Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
2nd that: mijn turbo had zo goed als alle olie eruit gegooid, en ik kreeg alleen een “controleer oliepijl” waarschuwing op de boordcomputer. Geen enkel waarschuwingslichtje, en ik was toch dichtbij blok kapotrijden…
origineel gepost door patman
Yep, ik herken het ook.
Mijne deed het ook.
Toen ik de koppeling, drukgroep en lager had vervangen door alles van sachs was het weg.Dat is interessant! Heb je de organische, of de sinter koppeling? Rijdt dat heel anders dan een standaard koppeling?
iets meer specifics over het probleem:
– elke keer ik koppel, in 1st, achteruit, en af en toe zelfs bij 2de
– motor warm of koud maakt weinig verschil
– toerental motor maakt weinig verschil, maar ‘t is het beste te horen bij lagere toeren
– koppeling traag laten opkomen zonder gas geeft GEEN geluidik las ergens dat bij een defect druklager, die laatste twee niet opgaan?
origineel gepost door tijgetje57
waarom zou je hem laten remappen?Is helemaal niet nodig, volgens diverse tuners.
Ik rij zelf ook met een LEH turbo rond. Is 1 op 1 uit te wisselen.
daar twijfelde ik in ‘t begin aan, maar na nog wat surfen gisterenavond lijkt het idd niet nodig te zijn. EDS staat er nochtans op dat dit wel gebeurt, en geeft een rpm limiet als je zonder remap wil rijden. Klinkt een beetje als een kleine leugen om je ter plaatse te kunnen overtuigen toch maar ineens voor Phase 1,2, of meer te gaan…
Ik heb in elk geval mijn EDS bestelling ge-annuleerd, en bij Courtenay besteld, want zonder de remap zijn die goedkoper en sneller (tbc).De man van Courtenay schreef wel: “if the car is running standard boost then adjust down the actuator so that it does not make too much boost.”
Heeft er iemand dat gedaan? En kan je kwantificeren hoeveel?ok, heb net bij EDS de LEH besteld (en ga na montage rustig tot daar rijden voor de gratis remap)
mijn originele offerte sprak ook nog van een “kit reparatie, nr 5849933” t.w.v. 222,5 euro. Zou dat een koelmodificatie voor de LET zijn?
de koelmodificatie voor de nieuwe LEH, waar koop ik doe? Bij EDS of MTECH heb ik ze niet gevonden…
thx!
Ik begrijp dat velen hun LET vervangen door deze:
http://www.courtenaysport.co.uk/index.php?act=viewProd&productId=114
als ik de tekst goed begrijp, kan ik die laten monteren ipv de LET, zonder iets van aanpassing.
Kan iemand v/d experts hier dat bevestigen: kan ik (t’is te zeggen, mijn garagist) deze op mijn 2002 G turbo schroeven zonder bijkomende onderdelen?
Nogmaals dank!
alvast bedankt voor de tips! Ik woon in het Leuvense (Belgie).
De offerte spreekt van een turbo met onderdeelnr. 5849040 (1777 euro) + reparatiekit 5849933 (222,5 euro), en dan nog 350 euro arbeidsloon, dit alles excl. 21% btw.
Ik kijk hier in de buurt eens rond voor een “stielman” die zo’n aftermarket turbo wil installeren.
1ste post, en direct met dikke problemen :s : turbo in mijn 2002 coupe turbo heeft het net begeven, na 149.000km. De offerte van mijn Opel garage: +/- 3000 euro.
Iemand een idee hoe ik dat goedkoper opgelost krijg, zonder zelf te moeten sleutelen?
Ik krijg straks de details v/d offerte, maar wou toch al even mijn licht hier opsteken.
-
AuteurBerichten