Kan de oude opels toch niet loslaten

Forumindex Forums Modellen Ascona Kan de oude opels toch niet loslaten

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 63)
  • Auteur
    Berichten
  • #17207858
    M@ntaMi@
    • Topics 11
    • Reacties 81
    Lid sinds:
    30 June 2004

    Na het verkopen van de B ascona 16v en ook de manta turbo, kwam ik een paar weken geleden thuis met de mededeling dat ik nu ben gestopt met de opelhobby.

    Het was dan ook een zeer grote verassing dat ik dus gisteren thuiskwam met de mededeling dat ik stiekem weer een Ascona B heb gekocht…:angel:angel

    De ascona stond hier te koop en de zaken zijn zeer snel geregeld. Het is namelijk zo dat ik met een vriend begon van volgend jaar een Rx-7 FD3s ga kopen om daarmee wat serieuser met de autosport bezig te gaan, lees: racen.

    Aankomend jaar dus onze licentie gaan halen en daarbij gaf ik aan dat liever te doen met een goedkopere auto waar je toch veel plezier aan kan beleven. De maat van mij heeft nog lang niet zoveel ervaring al ik dus een ascona met 16v is ook voor hem een goede leerschool voordat hij 400pk gaat besturen op een circuit king:

    Wat gaan we doen:

    Motor inspecteren, bak erachter en de auto rijdend maken. Electra opnieuw maken en extra meters monteren voor correcte informatie.

    Als alles werkt gaat de motor er weer uit en pakken we de koets aan. Denk hierbij niet aan wonderen, want het blijft natuurlijk een circuitwagen. Dan wordt de wagen gespoten zodat de sponsors er ook wat beter op uitkomen.

    Daarna auto weer opbouwen en knallen maar……..:thumbup

    Voor dit alles moeten we natuurlijk nog wel het e.e.a. verzamelen zoals:

    Goede remmen. Kennis van mij weet misschien nog een Wilwood set wat al onder een ascona B zat, dus even de prijs afwachten.
    Nieuwe linkerdeur. (heeft iemand deze nog voor een zacht prijsje staan?)
    Vaste achterramen, want zitten nu klapramen in. (als iemand deze heeft liggen, heb ik misschien ook wel interesse)
    BMW E30 achteras monteren. (Dit is voor mij nieuw, maar blijkt al veel vaker gedaan te zijn in de racerij met zeer goede resultaten, info is welkom)

    Zelf heb ik nog veel plaatwerk liggen waaronder een dieselmotorkap, dus het wordt vast een plaatje..

    Heeft iemand hier trouwens ervaringen met het gebruik van een Omega versnellingsbak achter een 16v?

    En weet iemand misschien wat het kost om een 1.8s 5-bak te laten reviseren, vanwege verlies 2de versnelling? Heb er namelijk nog 2 liggen die ik kapot heb gereden met de manta turbo.

    Uiteraard zal men hier met enige regelmaat updates over gaan vinden met foto’s:thumbup

    #17445652
    M@ntaMi@
    • Topics 11
    • Reacties 81
    Lid sinds:
    30 June 2004

    hier de eerste fotot, want die was ik net vergeten hahaha

    #17445653
    johani500driver
    Bijdrager
    • Topics 11
    • Reacties 875
    Lid sinds:
    2 November 2007

    Kijk goed om te horen dat je hier voorlopig rond blijft hangen:thumbup

    #17445654
    voederbiet
    Bijdrager
    • Topics 18
    • Reacties 1756
    Lid sinds:
    9 May 2006

    hey kees!

    gaaf om te lezen datje weer met opeltjes bezig ga:wors:wors

    het virus laatje toch niet los:jerry

    ik geloof over die 5 bakken, konje niet het binnenwerk van een cih 5 bak overzetten?

    veel suc6 met opbouwen/restaureren:thumbup:thumbup

    ik kom wel weer eens koekeloeren:D

    #17445655
    larsjeG40
    • Topics 56
    • Reacties 570
    Lid sinds:
    23 January 2008

    wel genoeg foto’s plaatsen he we willen alles zien en weten!!

    #17445656
    imported_piet
    • Topics 39
    • Reacties 1053
    Lid sinds:
    29 September 2004

    we willen meer zien :D:D:D

    #17445657
    cuupi
    • Topics 11
    • Reacties 264
    Lid sinds:
    18 February 2008

    Bmw achteras schijnt goed te doen te zijn je zit alleen wel met de uitlaat die kan (heb ik gezien ) niet meer over de as maar deze ging onderlangs. Deze persoon had er een 400 motor inhangen dacht dat hij uit omgeving van purmerend kwam deed toen vaak vrijrijden.

    #17445658
    Anoniem
    • Topics 69
    • Reacties 7148
    Lid sinds:
    1 January 1970

    origineel gepost door cuupi
    Bmw achteras schijnt goed te doen te zijn je zit alleen wel met de uitlaat die kan (heb ik gezien ) niet meer over de as maar deze ging onderlangs. Deze persoon had er een 400 motor inhangen dacht dat hij uit omgeving van purmerend kwam deed toen vaak vrijrijden.

    als dat de zelfde manta is die ik wel op assen heb zien rijden
    was dat geen 400 motor maar een snelle 2.0 16v;);)

    en die man was volgens hem slechts een dag bezig geweest om die bmw as eronder te bouwen:o:hmmz:hmmz

    maar waarom de moeite van n andere achteras
    je kunt je licentie curses ook prima rijden met n standaard as

    eventueel kun je t diff nog vastlassen
    maar zelfs dat zou ik niet doen;)

    over die 1.8 bakken
    revisie geen idee wat dat kost???

    maar binnen werk is inderdaad gelijk aan de “gewone”
    getrag 240;)

    #17445659
    M@ntaMi@
    • Topics 11
    • Reacties 81
    Lid sinds:
    30 June 2004

    @louwe

    Willen graag een sper in de wagen hebben en geen Co2 sper. Daarnaast zal de auto na de licentie ook zeker gebruikt blijven worden. Is perfect geschikt om lekker mee te racen op nog onbekende circuits etc etc.

    Heeft iemand misschien meer informatie over het overzetten van het binnenwerk van een 240 naar een 1.8s bak. Heb zelf nog zeer weinig know how over hoe dit aan te pakken..

    Opvolgende vraag is vanzelf: heeft iemand in dat geval nog een standaard 240 getrag liggen… Kan me wel voor mijn kop slaan, want heb er 2 jaar gelden nog 2 stuks van verkocht voor € 50,- per stuk en nu kan ik ze zeker weer terugkopen :D

    We(ik) zal zeker het forum op de hoogte houden van de vorderingen……:agent

    #17445660
    larsjeG40
    • Topics 56
    • Reacties 570
    Lid sinds:
    23 January 2008

    als je die raamlijsten weg doet heb ik wel intresse

    #17445661
    cuupi
    • Topics 11
    • Reacties 264
    Lid sinds:
    18 February 2008

    origineel gepost door louwe 16 klepper

    origineel gepost door cuupi
    Bmw achteras schijnt goed te doen te zijn je zit alleen wel met de uitlaat die kan (heb ik gezien ) niet meer over de as maar deze ging onderlangs. Deze persoon had er een 400 motor inhangen dacht dat hij uit omgeving van purmerend kwam deed toen vaak vrijrijden.

    als dat de zelfde manta is die ik wel op assen heb zien rijden
    was dat geen 400 motor maar een snelle 2.0 16v;);)

    en die man was volgens hem slechts een dag bezig geweest om die bmw as eronder te bouwen:o:hmmz:hmmz

    maar waarom de moeite van n andere achteras
    je kunt je licentie curses ook prima rijden met n standaard as

    eventueel kun je t diff nog vastlassen
    maar zelfs dat zou ik niet doen;)

    over die 1.8 bakken
    revisie geen idee wat dat kost???

    maar binnen werk is inderdaad gelijk aan de “gewone”
    getrag 240;)

    PS De persoon uit purmerend reed met een Ascona en dat was een 400motor met een Risse kleppendeksel want er zaten webers op.

    #17445662
    M@ntaMi@
    • Topics 11
    • Reacties 81
    Lid sinds:
    30 June 2004

    Er zullen spoedig foto’s worden gepost, maar was er helaas nog niet eerder aan toe gekomen.

    Auto is helaas een stuk slechter dan verwacht en we komen dan ook erg veel polyester tegen :cry We zijn nu bezig om de auto geheel kaal te halen en daarna weer opnieuw op te bouwen, dus veel laswerk….

    De motor ligt nu bij een revisiebedrijf voor nieuwe zuigerveren/honen etc etc. Ik zag namelijk al dat de gasklep enorm vervuild was, dat deze amper nog normaal open kon gaan en daarom voor mijn eigen geruststelling de kop er even af gehad. Motor heeft ooit een lekke koppakking gehad, want je kon zien dat er wat water in de motor had gestaan…. Straks dus weer een lekkere frisse motor.

    Daarnaast nog even de vraag wat de beste remmencombinatie is voor weinig geld. Deze auto moet namelijk wel een beetje low-budget blijven vanzelf :D

    Wat is in jullie bescheiden mening het beste van de volgende sets:

    Kadett GSI
    Volvo 240 tangen met Prelude schijven
    Opel Rekord set (schijnen op circuit toch te falen volgens Shrek):hmmz

    #17445663
    Anoniem
    • Topics 69
    • Reacties 7148
    Lid sinds:
    1 January 1970

    origineel gepost door cuupi

    origineel gepost door louwe 16 klepper

    origineel gepost door cuupi
    Bmw achteras schijnt goed te doen te zijn je zit alleen wel met de uitlaat die kan (heb ik gezien ) niet meer over de as maar deze ging onderlangs. Deze persoon had er een 400 motor inhangen dacht dat hij uit omgeving van purmerend kwam deed toen vaak vrijrijden.

    als dat de zelfde manta is die ik wel op assen heb zien rijden
    was dat geen 400 motor maar een snelle 2.0 16v;);)

    en die man was volgens hem slechts een dag bezig geweest om die bmw as eronder te bouwen:o:hmmz:hmmz

    maar waarom de moeite van n andere achteras
    je kunt je licentie curses ook prima rijden met n standaard as

    eventueel kun je t diff nog vastlassen
    maar zelfs dat zou ik niet doen;)

    over die 1.8 bakken
    revisie geen idee wat dat kost???

    maar binnen werk is inderdaad gelijk aan de “gewone”
    getrag 240;)

    PS De persoon uit purmerend reed met een Ascona en dat was een 400motor met een Risse kleppendeksel want er zaten webers op.

    ok was dan n heel andere auto dan die ik op assen heb gezien
    want dat was n manta
    en geen ascona;):P:P

    over de remmen tjah voor mijn ascona heb ik de 24o klauwen klaar gemaakt
    maar dus nog niet mee gereden

    op m,n manta heb ik rondom senator remmerij
    dat remt erg goed

    maar is niet ff plug and play
    ivm met ombouw naar 5 gaats;)

    #17445664
    boyanka
    Bijdrager
    • Topics 15
    • Reacties 893
    Lid sinds:
    8 June 2005

    :hmmz ik heb nog wel een paar versleten 240 bakken liggen waar de messen in vernieuwd moeten worden, bij interesse doe maar een bod

    #17445665
    M@ntaMi@
    • Topics 11
    • Reacties 81
    Lid sinds:
    30 June 2004

    origineel gepost door boyanka
    :hmmz ik heb nog wel een paar versleten 240 bakken liggen waar de messen in vernieuwd moeten worden, bij interesse doe maar een bod

    Ik zoek liever een 240 bak die nog wel goed is..

    Heb zelf nog twee 1.8s 5-bakken liggen waar de synchromessen ook uit liggen. Deze wil ik dus of reviseren OF er een tandwielbak uit een 240 inzetten.

    #17445666
    cuupi
    • Topics 11
    • Reacties 264
    Lid sinds:
    18 February 2008

    volvo 240 klauwen werken incombinatie met goede remblokken prima bij mij (blokken Ferodo)Klauwen passen er zo op alleen even een T stukje voor de 2 aansluitingen. Gebruik ook goede remolie ik gebruik blue racing nooit last van fading

    #17445667
    Leen
    • Topics 4
    • Reacties 153
    Lid sinds:
    13 December 2004

    ik heb op de nurburgring heel wat remblokken versleten met 16v klauwen en rekord 2.2 schijven.

    icm brezan remblokken en olie, remde het prima, en nooit last van fading…

    #17445668
    M@ntaMi@
    • Topics 11
    • Reacties 81
    Lid sinds:
    30 June 2004

    heb vandaag een set volvo remtangen geritselt voor geventileerde schijven.. Morgen even ophalen en meteen even langs mijn oude Ascona, want deze schijnt total loss te zijn gereden helaas.

    Morgen even kijken of ik nog wat zaken kan gebruiken van mijn ouwe schatje ;)

    Zal even op internet kijken naar knappe schijven van een prelude…..

    #17445669
    voederbiet
    Bijdrager
    • Topics 18
    • Reacties 1756
    Lid sinds:
    9 May 2006

    kijk zit alweer schot in:thumbup

    hebje die datsun nog kees? ik kom wel weer es buurten:P

    #17445670
    mantaroel
    Bijdrager
    • Topics 5
    • Reacties 197
    Lid sinds:
    11 September 2005

    Ik heb op mijn race-ascona ook remmen van een 240, maar als je met een t-stuk
    de leidingen gaat monteren moet je wel een steuntje maken dat de leidingen niet kunnen bewegen ten opzichte van de klauw.
    Ik had dat eerst niet en heb bij de ascona en bij de manta als eens met een
    gebroken leiding gestaan…..is niet leuk.:thumbdown

    #17445671
    M@ntaMi@
    • Topics 11
    • Reacties 81
    Lid sinds:
    30 June 2004

    @mantaroel

    Goede TIP!

    #17445672
    M@ntaMi@
    • Topics 11
    • Reacties 81
    Lid sinds:
    30 June 2004

    Vandaag ook bij mijn oude liefde geweest, zie avatar.

    Auto is helaas echt total loss gereden en vol met de achterkant een boom tegengekomen. Eeuwig zonde! Maandag gaan we er heen om de voor ons meest interessante spullen van de auto te halen.

    Heb dus net voor bijna € 900,- weer spullen van mijn oude auto teruggekocht… Moet niet gekker worden :D:D

    Zal morgen wel even een foto posten van het wrak. Ook zal ik namens de huidige eigenaar proberen wat spullen zien te verkopen op dit forum, dus heb je nog interesse in een C20XE, 1.8s bak of iets anders, U2U mij dan even en dan kan ik daarvan de prijzen doorgeven.

    Met de prijzen zelf kan ik niet veel doen, daar deze niet door mij zijn vastgesteld.

    #17445673
    corres
    Bijdrager
    • Topics 70
    • Reacties 1587
    Lid sinds:
    12 April 2006

    eeuwig zonde zeg van die wagen:thumbdown

    #17445674
    Anoniem
    • Topics 69
    • Reacties 7148
    Lid sinds:
    1 January 1970

    origineel gepost door M@ntaMi@

    @mantaroel

    Goede TIP!

    je kunt deze klauwen ook met 1 leiding aansluiten
    moet je wel even de beide gaten met elkaar verbinden
    dus doorboren
    daarna kun je 1 aansluiting afdoppen;)

    #17445675
    Maartuh
    Bijdrager
    • Topics 84
    • Reacties 838
    Lid sinds:
    29 August 2004

    ik had standaard die steuntjes op mijn 2.2 klauwen zitten, die heb ik bij mijn volvo remmen hergebruikt, hoef je ze niet zelf te maken

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 63)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.