Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Motor loop wel, alleen zonder de 1e cilinder….
Cilinder 4 is als je er voor staat de meest rechtse, bij de bobine.
Wat denk je dat een revisie kost?Ik had ook al gehoord dat het rijden van korte afstanden de sludge kan veroorzaken. Dat klopt wel bij ons. Auto wordt veel voor korte ritjes gebruikt en rijdt weinig lange afstanden.
Nokkenas is niet gecontroleerd volgens mij. Kan dat 0 compressie veroorzaken?Heb nog even verder gezocht op: ‘contact blijft aan na uitnemen sleutel’ en dat soort dingen.
Kwam daarbij tegen dat constant en geschakeld elkaar kunnen raken, dat het in de achterklep zou kunnen zitten.Moest toen denken aan de aarde draad van de achterwisser die eerder is doorgebrand.
Die werkt weer met een 15A zekering, maar ik vraag me nu af of dat de goede zekering is.
Toen ik namelijk net de zekering van de achterwisser weghaalde, was het probleem met het blijvende contact opgelost!Dus vermoedelijk sluiting in de achterklep. Ga daar later verder zoeken.
Maar het probleem is nu voorlopig (zonder zekering) opgelost.
Bedankt voor het meedenken! ;)Originele radio.
Als alle lampjes branden (sleutel er uit) dan werkt de afstandsbediening niet en gaat de auto niet op slot.
Alsof de auto inderdaad op contact staat. Bij draaiende motor met de ene sleutel, kun je dayto normaal ook niet afsluiten met de andere sleutel.
Gaan we eerst maar eens de contacten bij het contactslot bekijken…Overigens had ik kort geleden het volgende: bij inschakelen achterwisser ineens een hoop rook vanaf de achterklep. Bij wegnemen paneel bleek de hele aardedraad van de wissermotor te zijn weggebrand. Zekering zat er nog in, was heel gebleven. Draad vervangen, geen problemen meer.
Zou het ook een massaprobleem kunnen zijn?
@liviu 2004 Denk inderdaad dat de Meriva A geen CIM heeft. Als ik de plaatjes daarvan zie is dat een soort ring achter het stuur, waaraan ook de bedieningshandels zitten.
Maar wat is BCM?@ Wim V6: Bij contact uitschakelen met kastje dicht (en circuit lampje onderbroken) gaan alle controlelampjes branden. Ook de wijzer van de snelheidsmeter slaat uit. Door het kastje te openen gaan alle controlelampjes uit.
Bij contact uitschakelen met kastje open gaan na 2 a 3 seconden het lampje in het kastje en de controlelampjes motormanagement en airbag flauw branden.
Bij sluiten van het kastje (zit een veertje in waardoor een pool van het lampje loskomt en het lampje bij sluiten uit gaat), bij uitnemen lampje of bij losmaken stekker van het lampje gaan alle controlelampjes weer branden.Kleine aanvulling.
De lampjes die flauw blijven branden zijn het motormanagement lampje en het airbaglampje (dus niet het laadstroomlampje).
Bij uitschakelen van het contact gaat in eerste instantie alles uit. Na 12 of 3 seconden beginnen dan het lampje van het dashboardkastje en de twee genoemde lampjes heel flauw te branden.
Morgen maar even kijken wat dit met de accu doet….Als je bij draaiende motor het dashboardkastje sluit is er niets aan de hand….
Bedankt voor je reactie Liviu2004!
Bedoel je dan ook dat alleen het afdoppen, ook bij een goed functionerende EGR klep, een melding afgeeft in het systeem?
De meeste topics die ik heb gelezen geven aan dat dit bij de Z16SE niet zo zou zijn.Of wordt de melding nu vermoedelijk veroorzaakt door een defecte EGR klep?
Ik ben gewoon niet goed op de hoogte van de werking van dit systeem…sorry als ik voor anderen ‘naar de bekende weg’ vraag…
-
AuteurBerichten