Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Ik heb er een voor de b1.
Wat moet er gebeuren. ik kan evt wel wat fotos voor je maken. De hele Haynes inscannen zie ik alleen niet zo zitten.Kijk/vraag ook eens rond voor je eigen boek. Die van mij kostte me 5 euro via iemand hier op het forum.
Ik vroeg me al af waar die inkepingen voor waren. Mijn Rekord met 45mm zuigers heeft ze ook.
Het idee achter de plaatjes die je zocht is me nog niet helemaal duidelijk.
Je zegt ‘anti-piep’ maar dan gaat er hier nog steeds geen lampje branden.Mitch
Die monza in son ziet er vet uit! Weet alleen niet wat hij moet kosten. Levert ietsjes meer dan de standaard 180pk geloof ik.
Bassie16v, google ff op trailer van ‘de helleveeg’!
Meerdere oude opels in een filmtrailer.
Waaronder die van mij op 1.34min ongeveer!Vandaag cruise control ingebouwd uit een sloop-cdx.
Werkt perfect in mijn b1 x18xe!Iedereen bedankt voor de beschrijvingen en tips hier op het forum!
Het is een hele tijd stil geweest hier. Tijd voor een update lijkt me.
Ik rijd dus nog steeds tevreden en trots rond in mijn rekord. Rijdt heerlijk en loopt als een zonnetje. Paar kleine dingetjes gedaan in de tijd.
– mistlampen gevonden op de vrijmarkt op koningsdag. Mooie gele Hella’s met chromen cover voor… 10 euro!
– Radio met cd wisselaar in gehangen met luidsprekers onder de bank en dash weggewerkt.
– dashboardverlichting gefixt
– Remmen vervangen, beurtje, ontsteking gesteld, lampen gesteld, busjes stuurschakeling vervangen etc.
– op de sloop in Helmond fraaie chromen wielringen op de kop getikt.
– Huis gekocht met garage en smeerput!
– Tank tegenwoordig euro 98, loopt veul beter en geen nadieselen meer!
– Leukste van alles (vind ik) is dat hij rondrijdt in een speelfilm. Het gaat om ‘de helleveeg’ komt eind maart op het witte doek.
Hij fungeert dan als auto van een stel dat een belangrijke rol speelt in de film. Zodoende zijn er scenes waar ze aan komen rijden, weg rijden, ruziend met deuren gooien en zelfs een scene gefilmd vanuit de auto. Ik mag nu nog geen foto’s op het www gooien maar dat komt wel zodra de film draait.Er is wel 1 ding waar ik mee zit. Mijn vacuumvervroeger is lek. Nu heb ik hem opengewrikt, het rubbertje dichtgekit en weer dichtgeknepen/gekit (tip van een panda-rijder). Het werkt beter dan ik gedroomd had maar ik geloof niet dat dit jaaaaren houdt.
Ik wil dus graag een nieuwe/andere.
Dat valt ff tegen! Er staan er zat op internet maar niet met de juiste nummertjes erop. Zelfs Romijn kon me niet verder helpen.Afijn, Ik heb dus een Bosch ontsteking en een vacuumvervroeger met nummertje 259 op het steeltje.
Dit zou overeen moeten komen met partnumber 1 237 121 259. Deze zijn echter nergens leverbaar (al doen de websites anders vermoeden).
Mijn vraag aan jullie: trek jullie verdelerkap er eens af en kijk wat voor nummer er bij jullie op staat. Wellicht dat er meerdere passen.
Hij heeft overigens wel een groter tuitje dan een 1200 bijv. Die had ik al geprobeerd.Alvast bedankt!!
Mitch
Ik zag dat hij te koop staat. Ben je hem nu al zat?
Mooie wagen! Ik rijd zelf ook al 2.5jr in een c rekord.
Dikke velgen onder zon fraaie originele rekord zou ik zonde vinden maar das mijn smaak.Qua remmen: schroef je beide klauwen er eens af en kijk wat ze doen. Ff goed schoonmaken en gangbaar maken kan al wonderen doen!
Qua warme start en automatische choke, het boekje zegt:
Koude start is gas in en rustig loslaten voor t starten
Halfwarm is halfgas bij het starten
Warm is volgas bij het starten
Nieuwe bougies, verdeler, rotor en contactpuntjes doet eveneens wonderen!
Die van mij (1.7s) loopt veruit het mooist op euro 98, op 95 levert hij minder vermogen en dieselt hij na. Evt werkt een flesje octane booster ook! Qua kosten scheelt het niks.
Qua herrie achterin: draagarmbussen kunnen nog wel eens op zijn na dik 40jr.
Succes ermee en strooi vooral met fotos en vragen!
Mitch
Ik ga snel een keer kijken of ik een ‘standaard’ kapje passend krijg met wat vijlen en dremelen. deze week veel gewerkt dus geen tijd gehad.
Lipje heeft idd geen functie volgens mij dus al t kapje qua diameter past dan slijp ik die er nog wel af.
Mitch
Goed gezien ST1 V6! Heb mijn schoonzusje naar haar gala mogen brengen met de Rekord. Weer eens wat anders dan de vele patser Benzen en BMW’s!
Mitch
Ik denk dat ik het gevonden heb!
Mijn foto van de stroomverdeler is helaas redelijk waardeloos maar dat dingetje bij onderste klem zoals jethro zegt is geen inkeping maar een uitstekend iets.
Na heel wat zoeken en plaatjes kijken kom ik uit bij de:
Bosch 1 235 522 058
Opel OEM nr: 93150393Kost maarliefst E 23.23 bij mister-auto, bij de anderen nog meer.
Verder zoeken en googlen: kom ik er achter dat deze voor een Opel GT of Rekord B zijn. Geen idee waarom deze een andere ontsteking zouden hebben. Nog weer verder zoeken kom ik gewoon bij Opel Classic Parts uit (stom dat ik daar niet eerder aan heb gedacht) en zij beweren dat ze op veel meer modellen geleverd zijn! Kost ook maar 14 euro daar!
Hieronder linkje:
Nu ns kijken of de lokale onderdelenboer hier wel aan kan komen. Anders ff wachten tot het Sevenum weekend in augustus. Eenieder bedankt voor het meedenken en als ik inderdaad de juiste typenummers blijk te hebben post ik ze hier nog!
Mitch
Ik heb hem alweer bijna 2 jaar dus wel weer tijd voor foto’s denkik. Mijn Rekord C 4drs sedan, 1.7s uit 1968, wellicht hebben sommigen van jullie de advertentie toen gezien hier op het forum. Ik vind het nog steeds een fantastische wagen! Ook al is de garage wel snel gevuld vergeleken mijn mijn eerdere b-kadett.
Mitch
Bij deze wat foto’s toegevoegd, ik dacht inderdaad ook dat de ontstekingen op veel opels gebruikt waren maar dit heb ik nooit eerder gezien. Hoop dat deze foto’s duidelijkheid geven!
Mitch
Als die erin zit zou fijn zijn Alexander!
Ik wil ook binnenkort weer in dezelfde sloop vectra als afgelopen week kijken of hij daarin voorbereid is. Tis een CD uitvoering tenslotte.Voor de liefhebbers een linkje naar mijnalbum:
http://www.mijnalbum.nl/Album=SNI3MLV4″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Anders worden het wel heel veel foto’s in dit album. Daarop staan alle Opels die ik gereden heb zo’n beetje.
Kleien zou ik wel eens kunnen proberen idd. Nog nooit mee gewerkt maar ik hoor er hier op dit forum veel goede verhalen over!
Mitch
het rubber van de achterwisser is binnen en vervangen! Was geen overbodige luxe. de oude was aardig vergaan. Onderliggende narigheid viel gelukkig mee. Wel direct ff opgeschuurd en bijgewerkt met lakstiftje.
Op de sloop hier om de hoek vervolgens een middenarmsteun en handremhoes uit een vec cd getrokken. Helaas stonk het interieur naar hond en rook anders is zo’n cd interieurtje nig wel interessant met extra lampjes, instapverlichting, elektrische spiegels etc. mocht er nog iemand iets zoeken, hij staat bij Mettler in schijndel en is nog aardig compleet.
Inmiddels heb ik geprobeerd de middenarmsteun vast te lijmen maar de modelautolijm van Revell is niet sterk genoeg. Iemand nog tips?
Radio van alexander is ook binnen. Helaas geen kabels voorbereid en de stekker van de wisselaar past niet direct achter in de radio. Daar moeten we nog eens achteraan hoe het hoort te zitten. Tips zijn welkom dus!
Verder de vectra en rekord eens verwend met een poetsbeurt van binnen en buiten. De vectra heeft heul veul kleine zwarte puntjes in de lak. Geen idee wat het is. Het gaat er met veel poetsen puntje voor puntje wel af maar niet van harte, ook niet met valma spu tegen hars en rubber/asfaltpuntjes. Volgende week maar weer verder poetsen en dan ook wat schaafplekjes bijwerken met commandant!
Mitch
Dank voor de positieve reacties! Ik zal eens wat fotos bij elkaar gaan rapen van alle autos. Dit weekend zit helaas nogal vol.
Emiel en alexander, pm komt eraan!
Mitch
Het blijft een beetje wat de gek ervoor geeft natuurlijk.
Ter info. Heb dit voorjaar voor mijn c-rekord uit ’68 1600 betaald bij particulier.
Dit was met een jaar apk en op een drietal blaasjes en een schrammetje na is het echt een heel nette wagen van 4e eigenaar met alle papieren van de afgelopen 45 jr, blok gereviseerd, interieur opnieuw bekleed etc.Houd ons op de hoogte en succes!
Mitch
En, ben je iets wijzer geworden na donderdag?
Een keer meeten is altijd een goed idee lijkt me. Mijn 3in1 printergeval staat echter droog dus dat schiet niet echt op. Zal eens kijken of ik iets anders kan regelen. Zag aan de foto’s inderdaad al dat hij daar voor de flat stond. Ik heb daarachter in de Achtse Barrier gewoond maar nu in Eckart op mezelf.Als je zuigerveren gaar zijn zou er volgens mij olie in je verbrandingskamer komen en mee verbdanden voor zover als dat brandt. dit zou je dan weer terug moeten zien aan de walm uit je uitlaat. Je mag mijn werkplaatshandboek anders wel een keer kopieren.
Succes! Zal nog eens nadenken of ik een revisieadresje hier weet… volgens mij doen ze zoiets bij mascotte nog wel en die doen het al jaaaren.Ps.. waar staat jouw rekord ergens? Ben wel benieuwd.
Dat denk ik niet. ik was vandaag met de astra naar het werk. ik weet wel dat er nog een grijze 4 deurs hier rondrijdt. zag hem pas nog staan bij de karpendonkse plassen. geen idee van wie die is alleen.
Wellicht via altopelhilfe.de?
-
AuteurBerichten