Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Omdat ik nergens kan vinden wat ik zoek, maar er wel veel onderdelen te vinden zijn ben ik begonnen met het verzamelen van alle benodigde onderdelen voor een 2.0E. Ik ben begonnen met een goede cilinderkop en heb daar het onderblok bij gekregen. Deze had een paar maanden open buiten gelegen en had de nodige roestafzetting in de cilinders. De reden van demontage was omdat de kettinggeleider is gebroken.
Na voorzichtig poetsen met 400 waterproef schuurpapier lijkt de roestschade nihil. Ik wacht nog even tot de bestelde motorstaander binnen is zodat ik overal goed bij kan en dan is het mijn bedoeling het distributiehuis, zuigers en krukas te verwijderen zodat ik hem kan (laten) honen en dan opnieuw op kan bouwen met nieuwe zuigerveren, distributieketting + geleider, en nieuwe lagerschalen van de krukas.
Omdat ik hier rustig de tijd voor ga nemen wil ik kijken of het injectiesysteem van een 2.0E werkend te krijgen is op de 1.6N die op het moment in mijn manta zit. Heeft iemand hier ervaringen mee? Ik weet dat iemand het goed aan het draaien heeft gekregen op een 1.6S….
Als iemand nog een goede 2.0E heeft liggen, en er af wil, hoor ik het graag!
[quote quote=18360856]een revisie kan tot ongeveer een 2500 euro kosten afhankelijk van wat er allemaal slecht is en wat het revisiebedrijf rekent[/quote]
Mijn intentie is niet om hem te laten reviseren. Gewoon zelf de boel open trekken, vervolgens vaststellen wat vervangen moet worden, en daarna kijken wat ik zelf kan en wat ik uit moet besteden. Honen en vlakken kan ik zelf niet bijvoorbeeld.
Ik kan voor weinig een kaal gereviseerd 1.8E blok uit een kadett kopen. Wat komt er bij kijken om die er in te zetten? Is dat vergelijkbaar met de 1.8S uit een manta?
Het blok was al verkocht helaas.
[quote quote=18360733]Je kunt er niet binnenin kijken.. gewoon gok werk[/quote]
Dat is ook wel mijn probleem inderdaad.
De meeste blokken die te koop staan zijn niet echt te testen. Veel meer dan hopen dat je een goede koopt kan je niet.
Misschien is het een betere optie een brak blok voor heel weinig te kopen en die te reviseren.
Maar ik heb geen idee van de kosten die daar bij komen kijken…..
bovendien is mijn sleutel ervaring voornamelijk met luchtgekoelde VW boxermotoren waarbij je zo ongeveer alle motordelen tegen relatief lage kosten kunt vervangen als ze slecht zijn. Dus geen gedoe met honen en vlakken maar gewoon nieuwe koppen, zuigers en cilinders er op.
Het valt me op dat in het geval van de manta er bij andere motorblokken altijd gekeken wordt naar groter. Is er ooit iemand bezig geweest met downsizen?
dus in plaats van een dikke 2.4 o.i.d. juist een 1.2 met turbo.
[quote quote=18360658]past niet een op een op de standaard versnellingsbak als je een vierbak heb hoef je alleen het koppelingshuis te wisselen tegen 18s koppelingshuis startmotor zit aan de andere kan omdat het een moderne motor is die 18s[/quote]
Dan zie ik daar geen voordeel in,….
Bedankt voor de info :toppie:
Ik ga woensdag kijken bij iemand die een 2.0S uit een record heeft liggen.
Waar kan ik zoal op letten?
[quote quote=18360626]Dan zou ik kiezen voor een 19s heeft 90 pk, of 20s heeft 100 pk . alle 2 verbruik tussen 1 op 9- 1 op 12, ligt aan je rechter voet. lange afstand is 1 op 14 mogelijk[/quote]
Ik zie ook aardig wat 1.8 S (90 pk) te koop staan, is daar wat op tegen?
En iemand met een 2.0 N voor een leuke prijs. Welke nadelen heeft die (buiten minder vermogen dan een S).
[quote quote=18360518]Dat kun je aan het motornummer zien. 16*123456 is een N blok , 16S123456 is een S blok[/quote]
Die haalt alle twijfel wel weg, het is 16*123456, een N dus.
Hij loopt op zich erg netjes, maar als ik er voor zou kiezen om hem te vervangen door wat potenters zonder me erg veel werk op de hals te halen, welk blok is dan het meest geschikt? Alles tussen de 80 en 100 pk is voor mij voldoende, waarbij (moderne) soeplesse en zuinigheid belangrijker zijn dan veel vermogen.
Hallo Pjotter,
Uit je informatie kan ik halen dat ik het verschil, aan de buitenkant, kan zien aan de soort carburateur. :dank-u:
-
AuteurBerichten