk goedkoop) Ghetto-stijl met spuitbussen te doen.Maar nu wil ik graag jullie mening welke kleur het mooist is.
Leek mij vet om ze in het brons te spuiten. Deze kleur is blijkbaar lastig te vinden in spuitbussen.
Daarom 2 kleuren genomen die hier veel op leken.Welke vinden jullie dus mooier?
foto 1 of foto 2
Mocht je het helemaal niks vinden mag je het ook zeggen, maar is irrelevant :)ooh, er moet waarschijnlijk nog een laag kleur overheen.
En nog een laag clearcoat.haha.
Ja sorry dat het allemaal zo lang duurt.
Ik had ook het liefst dat ze er al onder zaten.
Al is het alleen maar om te kijken hoe het staat.Enige wat ik eigenlijk nog moet scoren zijn banden.
Niet dat dat echt een probleem is.
Maar ben ook bezig met een Z20LeH turbo upgrade en een schroefset.
kost allemaal een hoop centen en moet even afwegen wat nu prioriteit krijgt.Ik ga dit project hoe dan ook afronden. Maar het kan helaas niet allemaal tegelijk :(
Even geduld svp.vandaag de adapters binnengekregen
ziet er goed uit.
hopelijk past het allemaal.
maar daar gaan we wel vanuitkosten tot nu toe:
velgen 275,-
moeren 50,-
adapters 200,-maandag gaan er banden op de velgen
adapters heb ik custom laten maken in letland
Made from highest grade 6082 T6 billet aluminum.
kost 139 GBP
deze set is er nu dus dankzij mij haha
http://www.ebay.nl/itm/PCD-wheel-adapters-20mm-Vauxhall-5×110-to-fit-Land-Rover-5×120-wheels-/181925705456″ onclick=”window.open(this.href);return false;?
-
AuteurBerichten