Kan de oude opels toch niet loslaten

Forumindex Forums Modellen Ascona Kan de oude opels toch niet loslaten

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 63)
  • Auteur
    Berichten
  • #17207858
    M@ntaMi@
      Lid sinds:
      30 June 2004

      Na het verkopen van de B ascona 16v en ook de manta turbo, kwam ik een paar weken geleden thuis met de mededeling dat ik nu ben gestopt met de opelhobby.

      Het was dan ook een zeer grote verassing dat ik dus gisteren thuiskwam met de mededeling dat ik stiekem weer een Ascona B heb gekocht…:angel:angel

      De ascona stond hier te koop en de zaken zijn zeer snel geregeld. Het is namelijk zo dat ik met een vriend begon van volgend jaar een Rx-7 FD3s ga kopen om daarmee wat serieuser met de autosport bezig te gaan, lees: racen.

      Aankomend jaar dus onze licentie gaan halen en daarbij gaf ik aan dat liever te doen met een goedkopere auto waar je toch veel plezier aan kan beleven. De maat van mij heeft nog lang niet zoveel ervaring al ik dus een ascona met 16v is ook voor hem een goede leerschool voordat hij 400pk gaat besturen op een circuit king:

      Wat gaan we doen:

      Motor inspecteren, bak erachter en de auto rijdend maken. Electra opnieuw maken en extra meters monteren voor correcte informatie.

      Als alles werkt gaat de motor er weer uit en pakken we de koets aan. Denk hierbij niet aan wonderen, want het blijft natuurlijk een circuitwagen. Dan wordt de wagen gespoten zodat de sponsors er ook wat beter op uitkomen.

      Daarna auto weer opbouwen en knallen maar……..:thumbup

      Voor dit alles moeten we natuurlijk nog wel het e.e.a. verzamelen zoals:

      Goede remmen. Kennis van mij weet misschien nog een Wilwood set wat al onder een ascona B zat, dus even de prijs afwachten.
      Nieuwe linkerdeur. (heeft iemand deze nog voor een zacht prijsje staan?)
      Vaste achterramen, want zitten nu klapramen in. (als iemand deze heeft liggen, heb ik misschien ook wel interesse)
      BMW E30 achteras monteren. (Dit is voor mij nieuw, maar blijkt al veel vaker gedaan te zijn in de racerij met zeer goede resultaten, info is welkom)

      Zelf heb ik nog veel plaatwerk liggen waaronder een dieselmotorkap, dus het wordt vast een plaatje..

      Heeft iemand hier trouwens ervaringen met het gebruik van een Omega versnellingsbak achter een 16v?

      En weet iemand misschien wat het kost om een 1.8s 5-bak te laten reviseren, vanwege verlies 2de versnelling? Heb er namelijk nog 2 liggen die ik kapot heb gereden met de manta turbo.

      Uiteraard zal men hier met enige regelmaat updates over gaan vinden met foto’s:thumbup

      #17445652
      M@ntaMi@
        Lid sinds:
        30 June 2004

        hier de eerste fotot, want die was ik net vergeten hahaha

        #17445653
        johani500driver
        Deelnemer
          Lid sinds:
          2 November 2007

          Kijk goed om te horen dat je hier voorlopig rond blijft hangen:thumbup

          #17445654
          voederbiet
          Deelnemer
            Lid sinds:
            9 May 2006

            hey kees!

            gaaf om te lezen datje weer met opeltjes bezig ga:wors:wors

            het virus laatje toch niet los:jerry

            ik geloof over die 5 bakken, konje niet het binnenwerk van een cih 5 bak overzetten?

            veel suc6 met opbouwen/restaureren:thumbup:thumbup

            ik kom wel weer eens koekeloeren:D

            #17445655
            larsjeG40
              Lid sinds:
              23 January 2008

              wel genoeg foto’s plaatsen he we willen alles zien en weten!!

              #17445656
              imported_piet
              Deelnemer
                Lid sinds:
                29 September 2004

                we willen meer zien :D:D:D

                #17445657
                cuupi
                  Lid sinds:
                  18 February 2008

                  Bmw achteras schijnt goed te doen te zijn je zit alleen wel met de uitlaat die kan (heb ik gezien ) niet meer over de as maar deze ging onderlangs. Deze persoon had er een 400 motor inhangen dacht dat hij uit omgeving van purmerend kwam deed toen vaak vrijrijden.

                  #17445658
                  Anoniem
                    Lid sinds:
                    1 January 1970

                    origineel gepost door cuupi
                    Bmw achteras schijnt goed te doen te zijn je zit alleen wel met de uitlaat die kan (heb ik gezien ) niet meer over de as maar deze ging onderlangs. Deze persoon had er een 400 motor inhangen dacht dat hij uit omgeving van purmerend kwam deed toen vaak vrijrijden.

                    als dat de zelfde manta is die ik wel op assen heb zien rijden
                    was dat geen 400 motor maar een snelle 2.0 16v;);)

                    en die man was volgens hem slechts een dag bezig geweest om die bmw as eronder te bouwen:o:hmmz:hmmz

                    maar waarom de moeite van n andere achteras
                    je kunt je licentie curses ook prima rijden met n standaard as

                    eventueel kun je t diff nog vastlassen
                    maar zelfs dat zou ik niet doen;)

                    over die 1.8 bakken
                    revisie geen idee wat dat kost???

                    maar binnen werk is inderdaad gelijk aan de “gewone”
                    getrag 240;)

                    #17445659
                    M@ntaMi@
                      Lid sinds:
                      30 June 2004

                      @louwe

                      Willen graag een sper in de wagen hebben en geen Co2 sper. Daarnaast zal de auto na de licentie ook zeker gebruikt blijven worden. Is perfect geschikt om lekker mee te racen op nog onbekende circuits etc etc.

                      Heeft iemand misschien meer informatie over het overzetten van het binnenwerk van een 240 naar een 1.8s bak. Heb zelf nog zeer weinig know how over hoe dit aan te pakken..

                      Opvolgende vraag is vanzelf: heeft iemand in dat geval nog een standaard 240 getrag liggen… Kan me wel voor mijn kop slaan, want heb er 2 jaar gelden nog 2 stuks van verkocht voor € 50,- per stuk en nu kan ik ze zeker weer terugkopen :D

                      We(ik) zal zeker het forum op de hoogte houden van de vorderingen……:agent

                      #17445660
                      larsjeG40
                        Lid sinds:
                        23 January 2008

                        als je die raamlijsten weg doet heb ik wel intresse

                        #17445661
                        cuupi
                          Lid sinds:
                          18 February 2008

                          origineel gepost door louwe 16 klepper

                          origineel gepost door cuupi
                          Bmw achteras schijnt goed te doen te zijn je zit alleen wel met de uitlaat die kan (heb ik gezien ) niet meer over de as maar deze ging onderlangs. Deze persoon had er een 400 motor inhangen dacht dat hij uit omgeving van purmerend kwam deed toen vaak vrijrijden.

                          als dat de zelfde manta is die ik wel op assen heb zien rijden
                          was dat geen 400 motor maar een snelle 2.0 16v;);)

                          en die man was volgens hem slechts een dag bezig geweest om die bmw as eronder te bouwen:o:hmmz:hmmz

                          maar waarom de moeite van n andere achteras
                          je kunt je licentie curses ook prima rijden met n standaard as

                          eventueel kun je t diff nog vastlassen
                          maar zelfs dat zou ik niet doen;)

                          over die 1.8 bakken
                          revisie geen idee wat dat kost???

                          maar binnen werk is inderdaad gelijk aan de “gewone”
                          getrag 240;)

                          PS De persoon uit purmerend reed met een Ascona en dat was een 400motor met een Risse kleppendeksel want er zaten webers op.

                          #17445662
                          M@ntaMi@
                            Lid sinds:
                            30 June 2004

                            Er zullen spoedig foto’s worden gepost, maar was er helaas nog niet eerder aan toe gekomen.

                            Auto is helaas een stuk slechter dan verwacht en we komen dan ook erg veel polyester tegen :cry We zijn nu bezig om de auto geheel kaal te halen en daarna weer opnieuw op te bouwen, dus veel laswerk….

                            De motor ligt nu bij een revisiebedrijf voor nieuwe zuigerveren/honen etc etc. Ik zag namelijk al dat de gasklep enorm vervuild was, dat deze amper nog normaal open kon gaan en daarom voor mijn eigen geruststelling de kop er even af gehad. Motor heeft ooit een lekke koppakking gehad, want je kon zien dat er wat water in de motor had gestaan…. Straks dus weer een lekkere frisse motor.

                            Daarnaast nog even de vraag wat de beste remmencombinatie is voor weinig geld. Deze auto moet namelijk wel een beetje low-budget blijven vanzelf :D

                            Wat is in jullie bescheiden mening het beste van de volgende sets:

                            Kadett GSI
                            Volvo 240 tangen met Prelude schijven
                            Opel Rekord set (schijnen op circuit toch te falen volgens Shrek):hmmz

                            #17445663
                            Anoniem
                              Lid sinds:
                              1 January 1970

                              origineel gepost door cuupi

                              origineel gepost door louwe 16 klepper

                              origineel gepost door cuupi
                              Bmw achteras schijnt goed te doen te zijn je zit alleen wel met de uitlaat die kan (heb ik gezien ) niet meer over de as maar deze ging onderlangs. Deze persoon had er een 400 motor inhangen dacht dat hij uit omgeving van purmerend kwam deed toen vaak vrijrijden.

                              als dat de zelfde manta is die ik wel op assen heb zien rijden
                              was dat geen 400 motor maar een snelle 2.0 16v;);)

                              en die man was volgens hem slechts een dag bezig geweest om die bmw as eronder te bouwen:o:hmmz:hmmz

                              maar waarom de moeite van n andere achteras
                              je kunt je licentie curses ook prima rijden met n standaard as

                              eventueel kun je t diff nog vastlassen
                              maar zelfs dat zou ik niet doen;)

                              over die 1.8 bakken
                              revisie geen idee wat dat kost???

                              maar binnen werk is inderdaad gelijk aan de “gewone”
                              getrag 240;)

                              PS De persoon uit purmerend reed met een Ascona en dat was een 400motor met een Risse kleppendeksel want er zaten webers op.

                              ok was dan n heel andere auto dan die ik op assen heb gezien
                              want dat was n manta
                              en geen ascona;):P:P

                              over de remmen tjah voor mijn ascona heb ik de 24o klauwen klaar gemaakt
                              maar dus nog niet mee gereden

                              op m,n manta heb ik rondom senator remmerij
                              dat remt erg goed

                              maar is niet ff plug and play
                              ivm met ombouw naar 5 gaats;)

                              #17445664
                              boyanka
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                8 June 2005

                                :hmmz ik heb nog wel een paar versleten 240 bakken liggen waar de messen in vernieuwd moeten worden, bij interesse doe maar een bod

                                #17445665
                                M@ntaMi@
                                  Lid sinds:
                                  30 June 2004

                                  origineel gepost door boyanka
                                  :hmmz ik heb nog wel een paar versleten 240 bakken liggen waar de messen in vernieuwd moeten worden, bij interesse doe maar een bod

                                  Ik zoek liever een 240 bak die nog wel goed is..

                                  Heb zelf nog twee 1.8s 5-bakken liggen waar de synchromessen ook uit liggen. Deze wil ik dus of reviseren OF er een tandwielbak uit een 240 inzetten.

                                  #17445666
                                  cuupi
                                    Lid sinds:
                                    18 February 2008

                                    volvo 240 klauwen werken incombinatie met goede remblokken prima bij mij (blokken Ferodo)Klauwen passen er zo op alleen even een T stukje voor de 2 aansluitingen. Gebruik ook goede remolie ik gebruik blue racing nooit last van fading

                                    #17445667
                                    Leen
                                      Lid sinds:
                                      13 December 2004

                                      ik heb op de nurburgring heel wat remblokken versleten met 16v klauwen en rekord 2.2 schijven.

                                      icm brezan remblokken en olie, remde het prima, en nooit last van fading…

                                      #17445668
                                      M@ntaMi@
                                        Lid sinds:
                                        30 June 2004

                                        heb vandaag een set volvo remtangen geritselt voor geventileerde schijven.. Morgen even ophalen en meteen even langs mijn oude Ascona, want deze schijnt total loss te zijn gereden helaas.

                                        Morgen even kijken of ik nog wat zaken kan gebruiken van mijn ouwe schatje ;)

                                        Zal even op internet kijken naar knappe schijven van een prelude…..

                                        #17445669
                                        voederbiet
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          9 May 2006

                                          kijk zit alweer schot in:thumbup

                                          hebje die datsun nog kees? ik kom wel weer es buurten:P

                                          #17445670
                                          mantaroel
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            11 September 2005

                                            Ik heb op mijn race-ascona ook remmen van een 240, maar als je met een t-stuk
                                            de leidingen gaat monteren moet je wel een steuntje maken dat de leidingen niet kunnen bewegen ten opzichte van de klauw.
                                            Ik had dat eerst niet en heb bij de ascona en bij de manta als eens met een
                                            gebroken leiding gestaan…..is niet leuk.:thumbdown

                                            #17445671
                                            M@ntaMi@
                                              Lid sinds:
                                              30 June 2004

                                              @mantaroel

                                              Goede TIP!

                                              #17445672
                                              M@ntaMi@
                                                Lid sinds:
                                                30 June 2004

                                                Vandaag ook bij mijn oude liefde geweest, zie avatar.

                                                Auto is helaas echt total loss gereden en vol met de achterkant een boom tegengekomen. Eeuwig zonde! Maandag gaan we er heen om de voor ons meest interessante spullen van de auto te halen.

                                                Heb dus net voor bijna € 900,- weer spullen van mijn oude auto teruggekocht… Moet niet gekker worden :D:D

                                                Zal morgen wel even een foto posten van het wrak. Ook zal ik namens de huidige eigenaar proberen wat spullen zien te verkopen op dit forum, dus heb je nog interesse in een C20XE, 1.8s bak of iets anders, U2U mij dan even en dan kan ik daarvan de prijzen doorgeven.

                                                Met de prijzen zelf kan ik niet veel doen, daar deze niet door mij zijn vastgesteld.

                                                #17445673
                                                corres
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  12 April 2006

                                                  eeuwig zonde zeg van die wagen:thumbdown

                                                  #17445674
                                                  Anoniem
                                                    Lid sinds:
                                                    1 January 1970

                                                    origineel gepost door M@ntaMi@

                                                    @mantaroel

                                                    Goede TIP!

                                                    je kunt deze klauwen ook met 1 leiding aansluiten
                                                    moet je wel even de beide gaten met elkaar verbinden
                                                    dus doorboren
                                                    daarna kun je 1 aansluiting afdoppen;)

                                                    #17445675
                                                    Maartuh
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      29 August 2004

                                                      ik had standaard die steuntjes op mijn 2.2 klauwen zitten, die heb ik bij mijn volvo remmen hergebruikt, hoef je ze niet zelf te maken

                                                    25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 63)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.