Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
3 september 2016 om 20:31 In reactie op: Nog steeds probleem met de blower ( wat nu Opel kenners ) #18325849
Oke, dus toch misschien de kachelmotor dan?
3 september 2016 om 19:48 In reactie op: Nog steeds probleem met de blower ( wat nu Opel kenners ) #18325847Jawel, werkt op alle standen, alleen de ene keer doet ie het wel gewoon als ik de auto start. Maar soms ook niet dan slaat ie pas aan na een x aantal km’s of minuten. Heel raar allemaal en dan doet ie het ook gewoon in alle 4 de standen. En kan ook VISA versa zijn dat ie wel doet, en onderweg ermee uitscheid.
7 augustus 2016 om 13:32 In reactie op: Ventilate Astra g werkt niet meer op alle 4 standen (update) #18324173Leden,
Is mij allemaal duidelijk, hoe ik het moet vervangen, dank daarvoor :jerry
Maar vanochtend moest ik 3 korte ritjes maken, toen deed ie het wel weer, 2 van de 3 ritjes op alle 4 de standen heel vreemd allemaal ( je hoorde wel beetje het lagertje knarsen )
Wat nu te doen
1 Eerst maar beginnen met de weerstand vervangen ?
2 of gelijk allemaal vervangen, nu het dadelijk toch allemaal open ligt ?
Nou wacht weer op antwoord
My mik
6 augustus 2016 om 17:18 In reactie op: Ventilate Astra g werkt niet meer op alle 4 standen (update) #18324170Ten 1e bedankt voor de reacties
Dan ga ik maar het motortje vervangen, zit deze in omhusel, waar ook de circulatie-klep zit ?
Weet dat er minimaal 2 verschillende types zijn kwa circulatie
1e soort prullenbak, kan het niet anders omschrijven :jerry :jerry
2e met een soort rooster met spons , die heb ik,vervangen keep namelikk, klepje bleef haken.Kan ik alles vanuit de binnenkant vervangen ? Of moet ik ook via de pargraaf-plaat loshalen ?
En moet ik het motortje een gelijke auto halen, of las ie maar overeenkomt met de huidige model wat er nu in zit ?
Mvg mik83
Medelid
bedankt voor de reactie :thumb
maar voor mij nu eveb onduidelijk wat voor set het nu is
1 een distributie set ?
2 of een multiriem met spanrollen, tbv overige onderdelen aan te drijven, zoals ( waterpomp ,aircopomp,dynamo) want namelijk wel dat deze bij mij apart worden aangedreven, vandaar ook multiriem.hopelijk kijken de overige leden ook nog mee met hun expertise
gr mik83
sorry leden zal iets duidelijker zijn,
Nee is gewoon privé auto, voor woon werk verkeer, en af en toe de hond haha
Ik maak voornamelijk snelweg kilometers, stad is eigenlijk nihil,
Ik twijfel want de vorige veren die ik had / nog steeds, dus daarom moet ik nieuwe hebben
Had ik gekocht van MP 80 eu ofzo destijds, van het merk auto style hahah hebben het toch +/- 5 jaar volgehouden haha
Wil wat uitgeven en zal echt niet doorgaan om paar tientjes verschil, maar wil wel wat degelijks hebben, vandaar de vraag aan jullie leden,
Als vast bedankt voor de reacties
Mik83
Bedankt voor het reageren
Even de vragen beantwoorden.
Nee krijg hem maandag denk binnen, wou vast voorwerken met info.
En betreft plaatje
Zitten nummer 4 op het blokje dus
Nummer 2 ook
Maar hou een kabel over ? Heb geen nav,ook geen telefoon
Maar hou wel zo’n soort nummer 2 over, ze lijken beide veel op elkaar, je zou zo zeggen dat het allebei antennen kabels zijn.
Haha zo vreemd
Hopelijk zijn er vandaag nog meer leden die reageren
Bedankt mik83
Hè bedankt voor de reactie
Maar oké zit geen lichtje in.
Maar er moet toch een reden voor zijn ?
Omdat ie het altijd gedaan heeft namelijk.
Mis nieuwe schakelaar van sloop mis ? Doe maar een suggestie
15 juni 2014 om 22:36 In reactie op: vreemde storing ( storing lampje aan dan weer uit )? Update #18238327Hopelijk willen jullie even hier nader naar kijken.
Dit zag ik op ebay scheelt aanzienlijk in euro’s
Ik zoek dus een krukas sensor voor mijn Astra G 2002, 1.7 DTI isuzu
http://www.ebay.de/itm/OPEL-ASTRA-G-HATCHBACK-1-7-DTI-16V-2000-TO-2005-CRANKSHAFT-PULSE-SENSOR-CSS-101/121184451196?_trksid=p2045573.c100033.m2042&_trkparms=aid%3D111001%26algo%3DREC.SEED%26ao%3D1%26asc%3D22863%26meid%3D7645513617294997162%26pid%3D100033%26prg%3D9841%26rk%3D1%26rkt%3D4%26sd%3D121184451196″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Is dit de goeie ? Zo niet willen jullie mij een handje helpen, met de goeie zoeken,
Zet deze link der even bij, van de FSRS-shop, want volgens mijn kennis tot zover denk ik dat we over hetzelfde praten namelijk
http://www.fsrs-opelwebshop.nl/sensor-krukas-opel-astra-g-corsa-c-meriva-a-y17dt.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
Hopelijk willen jullie mij adviseren
Mvg mik83
13 juni 2014 om 15:53 In reactie op: vreemde storing ( storing lampje aan dan weer uit )? Update #18238325Nou vandaag even langs de dealer gereden, laten uitlezen
Met tech2 , zag ik app staan,
Der kwam uit, signal sensor bla bla in ieder geval zei hij bijna 95% zeker je krukas sensor.
Wat zeggen jullie, gewoon nieuwe kopen ?
Of kan ik hem bv schoonmaken, en dan even kijken hoe lang het goed gaat.
Is het zelf ter vervangen ? Of is het specialitis werkje.
Nou hoor het wel
Gr mik83
21 april 2014 om 14:21 In reactie op: Hoe schrijf MULITRIEM-SPANNER in het Duits ?? Tbv ebay #18230271Leden bedankt voor reacties.
heb even wat linkjes opgezocht.
de boel gaat toch los,dus zat te denken aan dit vervangen
1= http://www.ebay.de/itm/Keilrippenriemen-Satz-Spannrolle-OPEL-ASTRA-G-CC-COMBO-CORSA-C-MERIVA-1-7-DTI-16-/180821123371?pt=DE_Autoteile&hash=item2a19c7612b” onclick=”window.open(this.href);return false;
2= http://www.ebay.de/itm/1x-ORIGINAL-RUVILLE-SPANNER-KEILRIPPENRIEMEN-OPEL-ASTRA-G-CC-H-GTC-1-7-DIESEL-/360685889981?pt=DE_Autoteile&hash=item53fa8de9bd” onclick=”window.open(this.href);return false;
Dus heeft ie wat nieuwe verse rollen+spanner+ nieuwe riem.
Vraag over de riem ik heb airco op me auto, dan is dit de juiste riem ? hoort bij advertentie/link 1
Sorry zal vast makkelijker kunnen kwa doorwijzen naar desbetreffende link, maar ben niet heel goed in computers.
gr mik83
Kevin gewoon rustig los wrikken, heb ikzelf ook al paar keer gedaan, om eronder veel rotzooi bv blaadjes restanten.
en goed kijken hoe het zit, niet te bang zijn , hahah
Ik heb binnenkort een setje te koop voor je ? Als je nog intresse hebt het betreft een zwarte. Volledig puntgaaf .
Wat een reacties!! Top
Nou ik probeer het eerst gewoon te spuiten.
Met busje van de action, no heart feelings ,mede-leden.
Waarmee kan je nou het beste ontvetten ?
Ik zal ook even foto. Van hoe ie er nu uitziet, en na het te hebben gespoten.
Jullie gaan het resul zeker zien.
Gr. Mik83
zal je even op weg helpen
1 sideskirts = wat ik ma kan herinneren zitten ze vast met schroeven of pluggen, aan de binnenkant zitten ind zwarte strips, deze kan zeker weten kopen bij de dealer, 9 even meenemen naar de garage, als vergelijkings materiaal.
2 deurstrips = je moet dan je deurpaneel eraf halen, lees in de how to do, hoe je dat moet doen.
dan kom je plastic tegen, niet eraf trekken !! gewoon in het midden onderaan een kruis knippen, zodat je het later netjes kan dicht plakken met tape.
als je dan hebt geknipt, zie je een torx schroefje zitten, draai deze los. dan kan je aan de buitenkant je strip eraf schuiven, ( hou je ook je clipjes heel. de strip schuif je deraf richting de achterkant.
En als je dat toch allemaal gaat doen, spuit dan ook je deurgrepen, dan is het allemaal dezelfde kleur, heb ik ook gedaan.
Ik heb nog twee deurgrepen liggen, mag je wel over nemen als intresse hebt.
En is gemakkelijk, als bv als je deurstrips+sideskirts en eventueel mde deurgrepen spuit.
kan je wel blijven rijden, want je deur kan gewoon op slot ( is een tip )
ik hoor het wel als nog info nodig hebt
gr mik83
Denk dat het te maken heeft, met het cambus,systeem.
Heb de set gekocht gekocht tbv canbus systeem, eigenlijk soort van, misleider,zodat je niet elke zo n melding krijgt.
Gr. Mik
weet je teovallig ook hoe je ze los maakt ??
waar je moet beginnen met losklikken ??
voordat ik dadelijk weer alles kapot trek, hahha
9 december 2013 om 21:13 In reactie op: Waar kan ik het Kleurnummer vinden bij een Astra G Coupé ??? #18163094volgens staat het ook in de stijl van je passagiers-deur, ook een sticker.
100% de kleur code
en ligt eraan hoe de spuiter ,spuit !!!!!!!!!
Nee heb geen gordijn airbags.
maar volgens is het allemaal niet moeilijk te verwijderen.
Want wat ik me kan herinneren, toen ik een me vooruit liet vervangen, en natuurlijk weer met me neus boven op moest staan, nieuwsgierige aap dat ik ben, hahah
klikte hij ze zo deraf, of ik moet het totaal mis hebben. is namelijk altijdje geleden.
even voor de zekerheid het betreft, de zwarte strips, die zowel links als rechts op het dak zitten, en dan naar beneden lopen, langs je voorruit.
gr
Hallo mede- leden.
Alvast bedankt voor alle meedenk werk en adviezen
Vandaag weer me auto opgehaald bij de garage ivm vakantie geweest. Bleken de nieuwe banden gewoon niet goed te zijn heb er 4 nieuwe opgekregen ( waarschijnlijk waren de vorige banden niet rond of wat dan ook) waar het omgaat is dat ie nu niet meer hobbelig rijd . Heerlijk om weer vlak over de weg te zweven.
Dus iedereen bedankt !!
Hallo Gerben
Ja zijn gewoon originele velgen van opel de zogenaamde opel Astra G sportvelgen, ja soort spaakvelgen, werden orgineel geleverd bij de sport uitvoering, en geen stoepjes of wat dan ook aangetikt, dus nog recht.
Ook bedankt voor meedenken alvast
Gr. Mik83
Haha Wim het zich alweer gemeld.
Maar goed.
Betreft balanceren, stond ik min of meer bovenop en aangezien redelijk goeie kennis, geloof ik wel op zijn werk
Dus sluit ik uit.
Betreft kromme-riemschijven = ja zou kunnen zijn niet de duurste schijven, beetje miskoop maar goed ze remmen redelijk
Kromme naven = dan denk ik persoonlijk dat ik er last van moest hebben, van de hobbel continu, is echt sinds me nieuwe banden.
Antwoorden op de vraag b07, alvast bedankt voor meedenken
Zie balanceren in me bericht.
Me stuur is rustig, betreft me banden lijkt wel of ik continu over klikkers rij danwel kinderkoppen.
Wielen zijn vastgezet met zo n tol, dus dat geloof ik wel.
Betreft te hard op gepompt weet ik niet, heb ik niet naar gekeken,maar zou kunnen.
En denk dat de banden zo n ongv 65 à 70 de stuk zijn, als ik me rekening bereken. Dus ja zijn niet de goedkoopste ook niet de duurste.
Hopelijk zo genoeg info gegeven,ik wacht netjes af
Staat trouwens alweer bij de garage,netjes met briefje met de klachten.
Maar er is hier veel kennis op het forum, dus doe graag info en speurwerk op.
Gr. Mik83
Een ding kan ik zeker zeggen distributie riem zeker niet pas vervangen namelijk daarvoor had ik het ook. Maar zoals ik aangaf ongv 4 maand geleden niewe multiriem op laten zetten was het tijdelijk weg. Nu sinds enkele weken weer terug. Vooral als je laag in toeren !! En ik het geluid hoor geef ik gas bij , dan is het ook weg!! Irriteer me daaraan ben zuinig op me spullen .
Leden bedankt voor de info danwel reacties. Een paar reacties kan ik me eigen best in vinden 1 goeie multiriem merk gebonden zoals gezegd werd iets korter is , meer spanning 2 lagertje van looprol versleten ( gelijk vraagje daarover hoe kan je constateren welke looprol precies versleten is ?? Er zijn meerdere. Nou hoop weer op reacties alvast dank
27 januari 2013 om 08:53 In reactie op: Opgelost. Astra G probleem klep ventilatie/aangeslagen ramen #18100097Marvoo
heb voor jou de oplossing !!!
Dit moet je doen, zodra je tijd hebt, 1 je haalt je daschbaord kastje deruit 6 x torx maat 20
dan zie je het klep zitten je hebt er een in de vorm van een prullemand of je ziet echt een rooster zitten.
Links daarvan zit een klein motortje (merk BOSCH) vast met 3 schroeven (goud van kleur) 5.5 dop moet je gebruiken.Is wel effe pielen dus neem rustig je tijd haha. Tevens zit er een stekker op die trek je los.
Heb je hem der uit ga je naar de sloop doe je het vica versa, neem er voor de zekerheid 2 mee van de sloop,want is bekent probleem van opel.
Bouw hem terug in je eigen auto,voordat je je daschboard terug zit effe testen.En rooster aan de buitenkant ook gewoon van de sloop halen.
Hoe kom je daar goed bij,ruitenwissers deraf halen zit elk vast met een bout onder het klepje van de ruitenwisser.dan motorklep open, rubber deraf halen, en dan haal de plastic kap der af.Daaronder zit 100% een rooster !!!!
Dan zie je luchtgat zitten, zit een rooster voor geloof met vier schroeven.draai je ook los. daaronder zit de klep die open of dicht gaat ( spons achtig ), zodra van uit binnen op de circulatie drukt.
En van je draai-knop is normaal als je hem alleen op de raam zet,dan kan je de circulatie knop niet aanzetten,doe je net een tikje naar rechts, dan kan je hem wel inschakelen.
1 klep open is een vrij gat
2 klep dicht ,kan je niet naar binnen kijken..En dat motortje is gewoon op !!! had precies zelfde probleem,draait door.waarschijnlijk draait de ene kant op als een speer, de andere veel langzaamer.
Nou mooier kan ik het niet omschrijven
Bij meer info gewoon 2u2 sturen
maar geduld moet je hebben 30 min werk ongv ( neem 2 motortje mee !!!!!! van de sloop )
je hoort het ook duidelijk hoor,als je hem sluit of open zet
mvg mik83
-
AuteurBerichten