Typenr verdelerkap 1.7s cih

Forumindex Forums Techniek Cih Typenr verdelerkap 1.7s cih

  • Dit onderwerp is leeg.
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Berichten
  • #17271061
    MitchEindhoven
    Deelnemer
      Lid sinds:
      31 January 2011

      hallo allemaal,

      Ik heb een Rekord c 1.7s uit 1968 met bosch ontsteking (met klemmetjes). deze is inmiddels wel toe aan een nieuwe verdelerkap. Rotor, contactpunjtes etc heb ik al vervangen. Ik kom alleen maar niet aan de juiste verdelerkap.
      Als ik er een bestel krijg ik steevast (3x inmiddels) de verkeerde en men kan ook de juiste niet vinden.

      Mijn huidige verdelerkap heeft een ronde inkeping aan de kant het verst van het blok af. Op de onsteking zelf zit daar ook een randje waardoor de kappen zonder inkeping ook niet passen.

      Voor zover bekend is het blok origineel, enkel gereviseerd tussen 2000 en 2002.

      Iemand dit zelfde probleem? Ik zou graag een typenummer hebben zodat ik een nieuwe kan bestellen.

      Alvast bedankt!

      Mitch

      #18277967
      jethro
      Deelnemer
        Lid sinds:
        3 February 2008

        Das wel vreemd die stroomverdeler van je, plaats efkes wat fotokes van de de stroomverdeler zonder verdelerkap.
        Want de Rekord C heeft het zelfde model stroomverdelerkap als de Manta-B uit 1984.

        #18277968
        MitchEindhoven
        Deelnemer
          Lid sinds:
          31 January 2011

          Bij deze wat foto’s toegevoegd, ik dacht inderdaad ook dat de ontstekingen op veel opels gebruikt waren maar dit heb ik nooit eerder gezien. Hoop dat deze foto’s duidelijkheid geven!

          Mitch

          #18277969
          motormuis012
          Deelnemer
            Lid sinds:
            1 October 2012

            het lijkt wel of er een stuk uit de kap is gehaald door iemand zelf dus niet origineel op de verdeler kan ik niet zien of daar een bult zou zitten voor de uitsparing

            #18277970
            jethro
            Deelnemer
              Lid sinds:
              3 February 2008

              Die verdelerkap hoort er niet op.

              En de stroomverdeler is wel goed, zit een inkeping bij de onderste klem. :thumb

              Dus morgen maar weer op stap voor een nieuwe verdelerkap. ;)

              #18277971
              jethro
              Deelnemer
                Lid sinds:
                3 February 2008

                BOSCH verdelerkap, 1 235 522 196 € 17.26,-

                BREMI verdelerkap, D 4022 € 11,-

                Bestel maar, bestel maar………….

                :jerry :thumb

                #18277972
                MitchEindhoven
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  31 January 2011

                  Ik denk dat ik het gevonden heb!
                  Mijn foto van de stroomverdeler is helaas redelijk waardeloos maar dat dingetje bij onderste klem zoals jethro zegt is geen inkeping maar een uitstekend iets.
                  Na heel wat zoeken en plaatjes kijken kom ik uit bij de:
                  Bosch 1 235 522 058
                  Opel OEM nr: 93150393

                  Kost maarliefst E 23.23 bij mister-auto, bij de anderen nog meer.

                  Verder zoeken en googlen: kom ik er achter dat deze voor een Opel GT of Rekord B zijn. Geen idee waarom deze een andere ontsteking zouden hebben. Nog weer verder zoeken kom ik gewoon bij Opel Classic Parts uit (stom dat ik daar niet eerder aan heb gedacht) en zij beweren dat ze op veel meer modellen geleverd zijn! Kost ook maar 14 euro daar!

                  Hieronder linkje:

                  http://www.opel-classic-parts.com/nl/S012_Elektrische_onderdelen/179_Stromverdeleronderdelen/A1094_Verdelerkap_Rekord_P1P2_A_B_C_Kadett_A_B_C_Oly_A_GT_MaAsc_A_B_1954-78.html

                  Nu ns kijken of de lokale onderdelenboer hier wel aan kan komen. Anders ff wachten tot het Sevenum weekend in augustus. Eenieder bedankt voor het meedenken en als ik inderdaad de juiste typenummers blijk te hebben post ik ze hier nog!

                  Mitch

                  #18277973
                  jethro
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    3 February 2008

                    Tja……….

                    Heb ook ff wat beter gekoekeloert en ik geef je gelijk, er zit een opstaand lipje bij de onderste klem.
                    En als je de verdelerkap bekijkt heeft deze een uitsparing waar dat lipje……………..juist.

                    Maar deze stroomverdeler heeft veel weg van de nieuwere versie.
                    Zou dan als de diameter van het huis het zelfde is dat opstaande lipje weghalen, en een inkeping in de rand maken zo dat je de nieuwere type kunt monteren. :thumb

                    Maar als je niet zo handig bent zou ik het zo laten en de originele verdelerkap kopen. :thumb
                    Kost maar € 14,-

                    #18277974
                    jethro
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      3 February 2008

                      Verdelerkapje al binnen??? ;)

                      :jerry :thumb

                      #18277975
                      MitchEindhoven
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        31 January 2011

                        Ik ga snel een keer kijken of ik een ‘standaard’ kapje passend krijg met wat vijlen en dremelen. deze week veel gewerkt dus geen tijd gehad.

                        Lipje heeft idd geen functie volgens mij dus al t kapje qua diameter past dan slijp ik die er nog wel af.

                        Mitch

                        #18277976
                        ST1 V6
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          30 June 2004

                          Past ie van manta ook ?
                          heb ik nog wel liggen

                        11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.