Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Mooi Coupétje, en aangezien je de historie kent ook zeker de moeite waard om weer wat moois van te maken!
Mag ik vragen wat de stoffeerder met de stoelen en achterbanken gaat doen? Vaak is het schuimrubber dat onder de stof zit (en hier bedoel ik niet het schuimrubber van de kussens mee) verteerd. Dit is wel te vervangen, maar dat is een hoop werk. Natuurlijk is dit wel het mooiste als je de bruine ruiten stof wil behouden. Ik heb het bij de recaro’s van mijn coupé ook gedaan. Vaak is het niet de moeite om deze zelfde truc uit te halen bij de grijze stof omdat dit helemaal op de wangen van de bestuurderstoel zwaar te lijden heeft. Ben erg benieuwd hoe de stoelen er uit gaan zien! (ik heb er zelf ook een hobby van gemaakt en begin a.s. weekend aan een Coupé interieur met grijs alcantara-leer met witte ruiten erin gestikt en zwart skai voor een mede-club-lid/meeting vriend)
21 augustus 2013 om 09:30 In reactie op: sevenum 2013 16-17 en 18 augustus 20 jaar OPN [x] #18111149Ik heb ook zoals altijd weer een super meeting gehad!!! Ben de laatse jaren steeds jarig tijdens OPN dus heb altijd een mooi feestje hihi!!
Ben zelf niet echt van het foto’s maken maar zeker wél van het kijken en ik ben mijn Gulfje al weer op een paar mooie plaatjes tegen gekomen :kewlpics Thanx!!!Hulde aan de organisatie en ik vind dat de toiletdames echt heilig verklaard moeten worden, het was dit jaar zelfs zondagochtend veilig om te plassen! Helemaal TOP!
Die swinger is van een jongen uit Amsterdam geweest die onlangs is overleden, ik kende hem via-via en hij heeft mij toen ik mijn eerste C Kadett kocht nog wel eens tips gegeven en onderdelen op e-bay gezocht (omdat hij dat blijkbaar leuk vond)
Zijn ouders hebben na zijn overlijden een oproep binnen het C kadett wereldje gedaan om hem te kunnen verkopen, ze wilden hem niet aan een niet-liefhebber verkopen. Ik heb eigenlijk geen idee wie hem nu gekocht heeft maar hij stond steeds achter het straatje van de organisatie dus denk wel dat het een bekende is.
Er zit ook een heel mooi leren interieur in, de auto bestaat echt al jaren zoals hij nu is maar het was volgens mij geen originele swinger. Ik geloof dat die jongen vorig jaar of 2 jaar terug zelf ook met deze Kadett op OPN of de C-Kadett meeting is geweest.Ik was er ook! (gulf c kadett station en oranje/grijze c kadett coupé.) Het was écht helemaal super! Dit was inderdaad de eerste keer dat dit evenement daar gehouden is. De eerste Good Vibrations meeting was op 19 Mei op het Maxxis terrein in Muiden om aandacht te vragen voor het afschaffen van de vrijstelling van MRB voor oldtimers. Toen was het ook al een groot succes met véél leuke auto’s en gezellige mensen.
Deze keer waren er ook leuke standjes en bandjes en zoals al gezegd is was het naast het strand dus ook de niet-auto-liefhebbers hebben een leuke dag gehad lijkt mij.
Ik kan het écht aanraden! Het leuke is dat de enorme USA sloepen naast de trabantjes staan en daar weer naast de solex brommertjes en de HD motoren uit het jaar kruik. Iedereen babbelt met elkaar en er wordt (op de opmerkingen over de import-diesel-bensen na) over geen auto minderwaardig gedaan.
Kortom, zoek (als je facebook hebt) even op Good Vibrations en meld je aan. Dan blijf je op de hoogte van de planning mbt de meeting volgend jaar.
Ik heb al mijn auto’s bij London verzekerd.
De coupé is via de verzekeringsmaatschappij getaxeerd door een door hun aangewezen taxatiebureau en all-risk op basis van dit taxatierapport verzekerd.Meestal is het even een kwestie van bellen met de maatschappij en vragen bij welk taxatie bureau je moet zijn. En als ik de reactie hierboven lees loont het dus ook om even te vragen of de auto dan bij een all-risk verzekering ook voor de taxatiewaarde verzekerd is.
Ik moet mijn Coupé overigens wel elke 3 jaar opnieuw laten taxeren. Kost ongeveer €100,00
Je mag hem ook hier (Amstelveen-Westwijk) in de straat neer zetten hoor, dan mag hij naast mijn corsa en mijn c-kadett station slapen. Hou ik hem een beetje in de gaten.
Heb ook wel eens mede-club-leden naar schiphol gebracht voor vakantie, dan stond hun auto ook hier in de straat. Altijd beter dan betaald parkeren op Schiphol.
Vanaf hier pak je de metro 51 naar oranjebaan, daar stap je over op sneltram 5 en stap je uit bij halte Apollolaan. Duurt 51 minuten volgens 9292.nl12 november 2012 om 19:32 In reactie op: Ga je wegenbelasting voor je oldtimer betalen? of …….. #17965643Tsja… ik heb een a-corsa uit ’93 waar ik MRB voor betaal, die blijft er wel bij voor daily.
Een c-kadett coupé die meestal vanaf oktober tot eind maart in de stalling staat á € 225,00 per jaar. Gebruik hem eigenlijk alleen voor meetings en een lekker rondje scheuren in de zomer. Denk dat ik die maar ga schorsen als deze regeling door gaat. Dan pas eind mei uit de schorsing en meteen na OPN weer schorsen en naar de stalling ermee. 4 maanden MRB betalen voor een auto van 920kg valt nog wel mee.
en een c-kadett station voor dagelijks erbij. Die is te laag om mee door de sneeuw te baggeren, en ik was/ben eigenlijk niet van plan om ermee door de pekel te gaan rijden. Wilde hem gewoon lekker voor de deur laten staan in de winter en op droge/sneeuwvrije dagen lekker mee ronddtuffen. Maar ja, als ik MRB moet gaan betalen… zal net zo iets worden als de corsa € 18,00 in de maand ofzo? Is bijna even duur als een jaar lang stalling…
Maar gaan ze nou die 30/60 dagen kaart doorvoeren, dan mogen de auto’s de overige dagen denk ik niet op de openbare weg staan… zullen ze blij van worden bij de stalling. Dan mag hij wel personeel aan gaan nemen als als die klassiekers er elk weekend in en uit moeten!
Vandaag even gaan kijken, was om de hoek voor mij.
Kon helaas niet zo lang blijven maar het was SUPER leuk om te zien!
Goed gereden Sik! :thumb Jammer dat ik het vanaf de laatste 4 niet meer heb kunnen zien! Maar als jullie binnenkort weer op zandvoort staan kom ik een keer de hele dag! Echt geniaal om te zien dat een manta en dat “kleine” volvo’tje al die “grote” jongens voor blijven!30 oktober 2012 om 16:58 In reactie op: protest aktie tegen regeerakkoord ivm oldtimer regeling.? #17991207Weekendmeeting op het Malieveld in Den Haag!!! Frietwagentje erbij….
Ik ben zowiezo van de partij! Belachelijk besluit… Moet ik voor auto’s die 1000km per jaar rijden volle mep wegenbelasting betalen??
Ik heb een daily waar ik braaf wegenbelasting voor betaal, is dat niet voldoende? Kan toch niet in 3 auto’s tegelijk rijden?@AstraMitch wrote:
Zojuist Jolanda en Geert gespot in hun kadettje bij de doerenkliniek in Horst
Dan zijn ze mooi op tijd terug van vakantie zeg! Zijn met de geel-witte GTE op vakantie geweest naar Denemarken en zijn vandaag terug komen rijden :D
Ik heb et wel naar m’n zin gehad hoor! Lekker weertje en slap staan ouwe hoeren… altijd goed toch!?
Ook nog de 3de prijs voor mooiste oldtimer mee naar huis mogen nemen! :thumbHelaas was dit weer de laatste meeting voor dit jaar, tijd voor een winterslaap!
Volgens mij was 1977 het overgangsjaar, in 1977 zijn dus nog wel C1’s van de band gerold.
Alle C1’s met een kenteken van ná 1977 zijn oude voorraad geweest. Ik heb een C1 Coupé van 04-05-1977 en een C1 station van 08-02-1978. De station is gewoon laat op kenteken gezet, de datums in de koets zijn wel allemaal van 1977.
De C1’s van 1977 hebben geloof ik wel veel C2 kenmerken…. maar vraag mij zo even niet welke.
Hebben er auto’s met de laagste auto verkiezing mee gedaan die op air-ride stonden dan? :wtf
De 1ste (a-ascona) en de 3de (mijn c-kadett station) niet in ieder geval! Mijne lag donderdag nog lager toen ik hem op de ats-jes van de coupé gezet had, maar toen paste er geen vinger meer onder de vooras, en kon ik niet meer sturen. Toch wat lastig rijden van Amstelveen naar Sevenum. En ik vind het geen stijl om daar op het terrein wieltjes te gaan wisselen, je moet meten hoe je daar aan bent komen rijden, dat hebben wij dus ook gedaan. James (met de a-ascona) is zo laag vanuit Tilburg komen rijden! :jerryMisschien de 2de plaats dan….. ?
@Eamane wrote:
Mooie foto Mieke! Hoe ist nu met Semmetje?
Thanx!
Helaas gaat het iets minder goed met hem. Zijn bloedwaarden waren begin Juli weer slechter geworden waardoor de dosis prednison helaas weer verhoogd moest worden. Vorige week weer bloedonderzoek gedaan, de waarden waren nu gelijk gebleven met begin juli, gelukkig niet wéér erger geworden maar ik had gehoopt ondertussen te kunnen stoppen met dat paardenmiddel. Begin September weer bloed af nemen en dan hopen dat we weer kunnen beginnen met afbouwen.Ik merk ook wel aan hem dat hij er meer last van heeft, erg schikkerig, speelt minder en slaapt het overgrote deel van de dag. Door de prednison drinkt hij ook veel en heeft hij z’n blaas niet zo goed onder controle als hij slaapt. Klein ongemak maar als dat alles is….
“Ze” zeggen dat honden er overheen groeien en vanaf hun 2de dit niet meer (kunnen) krijgen. Maar ik hoop eigenlijk dat hij niet nóg 8 maanden aan de prednison moet.
(voor wie het wil weten, Sem heeft al sinds december een hersenvliesontsteking)
Het lijkt hier wel het “mijn hond en ik topic” :D
Zal ik ook maar ff dan?
:wub de Rekord station :wub (valt wel op trouwens dat jij nu al 2 ex-en van Tijs voor de deur hebt staan! ;) )
Maar…. Goed bezig hoor Willem! Is echt een heel ander autotje nu! Zou hem nooit herkend hebben als ik je in het “wild” tegen was gekomen!
Hier staan 2 nieuwe deuren in het lijstje van deze verkoper.
€ 675,00 per stuk…http://link.marktplaats.nl/577856581″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Succes! :jerry
De a-stijlen van de coupé staan schuiner naar achteren dan bij alle andere modellen van de C-Kadett. Het dak ligt daardoor ook lager. Daardoor is bijv. ook het voorraam anders van de coupé.
Inderdaad dus wat 2000 zegt, je zult dan de raamstijlen van de deuren over moeten lassen.Nieuwe deuren zijn niet/moeilijk te vinden en daar betaal je écht een vermogen voor!
Er zijn wel reparatie delen voor de deuren te koop, meestal is de onderste rand rot, die kun je daarmee vervangen maar dit vergt ook wel een beetje laskunst… of plamuurkunst al het lassen te heet is gegaan.Toch zijn er nog wel aardige 2de hands deuren te vinden hoor…. gewoon goed op marktplaats blijven zoeken.
:thumb Gewassen nog wel! Das toch zeker een jaar geleden dat dat gedaan was! ;)
Leek wel een mini-meeting bij mij voor de deur!
Wij hebben ook al een klein proefritje met de Rekord gedaan! Leuk man! Tijs zit al de hele dag te glimmen om de bank hier “JOEPIE ik heb weer een Rekord” :jerryEn dat dash hebben wij van de winter heel hard aan gewerkt om dat zo te krijgen…. we waren met -13 in de schuur in Veldhoven aan mijn station bezig tot Tijs bedacht dat we de motor van de d-kadett konden opwarmen om te ontdooien. Alleen een beetje jammer dat al dat half-losse nep leer de warme lucht tegen hield…. dus toen er maar afgetrokken :angel
Ik geloof dat je daar nu geen last meer van hebt omdat de kachel helemaal geen warme lucht blaast…. :vertagLeuk autotje hoor! En nog een prijzen winnaar ook, afgelopen weekend nog de 3de plaats bij de niet-kadett-c klasse op Budel bij de sprint!
Heel veel plezier ermee!!!Wel een beetje jammer dat er geen foto’s bij staan van de sprint op zaterdag, wie weet heeft er nog iemand anders foto’s gemaakt?
Correctie!! John en Bob hebben in het verleden altijd snellere tijden neer gezet dan die duitser met z’n V6….. (geeft toch stof tot nadenken)
;) of gewoon met de station komen en de 1ste plek voor dames sprint voor 1200 klasse pakken (aangezien daar helemaal geen dames in mee reden)
Had ik misschien nog wel de 3de plek voor mooiste station van Jeff af kunnen pakken :jerryMaar nee… de coupé is best zo, zou er genoeg aan kunnen doen om hem sneller te maken maar 1,4 seconden rij je niet zomaar weg op 200 meter hoor! :shock: Ook niet met Webers, sper, lichtvliegwiel en een ander nokkenasje… (denk ik)
Vraag me eigenlijk wel af of John en Bob voorgaande jaren sneller reden als die man in z’n V6 :hmmz
@Risl : we stonden wel onverhard maar gelukkig is het geen blubberpoel geworden. Blijkbaar hebben ze het veld gedraineerdZaterdag heel lekker weer gehad, super weer voor het sprinten!
Zaterdagnacht begon het te regenen en das tot zondagmiddag doorgegaan! :swear Wel een beetje jammer maar wel een goeie reden om de tent niet uit te komen :sleeping Het was ook al licht aan het worden toen ik erin dook zondagmorgen dus was niet zo héél erg! :angel
Helaas zondag een natte sprintbaan en aangezien ik niet het idee had dak al nuchter genoeg was om auto te rijden heb ik m’n Coupé maar lekker laten staan.
Maar…. wel de 2de prijs in de klasse dames boven 2 liter! :jerry Helaas weer die duitse vrouw in de witte V6 sedan (van haar man) voor mij met 1,4 seconde. Niet echt iets om me voor te schamen toch?Topicje van de Coupé van Xavier. Is volgens mij het 2de weekend van juni afgemaakt en was toen meteen te bewonderen op de meeting in Eefde. Is inderdaad een héél leuk Coupétje geworden!
Nee Tijsje, dan had ik de “voor” foto er ook wel bij gezet! ;)
Maareh -offtopic
@*Jurgen* wrote:
Wat een gaaf kleurtje Mieke!
Dank je! :thumb
-
AuteurBerichten