Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Normaal gezien heb ik morgen mijn manta terug van de spuiter, dan rij ik wel es langs een bandencentrale of zo, waar ze verlagingen doen en vraag daar advies. Zal jullie op de hoogte houden!
@Tomvt wrote:
zat aan zoiets te denken, dan onderaan een ring die in de veerschotel valt maken, dit is dan een afbeelding van een normaal coilover systeem dan ipv schokdemper masieve bus waar schroefdraad opzit
Geweldig idee! Zal alleen laten maken worden in mijn geval :p ben niet zo handig
@Tomvt wrote:
kun je niet een ring maken die boven/onder de veren plaatst welke je kunt afstellen??
Klinkt ingewikkeld om zoiets verstelbaar te maken maar ik kan eens bij een tuningshop horen of die iets weten :thumb
@Keesjr wrote:
@Gerjanb wrote:
Voor de achteras zijn er pasklare setjes van Avo (demping ook instelbaar). Let wel op dat normaliter het gewicht v/d achterkant op de chassisbalken wordt afgesteund door de achterveer, dit komt nu echter op het dempertorentje uit. Als je een kooi hier op uit laat komen zou het willen, maar zonder kooi denk ik dat de standaard kas op dit punt te zwak is om de krachten op te nemen.
Voor de vooras geloof ik niet dat er iets beschikbaar is, zonder iets op maat bij KW of Proflex o.i.d. te laten maken.
Heb de ervaring er mee, met een KW schroefset, op de achteras komen alle krachten inderdaad op de schokdempertorens.
Ook de belasting op het staartstuk komt verkeerd uit en wil met de voorzijde omhoog de bodem ingedrukt worden.
Op de vooras hetzelfde, de binnenschermen zijn niet op de krachten berekend, én ook de bovenste fuseekogels krijgen nu alle veer en demperkrachten te verwerken, om een voorbeeld te geven, met de normale set-up deed ik meer als 10 jaar met de bovenste kogels, slalom, drift, circuit, straatgebruik.
Met het schroefset waren in één circuitdag de bovenste kogels weer stuk.Mijn advies, neem een set geschikte veren en 4 gele Koni dempers :thumb
ik heb rode verlagingsveren, dat is het probleem niet. Het probleem is de autokeuring hier in België… als de wagen gekeurd moet worden moet die van de keuring banden hebben met een maat zoals degene die er ‘prigineel’ op stonden. En omdat die banden klein zijn komt mijn auto ‘te laag’ (2cm)… @#$@& keuring
25 juli 2014 om 19:49 In reactie op: metalen strip tussen voorbumper en snuit (afslijpen) ? #18243448Dus er komt nog iets tussen de koplamp behuizing?
23 juli 2014 om 18:03 In reactie op: metalen strip tussen voorbumper en snuit (afslijpen) ? #18243442Niet dat mijn geheugen minder wordt, heb dit nog nooit gemonteerd, en als ik die strip juist plaats past die niet echt
@Ben_M wrote:
Ik zou die motor gewoon eruit trekken en zelf even kijken waar dat het lekt. Als dat het enige is is het natuurlijk zonde om al dat geld aan een motorrevisie te besteden. Als er meer met de motor aan de hand is kun je er beter een andere 2e handse motor in leggen. Standaard 2 liter manta blokken kosten ook de kop niet ;)
Zelf weet ik er niks van maar waar vind je een goede 1800 ohc blok? En wat kost die dan ongeveer?
http://www.mantablog.nl/angel-eyes-in-manta-b/” onclick=”window.open(this.href);return false;
@henk 400rr wrote:
Dit type is een beetje een slappe kap, zie wel eens een extra beugeltje in de midden gemonteerd om hem in het slot te krijgen om hem ook in het midden vlak te houden tijdens het rijden.
Zou het zeker niet zonder de snelsluitingen doen.Moet zeggen dat hij wel mooi strak gemaakt is, dat zie je niet zo veel bij deze.
Ik hoop voor je dat de pasvorm goed is, zou er ook een paar extra rubbers onder de motorkap zetten aan de zijkanten, ze willen nog wel eens doorzakken.
Niet om te beledigen, maar het is mijn ervaring met deze kappen, ik gebruik ze vaak in de rally omdat ze lekker licht zijn, maar er zijn stevigere types.
heb eens gekeken onder de kap vandaag enzovoort.. alles wijst zichzelf uit eigenlijk ;) voel me stom om deze vraag gesteld te hebben nu maar ja, hartelijk bedankt! ik vraag me wel 1 ding af, als het regent.. dan regent het in uw motorkap, kan dat geen kwaad?
@cruez wrote:
Aangezien die snelsluiters er toch al opzitten zou ik deze gebruiken
Hoe gebruik je die dan?
@Maartuh wrote:
ik zit nu ook even te kijken op de site van de maker van die jalousien:
in de FAQ:DO YOU STILL MAKE LOUVERS FOR CARS?
No. However, we are still able to make many of the fitting kits.
Je zou eens kunnen kijken of ze nog een setje kunnen opsturen, geloof dat ze twitter en dergelijke hebben of anders is er natuurlijk wel een mailtje aan te wagen :)
Link: http://www.ap-auto.co.uk/faq” onclick=”window.open(this.href);return false;
die kunnen ze nog opsturen, ze vragen wel het KH nummer op de achterkant van de jalouzie, nu zie ik daar enkel manta 2 M op staan, verder niks van tekst of nummers
Geweldig! Thanks :wors
Zou je toevallig een foto of afmetingen kunnen zenden van zo’n plaatje? Ik vind er geen info van online
Wauw super! Bedankt voor de uitgebreide en snelle reactie :D
Is er een alternatief voor die plaatjes?.kennelijk waren deze niet inbegrepen :swear
@mantadevil wrote:
1 in het midden van de jalouzie zit een stang ,deze druk je met de plaatsje onder het rubber zowel boven als onder.
verder heb je 2 slotplaatjes onderin deze druk je ook onder het raamrubber en set hier de jalouzie op vast.
dan heb je er nog lossen plaatjes bij deze druk je tussen heb raamrubber en klemt hier mee de jalouzie vast.2 midden console zit met 4 boutjes vast ,er zitten er ook nog 2 achter de pook onder dat bakje van de cassette deel ,deze kun je er zo uit trekken en dan zie je ze zitten.
3 tussenplaat zitten draadeindjes aan,kentekenplaat eraf en dan zie je de gaatjes waar hij zo in past .
-
AuteurBerichten