Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
ik heb een kenteken liggen van een manta uit 78, en een orginele nederlander.
ik heb het er met de locale opel dealer er over gehad hoogst waarschijnlijk heeft deze en ook jou manta tot de eerste toelating in de showroom gestaan en na een paar jaar pas verkocht en op kenteken gezetik heb nog een dachbord liggen waar dit gat al in zit, kun je zo om komen ruilen voor een mooie dicht als je daar intressen in hebt.
erg mooi project!!
mrt in veghel is een supergoed bedrijf ik ken meerdere mensen die daar een motor hebben laten reviseren allemaal super te vreden alleen ze zijn niet de goedkoopste.
als je even kijkt bij motoren en dan bij CIH daar staat enorm veel informatie over het ombouwen van een 4 naar een 5 bak.
mvg rick
ik heb een goede 2e handsen liggen stuur mij maar even een pm
mvg rick
nou weer een moment waarvan veel mensen hadden verwacht dat het nooit zou gebeuren, de carrosserie staat in de schuur :D :D :D . we hebben hem net eens goed aangekeken en al met al valt het mee, de lastigste plekken zijn al gedaan. er is al veel vervangen; de accu bak, de krik steunen, de chassis balken bij de bocht voor naar boven, het achter paneel onder de koffer klep, beide dorpels alleen hij heeft 20 jaar aan een spit gehangen dus de rechtse is al weer niet 100%, de a stijl aan beide kanten.
de carrosserie word helemaal gestraald daar wil ik zo snel mogelijk mee beginnen, maar eerst het laswerk wat we nu al zien ondanks er al zo veel gebeurd is.
het werk wat nog echt moet gebeuren is vooral dit en het randje van de kofferbak deze heb ik al uit die sloper geslepen
verder heb ik superspul gevonden dit word in de industrie gebruikt om te ontroesten hiermee wil ik alles ontroesten waar ik niet bij kan alvoor ik dit met tectyl oid behandel
phoe daar is het op gekapt dat is toch bij rené, maar ideaal.
het is weer even stil geweest maar ik heb zeker niet stil gezeten, ik heb ben weer begonnen met het opbouwen. de vooras zit al een heel eind in elkaar, alleen de rem klauwen moeten er op. gisteren avond heeft ons pap een van de remklauwen onderhanden genomen. hij heeft ze gestraald, goed schoon gemaakt en een revisie setje in gezet dus die zijn ook weer als nieuw. de achteras heb ik de remmen weer in orde gemaakt, de voeringen waren nog haast nieuw dus die heb ik alleen even opgeknapt en nieuwe cilinders gemonteerd (ik stond er van te kijken hoe goedkoop die waren voor mijn unimog ben je daar 7 tientjes per stuk voor kwijt en hier maar 15 euro per stuk) vanavond ga ik der nieuwe koperen remleidingen op monteren dan is het hoofdstuk achteras afgesloten.
ook de motor en de v bak heb ik aan elkaar gemonteerd, daar heb ik een zeer nette koppeling tussen gezet. die was bijna niet te onderscheiden van nieuw die kan er nog wel even tegen aan. alleen in de carburateur wil ik nog een nieuw setje rubbers en pakkingen hebben want dat is in die 20 jaar dat het stil heeft gelegen er niet beter op geworden lijkt mij. ook zoek ik nog een lpg spruitstuk voor een 1900s dus als iemand die nog heeft liggen houd ik me aanbevolen.
vanmiddag een lekker middagje vrij gehad van school, dus ik had lekker de tijd om een hele boel onderdelen in de zwarte epoxy primer te zetten. alle onderdelen die ik gespoten heb zijn van de week gestraald, alleen de achteras heb ik schoon gemaakt met de slijptol. het lichaam van de voor as en de 2 stabilisator stangen die liggen op het moment nog bij de straler aangezien die niet bij mij in de straal cabine passen en die komen aanstaande dinsdag gestraald terug. ook ben ik vanmiddag even langs een bevriende spuiterij geweest om lak te bestellen die er op moet komen. ik heb gekozen voor een zwarte chassis lak, daar heb ik voor gekozen omdat een chassis lak redelijk tegen steenslag kan en redelijk goed koop is.
ik hoop eind volgende week mijn vooras weer in elkaar staat. eigenlijk waren alle rubbers nog in redelijk goede staat alleen de rubbers van de stabilisatie stang die op de kopse kant zitten die waren helemaal verrot. dus als iemand die nog een setje nette of nieuwe heeft liggen dan hoor ik het graag.
als nog iemand meer een setje heeft liggen dan houd ik me ook aanbevolen
oh dankje
ik heb het de afgelopen dagen nogal druk gehad.
ik zal maar beginnen met een foto hoe de kas van de manta er nu uit ziet, het plaatwerk is op veel plekken wel aangeroest maar nergens rot alleen het randje achter bij de achterklep. de rest van het laswerk is al gebeurt vroeger en de bodem is al vrij van kit en teer. daarna heeft de manta 10 jaar binnen in een schuur gestaan toen hij daar weg moest heeft nogmaals 10 jaar langs de schuur gestaan met een zijl er over.
dus er is nog wel wat werk aan maar het valt wel mee.
nu heb ik afgelopen zaterdag er een manta bij gekocht wat ook een gestrand project was. deze manta heb ik gekocht voor de onderdelen, om van 2 mantas 1 goede te maken. de jongen waar ik de manta van gekocht had die heeft er een stel deuren bij gekocht die in super staat zijn erg strak en hard :D
ik heb van de zondag en maandag eigenlijk alle spullen bekeken en op zolder gepakt zo dat ik ook weet wat ik heb liggen. gisteren ben ik begonnen met het slopen van de voor as aangezien ik een draagarm en schokbrekers nodig had. deze waren gelukkig nog in redelijk goede staat.
de sloper
-
AuteurBerichten