Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Hoe staat het met de storingen? zijn ze verholpen?
Groeten.
De kosten hiervan weet ik niet. Maar is wel een aantal uurtjes aan arbeid, denk 2 a 3 uurtjes :no-money:
Hoop dat jou probleem hiermee dan ook wordt opgelost.
Groeten
In een van jou vorige post’s vertelde jij dat je de EGR klep vervangen had, het lijkt me sterk dat deze nu alweer zo ernstig vervuild is, niks is onmogelijk natuurlijk.
Zoals liviu al zegt heb je een grote kans dat jou inlaatspruitstuk gewoon dicht geslipt is met troep. Heb dit zelf ook gehad en merkte daarna een wereld van verschil.Heb destijds ook het volgende gedaan:
Bobine,bogies, egrklep, inlaatspruitstuk incl. wervelklepjes, vacuumsensor, nokkenassensor, lambasonde 1 en 2. misschien nog wel wat onderdelen vergeten..
injector cleaner geprobeerd, motor flushen etc..Helaas zit ik nu zelf wederom met foutcode P0171 mengsel te arm, erg vervelend omdat er bij deze foutcode nergens een specifiek onderdeel naar voren komt.
Nu zit ik waarschijnlijk met een kapotte katalysator omdat mijn auto het ook lekker vind om olie te gebruiken waardoor deze sneller kapot gaat.inlaatspruitstuk schoonmaken is zeker de moeite waard!
Groeten
Wat zijn jou foutcodes ? misschien dat het handig is dat even te vermelden zodat anderen ook gerichter kunnen helpen ;)
Mijn auto rijdt op moment weer als een zonnetje! Het is al weer een aardige tijd geleden met dat probleem. Ik meende dat toen de EGR de boosdoener was. Zat veel aanslag etc in. Die hebben ze gereinigd met een of andere chemische cleaner. Daarna geen problemen meer gehad. Het was een hele speurtocht omdat het niet rechtstreeks naar de EGR leidde. Van alles vervangen achteraf onnodig maar goed. Hij rijdt goed. Hoop dat jou probleem ook opgelost wordt.
Succes!
Het kan ook ook zijn dat je kabeltje daar gebroken is en deze daar niet meer functioneert met open en dichtgaan vaan het benzineklepje. Heb het zelfde geval bij een Astra H. Zat ineens vast terwijl ik wou tanken. de monteur daar even gevraagd en zag al snel dat het kabeltje daar gebroken was. kabeltje iets naar achteren getrokken en het tankklepje was open.
Succes
EGR klep is wat anders dan het gasklephuis. EGR klep zorgt voor een dat uitlaatgassen nogmaals door de inlaat worden gevoerd en zo een tweede verbranding plaatst vind. Deze klep wordt snel ernstig vervuild daardoor. vrij logisch eigenlijk.Dit noemen ze dan milieubewust rijden haha.
In het apparaat zit een klepje wat open en dicht gaat bij het belasten van de motor, als dit klepje niet goed meer werkt d.m.v. Koolaanslag krijg je ook rare en aparte storingen.De kosten hiervan weet ik zo niet maar is zeker een aanrader om te laten doen of eventueel zelf te gaan doen als je wat handig bent.
overigens EGR klep is veel over te vinden hier op dit forum en anders google.nl ;)Succes!
Groeten.
Jammer dat de bobine en bougies geen oplossing hebben geboden voor je.
Het kan ook zijn de je EGR klep ernstig vervuild is en daardoor overslag op de cilinders veroorzaakt, heb dit namelijk zelf ook gehad.
Heb toen ook van alles vervangen en niks bleek te helpen. Destijds de EGR klep laten reinigen en geen overslag meer gehad.Succes!
Groeten.
Mijn excuus!
Vergeten de oplossing te melden.Het inlaat gedeelte zat de plaat binnen in Los (soort pakking wat er tussen zat). Was bijna weg waardoor hij begon te rammelen/ratelen. Die hebben ze helemaal schoon gemaakt en daarna weer vast gezet/ gelijmd. Hierna niks meer gehoord.
Probleem is hiermee opgelost.Groeten michael
Klopt inlaatspruitstuk flens is reeds vervangen. Maar dan zal je altijd iets van tikken of ratelen horen lijkt mij?
Filmpje zal waarschijnlijk niks op te horen zijn omdat je rond de 3000 toeren moet rijden en dan het accelereren om het te horen. Als je stil staat en 3000 toeren maakt of meer hoor je niks, geen ratel.
Zelf denk denk ik aan de versnellingsbak? Lagers? Olie?
Uitlaatspruitstuk pakking?
Resonatie? Lijkt me sterk omdat het alleen 3000 of hoger toeren nodig heeft om de ratel te horen.Groeten
Heb je de versnellingsbak olie al vervangen? Of een ander iets geprobeerd?
Bij mij lijkt het of het aan de rechterkant van de motor ruimte zit.
Hoor het graag.
Groeten.
niemand die wat hier nog een suggestie voor heeft?
Inlaatspruitstuk flens is voor 2 maand geleden vervangen omdat de klepjes niet meer goed bewogen en daardoor elke keer storing gaf.
Op dit moment nergens last van en rijdt verder goed.
Kan dit ook de versnellingsbak zijn? Lagers?
Of uitlaatspruitstuk? Pakking?Groet.
Z16xep benzine en handgeschakeld. Mijn excuus.
Mijn problemen zijn tot nu toe opgelost.
Inlaatspruitstuk flens is vervangen. Het mechanisme was niet goed meer, speling en haperde…Deze dagen nog even aanzien of het probleem niet terug.komt.
Groeten
Erg vervelend inderdaad. Hoop dat je snel reactie krijgt en het probleem ook opgelost krijgt zonder hoge kosten :thumb
Had destijds ook arm mengsel en dat resulteerde in een verstopte EGR (EGR en EGR terugvoer kanaal, inlaat kanalen)
Helaas heb ik alle dingen wat bart-gsi reeds heeft vermeld ondervonden.
EGR verstop, terug voer kanaal egr verstopt, compleet inlaatspruitstuk verstopt.
Absoluut geen pretje!! :cry(egr verstopt vaak overslag op cillinders en dus stotteren en inhouden bij bepaald toeren gebied)
Het beste is inderdaad eerst uitlezen en eventuele foutcodes hier plaatsen op het forum.
Update:
Helaas konden de klepjes niet verwijderd worden.
Nu wordt er alsnog een ander inlaatspruitstuk flens geplaats. Dan hopelijk van alle problemen af.Groeten
Dat zou ook veel beter zijn voor de toekomst auto’s ipv al die milieu en zuinigheid wat kapot kan gaan en een gods vermogen kwijt bent voor reparatie.
Maargoed hopen dat ik dit eindelijk opgelost krijg.
Hij kan dan straks sowieso de inlaatklepjes niet bewegen omdat die eruit gehaald zijn.
In principe zou hij dan de klepjes zien als altijd open lijkt mij dan? Moet er na mijn mening geen probleem komen met de sensor onder de 0.3volt.Auto’s zijn ingewikkeld tegenwoordig haha. :D
Iemand die hier antwoord op kan geven?
Hoe zou je dat op kunnen lossen als je de klepjes verwijdert dan?
Groeten
De dealer geeft zelf aan dat het niet te merken is in trekkracht of koppel van de auto. De klepjes gaan al open staan bij 1500 toeren.
Inderdaad zeker goedkoper dan nieuw flens erin laten zetten.Hoop dat mijn probleem dan uiteindelijk ook opgelost is.
De klepjes worden deze week verwijderd uit het inlaatspruitstuk, waardoor de storing eindelijk weg moet zijn. Dit is geadviseerd door de een Opel dealer!
-
AuteurBerichten