Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Ik denk dat je het niet juist heb als het gaat om die andere ascona c20let die te koop staat, die is namelijk ook volledig nieuw opgebouwd met kwaliteits spul, alleen is die meer als een trackday wagen gebouwd, dus geen bekleding ed. erin.
Hoe ik dit kan weten? Heb namelijk meer dan €15000 in die auto gestopt en toen verkocht aan de nieuwe eigenaar. Deze komt er echter nu achter dat hij toch meer een allround auto zoekt. Ik denk dat je deze wel rond 11.000 moet kunnen hebben in deze tijd. m.i. niet gek.
@Mats
Waarom doe je eigenlijk de auto weg net nadat deze klaar is?Had deze ook al gezien via een ander forum. Baal dat ik er momenteel het geld gewoon even niet voor heb, anders was de wagen nu verkocht!! Prachtige wagen voor het circuit.
Misschien maar een spaarvarken kapot slaan…….
zoo dat is nogal een verschil zeg….. Waar het mij om gaat is hoeveel liter erin moet om max pijlstok te bereiken. :angel
[rquote=1907291&tid=96193&author=Emiel-Manta]heel gaaf bakkie!
heb je de originele tellerunit van ascona gebruikt toevallig?
en al testresultaten van deze setup?Keep up the good work![/rquote]
Inderdaad de originele tellerunit gebruikt, werkt prima.
Motorvermogen word geschat op 260~280pk en gaat in ieder geval hard zat!
Volgende week donderdag een dag op zandvoort knallen, even kijken hoe de auto zich dan houdt. Alles op de auto is in principe nieuw, dus verwacht geen gekke dingen, maar je weet maar nooit.
:afro
Even een kleine update. Auto is weer uit de winterstalling en meteen maar even verder af gemaakt.
Nu tijd voor een circuitdoop!
Sommige zaken worden later dit jaar aangepakt te weten:
Sper-as met remschijven
Bumpers meer in lijn met de koets zetten
Motorruimte netjes maken (nieuwe slangen etc)
PolijstenEerst maar even rijden!
Hier de foto’s:
Leuk project natuurlijk!!!
Denk alleen wel dat je de bak snel naar de eeuwige jachtvelden zal sturen met een goede chip en zoveel koppel. Ik heb ik totaal 2 1.8s bakken en 3 R25 bakken kapot gereden met een 300pk LET ervoor.
Rij nu reeds jaren met 265 getrag bakken en dat gaat tot nu toe altijd goed, ik zou dan ook zeker mijn ogen open houden voor een dergelijke oplossing, vooral op lange termijn…. Mocht je echter wel je R25 slopen, ik heb nog wel een goede liggen voor je :agent
Succes met je opbouw!
Ziet er allemaal goed uit, maar hoe centreer je nu je wielen, deze lijken mij nu tegen de moeren aan te lopen die je ziet, of ben ik nu gek??
Bij mijn wilwood kit, had ik het hart van de schijf omgeboord en deze over mijn wielbouten gezet met een borgmoertje.
Deze manier van monteren ben ik verder niet bekend mee…
NIet over nadenken. Is totaal geen probleem als ze even staat te tikken, beter dat dan dat ze vast zitten.
Stoters lopen bij stilstand leeg en kan soms even duren voordat deze weer opnieuw gevuld raken. Niet over inzitten.
Heb ooit een c20xe gehad die bleef wel 10 min. tikken. Destijds niets aan gedaan en motor was gewoon prima, nooit gezeik en deed het altijd.
CC is de enige echte manta……..
Nog steeds kijk ik met veel plezier naar deze foto’s
Slaap zacht.
:angelsnik snik het einde van een mooie herinnering!!
Inderdaad erg jammer dat de contouren van het dakraam weer doorkwamen. Aanhechting van de spoilers had ik zelf nooit zo gewild eigenlijk, maar de spuiter vond destijds anders. Was natuurlijk gedoemd om te gaan scheuren in de toekomst.
Auto had toen ik deze verkocht nagenoeg geen enkel roestplekje, koets was nog kei en keihard….. Altijd zonde gevonden dat de auto niet beter werd onderhouden…
Dus resume:
Manta Turbo CC – verkocht (gesloopt)
Ascona B 16v showwaardig- verkocht (total loss gereden)
Ascona B 16v turbo oranje – bijna verkocht aan zwager (nog heel omdat hij in mijn garage staat)Gezien het verleden van mijn opels, hou ik mijn hart vast….
Krijg straks nog een bult onderdelen in de verkoop zodra ik de ascona heb verkocht…
Iemand nog interesse in wat leuke spullen als:
1,8s carterpan
1,8s motorsteunen
265 getrag bak (zonder schakelsysteem en zonder idee van de staat( immers nooit gemonteerd, maar als goed werkend gekocht)
Plaatwerk
etc etc…..:oMaak wel even een apart topic aan voor alles…:jerry
origineel gepost door M~V
dat is een aardige dure hobby voor die 7500€:o
en dat alleen voor een turbo in je manta te bouwen:hmmzdan zou ik eerder gaan kijken naar een opc voor dat geld dan heb je waar voor je geld
maar ieder ze hobby:angel
hahaha. Is inderdaad een dure hobby. Gaat ongemerkt veel geld inzitten als je het echt goed wil hebben. Tuurlijk kan het wel wat goedkoper, maar zal je lang moeten zoeken naar de onderdelen EN hier en daar een compromis moeten sluiten.
Een OPC kan je ook kopen, maar geeft een veel kleinere kick als dat je een 900kg ascona met 300PK de sporen geeft. Is echt onbeschrijfelijk gaaf.
De ombouw van mijn ascona naar LET heeft mij in totaal rond de € 7500,- gekost,
Dit is dat aanschaf van:
Motor
Getrag 265
Uitlaat op maat
Koppeling en pasplaat
Intercooler en veranderd inlaatsysteem
Aandrijfas
Revisie van cilinderkop
Oliekoeler
carterpan
ETC ETCMensen vergissen zich denk ik behoorlijk in wat het kost om een dergelijke ombouw goed uit te voeren. Gaan vaak voor goedkope oplossingen maar word uiteindelijk toch duurkoop.
Net als een 1.8s bak, tuurlijk het houdt het wel even uit, maar je wilt toch ook af en toe de auto vol doorhalen, zeg dan maar dag tegen je bak.
Heb in totaal 2 1.8s bakken kapot getrokken met een c20let ervoor, de overstap naar getrag 265 maakt een wereld van verschil.
Mensen die zeggen dat een 1.8s-bak het prima volhoudt hebben niet genoeg vermogen :P
Nee eigenlijk niet. Auto is in principe alweer verkocht, maar blijft in mijn vriendenkring.
Hij wil er een mooie set wilwoods onder doen, sper-as en noem maar op….
Hier ook even de nieuwste filmpjes neergezet en een paar foto’s:
eindelijk de auto op de weg, dus ook wat betere foto’s. Bij deze:
Rij nu met 0,9 bar met 1.2 overdruk.
Net de eerste testrit ermee gereden en niet ontevreden moet ik zeggen.
Remmen zijn nu nog even standaard, maar voor een kleine test natuurlijk prima. Heb ook volvo 4-pots liggen, moet die alleen nog even reviseren.
Wat moet jij voor de set hebben eigenlijk? Misschien niet zo zeer voor mij, maar misschien een vriend van me die interesse heeft als de prijs goed is natuurlijk :D
Eindelijk weer eens een update.
Auto is gekeurd en mag eindelijk de weg op. Hieronder dan ook een klein voorproefje van de auto.
Auto loopt op druk niet altijd perfect, dus even naar kijken nog.
Net even een paar kleine filmpjes gemaakt. Hieronder alvast 1
Probleem met te hoog CO is opgelost!
Signaaldraad van de Lambda zat verbonden aan de massa. De mantel maakte kortsluiting op de massa dus kreeg de ECU geen signaal door. Auto is nu eindelijk gekeurd en gaat als de brandweer. Nu snel de punten op i zetten….
Druklager maakt namelijk een herrie en dat is niet prettig…
Vandaag even de CO gemeten en deze staat op 6% dus veels te hoog. Met enig meetwerk blijkt dat de Lambdasonde aan de massa lijkt te liggen……
Nu kan dit een probleem in de draadboom zijn (vanavond even checken) of misschien dat er een probleem zit in de Motronic?? Volgens mij is deze wel gechipped, maar hoe kan ik zien of er een fout in de ECU zit?
Andere vraag: Heeft iemand nog een c20let ecu in de verkoop OF zit er misschien iemand in Noord-Holland die zijn ECU even kan missen om te testen, eventueel tegen vergoeding?????
dank je, zal dit weekend eens kijken of het wat oplevert…..
kan wel alleen zitten die stekkers er niet meer op helaas….
Probleem blijft bestaan helaas.
Overal gekeken voor Vacuumlekken, niets kunnen vinden. Stappenmotor lijkt goed te werken.
Zodra ik namelijk de ecu reset dan loopt de motor prachtig stationair, maar na een tijdje gaat de auto toch weer 1500 t/min draaien.
Wordt er gek van…. Wat is trouwens de manier om de auto uit te lezen met een lampje? Hoe werkt dat en welke draden moet ik daarvoor gebruiken omdat deze bij mijn ecu allemaal los liggen??
alle hulp is welkom….
ik zal het puntsgewijs gaan aanpakken en wil beginnen met de Lambdasensor. Deze ga ik binnenkort even doormeten en ervoor zorgen dat die in ieder geval goed is. Werkt mijn meterje misschien ook eens.
Valse lucht heb ik nog niet kunnen merken (remmenreiniger).
Wel gaat de motor mooi lopen als ik de luchtslang bijna dichtknijp die vanaf de stationair regelaar op het inlaathuis zit. Dit lijkt me ook logisch, maar is dat werkelijk wel zo? Anders zou men toch zeggen dat de regelaar slecht is of het contact daarnatoe.
Hoe kan ik eigenlijk de stationair regelaar testen op werking?
Als ik deze in mijn handen heb, moet de klep dan open of juist geheel dicht staan? (bij mij namelijk open)
heb ik reeds gedaan, alle 3 gereinigd, maar zonder succes.
Ga nog even kijken naar de gasklepsensor.
Wanneer ik trouwens mijn LMM lostrek (stekker) stopt de motor meteen, hoort dit? Heb ook gelezen dat de motor dan wel moet blijven draaien :wtf
-
AuteurBerichten